[OGÓLNE] Drgania kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Założyłem ostatnio felgi alu do mojego essiego i sprawa jest tego typu że przy 110 km/h kierownica wpada w drgania. Ale.....wcześniej na felgach stalowych wszystko było w pożądku żadnych drgań więc co jest nadmienie tylko że felgi są nowe opony też nowe i rostaw fordowski (nie trzeba zakł. ringów centr.)
Co jest , proszę o pomoc !!!!


[ wiadomość edytowana przez: papszczolka dnia 2010-03-06 00:15:20 ]
  
 
moze zle wywazone?
  
 
albo gdzieś na nowej oponce jest bulwa. Zamień koła tył na przód, wtedy zobaczysz
  
 
tylko jak będziesz wyważał to jedź tam gdzie to zrobią dobrze... bo niektóre zakłady mają stare i dobite wyważarki i można tylko pogorszyć sprawe (wiem z doświadczenia)
  
 
No ja mam to samo , kierownica drga przy 100km/h i muszę jeździć teraz szybciej
  
 
Witam
Ja mam problem od poczatku posiadania Scorta. Wibracje kierownicy rosna wraz z wzrostem predkosci glownie gdy auto jest puste. Po przekroczeniu pewnej predkosci wibracje ustaja. Tarcze zostaly wraz z klockami wymienione dwa razy - drugi raz po roku uzywania - na gwarancji - w ASO stwierdzli ze widocznie sie pokrzywily. Wymienili i nic ale brak bylo czasu zostawiac auto na dluzej. Wywazam kola dwa razy w roku przy zmianie kompletu kol z alu na stalki i z powrotem. Podono to moga byc luzy na kolumnie lub luzy w zwieszeniu - przebieg auta ok 100 tys km. Wie ktos jak zdiagnozowac te przypadlosc i ja usunac.
  
 
no u mnie przy hamowaniu trochę trzęsie, ale na zimówkach nie trzęsło. Ostatnio sprawdzałem i mam mały luz na łożysku koła przedniego prawego
  
 
Cytat:
2004-03-27 21:48:33, ginel pisze:
albo gdzieś na nowej oponce jest bulwa. Zamień koła tył na przód, wtedy zobaczysz




popieram
  
 
Niekoniecznie....miałemj to samo.
Jestem pewien ze to wywazenie albo amory.... ja wywazałem 3 razy ale mało to dało 9lekka poprawa) dopiero wymiana amorów dała efekt...
  
 
Mam skrzywiona felge na przodzie i nic nie trzesie.
Same opony tez potrafia duzo balaganu robic,ale tak jak napisali poprzednicy - zamianka przodu na tyl i odwrotnie
  
 
to 101 drobiazgów może tak robić, nawet rdza na piaście, krzywe załozenie............................ 99......
  
 
A ja stawiam na stabilizator albo łączniki stabilizatora...
Ale ja sie nie znam
  
 
Cytat:
2004-04-01 08:49:00, MediaTech pisze:
A ja stawiam na stabilizator albo łączniki stabilizatora...
Ale ja sie nie znam



no chyba rzeczywiście się nie znasz
  
 
Panowie już wiem gdzie pies jest pogrzebany żecz jasna w cudzy słowie ale do żeczy otóż:
auto miało ustawioną zbierzność do felg 14" stalowych 185/65/14
a teraz obułem je w alu 15" 195/50/15 i w tym jest senk,
trzeba teraz ustawić zbierzność do felg alu.
Doradzam aby każdy kto ma problem z drżącą kierownicą sprawdził czy przyczyna nie tkwi włąśnie w ZBIERZNOŚCI KÓŁ!!
  
 
Cytat:
2004-04-12 12:59:54, ozeasz1 pisze:
Panowie już wiem gdzie pies jest pogrzebany żecz jasna w cudzy słowie ale do żeczy otóż:
auto miało ustawioną zbierzność do felg 14" stalowych 185/65/14
a teraz obułem je w alu 15" 195/50/15 i w tym jest senk,
trzeba teraz ustawić zbierzność do felg alu.
Doradzam aby każdy kto ma problem z drżącą kierownicą sprawdził czy przyczyna nie tkwi włąśnie w ZBIERZNOŚCI KÓŁ!!


Geometrie trzeba zmieniac jak sie zmienia felgi?
Wydaje mi sie ze jak jest dobrze ustawiona to jest dobrze i juz , nie wazne co zalozymy na kola, ale moge sie mylic. Jak to jes bo szczerze mowiac to I raz slysze ze trza geometrie robic przy zmianie felg.
  
 
Ja tez jestem tego zdania jak jest dobrze ustawiona zbierznosc w aucie i felgi sa wywarzone Ok to przeciez można wymienic w kazdej chwili oponki z felami to moze fele sa liche? (pod warunkiem ze przy zmianie fele sa dobrze wyważone,
MOŻE SIE MYLE ALE WYDAJE MI SIE ZE TAK JEST
  
 
Ozeasz jest w tym coś. Tyle, że dla 14" i 15" nie ma większych różnic w zbieżności - oba rozmiary mieszczą się wzajemnie w tolerancji. Co innego gdy przesiadamy się z 13" na 17", wtedy tak.
  
 
A co powiecie na to, pojechałem dzisiaj do naprawdę dobrego wulkanizatora (facet zjadł zęby w tej branży) i ten mi powiedział że nie powinienem wstawiać do mojego essiego fel aluminiowych 195/50/15 bo to za dużo jak na takie auto (jest podobno zbyt lekkie)
powiedział też że łożyska się szybciej zużywają od takich kół a szczególnie na naszych drogach. Zalecił abym sprzedał moje fele i założył coś bardziej odpowiedniego tzn. 185/60/14
Co wy na to
  
 
aha podobno to od tego te drgania kierownicy
  
 
Oczywiście sprzedał fele za 1,50 temu pożeraczowi
jestem bardzo niedouczony bo nie wiem, co ma rozmiar felg do łożysk i drgań kierownicy
Nie no zatkało mnie

Drgania kierownicy są bardzo niewskazane jak idziesz robić siusiu po dłuższej jeżdzie, z tym mogę sie zgodzić

[ wiadomość edytowana przez: Sinuspi dnia 2004-04-13 18:04:56 ]