Nowy silnik czy tuning - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Już 1,5 roku jeżdże na silniku 2.0 DOHC. Szczeże mówiąc to byłem troche rozczarowany osiągami bo chodziłtylko troche lepiej niż podrasowana 1.5 którą miałem wcześniej. Troche żał€je że wsadziłem go bez uprzednich przerubek. Niestety troche kilometrów nastukałem i przydałby się remont. Jest okazja na tuning. Mam pytanie do FIACIORA. Ile dałeś za kolektor? I jeszcze jedno. Mam dwa wyjścia. Albo zrobić szlif cylindrów i kupić nowe tłoki, albo wytulejować blok i zostawić stare tłoki. Za drugim przypadkiem przemawiają dużo mniejsze koszty. Niestety tłoki nie zużywają się równomiernie na całej powierzchni. Czy zamieżasz je jakoś obrabiać. Słyszałem że niektóży robią tak zwaną "owalizcję" tłoka. Co ty na to? I jeszcze jedno. Mam zużyte krzywki wałków rozrządu. Jakie są koszty wałków Abartha czy 130TC, jakie są ich znaki szczegulne i czy ciężko je dostać? Pozdrawiam
  
 
Cześć Gangster
Za kolektor zapłaciłem 40 zł.
Jeżeli chodzi o tłoki to sprawa wygląda następująco. Po rozebraniu silnika zawiozłem blok z tłokami do warsztatu, który wykonuje obróbkę mechaniczną i poprosiłem o sprawdzenie (pomierzenie)czy tłoki nadają się do dalszego użytku czy nie. Okazało się, że tłoki są w dobrym stanie (oczyściłem je tylko z nagaru i wypolerowałem) i dla każdego tłoka dorobiono tuleję.
Tulejowanie zrobiłem głównie ze względu na cenę nowych tłoków i fakt, że nie tak łatwo dostać nowe tłoki do 2.0 na określony wymiar naprawczy.
Jeżeli chodzi o wałki rozrządu Abartha, to nie mam pojęcia ile mogą kosztować.
Pan Świątek z Bydgoszczy za wałki GT (ostrzejsze od fabrycznych) do 2.0 DOHC życzy sobię 900 zł/kpl.
Pozdrawiam
  
 
FIACIOR, zdradziłbyś tajemnice:
- gdzie kupować części, uszczelki, itp. do 2.o DOHC w Wawie i okolicach,
- gdzie wyważałeś wał z kołem,
- gdzie planowałeś głowicę,
???
  
 
Sklep to EMF w Raszynie. www.emf.krakow.pl
  
 
witam
czy ktoś wie czy pasuje kołnież skrzyni biegów od tempry ,cromy do skrzyni fiata 131