Pomocy stan oleju w silniku 125P i zacisk hamulcowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
POMÓŻCIE!!!!
Chciałem zmienic olej ale wczesniej rozgrzac silnik i w tym celu musiałem zapalić auto Fiat 125p 1500 Jako ze sprawdzajac bagnet oleju było ponad max (dziadek po mojej próbnej jeździe przed zakupem jeszcze dolał jeszcze oleju co na szczęście odkryłem zanim przejechałem sie ponownie autem--jako że w tym garazu w którym auto stało nie było kanału przeciagneliśmy go na holu za trakiem do drugiego garazu z kanałem zeby przygotować autko jak sie patrzy no więc dziś wziołem sie za cd. hamulców i olej) musiałem spuścić troche , no i rzecz jasna spusciłem go luzując tylko srube po imbusie aż do majtek , (ale to szczegół ) teraz siedze tu i pisze bo jak włozyłem bagnet to jego nie ubyło a wrecz przybyło wg wskazań bagnetu , dlatego pytam jest jeszcze jakis sposób na sprawdzenie poziomu oleju w misce bo narazie nie zostaje mi nic innego jak owijac szmata bagnet i czyscic ścianki wmiejscu na bagnet.....
2 druga sprawa to taka ze urwałem odpowietrznik w zacisku lewy przód próbowałem wiercic wkrecać wykretak o dupe rozbij! Wie ktos w którym miejscu odkrecić przewód od zacisku - przy samym zacisku czy dalej na łaczeniu węża z przewodem metalowym przy podłużnicy? a jeśli przy zacisku to w jakiej kolejności te śruby odkrecac jest jedna 14 od góry która trzyma i teraz nie wiem co czy cały porzewód czy tylko te duperele metalową która zaciska przewód (ta blaha metalowa powyginana mocowana z boku odrebna śrubka bodaj 11) CZY....odgiac te duperele i chwycić kluczem główke przewodu przy samym zacisku ...? ..ale tutaj mam pytanie bo u mnie wyglada to tak jak by ta głowka do zacisku była zlutowana miedzią CZY TO @##$MOŻLIWE??? jak tylko bedziecie znali odp. to przeslijcie sms co i jak na 501022582 ide do garazu (ale juz mnie trafia)
pozdro!
  
 
Cytat:
Wie ktos w którym miejscu odkrecić przewód od zacisku - przy samym zacisku czy dalej na łaczeniu węża z przewodem metalowym przy podłużnicy? a jeśli przy zacisku to w jakiej kolejności te śruby odkrecac jest jedna 14 od góry która trzyma i teraz nie wiem co czy cały porzewód czy tylko te duperele metalową która zaciska przewód (ta blaha metalowa powyginana mocowana z boku odrebna śrubka bodaj 11) CZY....odgiac te duperele i chwycić kluczem główke przewodu przy samym zacisku ...? ..ale tutaj mam pytanie bo u mnie wyglada to tak jak by ta głowka do zacisku była zlutowana miedzią CZY TO @##$MOŻLIWE???



Najsampierw należy odkręcić śrubki od tej blaszki, która jest na śrubie 14, zdjąć blaszkę, odkręcić śrubę 14 i po ptokach. Jak się nie da tej blaszki zdjąć elegancko, to należy po chamsku - byle był dostęp do czternastki.

To co wygląda jak lutowanie, jest to uszczelka miedziana a konkretnie są one dwie, jedna pomiędzy zaciskiem a główką przewodu, druga pomiędzy główką przewodu a tą śrubą 14.
Dobrze mieć drugi komplet tych uszczelek miedzianych, starych nie zaleca sie zakładać.

PS. Jeżeli zechcesz wyjąć tłoczek hamulcowy z zacisku, to musisz wypchnąć go. Po prostu przy zdjętym zacisku z koła, ale przed odkręceniem przewodu hamulcowego należy kilkakrotnie nacisnąć pedał hamulca, tłoczek się wysunie.
PS2. Dobrze zaraz po tym zacisnąć jakiś klucz francuski na przewodzie elastycznym, żeby cały płyn ham. nie uciekł.

POWODZENIA


Co do oleju i jego poziomu, to kiedyś z kumplem zmienialiśmy olej w aucie i po spuszczeniu oleju i wlaniu ok 3 l na bagnecie już było dużo za dużo. Po długich zastanawianiach się i kombinowaniu /burzy mózgów nawet bym powiedział/, jak to jest możliwe - bez rezultatów oczywiście, w desperacji zszedłem na dół do kanału, żeby sobie popatrzeć na samochód od dołu.
Zauważyłem, że korek spustowy w misce olejowej jest zakurzony i sprawia wrażenie nieodkręcanego, korek spustowu skrzyni biegów natomiast jest uwalany olejem.

Co sie okazało?
Kumpel spuścił olej ze skrzyni biegów a potem wlewał nowy do silnika.



[ wiadomość edytowana przez: wfo dnia 2004-05-26 13:53:25 ]
  
 
Cytat:
2004-05-26 13:42:59, WFO pisze:
Kumpel spuścił olej ze skrzyni biegów a potem wlewał nowy do silnika.





Mi przy ostatniej wymianie pomocnik mechanika chciał zrobić podobnie... bo nie zauważył że w płycie pancernej pod silnikiem jest otwór na spuszczanie oleju... Na szczęście udało się w porę go powstrzymać...
  
 
trzeba pamietać ze troche wejdzie do filtra oleju
  
 
Nio pojemnosc filtra oleju moze nawet osiągnąc tak jak kubek do picia.
  
 
No, GRIZLI - melduj o efektach!!
  
 
Cytat:
2004-05-26 20:14:36, car pisze:
Nio pojemnosc filtra oleju moze nawet osiągnąc tak jak kubek do picia.

Zapewniam,że Qbk ma większą pojemnośc...
  
 
ej no! dleko moim włosom do blondynki
pieprznąłem tym! poszedłem zarobic na nowe zaciski - na urwany odpowietrznik nie ma mocnych...niech go szlak!

jutro cd jeśli ktos sobie poradził z ukreconym odpowietrznikiem bez zmiany zacisku to niech nawija! kurde jestem ciekaw jak to sie udało?!
dzieki strzałeczka!
  
 
przewiercasz na wylot, gwintujesz, wkrecasz srube i uszczelniasz to na pakuły i paste uszczelniającą

ja tak mam od 2 lat
  
 
Ja zrobiłem podobnie jak SPAjK. Delikatnie nawierciłem, żeby nie naruszyć nic w środku (udało mi się idealnie), nie musiałem nawet gwintować nowego gwintu tylko poprawiłem stary i wkręciłem nowy odpowietrznik.
  
 
Cytat:
2004-05-27 22:14:29, gryzli pisze:
jeśli ktos sobie poradził z ukreconym odpowietrznikiem bez zmiany zacisku to niech nawija! kurde jestem ciekaw jak to sie udało?!


Oczywiscie że da radę

przepis jak to zrobić znajdziesz - TUTAJ
  
 
Pakuły nie wchodza w gre na BT od razu by mnie cofneli i po wpisowym a wkretaki .....no cóz te za 10 zł to se mozna wkrecić..... wierce po trochu do puki cierpliwości starczy mam tego pecha ze nie udało mi sie trafić w srodek dlatego jade do castoramy za jakimś dobrym wkretakiem
Dzieki! strzałeczka!
  
 
Gryzli, a stan oleju? - rozwiązałeś problem?