[125]obspawanie budy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. mam pytanko zwiazane z obspawaniem budy w kancie aby go wzmocnic, aby po utwardzeniu zawiasu i kiedys po wsadzeniu klatki (jak wszystko dobrze pojdzie kiedys) sztywnosc nadwozia byla odpowiednia i nie posypalo sie wszystko.
ogolnie co trzeba wzmocnic.

wielkie dzieki. pozdro
  
 
z tego co ja wiem to wiem to wzmacnia sie okolice mocowania zawieszen czyli zgrzewy na przednich nadkolach,fartuchach okolice moc. amortyzatorow mysle ze wsporniki resorow z tez nie zaszkodzi

no i jak to kant mysle ze warto by bylo poprawic przednie slupki przy laczeniu z podszybiem



pozdrawiam

  
 
dołączam się do pytania, prosze o szczeguły, sposoby, opisy itp tak żeby wytrzymało trzesienie ziemi
  
 
Swego czasu pytalem na FSO AK :>
odpowiedzili mi tak ze jesli dokladnie nie wiem co obspawac i jak wzmocnic to lepiej zostawic bo mozna zrobic gorzej niz bylo....
  
 
Cytat:
2004-04-27 15:10:42, BARRY pisze:
Swego czasu pytalem na FSO AK :>
odpowiedzili mi tak ze jesli dokladnie nie wiem co obspawac i jak wzmocnic to lepiej zostawic bo mozna zrobic gorzej niz bylo....




No to dużo ci powiedzieli.... u mnie i u goorka to raczej nie wchodzi w gre bo się zlozymy jak kartoniki
  
 
Mocowania amorkow, podluznice, mocowania resorow, progi, tunel srodkowy, nadkola...
  
 
Cytat:
2004-04-27 15:42:28, KiLeR pisze:
Mocowania amorkow, podluznice, mocowania resorow, progi, tunel srodkowy, nadkola...



ciągły spaw przy mocowaniu amorków i resorów...nie wiem jak z resztą ( tzn czy spaw ma byc ciągły czy nie ).
Może ktoś pomoże...bo już za kilka chwil mój kant idzie w ręce mandaryny .
  
 
Witam!
Ciągłe spawy tylko tam gdzie nie występuje moment skręcający na nadwoziu, reszta spawów nie może przekraczać 10-20 mm. W uproszczeniu, spawy równoległe do osi pojazdu nie powinny być ciągłe. Ja osobiście nigdy nie stosowałem ciągłych spawów i auta z OBR też ich nie miały. Spaw ma wzmocnić nadwozie pomiędzy zgrzewami.
Pozdrawiam
  
 
proponuje wzmocnic przedni pas na wysokosci mocowan drazkow reakcyjnych, mocowan gornego wahacza, podluznic na wysokosci belki i mocowan stabilizatora, obspawac spawem ciaglym mocowania amortyzarow, przerywanym laczenia boczkow do grodziowej sciany. przerywanym wzdluz podluznic, wzmocnic mocowania wieszakow pior tylnego zawieszenia, obspawac ciaglym spawem mocowanie tylnych amortyzatorow
  
 
A nie wiecie może ile kosztuje taka zabawa mniej wiecej obspawanie całej budy?? Wiem ze ceny sa rózne wszedzie ale tak mniej wiecej do ilu zł
Pozdrówka
  
 
ja myśle ze do 200-250 stówek zmieścisz sie z zakonserwowaniem jeśłi znajdziesz kogos z migomatem , tylko nie jakiegos stasia co pije i spawa
  
 
cena jak najbardziej realna ale na aucie rozebranym do golej blachy
  
 
cze jestem tu nowy ja własnie skonczylem spawanie mojego bolidu na prace dyplomową spawałem sam tylko te koszty blachy normalnie mnie wyczyscily do końca narazie jestem w połowie a juz wyłożylem 2500zł
  
 
Cytat:
2005-02-14 23:16:35, Buart pisze:
cze jestem tu nowy ja własnie skonczylem spawanie mojego bolidu na prace dyplomową spawałem sam tylko te koszty blachy normalnie mnie wyczyscily do końca narazie jestem w połowie a juz wyłożylem 2500zł



Co Ty budujesz?
  
 
robie remont kapitalny malucha z małymi modyfikacjami!
  
 
chyba furke sobie spawa od podstaw ja tez tego nie rozumem
  
 
czemu byla tak skorosowana że nie bylo już co łatać!
  
 
przy spawaniu budy duzym problemem sa masy uszczelniajace wydobywajace sie spomiedzy laczenia blach, zle sie to spawa. spawy oczywiscie przerywane bo inaczej blacha peknie zaraz za spawem. proponuje dodac blache z dziurami na nadkole przednie(np 2mm) pomoze w razie wypadku bo kolo bedzie mialo trudniej wejsc do srodka, kiedys poldkiem walnalem w slup i go skasowalem no i kolo rozerwalo nadkole. warto naspawac blache 1,5-2mm na podluznice przednie bo lubia tam w poldkach(125p) pekac, oczywiscie otwor po dziurze tez trzeba obspawac, wtedy blacha nie trzyma tylko na zewnetrzej czesci(mam nadzieje ze dobrze to opisalem). warto przyspawac klatke do nadwozia i to nie tylko na dole ale rowniez do slupkow srodkowych i przednich.
  
 
Jednym zdaniem piszac : obspawac zawieche (okolice drazkow reakcyjnych i stabilizatora bo przy mocnym zatrzymywaniu i przy mocnych prezeniach lubi tam pekac) no i reszte zawiechy tak jak wczesniej juz wspomniano i podluznice . Moim zdaniem nic wiecej nie ma prawa poscic
  
 
jesli sami przygotujecie zgrzewy i usuniecie te masy uszczelniające
to koszt u goscia ktory szykuje rajdówki to 500zł -obspawanie+dodatkowe blachy na mocowania zawieszenia.