Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Onix Fiat 125p Gliwice | 2004-05-10 20:13:26 Zastanawiam się czy warto splanować głowicę w 125p. Mam silnik z poldka 1,5 ME i chyba jedyne co mnie narazie odsówa od tego zabiegu to duże spalanie i chwilowy brak funduszy. Poradżcie czy planować i jeśli tak to ile najlepiej |
FIACIOR Miłośnik FSO Fiat 125p Warszawa - Bemowo | 2004-05-10 20:38:25 Przytoczę cytat z książki pt. "Usprawnienia Poloneza" :
"..... W silnikach samochodów FSO 125p i Polonez nie ma możliwości dużej korekty stopnia sprężania. Głowicę można obniżyć tylko o 0,6 mm, co jednak warto zrobić chociażby w celu poprawienia płaszczyzny. ...." |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-05-10 20:46:46 Warto pod warunkiem że nie jest to już silnik wzmocniony... bo one mają fabrycznie splanowaną o 0,5mm głowice i pogłebione wycięcia na zawory w tłokach... |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2004-05-10 23:33:27 warto jak lecą Ci uszczelki pod głowicą... planowanie tworzy płaszczyzne |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-05-11 00:28:20
O! Ciekawe - o tym ani nie słyszałem ani nigdzie nie wyczytałem. Prosze o potwierdzenie. Jeśli planować - to przy okazji robienia uszczelki. Bo tak po prostu to troche szkoda kasy i roboty. Przy okazji jak sie już wyjmie głowice warto podszlifować kanały, wyjać zawory, wypolerować je, wyrównać przejście z kanału w gniazdo, założyć uszczelniacze goetze (6zł/szt). Samo spalnowanie np o 0.5mm jest nieodczuwalne - ani w osiągach, ani w spalaniu. "Usprawnienia" polecają ścięcie o 0.6 jako max. Jesli ścianać to polecam 0.5mm. Warto pamiętać o zapasie na wszelki wypadek. BTW mój kumpel ściał głowice w poldku o 1mm i nawet to chodziło. Ale jakby strzelił pasek to napewno silnik okazał by sie kolizyjny ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-05-11 07:06:44 OLO potwierdzam
Silnik wzmocniony 115C.076/56 Moc max.60.3kW/5200rpm Moment 119Nm/4000rpm Gaźnik 34DCHD-18 Kąt wyprzedzenia zapłonu 7* Stopień sprężania 9.5 (std 9) Pogłębione wycięcia zaworów dolotowych,głowica obnizona o 0.5mm,polerowane zawory,polerowane kanały dolotowe Dane za książką W.Szenejko"Jeżdżę samochodem PF 125p"-taką miałem pod ręką |
Onix Fiat 125p Gliwice | 2004-05-11 08:58:09 To planowanie głowicy nie ma raczej większego sensu jeśli chodzi o osiągi.
Co najlepiej zrobić aby fura lepiej szła |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-05-11 13:58:06 HA! Nikt nie mówił o silniku fiata! ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2004-05-11 14:15:33 Mówił najpierw Nomad a potem kaovietz zapodał dane. Przeczytaj cały wątek i wtedy się przekonasz. Natomiast wątek faktycznie został założony dla silnika PN w 125 ME, tylko że podawano przykłady dla 115C.076/56, między innymi dlatego właczyłem sie do dyskusji |