Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2004-05-10 11:48:30 Cześć
Mam zamiar po raz pierwszy w życiu zmienić sam tarcze i klocki hamulcowe (imponujące , nie? ).....z tego powodu mam kilka pytań : 1) Czy klocki powinny w stanie spoczynku znajdować się bardzo blisko tarczy, tzn. praktycznie ślizgać się po niej - czy jednak powinny mieć widoczną przerwę ? 2)Czy wymieniając tarcze z głębokim zużyciem na nowe grubsze i nowe klocki grubsze będzie można je jakoś upchnąć w zacisk bez użycia jakiegoś specjalnego przyrządu do cofania tłoczka? 3) Na co uważać przy takiej wymianie ? Trzeba odkręcić te dwie śruby mocujące zacisk aby wyjąć tarczę? PS. Tak na marginesie planuję założyć Lockheady.......stare miałem jakieś no name, tzn. pisze w okienku "Bendix"..... |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2004-05-10 13:18:12 No tak "Siódmy" .......ale ja chcę również zdjąć tarczę a tu pewnie zacisk tak wysoko się nie podniesie aby ją wysunąć z piasty, co nie ? |
borys KOMBIca Konin | 2004-05-10 13:21:56 Zrob tak jak Mad pisze a bedzie dobrze . Tak jak "siódmy" pisze wymienisz tylko klocki |
rob_cox Ford Escort Mk7 Białystok | 2004-05-10 16:17:54 Wyciagasz zawleczkę na dole, wybijasz trzpień w którym ona siedziała i unosisz cały zacisk. W ten sposób możesz wymienić klocki. Aby wymienić tarcze musisz odkręcić uchwyt zacisku hamulcowego, razem z zaciskiem. Musisz dokładnie wyczyścić(papier ścierny w rękę) powierzchnie piasty do której przywiera tarcza( powiedzmy prawie do połysku) posmarować smarem grafitowym bądź miedzianym(delikatnie). |
Raven Sympatyk FEFK Suzuki Grand Vitara Jaworze | 2004-05-11 07:21:14 Ja tylko dodam od siebie aby cofnoac tloczek powinno sie odkrecic korek w zbiorniczku z plynem hamulcowym. Latwiej bedzie cofnac bo plyn nie bedzie robil cisnienia, a moze go troche przybyc w zbiorniczku |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2004-05-11 09:09:50 Dzięki chłopaki za cenne (bezcenne) rady. Bardzo chciałem te wskazówki wprowadzić w życie ale w tym momencie mogę wymienić tylko klocki ponieważ zatrzymała mnie pierwsza śruba na wsporniku zacisku.....więc tarcza nie zejdzie (chyba żeby ją diaksem na pół przeciąć).
Napuszczałem kilkukrotnie co jakiś czas WD40 (Wilku nie krzycz), pukałem , stukałem, wszystkie trzynastki jakie posiadam gięły się w rękach(ręce czerwone), grzechotka niebezpiecznie trzeszczała - więc na razie się poddałem i chyba pojadę do gościa co ma prawdziwe warsztatowe klucze ......no i więcej cierpliwości na takie zapieki Kurcze.....śruby tak strategiczne w samochodzie powinny być zabezpieczane jakimiś kapturkami albo czymś podobnym.......kurcze, żeby normalnym kluczem nasadkowym nie dało się odkręcić nawet po napuszczeniu gwintu to złość człeka rozpiera.......... |
SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2004-05-11 09:15:19 Na allegro jest aukcja z orginalnymi Hamulcami do naszych Essich !!! |