Polonez 2,0 vs BMW 520i

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako jestem i bylem posiadaczem obu tych pojazdów pomyślałem, że ciekiawie by było porównać oba . Tak więc zaczniejmy przedstawiać kanndydatów .

FSO Polonez 2000 ( mr89 )

BWM 520i ( E-28 )

Jak bardzo róznią się te dwa samochody nie muszę chyba nikomu przytaczać, ale jest wiele rzeczy co je do siebie upodabnia , w jakim stopniu zaraz opisze .

Oba maja napęd na tyla oś , oba maja pojemność 2,0l ( Polonez 1995cm3 BMW 1990cm3 ) podobne osiągi i oba wyszły juz z produkcji i są dostepne na naszym rynku w podobnych kwotach.

FSO Polonez 2000, był najmocniejszym najszybszym poslkim samochodem , zkolei BWM 520i posiadało silnik raczej na niższej półki oferowanych . FSO oferowa silniki od 1,3 do 2,0 ( 1,3 , 1,5 , 1,6 i 2,0 Rower 1,4 i PSA 1,9 nie byly jeszcze w ofercie) zkolei BMW 1,8 - 2,8 ( 1,8 , 2,0 , 2,5 , 2,7 , 2,8 i 2,4td ) . Polonez mial w ofercie skrzynie manualna 5 biegowa ( zdażaly sie tez i 4 ale nie w tym modelu ) BMW manualne 4 i 5 oraz automatyczna 4 biegowa .
Co do zawieszenia tu widzimy duzy postae technologiczny po stronie BMW , Polonez z przodu podwujnie wachacze ze sprzezyna sróbowa oraz amortyzator plu tylni sztywny most z piórami oraz amotryzator i drażki reakcyjne . BMW z przody McPherson z dolnym wachaczem a tylnie nie zalezne zawieszenie z kolumna sprzezynujaca plus amortyzator . O walorach jednego i drugiego nie duzo jest do napisania . Polonezowskie jest malo konfortowe ale wytrzymale ( jezeli sie onie dba ) a sztywny most oraz pióra daja duza nosność niestety pozbawiajac znacznie konfort jazdy. BMW ma skolei konfortowe ale nie wytrzymale ( na nasze drogi ) zawieszenie a tylnie zawieszenie daje konfort i nie zaleznosc .

Silniki : obie jednostki charakteryzuja sie dynamika i podobnymi parametrami . FSO 112KM przy 5600obr/m i 157,8Nm przy 3000obr/m BMW 125KM 5800obr/m i 170Mn przy 4000obr/m co dawało podobne przyspieszenia i osiagi FSO 0-100 11s i 175km/h ( na 4 biegu ) BMW 0-100 11,4s i 185km/h .
Silnik patrza nanie sa calkowicie inne , FSO 4 cyl. uklad rozrzadu DOHC zasilane gaznikiem Weber , BMW 6cy. SOHC i wielopunktowy wtrysk paliwa firmy Bosch. BMW znacznie chetniej wkreca sie na obroty , FSO za to daje przyklad elastycznoscia , juz od 2000obr/m zaczyna plynnie przyspieszac a BWM musi czekac na 3300-3500obr/m co i tez odbija sie na spalaniu . FSO - 11 w miescie srednio 8 w trasie BMW miasto 12,4 oraz 8,5 trasa .
Wnetrze tu duzo wyprzedza BMW , wspaniala ergonomia oraz wykorzystanie powierzni , bagaznik okolo 400l . FSO niesteny cierpi zewzglegu na to iz plyta podlogowa pochodzila z poprzeniej konstrukcji FSO 1500 ( alias Fiat 125p ) . Zaduze fotele przenie znacznie zabieraly miejsca na nogi tylnich pasarzerow . Oba byly podobnie wygodne . Wypozarzenie standartowe ; FSo obrotomierz , zegra wskażnik ciśnienie oleju , przednie i tylnie swiatla przeciwmgielne , składana tylnie kanapa , programator pracy przerywanej wycieraczek regulowana kierownica w plaszczyznie pionowej . BMW bardzo podobie , obrotomierz ( nie ktore 520 mialy jeszcze zegar zamiast obrotomierza ) zegar kwarcowy , wspomaganie kierownicy , przednie i tylnie swiatla przeciwmgielne , centralany zamek , szyberdach , redulacja polozenia kierownicy w plaszczyznie poziomej oraz zamiast wzsaznika cisnienia oleju posiadalo wakuometr .

To by bylo wsumie na tyle. Mozna sie jescze rozpisywac ae i poco .
Latwosc instalacji LPG sklanie wielu do jej montazu z wiadomych powodow .


Jezeli ktos jeszcze widzi jakies znaczne roznice oraz podobienastwo to prosze o ich napisanie .

Moze powstanie nowy topik Polonez vs .......


Pozdrawiam
  
 
Ja widzę:
Polonez jest ładniejszy
Silnik 1.4 by to stare BMW objechał z lacem w dup..
Zaraz tu powstaną kłótnie
Co do tego,że wnętrze jest bardziej komfortowe i zawieszenie lepsze fakt,BMW było jużż wtedy mocno zaawansowane technologicznie,a FSO nieco przestarzałe,ale kocham Poldzia taki jaki jest,podobnie jak wszyscy nasi klubowicze.
Inni niech kochają może i lepsze BMW,ja wolę Poldka z wszytskimi jego wadami
  
 
mysle ze BMW i FSO to zupelnie inne samochody i mozna co najwyzej porownac tylko silniki zaraz beda klotnie
  
 
Cytat:
2004-05-15 22:04:31, Olaf pisze:
Moze powstanie nowy topik Polonez vs .......


No jezeli Polonez vs BMW to musze sie pochwalic ze kolegi BMW 320 rocznik 78 jestem wstanie objechac ale tylko z wlaczonym ssaniem . Bez ssania na trzecim biegu BMW troszke odchodzi.
Tak pozatym calkiem fajne autko w wersji coupe.
  
 
B,W to fajne autka,ale ja gustuję w FSO .
  
 
eee to porownanie jest bez sensu
  
 
to jak porównanie poldka z lanosem... ciekawych rzeczy sie dowiedzialem, szkoda ze nie cierpie starych bet





[ wiadomość edytowana przez: SPAjK dnia 2004-05-15 22:37:49 ]
  
 
ja zaczalem lubiec BMW jak skaczyli z rekinami
  
 
no comments
  
 
bez sensu to porownanie - nic z niego nie wynika - a prowadzi tylko do niepotrzebnych klotni.
ja i tak wole Poloneza, to bmw mi osobiscie akurat sie nie podoba.
pozdrawiam
cybertec
  
 
może od razu by zamknąć ten wątek
Z wyzszością BMW nad poldkiem jest jak z onanizmem. Każdy o tym wie, ale sie w życiu nie przyzna. (poza paganem)

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Bardzo ciekawy temat
  
 
Cytat:
2004-05-15 23:15:48, daniel pisze:
Bardzo ciekawy temat



Daniel - mam nadzieję że widziałeś stronkę pt. małe komperyszyn Polonez vs. Jetta opał edyszyn ? (mojego autorstwa)

  
 
Szkoda ze tak obieracie to co napisalem , specjalnie nie pisalem ze ten jest lepszy a nie tamten czy na odwrot , poprostu chcialem napisac co jest w jednym a co w drugim i co je zbliza ... a wy zaraz jak zwykle..................

Sin comentario
  
 
Cytat:
2004-05-15 23:15:44, OLO pisze:
może od razu by zamknąć ten wątek
Z wyzszością BMW nad poldkiem jest jak z onanizmem. Każdy o tym wie, ale sie w życiu nie przyzna. (poza paganem)



olo, dlaczego masz prawy biceps wiekszy od lewego...?
  
 
Cytat:
2004-05-15 23:46:59, Olaf pisze:
Szkoda ze tak obieracie to co napisalem , specjalnie nie pisalem ze ten jest lepszy a nie tamten czy na odwrot , poprostu chcialem napisac co jest w jednym a co w drugim i co je zbliza ... a wy zaraz jak zwykle..................



Olaf - bo tutaj to nie ma sensu. Jak sie wychylisz ze lubisz BMW i napiszesz nie daj Boze że ono jest lepsze to od razu zostaniesz okrzyknięty dresiarzem itp. Niektórych nie przekonasz...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Zgadzam się z przedmówcami. Porównywanie obu aut nie ma sensu, równie dobrze można porównywać Maluch vs Porsche. Dużo podobieństw i dużo różnic. Poldek, jaki jest taki jest – czyli kochany.
  
 
bejca ma jedno, czego nie będzie miał żaden podek - dzwięk rzędowej szóstki
  
 
Cytat:
2004-05-16 18:11:12, Jojo pisze:
bejca ma jedno, czego nie będzie miał żaden podek - dzwięk rzędowej szóstki


Dokładnie tak
  
 
beta robi zazwyczaj silnikiem 'BmWWWWWWWWWWWWWW', polonez "fso,fso,fso,fso"

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."