Kupić / Nie kupić

  szukane wyrażenia:   kupi
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zastanawiam się nad nabyciem espero. Do wydania mam ok.14 tys. zł. Na co mogę za taką kwotę liczyć? Który silnik jest lepszy (nie biorę pod uwagę zużycia palifka) Pomożecie towarzysze? Dzięki!!

piotr.ek@skrzynka.pl
 
 
Co to w ogole za pytanie??!! oczywiscie ze kupic..za ta kaske mozesz liczyc na 1.5, 1.8 '98 tylko dobrze poszukaj..silnik 1.5 jest nowoczesniejszy ale za to 1.8 ma lepsze osiagi i jest bardziej podatny na tuning..vide MaciekGT jak bym teraz kupowal kupilbym 1.8 (czesciej sa egzemplarze z poducha i abs)

ogolnie poczytaj forum to sie przekonasz na co mozesz liczyc jezdzac tym autkiem)

pozdrawiam
 
 
Osobiście mam 1.8 i starsznie sobię chwalę. najlepsze osiągi i kulturę pracy zapewnia 2.0. 1.8 zostało polepszone co do pierwowzoru ( silnik 1.8 Vectra A - miał kiepskie opinie). Podobno 1.5 to też produkt Oplowski (inf. p.Sławek) tyle że ze zmienioną głowicą. 1.8/2.0 są jednostkami nie wysilonymi (1.8 to 95 KM), co daje możliwośc wyciągnięcia paru dodatkowych koni bez wiekszego wyżyłowania silnika i narażenia się na skrócenie żywotności silnika. Jeżeli zamierzasz założyć LPG to polecam silniki o większej pojemności ( utrata mocy jest nieznaczna). wybor należy do ciebie. Wszystkie wersje silnikowe mają swoje wady i zalety. Wiadomo że silniki 8 zaworowe z jednym wałkiem rozrządu są tańsze w eksploatacji ni jednostka 16 zaworowa DOHC.

Pozdr.
  
 
Zobacz czy upatrzone auto ma problem z rdzą...
Pojawia się ona na spodzie drzwi, w zakamarkach, pod uszczelkami. Ogólnie warto brać za te pieniądze. Szczególnie wersje mocniejsze, jest klima i ABS...wrzucasz gaz i latem płacisz 13-14 zł na 100 km/h, zimą trochę więcej. Tylko będzie problem dostać coś w dobrym stanie za te pieniądze. Chociaż szansa zawsze jest, powodzenia...
  
 
I jeszcze jedno ważne moim zdaniem tylko wersję 1,8 i 2,0 miały regulację pionową ierownicy i fotela!! że o klimie nie wspomnę....
Cała resztę znasz z mojej strony www.
PS. Obecnie 8,8 do setki i będzie lepiej
  
 
Moje 1,5 ma regulację pionową fotela
  
 
moje tez wszystkie esperaki maja regulacje fotela moja ma tez wgniecione drzwi kierowcy ale to juz nie jest standard..za to trzeba doplacic 2 banki mandatu
  
 
Cytat:

PS. Obecnie 8,8 do setki i będzie lepiej



No


PS Panie ładny myśmy się sto lat nie widzieli!!! i nie ścigali ....trzeba nadrobic braki
  
 
To na co mogę liczyć za 14 tys zł? Interesuje mnie dostępny zwykle za tę kwotę stan techniczny i przebieg. I dodatkowe pytania
-Jak sprawują się silniki?
-Czy z tyłu są 3 pasy bezpieczeństwa?
-Jak z czułością / mocą wspomagania?
-Jakie są typowe usterki?
-Jak wygląda sprawa gazu? Jaka butla?

DZIĘKI FACHOWCY ZA POMOC!!!

piotr.ek@skrzynka.pl
 
 
Polecam Ci poczytaj forum. Masz tam odpowiedzi prawie na wszystkie zadawane przez Ciebie pytania.
W komisie w zeszłym tygodniu widziałem Espero 1,5 GLX za 15 200 chyba z 1996 roku - napisali na nim stan dobry? (trochę drogo ale to komis)
Ja osobiście nie zastanawiałbym się tylko kupowałbym Espero - moje ma silnik 1,5 i uważam że do normalnej jazdy (tzn. nie sportowej) w zupełności wystarcza. Naprawdę warto !

Zbyszek
  
 
Ale straaaasznie tego dużo na forum. Muszę się zmusić i poczytać. Dzięki wszystkim! Jak kupię to się oczywiście pochwalę.
 
 
MOJ 1.5 MA KLIMATYZACJE I 190NM PRZYSPIESZENIA NIE PRÓBUJE BA MAM MOTOR A ON MA 4.5 0-100KMH
 
 
Pasy oczywiśćie są 3, pośrodku dwupunktowy, czyli biodrowy niestety.
Wspomaganie jest bardzo dobre. Dobrze czujesz drogę przy dużych prędkośćiach.
Co do typowych usterek, to głównie psują się duperele. Zresztą wystarczy zobaczyć na tematy forumowiczów związane z usterkami...
Co do butli. Jeżeli chcesz mieć ogromny bagażnik to wstaw butle w miejsce koła, to zbiornik toroidalny. Zasięg autka na tej butli to ponad 300 km.
Jeżeli możesz stracić więcej pojemnośći bagażnika, to wstaw butlę 65 l wzdłuż tylnej kanapy. Miejsca w bagażniku pozostanie jeszcze całkiem sporo.
Dobra instalacja i porządny montaż uchronią cię przed kłopotami z użytkowaniem autka. Instalacja koniecznie z komputerem.
  
 
Zwróć uwagę czy samochód posiada wspomaganie (eXtra sprawa - ja je bardzo chwalę, bo nie jest za delikatne i czuć jak jadą koła, a ułatwia manewry tym wielkim samochodem na parkingu). Co do silników to mogę się wypowiedzieć tylko na temat 1.8 - mogę go opisać tak 110kkm i nic się nie dzieje. Pierwszy raz będę wymieniał amortyzatory, 2 raz pasek rozrządu, no i w planach mam wydech, bo jest już skorodowany , a po za tym katalizator ... nie jest wieczny. Silniki 1.8/2.0 są tańsze w eksploatacji ponieważ jest wiele zamienników pasujących od opla (oryginalne oplowskie jak i zamienniki np. hiszpańskie b.dobrej jakości). Acha mechanizm wycieraczek też się zużył

|Pozdr.
  
 
no tak...wspomaganie to naprawde extra sprawka, ale do pewnych granic. Wiadomo że po mieście wspomaganie jest niezastąpione, ale na trasie przy wyzszych prędkosciach szczególnie na dziurawej drodze (a o takie u nas nie trudno ) może bardziej przeszkadac niż pomagać. Kierownice trzeba dobrze trzymac bo na dziurach sama "tanczy" w rękach a autem rzuca po drodze. Moim zdaniem wspomaganie powino sie automatycznie wyłączać przy wyzszych prędkosciach... no ale to tylko moje zdanie...

[ wiadomość edytowana przez: Above dnia 2002-11-19 22:39:16 ]
  
 
A mi to wspomaganie wystarcza , nie jest przesadzone, jednym palcem kierownicy nie obrócisz, przy każdej prędkości czuję autko elegancko. No ale każdy jeździ inaczej i inaczej czuje


Pozdr.
  
 
Espera ze wspomaganiem różnią sie od tych bez wspomagania takze tym, ze mają mniejsze przelozenie kierownicy, tzn jesli masz wspomaganie to od skrajnego lewego do skrajnego prawego polozenia kol masz mniej obrotow kolem kierownicy. A przy szybkich skretach takie cóś pomaga

RS
 
 
To teraz ostatnie (mam nadzieję) pytanie. Co kupić?
1,5, 1,8 czy 2,0? Parametry mają podobne ale... no właśnie na co zwrócić uwagę.

piotr.ek@skrzynka.pl
 
 
na to pytanie odpowiedzieć musisz sobie sam, bo każdy będzie zachwalał swoje. Wszystkie silniki mają swoje wady i zalety. A bym polecał silnik największy tzn. 2.0CD
  
 
Polecam 2.0 Najszybszy i najbardziej komfortowy...