Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Lechu Miłośnik FSO Karolina Gdańsk/Warszawa | 2004-03-31 23:33:15 witaj na forum evivario
przede wszystkim zacznij od przejrzenia archiwum naszego forum ---> wyszukiwarka po drugie: szukając odpowiedzi na takie podstawowe pytania, zaopatrz się w książkę autorstwa Morawskiego o Poldkach w końcu gdy będziesz miał jakieś konkretne pytania, na które nie udało ci się znaleźć odpowiedzi w ww. zrodlach - pytaj! pozdrawiam |
RX Miłośnik FSO Polshe 1.6 GLE/1.9 GLD Lublin | 2004-03-31 23:36:52 Mozesz tez wyslac priva lub meila do Cebki on ma dizelka i troszke sie na nim zna |
Lafaar Miłośnik FSO MR93 / Vitara / Berl ... Toruń ZOK | 2004-04-01 08:49:38 Ja co prawda takowego nie mam ale ma go moj kolega i razem czesto cos przy dieselku robimy. W razie jakis pytan postaram sie sluzyc pomocą. |
Lafaar Miłośnik FSO MR93 / Vitara / Berl ... Toruń ZOK | 2004-04-01 10:50:32 Generalnie z częściami do tego silnika jest kłopot. Pomocne mogą okazać się szroty oraz sklepy z częściami do aut francuskich ponieważ silnik jest produkcji PSA (citroen/peugeot). Niestety nowe czesci mają często zabójcze ceny...
Ale nie nalezy sie załamywac, nieraz mozna tez trafic w dawnych polmozbytach czesci w dobrej cenie (ostanio sie wqrzylem, szukalem bezskuteczenie poduszek pod silnik dieselka, w koncu je dostalem na szrocie za 50zl/2szt, po czym kolega D0mel wytopił wczoraj takowe w polmozbycie 200m od mojego domu w cenie 19zl/szt ) Co do filterka paliwa to jego zmiana nie stanowi klopotu, dostac go mozna tez bez problemu (ale lepiej go wykrecic i pokazac w sklepie bo podobno stosowano 3 rodzaje ). Ostatnio kupowałem, kosztował około 13zł, do wymiany jest tylko potrzebny imbusik (niestety nie pamietam rozmiaru). Jesli chodzi o ksiązke to w nowszych wydaniach Morawskiego cos niecos na temat tego silnika napisano i mozna jakos sobie z klekocikiem poradzic (na podst. ksiazki udalo nam sie z kolega np. ustawic rozrzad po masakrze napinacza paska ) Odnosnie klopotow z dopływem paliwa to moze to byc (oprocz pompy) tez kwestia zasyfionych przewodow paliwowych lub smoka w baku. Pomaga w tej sytuacji, przdmuchanie przewodow sprezonym powietrzem, czyli: Podjezdzamy na stacje benzynowa do kompresora, otwieramy wlew, otwieramy machę, zdjmujemy przewód paliwowy przed ręczną pompką paliwa (z przodu silnika na górze, przed pompą wtryskową) i dajemy czadu w przewód, aż bedzie porządnie bulgotać w zbiorniku Powodzenia... |
cebka Miłośnik FSO Było Wąskie Caro 1.9 ... Lublin | 2004-04-02 20:49:50
|
JACU626 Miłośnik FSO BIAŁY CZARNY SREBRNY ... TSA - RTA | 2004-04-02 21:45:20 Lej spokojnie widziałem okulara który tylko na tym smiga |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2004-04-02 22:26:05 Dziś czytałem, że ze sprzedawanego w Polsce na stacjach benzynowych ON - ponad 25% to OO. |
RX Miłośnik FSO Polshe 1.6 GLE/1.9 GLD Lublin | 2004-04-02 22:28:02
Skoro nie widac roznicy to po co przeplacac |
JACU626 Miłośnik FSO BIAŁY CZARNY SREBRNY ... TSA - RTA | 2004-04-02 22:31:11
-------------------------------------------------------------------------------- 2004-04-02 22:26:05, Grzech pisze: Dziś czytałem, że ze sprzedawanego w Polsce na stacjach benzynowych ON - ponad 25% to OO. -------------------------------------------------------------------------------- Skoro nie widac roznicy to po co przeplacac
jest jest różnica, w lecie sie zaje biście motorek grzeje - nie polecam na upały |
Konrad Miłośnik FSO MB 190 Warszawa | 2004-04-02 23:57:24
eeeee głupstwa pleciesz. Przeczyść lepiej sobie chłodnice |
evivario POlonez Caro Warszawa | 2004-04-03 18:21:42 "myslący inaczej"?? Podam ci przykład - Mercedes 320 klasy S (rocznik 2003 albo 2004) z instalacją gazową...
|
evivario POlonez Caro Warszawa | 2004-04-03 18:31:32 ale ale... wracając do tematu. dzisiaj grzebałem w wnętrznościach mojego autka i niewiele wygrzebałem. udało mi się filtr paliwa zmienić - nie mogłem odpowietrzyć bo filtr paliwa był nie taki jak się spodziewałem (pamiętajcie o tym, że z mechaniką to u mnie na bakier) tzn. wyczytałem o trzech rodzajach filtrów roto disesel, purfluks i jeszcze jeden, i że przy zapowietrzeniu filtra trzeba tu okręcić śrubkę, tam popompować ręczną pompką.... i gdzie ta pompka?? okazało się że mam "ten trzeci" rodzaj fi;ltra - zamknięty w obudowie. Odkręciłem, wyjąłem filtr i paliwa niet. tylko na dnie pare kropel zmieszanych z jakimś mułem. poleciałem po nowy filtr, zalałem dziurę ropą, wetknłem tam filtr... hł hłe hłe i nic nie zapalił. Poetem zdesperowany kazałem się ciągać i próbowałem zapalić ale też nic. więc cholera już nie wiem. Być może to pompa paliwa - mam nadzieję że nie pompa wtryskowa bo się pochlastam... no może nie do końca zapchałem wóż w końcu do mechanika żeby nie rozbroić do końca. Będę się trząsł z niecierpliwości jak babcia z parkinsonem. Jakbym potrzebował którejś z pomp to zapuszczę wici wśród kolegów polzmaniaków. pozdrawliaju |
Konrad Miłośnik FSO MB 190 Warszawa | 2004-04-03 18:31:53
Zauważ że OO sprzedaje się do urzadzeń grzewczych. Urządzenia te są nie żadko w obecnych czasach bardziej skomplikowane niż stare pompy wtryskowe. Tak więc jeżeli to byłby jakiś wielki syf to te piece padałyby jeden po drugim. Co innego oo od pewnego "regularnego" sprzedawcy a co innego olej spod jakiegoś starego lotniska....... |