Wymiana prowadnic zaworowych (126p)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Słuchajcie, mam oto niewieki problemik. Mianowicie mam fajną głowiczkę, ale zaworki dolotowe "latają" (luz poprzeczny) w prowadnicach. Prowadnice były wycięte z kanału i prawdopodobnie dlatego tak się stało. I stąd topic. Czy da się samemu wymienić prowadnice zaworowe?? Czy nagrzanie głowicy do około 100*c (wrząca woda) i gwałtowne schłodzenie samych prowadnic np: lodem ułatwi wybicie tego ustrojstwa??
  
 
Pewnei nie bardzo Ci pomoge ale spróbuj najpierw wymienić zawory. Moze to one są tak styrane????? A co do wymiany prowadnic to:Autoryzowana instrukcja napraw:
"przed czynnością osadzenia prowadnic (...) należy równomiernie podgrzać głowiće do 80C a następnie wcisnąć prowadnice przy uzyciu przyżądu ...)" Podejrzewam że z wyjmowaniem może być podobnie ale oczywiście mogę się mylić

Aha, kiedyś w jamimś zakładzi ekumpel wymieniał prowadnice i wyszło go to ok 20 zł za 4 sztuki, więc moze popytaj....
  
 
Zaworki to napewno nie są styrane bo właśnie kupione i wypolerowane tak więc odpada A gdyby był taki koszt wymiany u mnie to bym się nie zastanawiał. Niestety jest "troszeczke" drożej Cena oscyluje w granicach 30-40zł za sztukę!!!!
  
 
kurde no to faktycznie za tą cene sie nie opłaca Moż emasz gdzieś jakąs tarą głowiće, spróbuj na niej jak Ci pójdzi ewyjmowanie Moż eto jak ze zwrotnicai: Każdy mówi że robota przewalona a jest prosta jak budowa Cepa
  
 
Witam!
Rozgrzej głowicę tak jak kombinowałeś, chłodzić prowadnic nie musisz bo aluminium ma inną rozszerzalność niż stal. Przygotuj sobie wcześniej wybijak z miękkiego materaiłu, najlepiej aluminium, taki żeby Ci wszedł do otworu prowadnicy. Prowadnice poprostu wybijesz, ale uprzedzam że lekko nie pujdą, powinno się to zrobić na prasie, ale pewnie nie masz dostępu.
Następnie nowe prowadnice włóż do zamrarzarki, koniecznie bo powinny mieć ok. -20*, najlepiej na calą noc, następnie ponownie rozgrzej głowicę i tym samym wybijakiem od góry wbij prowadnice, wcześniej sobie zaznacz jak głęboko wbić.
Pozdrawiam
  
 
Witam
A jak juz uda Ci sie to wymienić to powinienes jeszcze rozwiertakiem poprawic wspolosiowosc gniazda zaworowego z prowadnica, jesli sie nie myle taki rozwiertak jest w zestawie z rozwiertakiem do zwrotnic
  
 
No zestawu nie mam zamiaru kupować. Mam zespawany takie zestawik z dwóch srub lebkami do siebie. Może się uda.

A słuchajcie nie powypadają prowadnice?? Nie chciałbym by utoneły mi w czeluściach kanału dolotowego
  
 
To sie na hama pobijakiem wybija. na moich oczach szlifierz mi wyjmowal z moijej 4 prowadnice a wzial za to az 0zl glowica byla rozbrojona. jebnal mlotkiem i powychodzily
  
 
Ciekawe co to za młotek i "kochany" szlifierz!! U nas nawet za konsultacje gdyby mogli to by kasowali!! Zobaczymy!!

Aaaa, no i jeszcze szkoda uszkodzić wypolerowane kanały!!
  
 
Mlotek normalny a pobijak to mial z takim wcieciem ze do do srodka prowadnicy troszke wchodzil. i nic za to nie wzieli bo powiedzieli ze wymiana wsszystkich kosztuje 20 to za to niechce nic
  
 
Jak sie wyciąga dokładnie nie wiem ale napewno bije sie wybijakiem (mam takie coś). Wkłada się koniec do prowadnicy ok 1cm i bijesz młotkiem
  
 
Vader!! Chcesz może pożyczyć??;]
  
 
odgrzewam kotleta, składam własnie głowice i interesuje mnie patent na uszczelniacze zaworowe (na prowadnicach zaworowych) ktos ma tak zrobione?
ps-wybijak do prowadnic zrobiłem ze starego zaworu
pozdro