Uszczelka pod glowica - objawy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no wlasnie jak rozpoznac - co oprocz babelkow w zbiorniku wyrownawczym i wiekszej ilosci oleju wskazuje na jej uszkodzenie
czy babelki wystepuja tylko na niskich czy na wszystkich obrotach
jak ze zuzyciem gazu/benzyny w tym czasie

cos mi sie wydaje ze babelki mam - oleju jakby wiecej i gazu pali z 17l/100
  
 
Jeszcze spadek mocy, słyszalne przedmuchy itp.

Jak najszybciej wymienić uszczelkę, bo bigosu narobi.
  
 
Ja mam walniętą uszczelke... i mam pod pokrywą zaworów, jak podnosze korek olejowy - taką dziwną "mazie, szlam, muł" czy jak to inaczej nazwać Przynajmniej tak mi się wydaje że to od tego
  
 
Cytat:
2004-06-27 17:29:43, WilK pisze:
Jeszcze spadek mocy, słyszalne przedmuchy itp.

Jak najszybciej wymienić uszczelkę, bo bigosu narobi.




masz na mysli jakies przedmuchy na zewnatrz czy w jakis inny sposob da sie to zauwazyc??
  
 
W moleju moze byc plyn chlodniczy i odwrotnie, moze ci ubywac plynu chodniczego ()tak jak to u mnie bylo - a wycieku nigdzie nie bylo widac), ale chyba najlepiej widac to na babelkach . Mialem to samo pelno babelkow w zbiorniczku wyrownawczym os chlodnicy. Zrobilem maly remont (nowa uszczelka + planowanie glowicy + nowy korek od zbiorniczka wyrownawczego plynu chodnicy) i jak reka odjal - plynu nie ubywa, babelkow nie ma
  
 
Borys, a pamietasz na Walnym, to chyba w Twojej Kombicy tak bylo :

"Oj Panie, ale plynu chlodniczego nie ma"
"Jak to nie ma, niedawno dolewalem"

  
 
no plyn to u mnie jest i co najciekawsze to niewiele go ubylo
zastanawiam sie kiedy to stac sie moglo i do glowy przychodzi mi tylko jeden moment mocny strzal na gazie jeden i chile pozniej drugi w piatek (ale czy strzal gazu moze wydmuchnac uszczelke??)
  
 
Może... Dlatego zawsze stosujmy oryginalne, choć drogie uszczelki.
  
 
Cytat:
2004-06-27 21:37:45, toradek pisze:
Borys, a pamietasz na Walnym, to chyba w Twojej Kombicy tak bylo :

"Oj Panie, ale plynu chlodniczego nie ma"
"Jak to nie ma, niedawno dolewalem"





tak bylo tak ale bulgotalo mi juz wczesniej - przed wyjazdem do Lodzi wody bylo na Max a w Lodzi juz nic wody nie bylo
Dlatego szybko robilem glowice! A przyczyna tego wszystkiego u mnie bylo (najprawdopodobiej) -------- korek zbirniczka plynu chlodnicy chyba zawor regulujacy cisnienie wysiadl (dlugo by o tym opowiadac)
  
 
Cytat:
2004-06-27 22:26:57, borys pisze:
ale bulgotalo mi juz wczesniej - przed wyjazdem do Lodzi wody bylo na Max a w Lodzi juz nic wody nie bylo
Dlatego szybko robilem glowice! A przyczyna tego wszystkiego u mnie bylo (najprawdopodobiej) -------- korek zbirniczka plynu chlodnicy chyba zawor regulujacy cisnienie wysiadl (dlugo by o tym opowiadac)



Texh to miałem. Tylko po założeniu nowego korka eksplodowała mi nagrzewnica po pamiętnej 1/4 mili w Skarbimierzu
  
 
borys a przy ktorym ci bulgotalo przewodzie przy przelewowym czy tym na dole zbiorniczka wyrownawczego??
  
 
Pozwolicie, ze sie podlacze do watku o zakretce. U mnie tez padl zaworek w zakretce na zbiorniczku wyrownawczym i podejrzewam ze w skutek tego i zbyt duzego cisnienia w ukladzie najpierw padl przewod chlodnicy a potem rozciekla sie pompa wody. Narazie naprawa zakretki polega na wywierceniu w niej otworu zeby cisnienie mialo gdzie uciekac, ale ostatnio wyczytalem ze uklad cisnienia pracuje pod cisnieniem (ktore pewnie po wywierceniu otworu jest mniejsze niz powinno byc) wiec nie wiem czy to dobry pomysl? Co o tym sadzicie? Czy jednak musi byc w ukladzie chlodzenia wieksze cisnienie?
  
 
Lepiej zainwestuj w nowy korek....
  
 
no wiec telefonicznie wiem jakie mnie ewentualnie czekaja koszta:
rozebranie 100pln planowanie 30pln dopasowanie zaworow 50pln ewentualne inne szlifowania 50pln do tego uszczelka walek i popychacze - tych cen nawet nie pisze
  
 
Moj starszy tesh mial zamiar wyremontoowac kiedys glowice to kupil nowy(ze szrotu)silnik. Ale to sie chyba nieoplacalo bo ten silnik w nie lepszym stanie. Tera zmianiam na org silnik tylko glowica od szrotwskiego idze. I lux. Silnik ze szrotu a remont glowicy to te same ceny.chyba
  
 
Cytat:
2004-06-28 08:34:07, ghostdance pisze:
Pozwolicie, ze sie podlacze do watku o zakretce. U mnie tez padl zaworek w zakretce na zbiorniczku wyrownawczym i podejrzewam ze w skutek tego i zbyt duzego cisnienia w ukladzie najpierw padl przewod chlodnicy a potem rozciekla sie pompa wody. Narazie naprawa zakretki polega na wywierceniu w niej otworu zeby cisnienie mialo gdzie uciekac, ale ostatnio wyczytalem ze uklad cisnienia pracuje pod cisnieniem (ktore pewnie po wywierceniu otworu jest mniejsze niz powinno byc) wiec nie wiem czy to dobry pomysl? Co o tym sadzicie? Czy jednak musi byc w ukladzie chlodzenia wieksze cisnienie?



no powinno byc wieksze - o ile mnie pamiec nie myli to przy wiekszym cisnienieu pozniej nastepuje wrzenie substancji (wyzszej temp)
  
 
moja uszczelka puszcza plyn na zewnatrz, tuz przy 1 cylindrze od lewej strony liczac. nad pompa wody.
problem w tym ze machanior uznal ze to wlasnie pompa wody leje, wiec ja wymienilem (300 zeta do tylu, 188 pompa skf).
leje nadal, teraz jak oszalala 1 litr plynu na 20km. :/
wymieniam uszczelke na tygodniu, fajnie wiedziec ile co kosztuje czytajac wasze odpowiedzi.
ehh jakis mam nie fart, chcialem zrobic dobrze mojemu essowi wymienilem rozrzad dwa tygodnie temu i od tej pory takie mi plata figle... :-/
pozdrowienia Arko
  
 
aha jeszcze jedno wazna pytanie:
gdy ucieka plyn silnik sie dosc mocno nagrzal kilka razy, na tyle ze odcielo wtryski i zgasl pare razy. zastanawiam sie czy to moglo mu jakos zaszkodzic....
pozdr.Arko
  
 
podlacze sie.
Jak jest laczny koszt wymiany.
Czy "pocenie sie" uszczelki mozna zbagatelizowac?
Jakis spec powiedzial mi ze mi sie poci uszczelka pod glowica, ale nie ubywa mi oleju ani nie przybywa plynu chlodzacego. Nie mam tez babelkow w pojemniku. Ale pod cewka zaplonowa jest mokro.
  
 
U mnie sprawa wygladala inaczej - prawdopodobnie emulator nie odcial wtryskow, i samochod dostal oba paliwa. W skutek rtego wywalilo uszczelke pomiedzy 3 i 4 cylindrem. Efekt - samochod zaczal pracowac jak na 2 garach... No i oczywiscie z wydechu poszedl piekny bialy dym. Co do kosztow, to ja od razu pierscienie wymienilem, wiec nie powiem co i jak...