Temperatura Silnika!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Jestem posiadaczem Forda Escorta 1.8 D rocznik 1996 z przebiegiem 260 tyś. z średnim spalaniem 5,6 litra na 100 km. ,bez dolewania oleju a zmieniam go co 8 tyś
. Tak zacząłem obserwować swoją kontrolkę tem . i co zauważyłem że u mnie wskazuwka po nagrzaniu ( przejechane 5 km na zimnym silniku) bez włączonej dmuchawy wychyla się do pierwszej nóżki litery "N". A skala jest taka " białe pole ,następnie powiedzmy cudzysłów napis NORMAL ,znowy cudzysłów i czerwone pole".
Wentylator włącza się gdy wskazówka wejdzie na literkę " R" . Gdy leci ciepłe powietrze do samochodu to wsazówka jest pomiędzy cudzysłowem a literką N . Oczywiście gdy samochód stoi to nz czasem ale trochę dłuższym wskazówka się podnosi i jak dojdzie do literki R włącza się wentylator i zbija do literki N.
Gdy były upały to bardzo szybko się nagrzewał i wystarczyły postać na światłach żeby się włączył wentylator.
Czy wszystko co napisałe to jest prawidłowo czy zauważyliście że cosik jest nie tak ????
Co o tym sądzicie poproszę o odpowiedź.
  
 
Polecam wyszukiwarkę (wpisz temperatura, czujnik, wentylator, chłodzenie, grzanie...itp). I co ma spalanie i zużycie oleju do temperatury silnika...?
  
 
Heh czesc
A ja posiadacz escorta 96r 1.8D bezczelnie podlacze sie do pytania ...
Od razu uprzedzam ze opcja "wyszukiwarka" nie jest mi obca ideowo i przerobilem wiekszosc postow zawieracjaych slowa termostat, nagrzewnica, chlodzenie, grzanie, czujnik ... itp itd.
Mam objawy podobne do opisanych przez "serbia". Silnik nagrzewa sie bardzo dlugo (do pracy mam 25 km) a wskazowka ledwo ledwo wskazuje N - po jakichs 10 - 15 km. Nagrzewnica raczej dziala prawidlowo bo goraco niezle wali z nawiewu. Ale to goraco to tez po jakichs 10 -15 km. Wczoraj bylem u mechanika, chcialem wymienic termostat. Podejrzewalem, ze jest "ciagle otwarty". Jednakze po wlozeniu go do gotujacej wodt otwieral sie, a po wystygnieciu zamykal. Wiec raczej to nie to. Ale juz sam nie wiem.
Mozke ktos kto posiada rowniez silnik 1.8 D i mial z tym problem (moze to nie problem?) wypowie sie na ten temat.
Serdecznie pozdrawiam
wacen
  
 
Ja sie moge wypowiedziec.
Temperatura w aucie od 10 lat przy jezdzie zawsze dochodzi do POLOWY skali. Wentylator praktycznie sie nigdy nie wlacza. Autko nagrzewa sie fajnie tak po 5km jazdy +-. Ogolnie pozytywnie!
  
 
Zakryc chłodnicę
  
 
Wypowiem się i ja.
Mam takowy silnik i dokładnie tak samo zachowuje mi się wskazówka temp. Nie ma w tym nic dziwnego.
Jeśli chodzi o zimę to bez przysłaniania chłodnicy w aucie było dostatecznie ciepło żeby podróżowac bez kurtki.
Ja nie widziałem rok temu u siebie konieczności przysłaniana chłodnicy.
  
 
Witam
Widzę że taka jest przypadłość tego modelu rocznika 96 , 1,8D.
Co jeszcze zauważłem ano to że po przejechaniu jakiś 20km np.stojąc na światłach wskazówka będąc cały czas na pierwszej nóżce literki N zaczyna spadać i zatrzymuje się pomiędzy białym polem a literką N w granichach tak zwanego cudzysłowa .Po przejechaniu jakiś 2km wskazówka znowu się podnosi i zatrzymuje się znowu na literce N.
Czy takie zachowanie jest normalne????
A więc reasumując do pracy mam w jedną stronę jakiś 25km .
Po przejechaniu jakiś 3km zaczyna mi z dmuchawy lecieć ciepłe powietrze , a po następnych 2km wskazówka zatrzymuję się na nóżce literki N . Wentylator włącza się gdy wskazówka dojdzie do literki R .( ale przy tych temp.to raczej dłużej trwa, gorzej w lato co światła to wentylator)
W jednym z forum pewna osoba napisała takie coś:
Wentylator powinien się włączyć w momencie gdy wskazówka dojdzie do przełomu liter AL(blizej A), a wyłaczyć w okolicach litery M.
Tak przypadłoś którą tutaj opisuję to podejrzewa że przyczną może leżeć w :
- uszkodzony czujnk od włączania wentylatora
- uszkodzony czujnik od sterowania wskaźnika ( wskazań tepmeratury)
- uszkodzony temostat.
Co o tym myślicie ,może nie warto zawracać sobie głowy ? jeśli ciepło leci wskazanie jest w granicach literki N , i najważniejsza rzecz jeśli trzy osoby z tym samym typem silnika i rocznika ma podobne wskazania >
To tyle proszę o opinie ,z góry dziękuję i pozdrawiam.
  
 
Witam ponownie!! W ostatnich dniach zauważyłem mianowicie że wskaźnik temperatury " faluje" ,pomiędzy cudzysłowem ten koło białego pola a nóżką literki N . Nie jest to często ale zadarza się że na trasie 25km umie się tak bujnąć ze trzy razy. Najpierw rośnie do literki N a po pięciu kilometrach nagle spada i po chwili znowu zaczyna rosnąć.
Dzisiaj na tej trasie nic się nie działo i jak wszedł na literkę N tak już stał.Od czego to zależy że raz stoi w miejscu a raz faluje??
Sprawdziłem jak się zachowuje wskaźnik jak samochód stoi a silnik pracuje.
Stwierdzam że wskażnik rośnie do nóżki literki N stoi w miejscu parę minut, i ni z gruszki ,pietruszki zaczyna spadać ( zaznaczam że wentylator się nie włączył) jak spadnie do cudzysłowa to zaczyna po chwili znowu rosnąć do literki N i po chwili zaczyna rosnąć coraz wyżej .Wentylator włączył się jak wskazówka doszła do polowy literki "O". Jeszcze w lato włączał się wentylator jak doszedł do literki "R".
Dlaczego spadło wlączanie się wentyaltora ?? kiedyś było na literce "R" a teraz na literce"O"??
Dlaczego wskaźnik wczasie jazdy faluje pomiędzy cudzysłowem a literką "N" a niekiedy stoi w miejscu jak Pan Bóg przykazał???
Chciałbym zaznaczyć że płyn się nie gotuje( chyba nie) ,szybko bo po 3km się nagrzewa a z nadmuchu leci ciepłe powietrze.
Czym mam powody do zmartwienia? ,czy mam zacząć coś robić? cz może wszystko jest w najlepszym porządku?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
  
 
Ludziki... Wam sie teraz wentylator wlacza? Mi przez cale lato ani razu sie nie wlaczyl. Fakt raz temperaturka byla tak 75% skali ale ot tyle. A tak zawsze 1/2 skali i tyle.
Nie wiem mam sie bac czy cos?
  
 
Stary, chyba nie przeczytałeś postów .
Przeczytaj a potem się wypowiadaj.
  
 
Wskazania temperatury w escortach nalezy traktować "symbolicznie"
chyba większość escort userów, bierze poprawkę na to co pokazuje im wskazówka temp.

Tak się składa, że ja też mam silnik 1.8d tyle że 91, i podobnie jak pisze biernuś nie dane było mi słyszeć wentylatora chłodnicy w moim autku( nawet latem).
Zimą też dawał sobie radę, bez zastawiania chłodnicy.
  
 
Czy ktoś to przeczyta co napisałem?
Ludzie proszę o konstruktywne wypowiedzi w moim temacie.
Pozdrawiam.
  
 
Serbia przeczytalem Twoje posty!.
Moja wypowiedz jest taka ze cos jest nie tak z Twoim silnikiem (chlodzeniem) czy to za malo plynu, czy to czujnik czy.... u mnie jak i u kolegi "masterostry" takie wahania nie wystepuja. Temperatura rosnie po kilku kilometrach do polowy i tam sie zostaje. Nie skacze od zadnych NORMAL - N do L z A do R.
Przeczytaj 2x to co ja napisalem!
  
 
Oj ludzie, ludzie...
Temperaturę silnika można zmierzyć jedynie termometrem i dopiero wtedy możemy stwierdzić, czy się grzeje właściwie, czy też nie.
Wskażnik, czujnik, włacznik wentylatora, kable, układ chłodzenia moga być rypnięte i to należy wcześniej wykluczyć. Wskazówka może być obrócona, czujnik może mieć niewłaściwą rezystancję, może być przepalony ustrój elektryczny we wskaźniku...
  
 
Cytat:
2005-10-25 03:15:11, serbia pisze:
Czy ktoś to przeczyta co napisałem? Ludzie proszę o konstruktywne wypowiedzi w moim temacie. Pozdrawiam.



Wiesz, teraz bedę śledził ten wątek chociażby po to by zobaczyć jak powinna wyglądać (o ile wogóle takowa wystąpi) konstruktywna odpowiedż na temat, naturalnie o ile ktoś wcześniej przeczyta to co napisałeś.

A tak BTW: to moze wskazówka reaguje na otwarcie/zamnknięcie termostatu-co wydaje się dość logiczne, a o tym nie wspomniałeś.

no i na przyszłość proponuję pamiętać iż niektórzy twierdzą iż nie ma głupich(*) odpowiedzi, za to są....a zresztą nieważne

*-czyt. nieprecyzyjne- tak żeby było łagodniej
  
 
Cytat:
2005-10-25 15:12:30, masterostry pisze:
Wiesz, teraz bedę śledził ten wątek chociażby po to by zobaczyć jak powinna wyglądać (o ile wogóle takowa wystąpi) konstruktywna odpowiedż na temat....



Nie jesteś sam w oczekiwaniu na konstruktywną odpowiedz ... odpowiedź od posiadacza autka z silnikiem 1.8 D ...

Pozdro all
wacen
  
 
I dalej nic !
  
 
ZETEC16 97 takie same objawy.
Poniewaz czasem 30 km bez wejscia na obszar NORMAL, a czasem wlasciwe wskazanie tj "R" i dosc czeste ostatnio zalaczenia wentylatora w okolicy "O" podejrzewam, ze przyczyna moga byc uszkodzenia obwodu elektrycznego.
Nie znam sie na instalacji elektrycznej w samochodach, ale wyobrazam sobi, ze moze byc tak jak z brakiem masy w tylnych swiatlach: STOP mruga z kierunkowskazem itp.
W sumie silnik moze miec normalna temeprature (poza chwilami gdy zbytecznie wlacza sie wentylator - prawdopodobnie z jednego i tego samego powodu), a wskazania na desce moga byc kosmiczne.
  
 
spoko ma disla z 1993 i miałem to samo
wiec tak najpierw czujnik temp do garczka i grzejesz jak woda bedzie miala 90 ma zamykac obwód sa dwa czujniki to ten do którego dojdziesz od kabla od wentylatora bodajze koło termostatu jesli działa prawidłowo to spoko jak nie to jak bedziesz kupował nowy i nie oryginalny to patrz na parametry zeby były identyczne jak ten co masz ale jesli działa to przegład chlodnicy nowa podrubka to około 400 zł ja tak miałem bo była zatkana oczywiscie kupiłem stalowa bo al kosztuje duzo wiecej wiec jak sprawdzic chłodnice rozkład temperatury przy nagrzanym silniku ma byc rownomierny na całej długosci chłodnicy i szerokosci czyli od góry ciepła od dołu zimniejsza i uwaga na palce bo wentylator nie spi