Pytań sporo, tuning fiata 125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Jestem posiadaczem fiata 125p z silnikiem polonezowskim i okrągłymi zegarami. W dalekiej przyszłości mam zamiar odpicować go i nieco ożywić nową jednostką napędową od bmw. Początkowo chciałem wstawić kultową jednostkę 2.0 DOHC, lecz po głębszych zastanowieniach doszedłem do wniosku, że lepszy byłby silnik od BMW 1.8IS . Produkuje on około 140 koni i jest dosyć oszczędny. Praktycznie same plusy, no chyba, że problem ze swapem i cena części jeżeli się zepsuje, ale 2.0 DOHC to przecież zaledwie około 115 koni, a pali więcej. Mam zamiar zdjąć zderzaki zmodyfikować nieco przednią część karoserii. Zawieszenie nie będzie obniżane ponieważ jak zauważyłem podczas jazdy w terenie, mieście i trasie, spisuje się dobrze. Tapicerka i cały samochód będą miały inny kolor, nie zastanawiałem się jeszcze jaki ale chyba z zewnątrz boska czerwień z perłą, a w środku biały kolor tapicerki ;]. Oczywiście aluski, nie zastanawiałem się jeszcze nad nimi, bo moim zdaniem najważniejszy będzie silnik. I przechodzę do meritum tematu. Oto pytania jakie mnie gryzą:

Jakie problemy mogą mnie spotkać podczas swapu silnika i skrzyni biegów oczywiście.
Gdzie znajdę klosze do tylnich świateł? Chodzi o połowa biała, a połowa czerwona. [kierunkowskaz kolor biały oczywiście]
Jak zabrać się za tapicerkę? Czy jak się ją pomaluje to będzie trzymać kolor czy robota na zamówienie nowej? Gdzie dostanę białe zegary?

Wszystkim co mi pomogą dziękuję gorąco z góry ;]

[ wiadomość edytowana przez: MustangGT dnia 2008-08-26 13:04:50 ]
  
 
Klosze do tylnych świateł na Allegro.

Tarcze do białych zegarów trzeba pobrać z netu, wydrukować i przełożyć, albo też poszukać na Allegro bo czasem bywają gotowe do kupienia.

Tapicerkę to trzeba zrobić. Chodzi Ci o deskę? Mozna ją okleić "skórą ekologiczną" - można to całkiem ładnie zrobić. Widziałem to w Porsche 924. Nawet gdzieś chyba mam na ten temat artykuł.

A o hamulcach to coś pomyślałeś? Z takim silnikiem to o nich powinieneś pomyśleć w pierwszej kolejności.
  
 
Ale nie zrobisz czegos takiego - prawda?
aukcja

SWAP z BMW. Obawiam sie że będziesz pionierem. Oglądałem kiedyś skrzynię z E30 - jest dużo krótsza i ma większą średnicę niż FSOwska. Mozę nie zmieścic się w tunel.
2.0 DOHC czy też 1.4/1.6/1.8 rovera wchodzą w komorę bez problemów, pasują mocowania i to jest 90% sukcesu.
Modyfikacja zawiasu i przedewszystkim hamulców to sie robi nawet przed silnikiem.
Tapicerka - żeby to wyglądalo trzeba ją uszyć. A to już trzeba umieć. Żuczek obszył kiedyś sobie deske w poldku...
Za białe klosze tyl i białe zegary masz u mnie minusa.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
powiem tak, nie wierzę MustangGT, abyś zrealizował swoje plany. wielu już takich było co planowali, opowiadali, a w końcu g**** zrobili i słuch o nich zaginął.
możecie powiedzieć, że zniechęcam nowego, ale taka jest brutalna prawda.
tym bardziej jeśli nie masz dostępu do porządnego zaplecza technicznego, tj. super wyposażonego warsztatu z możliwością dorabiania części. zrób najpierw swapa 1.4 rovera z poloneza gdzie masz wszystkie części gotowe i jest to najtańszy swap jaki można wykonać. jak zrobisz coś takiego możesz myśleć co dalej, a takie pierdoły jak białe zegary czy klosze to sobie zostaw na koniec.
  
 
fiat_maniac:
To znaczy mam dostęp chyba do wszystkich części do fiata, ponieważ mój ojciec jest magazynierem w Stacji Kontroli Pojazdów, przy okazji mam wtyki na warsztacie, więc w każdą sobotę mam pełny asortyment akcesoriów naprawczych.

Co do tekstu typu "wielu już takich było co planowali, opowiadali, a w końcu g**** zrobili i słuch o nich zaginął" przerobienie tego fiata to jest mój jeden z większych celów w życiu. Ojciec miał już 3 fiaty, na początku nie lubiłem ich, puki nie zacząłem jeździć fiaciorem. Coś ma ten samochód. Jak muscle car. No i z resztą wszyscy mówią w rodzinie, że to złom, ale się przeliczą jak się prace zaczną ;]

Olo:
To co zrobił ten koleś na aukcji, to tylko szpeci. Odrzuca mnie ten pomysł dlatego chciałbym zmienić kolor tapicerki, a nie oblepić ją dorabianymi częściami z blachy. Wracając do swapa, widziałem fiaciora z silnikiem 2.5 od BMW jakoś kolesiowi się udało, ale chłodnica nie mieściła się z przodu, no ale co się dziwić w końcu to 2.5 a nie 1.5 .

P.S. Czemu za klosze z tyłu i białe zegary minusa złapałem?
  
 
Cytat:
2008-08-27 07:07:26, MustangGT pisze:
fiat_maniac: To znaczy mam dostęp chyba do wszystkich części do fiata, ponieważ mój ojciec jest magazynierem w Stacji Kontroli Pojazdów, przy okazji mam wtyki na warsztacie, więc w każdą sobotę mam pełny asortyment akcesoriów naprawczych.


No i co Ci po tych częściach i magazynie skoro nic nie będize pasowało?
Cytat:
Co do tekstu typu "wielu już takich było co planowali, opowiadali, a w końcu g**** zrobili i słuch o nich zaginął" przerobienie tego fiata to jest mój jeden z większych celów w życiu.


Ależ to święta prawda. Wielu takich było. Na forach FSOwskich działam od 2000r i moje słowa to tryumf doświadczenia nad nadzieją.
A za np 2 lata cel Ci sie moze zmienić. Dorosniesz.
Cytat:
P.S. Czemu za klosze z tyłu i białe zegary minusa złapałem?


Po prostu. Nie pasują stylem do samochodu skonstruowanego w latach 60tych.

Naprawde zacznij od swapa silnika roverowskiego z poldka. Ten 1.4 ze skrzynią i poprzeczką pasuje wręcz plug and play w porównaniu do silników "obcych". Jak chcesz sie wyzwań zapodaj 1.6lub 1.8 z rovera (ten sam blok). Na forum PTK chłopaki sporo sie z tym męczyli z pozytywnymi efektami. Tylko należy pamiętać że silnik to nie wszystko. Trzema jeszczę ten moment i moc prznieść na koła. A tu mamy problemy w postaci ślizgającego się sprzęgła, padającej szybciej skrzyni i rozlatujacego sie tylneg mostu. Oczywiscie sporo zależy od stylu jazdy, jak sie nie kreci bąków pożyją dłuzej.
potm trzeba ten samochód zatrzymać - heble z łady 251mm, poldka trucka 260mm, fiata tipo/tepmra 260mm wentyl, jakiejś alfy ~284mm

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Widzisz, jeżeli miałbym zacząć od rovera to sam mówisz, że problemy są z samym przeniesieniem napędu. A to byłby tylko eksperyment, który miałby mnie przygotować do swapa z bmw. Więc po co patyczkować się i tracić pieniądze? Z resztą nie opłacałoby się rovera przekładać skoro góra 4 miechy by pojeździł.

Co do kloszy tylnych, co byś zaproponował w takim razie? Tylko nie standardowe bo okrutnie mnie denerwują.



Zapewne widzieliście tego pickupa. Czy ta tapicerka była obszyta tą skórą ekologiczną? Jak wam się wydaje? Bo chciałbym mieć podobnie zrobioną.

[EDIT - poprawne wklejenie zdjecia]

[ wiadomość edytowana przez: Rys1977 dnia 2008-08-27 16:39:31 ]
  
 
pytanie czemu chcesz miec podobna tapicerke jak ten pickus? ja bym poszedl na maxa - cala czerwona

w starych odcinkach 007 Jamesa Bonda jeszcze z S.C. nazwał on taka bryke "burdel na kolkach"

z gustami sie nie dyskutuje
  
 
Cytat:
2008-08-27 12:25:09, MustangGT pisze:
Widzisz, jeżeli miałbym zacząć od rovera to sam mówisz, że problemy są z samym przeniesieniem napędu. A to byłby tylko eksperyment, który miałby mnie przygotować do swapa z bmw. Więc po co patyczkować się i tracić pieniądze? Z resztą nie opłacałoby się rovera przekładać skoro góra 4 miechy by pojeździł.



No ale z Roverem 1.4 to byś akurat nie miał jakiś wielkich problemów z przeniesieniem napędu. Mając już ten silnik mógłbyś sobie coś pomyśleć nad mostem itp. A jakbyś już był kozakiem z doświadczeniem zdobytym przy wkładaniu silnika Rovera i np. wymianą mostu na taki z BMW mógłbyś się zająć montażem silnika z BMW

...tylko nie pytaj jak się montuje most z BMW do Fiata

[ wiadomość edytowana przez: krasik dnia 2008-08-27 21:39:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: krasik dnia 2008-08-27 21:40:31 ]
  
 
Ja nie wiem co takiego śmiesznego jest w tym napędzie z BMW? Gdzieś widziałem 125p, który miał tylne zawieszenie od BMW właśnie.
  
 
To nie lepiej już budę zdjąć z bmki i nałożyć fiata? Pytanie retoryczne.

No to najwyżej najpierw roverkiem trzeba będzie się zająć skoro tak mówicie. Albo lepsiejszy pomysł, od razu 2.0 DOHC wstawić. Trudno, będzie palić tyle ile będzie, ale najwyżej zagazuje się. Może znacie jakieś częste problemy ze swapem tego silnika?
  
 
jedynym problemem DOHC jest koszt remontu ktory jak chce sie zrobic dobrze kosztuje okolo 6 tysiecy zlotych polskich
  
 
Cytat:
2008-08-28 08:18:09, Rys1977 pisze:
jedynym problemem DOHC jest koszt remontu ktory jak chce sie zrobic dobrze kosztuje okolo 6 tysiecy zlotych polskich


Dokładnie tak, a tutaj możesz poczytać jak do tego podejść profesjonalnie

http://www.youngtimer.pl/board/viewtopic.php?id=2771

jeżeli masz dużo wolnych banknotów NBP, czasu siły i przede wszystkim umiejętności to życzę powodzenia, i mam nadzieje za jakiś czas zobaczyć podobną twoją relację z remontu silnika, bo póki co internet wszystko zniesie - można pisać i pisać ale za tym powinny iść przykłady bo jak koledzy wcześniej wspomnieli nie jeden już tak "odważny" tutaj się pojawiał i wiele naopowiadał a potem się okazywało że nawet nie ma prawa jazdy a fiata dostał od dziadka
  
 
Z drugiej strony mieliśmy na forum Poloneza z silnikiem od BMW i to 6-cylindrowym, a na którymś zlocie z kolei był FIAT 125p z silnikiem V-6 od Forda. A wcześniej to wiele razy czytałem, że tak się nie da bo one się nie zmieszczą...
  
 
Koot, możesz sobie nawet do Poloneza wstawić centralnie silnik od F1 ale jest zajebiście mało ludzi którzy by potrafili to zrobić, miałoby na to pieniądze i warunki.

[ wiadomość edytowana przez: krasik dnia 2008-08-28 17:05:00 ]
  
 
Cytat:
2008-08-28 08:24:38, GDA pisze:
Dokładnie tak, a tutaj możesz poczytać jak do tego podejść profesjonalnie http://www.youngtimer.pl/board/viewtopic.php?id=2771 jeżeli masz dużo wolnych banknotów NBP, czasu siły i przede wszystkim umiejętności to życzę powodzenia, i mam nadzieje za jakiś czas zobaczyć podobną twoją relację z remontu silnika, bo póki co internet wszystko zniesie - można pisać i pisać ale za tym powinny iść przykłady bo jak koledzy wcześniej wspomnieli nie jeden już tak "odważny" tutaj się pojawiał i wiele naopowiadał a potem się okazywało że nawet nie ma prawa jazdy a fiata dostał od dziadka



wszystko profesjonalnie z wyjatkiem imadla do blokady kola rozrzadu jak to zobaczylem to spadlem z krzesla
  
 
Wiesz ja zycze Ci naprawde powodzenie ale nestety zgadzam sie z przedmowcami. Sorry ale jak ktos przymerza sie do takich przerobek i zaczyna od pytan o biale klosze i tapicerke to juz o czyms swiadczy. A marzycieli naprawde na tym forum bylo wielu: jeden chcial sam odtworzyc Fiat 125 coupe, ktos chcial polaczyc glowice z Lady z blokiem od FSO, byl tez projekt zeby zrobic zrzute od forumowiczow i z uzyskane stad 500 000 PLN zaprojektowac i wprowadzic do produkcji nowe auto polskiej konstrukcji itp itd. Nikt Cie tu nie skresla ale zacznij prosze cos robic, zacznij zadawc SENSOWNE pytania to na pewno dostaniesz pomoc. Bo na razie to marnie widze
  
 
mam pytanie czy moge wsadzic skrzynie piatke do fiata 125p 1300 mam drazek zmiany biegow w podlodze czekam na odpowiedz bo mechanik mowil ze to zalezy jaki mam tunel szeroki czy waski a nie wiem o co chodzi
  
 
po pierwsze nie było 5-tek na prostym drążku więc musisz ciąć tunel bo lewarek wypada w innym miejscu, po drugie na szerokość też nie wejdzie bez cięcia, albo rozklepania tunelu.
jeśli zrobisz taką rzeź w klasyku to osobiście przejadę się do ciebie by wybić ci z głowy takie chore pomysły.
  
 
Ja też przyjadę.
Taka operacja w klasycznym 125p jest traktowana na równi z kastracją

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."