[Polonez] [światła] - przednie - regulacja - ustawienie - Strona 8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Musiało się zapiec. Trzeba przekręcić pod kątem mniej więcej prostym i wyciągnąć. Tam widać takie "plastikowe wystające kawałki w wycięciach" - idea mocowania jest jak żarówki w oprawce. A jak już plastik wyjdzie to trzeba mocniej pociągnąć żeby tę śrubę co idzie od odbłysnika odczepić.
  
 
Udało mi się skompletować prawie wszystko do elektrycznej regulacji świateł. Ale jak zwykle boję się, że coś spier****. W związku z tym mam pytanie. Czy ten siłownik od lanosa trzeba skrócić w tym miejscu
Image Hosted by ImageShack.us
Na mój humanistyczny umysł z opisu Jojo w Warto Wiedzieć tak wynika, ale wolę się zapytać.


[ wiadomość edytowana przez: Mgacek dnia 2006-08-06 14:26:19 ]
  
 
tak w tym miejscy trzeba skrócic aby metalowa śrubkę głębiej wkręcić
  
 
Cytat:
2005-09-19 22:57:38, Mgacek pisze:
Witam! Po malowaniu pasa pod reflektorami padła mi hydrauliczna regulacja świateł. Chcę założyć elektryczną, ale nigdzie nie znalazlem od jakiego DU pasuje regulator. Może ktoś z Was wie dokładnie od jakiego Jak nie to sam będę rzeźbił. Pozdrowionka!!!


Może to też być zwyczajny potencjometr taki od radia na przykład. Jojo - czy mógłbyś w chwili wolnego czasu zmierzyć jaką ma oporność fabryczny?
  
 
Cytat:
Czy ten siłownik od lanosa trzeba skrócić w tym miejscu



Tak, w tym miejscu, ale ja jeszcze skracałem o ok.3mm ten metalowy trzpień z kulką na końcu - nie od strony kulki oczywiście.
Skrócenie jest potrzebne, bo trzpień wchodzi dość głęboko w siłownik regulatora i może nam opierać się o plastikowy czarny kręciołek służący do ustalania położenia reflektora sposobem ręcznym.
A co do potencjometru regulacyjnego to nie polecam czegoś z radia, czy telewizora. W siłowniku jest dosyć skomplikowany układ elektroniczny (scalak itp) i silniczek i podłaczanie czegokolwiek może się skończyć uszkodzeniem. Najlepiej znaleść sterownik od jakiegokolwiek Daewoo na szrocie, ja bez problemów znalazłem w W-wie na Styrażackiej.
Proste podłączenie i estetyka nawet niezła zapewniona .

[ wiadomość edytowana przez: WFO dnia 2006-08-06 17:11:00 ]
  
 
Ale oryginalny regulator to powinien być właśnie potencjometr w obudowie. Wiem co jest w środku w tym siłowniku bo zaglądałem. Całkiem chytra konstrukcja. Więc jesli masz omomierz, to bądź tak miły i pomierz regulator.


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2006-08-06 18:04:53 ]
  
 
Oryginalny to jest faktycznie potencjometr i jakiś rezystorek w obudowie i żaróweczka podświetlająca.
Zakładałem sobie regulację świateł ok.2mies. temu, w garażu mam gdzieś notatki, bo rozebrałem sterowniczek i narysowałem schemat. Jutro po południu poinformuję co i jak.
  
 
A u mnie regulacja działa Dowiedziałem się o tym kilka dni temu i prawie codziennie sprawdzam, czy nadal jest ok
  
 
Wieeelkie dzięki za info Na pewno w tym tygodniu wszystko złożę do kupy. A regulator kupiłem od tico, taki jak ten. Taka mała propozycja. Może da się wrzucić zdjęcie tego siłownika do artykułu Jojo w Watro Wiedzieć
  
 
mam taki sam regulator
  
 
Koledzy,

Pomierzcie proszę omomierzem ten potencjometr w regulatorze. Znając jego wartość zrobienie takiego regulatora to banalna sprawa.

Pozdrawiam
vper
  
 
A oto i schemat elektryczny sterownika (regulatora) świateł - tego co jest w kabinie.

  
 
Dzieki. No to fajnie - ja testowałem to na potencjomerze 220k i też bardzo ładnie chodziło, więc przypuszczam, że scalak steruje się po prostu napięciem na jednym z jego wejść.

Tak dodam ekstra info - np. w Fordzie (jakby kogoś tak jak mnie podkusiło kupic ładny regulatorek) ma on zupełnie inną konstrukcję i zasadę działania - tam jest cewka o ruchomym rdzeniu połączona równolegle z kondensatorem.
  
 
Witaj Koot,

Ja też testowałem wczoraj na potencjometrze 47 kohm. Trzeba będzie tylko zakupić potencjometr o ch-ce liniowej oznaczony literą "A". Wtedy wychylenie silniczka w funkcji kąta obrotu potencjometru bedzie jednakowe.
A może jakiś suwaczek oprawić w wolnych zaślepkach wyłączników klawiszowych...

Pozdrawiam
vper
  
 
Mój był 220k "A" - tylko ja bym dodał jednak opornik między końcem potencjometru, a masą - może temu scalakowi szkodzi zwieranie wejścia do masy.
  
 
Cytat:
Mój był 220k "A" - tylko ja bym dodał jednak opornik między końcem potencjometru, a masą - może temu scalakowi szkodzi zwieranie wejścia do masy



Raczej może mu zaszkodzić 12V bezpośrednio podane przy skrajnym położeniu potencjometru, zresztą w schemacie który zamieściłem jest takowy rezystorek.
Aha, byłbym zapomniał - rezystorki i potencjometr są małej mocy, a nawet bardzo małej, na wygląd 0,125W.
  
 
Tzn jedno i drugie mu prawdopodobnie może zaszkodzić - stąd te dwa dodatkowe oporniki. Mozliwość samodzielnego zrobienia regulatora daje za to nieograniczone pole do stworzenia mu nietuzinkowego image'u.
  
 
Oryginalny też taki drogi nie jest:
http://www.allegro.pl/item119696641_regulator_swiatel_polonez.html
Tylko czy tam jest wszystko??
  
 
Witam szanownych Kolegów,

Rzeczywiście, oryginał z allegro nie jest drogi w porównaniu do ceny jaką zaśpiewali mi kiedyś w ASO (270 zł). W porównaniu z tym, nad czym pracujemy jest jednak drogi. No i satysfakcja nie ta.

Słuchajcie Panowie, przyszła mi do głowy taka myśl: w starszych modelach Caro, dmuchawa miała bezstopniową regulację prędkości w postaci klawisza. Czy ten klawisz nie działa przypadkiem w oparciu o jakiś opornik ? Może akurat podejdzie do tego patentu, wtedy można by go ładnie wkomponować w istniejące zaślepki.

Ma ktoś wiedzę na ten temat ?

Pozdrawiam
vper
  
 
Cytat:
2006-08-08 14:06:58, Cyneq pisze:
Oryginalny też taki drogi nie jest: http://www.allegro.pl/item119696641_regulator_swiatel_polonez.html Tylko czy tam jest wszystko??


Mam pytanie - jak długo podziałał twój? Oceniam że jego trwałość to rok. Miałem raz nówkę - włożoną po wypadku.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."