[Polonez] [światła] - przednie - regulacja - ustawienie - Strona 9

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W moim aucie hydrauliczna regulacja nie działała od samego początku . Jednak nie to jest problemem gdyż działała regulacja ręczna a przynajmniej do niedawna działała gdyż w jednym z reflektorów pojawił się problem. Po wyjęciu siłownika hydraulicznego okazało się że ten długi biały plastik, który zahaczony jest o takie oczko w odbłyśniku pokruszył się (dosłownie) przez co nie ma możliwości regulacji . Zastanawiam się teraz skąd mam wziąć, czym zastąpić ten plastik? Proszę o pomoc lub wszelkie podpowiedzi!

Pozdrawiam wszystkich

[ wiadomość edytowana przez: misza_ dnia 2006-10-05 22:31:56 ]
  
 
Misza_ wyjścia masz zasadniczo dwa.

1) znaleźć sklep który ma takie plastikowe zaczepy do odbłyśnika, co jak się okazało jest mozliwe nie tylko w teorii, ( ludzi z Wawy i okolic którzy mają podobny problem zapraszam do odwiedzenia sklepu w Piastowie na ul. Grottgera ); następnie zdemontować reflektor, odkleić szkło i wymienić zaczep.

2) kupić, najlepiej na szrocie lub giełdzie cały reflektor

ja osobiście z braku czasu a jak się później okazało po prostu z głupoty, oraz z konieczności jazdy głównie w nocy, co w obliczu latającego odbłyśnika stawało się uciążliwe a wręcz niemożliwe; zdecydowałem się na wariant nr.2 i dzisiaj żałuje.

Nie dość że odkręcenie śrub mocujących reflektor graniczyło z cudem, to jeszcze spasowanie nowego reflektora (też oczywiście od Atu + ) wyszło delikatnie mówiąc... nieciekawie, przez co musiałem kombinować z podkładkami i posunać się do delikatnego spiłowania spodu klosza kierunkowskazu.

Ot tyle z mojej strony - ku przestrodze....
  
 
Nie tak dawno przywracałem do funkcjonalności właśnie taki reflektor z pokruszonym takim plastikiem jak u ciebie misza_ ,użyłem mikropalnika gazowego i kawałków tego plastiku ze starego reflektora,materiał dość dobry do obróbki,ot takie spawanie plastiku.
Jak dotąd wszystko gra,należało zdjąć szkło reflektora oczywiście.
  
 
1.Na jaka odleglosc powinna swiecic krotkie swiatla?

Juz mam
http://groups.google.pl/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/2f0f6f4f0f35cf41/f90c9512a0efc34f%23f90c9512a0efc34f


[ wiadomość edytowana przez: Genesis72 dnia 2006-12-06 22:56:22 ]
  
 
Czy pokretlo od regulacji swiatel w Plusie jest podswietlane?? P.S u mnie dziala jedno swiatlo
  
 
jezeli pokretlo (znaczy nie pokretlo, a to co jest dookola pokretla ) jest takie samo jak w caro (a z tego co sie orientuje to jest) to tak, jest podswietlane.


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-12-12 12:04:45 ]
  
 
Podświetlenie jest zrobione tak samo jak w caro. Pierścień z plexi i obsadka z żarówką. Pokrętło ma półprzeźroczystą wkładkę - wskazówkę.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-12-12 12:09:45, OLO pisze:
(...)Pokrętło ma półprzeźroczystą wkładkę - wskazówkę.


ktora mozna fajnie podswietlic
  
 
Mała adnotacja do mojego poprzedniego postu w tym temacie:

Panowie uważajcie na tzw. regenerowane reflektory.
Ja kupiłem taki na Żeraniu za 70 zł i oprócz opisywanych wcześniej problemów ze spasowaniem (zwłaszcza ze starym kierunkowskazem) niedawno wyszedł na jaw nowy problem.

Na przeglądzie ( który poldek ku mojemu zaskoczeniu przeszedł ) okazało się że tenże nieszczęsny lewy reflektor zniekształca w dosyć dużym stopniu wiązkę światła rozmazując linię odcięcia. Wymiana żarówek na nowe Philipsy nic nie dała więc teraz pozostaje mi tylko naprawić stary reflektor i dokupić do niego pasujący kierunkowskaz. Boję się tylko że i stary reflektor spie*dolę jak odkleję klosz i ponownie go przykleję.

Taka mała rzecz a jak wkurza...
  
 
Jak sie dobrac do tej zaroweczki podswietlajacej to pokretlo
  
 
od tylu.
  
 
Witam!

Od tylca to można ale w Caro!
W caro plus musisz sciągnąc tą szarą obudowe Po otwarciu drwi z boku masz jeden wkręt pod dziwgnią maski drugi i najdalej jak ta obudowa siega w prawo na dole masz trzeci no i oczywiśćie musisz sciągnąc pokrętło jeżeli nigdy nie było ściągane ciężko schodzi

Pozdro!
  
 
Jeszcze o ustawianiu świateł ( w ramach porządków):

Cytat:
2005-10-25 09:35:15, kan pisze:
Jest metoda "na drzwi od garazu" ale tą musisz sobie znaleźć bo nie pamietam odległości i wysokości kresek. Ja stosuje inną metodę stajesz na prostej drodze w nocy i regulujesz tak swiatła aby górny poziom światła sięgał maksymalnie najdalej na drodze prawie horyzontu. Nie moze jednak sięgać wyżej ponieważ nie będzie Ci dobrze oświetlał drogi a dodatkowo będziesz raził tych z przeciwka. U mnie takie ustawienie pokrywa się z ustawieniem według urządzenia do ustaawiania świateł.



Cytat:
2006-09-04 21:13:31, Vper pisze:
Witam, Może się komuś przyda ten opis ustawiania świateł metodą - jak pisze Kan - na dzrzwi od garażu.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
"W trakcie eksploatacji samochodu reflektory zmieniają swoje normalne położenie wskutek drgań i wstrząsów, a także trwałej zmiany ugięcia elementów sprężystych zawieszenia. Dlatego też ustawienie świateł powinno się sprawdzać okresowo co 10.000 km przebiegu oraz po każdej wymianie reflektora lub żarówki. Czynność tę najprościej wykonać, wykorzystując gładką ścianę budynku. 1. Sprawdzić i wyregulować ciśnienie w ogumieniu do wartości zalecanych przez producenta. 2. Ustawić nie obciążony samochód na płaskim podłożu przodem do ściany, możliwie jak najbliżej. Oś samochodu powinna być prostopadła do ściany, to znaczy odległość obu reflektorów od ściany musi być jednakowa. 3. Zakołysać z boku samochodem, aby zlikwidować napięcie w zawieszeniu. 4. Zaznaczyć kredą na ścianie (np. krzyżami) miejsca leżące naprzeciw srodków reflektorów. 5. Cofnąć samochód o 5 m, nadal zachowując jego prostopadłe ustawienie do budynku. 6. Zaznaczyć kredą na ścianie linię poziomą przebiegającą 8 cm poniżej naniesionych środków reflektorów oraz dwa punkty leżące 5 cm poniżej środków reflektorów wewnętrznych. 7. Sprawdzić, czy korektor ustawienia świateł mijania zajmuje położenie do jazdy z obciążeniem normalnym. 8. Włączyć światła mijania i zaobserwować położenie plam świetlnych. W prawidłowo ustawionych światłach mijania granica światła i cienia z lewej strony krzyży powinna pokrywać się z zaznaczoną na ścianie linią poziomą, natomiast z prawej strony granica powinna wznosić się pod kątem 15°. Miejsce załamania linii powinno wypaść dokładnie na osi reflektorów. Jeżeli wiązka światła zajmuje inne położenie, to należy wykonać regulację posługując się wkrętem 1, zmieniającym ustawienie w płaszczyźnie poziomej, oraz wkrętem 2, zmieniającym ustawienie w płaszczyźnie pionowej. W przypadku reflektorów pojedynczych sprawdzenie ustawienia świateł można uznać za zakończone. Natomiast dla reflektorów podwójnych należy jeszcze sprawdzić ustawienie świateł drogowych. 1. Zasłonić reflektory zewnętrzne. 2. Włączyć światła drogowe i sprawdzić, czy plamka o największej jasności znalazła się w punkcie zaznaczonym kredą 5 cm poniżej krzyży. Do ewentualnej regulacji położenia reflektorów wewnętrznych posłużyć się wkrętami 3 i 4. Jeżeli samochód jest wyposażony w reflektory przeciwmgłowe, to granica światła i cienia powinna się znajdować 12,5 cm poniżej zaznaczonych środków reflektorów przeciwmgłowych." Opis: na podstawie ksiązki Marka Bustryckiego "Elektrotechnika w Polonezie".
Pozdrawiam vper




[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-01-17 19:57:44 ]
  
 
Cytat:
2005-01-30 19:53:38, FLOYD pisze:
Noi brzydko mówiąć dupa. Po próbie naprawy działa, ale czas jaki będzie to działać niestety nie jest długi. Napełniłem cały układ płynem hamulcowym i działa nawet bardzo dobrze, ale niestety odpowietrzniki przy siłownikach były popękane i to było przyczyną niesprawności całej hydrauliki. Zakleiłem te odpowietrzniki poxipolem ale niestety także to wycieka, może nie w takim stopniu ale jednak wycieka. Może ktoś ma lepszy sposób niż poxipol, bo jak narazie to te siłowniki nadają się na wymiane. A regulator o dziwo ma odpowietrzniki w stanie nie naruszonym. Więc tyle na ten temat po moich walkach.


Odświeżam wątek, bo rozebrałem siłownik regulacji hydraulicznej dla celów badawczych.


Jak widać na fotkach roboczym elementem jest kawałek gumy, który robi za tłoczek. Bez ciśnienia w układzie reflektory opadają na najniższe (sporo niżej niż potrzeba) położenie wskutek działania sprężyny. W związku z tym przy podniesionych do normalnej pracy światłach w układzie panuje podwyższone ciśnienie i to całkiem spore, bo musi pokonać opór (nie wiadomo czemu aż tak) mocnej sprężyny. Wystarczy jakakolwiek drobna nieszczelność by wszystko przestało działać. Przewody z powodu panującego w układzie ciśnienia muszą być grube i sztywne, a wyjscia do nich są na siłownikach pod kątem prostym co powoduje, że się odłamują po jakimś czasie (co widać na obrazku). Sprężyna jest tak mocna, że jak to rozbierałem to wyskoczyła i musiałem jej szukać. Ogólnie ta konstrukcja nie jest udana i kupienie akurat jej do Caro chyba było podyktowane wyłącznie ceną.
  
 
Witam na forum.
W sierpniu 06 po stłuczce robiony był cały przód mojego poldka.
W październiku podczas badania technicznego okazało się, że oba reflektory świecą zbyt nisko i nie jest możliwe ich prawidłowe wyregulowanie ( regulacja ust max w górę ).
Dziś w sklepie pani zasugeowała mi, że może zamontowano złe reflektory. Powinny być z regulacją chydrauliczną, a ja mam mechaniczną ?
Czy istotnie te reflektory tak się różnią między sobą, że regulacja może być niemożliwa ?
A może mechanik, który naprawiał auto popełnił błąd i źle zmontował przód ( ustawił za nisko ) , bo reflektor jest mocowany 4 śrubami do blach i tutaj nie ma żadnych możliwości regulacyjnych ?
Jeśli ktoś zwas zna sposób, jak ustawić dobrze te światła wyświadczy mi ogromną przysługę, bo bardzo źle się jeździ, gdy świeci tuż przed maską.
A może da się zaingerować w tą regulację z tyłu reflektora, aby trochę przesunąć dół odbłyśnika do przodu, co spowoduje podniesienie się strumienia świetlnego ?
Pomóżcie mi jeśli wiecie cokolwiek na ten temat !
  
 
Ktoś Ci krzywo przód skręcił. Nosek jest za nisko i za bardzo do tyłu względem pasa przedniego i dlatego masz taki efekt. Swiatlą można odkręcić i przykręcić tak by były ustawione nieco bardziej w górę. U mnie jest podobnie - tylko ja podkładki mam na górze, bo jakbym przykręcił światła normalnie to by świeciły w niebo.
  
 
Zakupiłem silniczki do regulacji wys. do lanosa plus potencjometr...
czy ktoś moze mi podać dokładniej schemat podłaczenia elektrycznego??
  
 
Właśnie jestem po zabiegu założenia elektrycznej regilacji połozenia reflektorów... Opisze póżniej co i jak i może wstawie schemat...
powiem tylko, że zakres regulacji jest ogromny w porównaniu z hydraulicznym...
  
 
OLI_F50 może dasz już ten opis, bo to "później" już dawno minęło

Przymierzam się właśnie do wymiany tego ustrojstwa, a dodam jeszcze ze do regulacji pasuje pokrętło od Tico, idealnie do kwadratowej zaślepki w Caro+ (tam gdzie oryginalnie jest ustawianie lusterek).
  
 
Witam

Mam problem z hydrauliczną regulacją świateł w poldku plusie :/
Jakiś zwyrodniały od pnia mózgu debil przeciął wężyk z płynem od regulacji

Pytania moje są takie:

1. Czy da się to naprawić ??
2. Czy da się dostać nowy zestaw gdzieś w okolicach Warszawy??
3. Jeśli nie sprzedają nowych, czy wymontowanie tego z innego
auta nie powoduje zagrożenia lub utraty życia lub zdrowia w tym
psychicznego, jeśli robi się to za pozwoleniem właścieciela dawcy oczywiście ??

Z góry dzięki za sugestie i ewentualne podpowiedzi.