Ko³o pasowe Caro + 1,6 GLI Bosch i czujnik po³o¿enia wa³u.

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Witam,
mam pytanie do posiadaczy Caro+ z silnikiem 1,6 GLI z osprzêtem Bosch.
Jak prawid³owo powinno byæ zamontowane ko³o pasowe na wale silnika wzglêdem czujnika po³o¿enia wa³u?
Przy wymianie paska rozrz±du ko³o by³o zdemontowanie i za³o¿one powtórnie przez mechanika w warsztacie.
Obecnie wygl±da to tak:
foto1
foto2

Czy czujnik nie powinien znajdowaæ siê nad ¶rodkiem wieñca zêbatego ko³a?
Obecnie ok. 1/3 obudowy czujnika jest poza ko³em (od strony kad³uba silnika).
Czy wskazuje to na z³e osadzenie ko³a na wale (zbyt p³ytkie) lub k±towe przesuniêcie wzglêdem prawid³owego po³o¿enia ?
Silnik przejecha³ po tej operacji ok. 2000 km i generalnie dzia³a, ale nie pracuje zbyt równo (choæ tego nie widaæ po wskazaniach obrotomierza).

Pozdrawiam,
rainbow2004
  
 
Z tego co mi wiadomo, to ko³a pasowego nie da siê inaczej zamontowaæ. To, ¿e czujnik jest lekko przesuniêty nie ma znaczenia, gdy¿ naciêcia s± na ca³ej szeroko¶ci ko³a. Je¶li tylko mechanik ustawi³ dobrze ko³a rozrz±du, to wszystko powinno byæ OK. Czy przed wymian± silnik chodzi³ idealnie? Czy to tylko Twoje subiektywne odczucie?
  
 
Mo¿e jest to subiektywne odczucie. Pasek wymieniany by³ wkrótce po zakupie auta; silnik pracowa³ normalnie, czy idealnie - trudno powiedzieæ.
W miêdzyczasie musia³em usun±æ usterki w zasilaniu gazem (wymiana parownika, wymiana sondy lambda) oraz benzyn± (zatkany przewód przelewowy). Wymieni³em ¶wiece i przewody zap³onowe.
W tej chwili samochód je¼dzi w miarê normalnie, choæ pali dosyæ du¿o: ok. 14,5 l gazu na 100 km przy je¼dzie miejskiej. Silnik nie bierze oleju, ¶wiece zap³onowe maj± normalny wygl±d.
Na biegu ja³owym da siê zaobserwowaæ co¶, co wygl±da na wypadanie zap³onów - silnik raz na jaki¶ czas dr¿y jakby nie pali³ na jeden cylinder. Jednak nie widaæ tego na obrotomierzu - wskazuje stabilnie ok. 1000 obr/min.
Nie znalaz³em na razie rozwi±zania tego problemu - st±d moje pytanie o wzajemne po³o¿enie czujnika i ko³a pasowego.
  
 
Czujnik jak siê psuje, to albo wcale nie daje sygna³u albo przestaje go dawaæ raz na jaki¶ czas. Generalnie obroty biegu ja³owego na poziomie ok.1000 s± za du¿e. Sprawd¼, czy nie masz zbyt naci±gniêtej linki gazu. Spalanie 14,5 w mie¶cie jest spore, ale nie bardzo du¿e. Przed wymian± sterownika silnika mój tez tyle pali³. Potem spad³ na 12,5-13. Za chwilowe wypadanie zap³onów mog± byæ odpowiedzialne ¶wiece, a dok³adnie jedna z nich. Mog³e¶ za mocno j± dokrêciæ i pêk³a porcelana lub mia³a od nowo¶ci wadê. Teraz mo¿e dawaæ przebicia i wypadaj± zap³ony. Te¿ przerabia³em.
  
 
Spróbujê wymieniæ ¶wiece na nowe i sprawdzê naci±g
linki gazu.
Wymienia³e¶ w swoim samochodzie sterownik silnika? Jaka jest ró¿nica miêdzy wersjami montowanymi w C+? W moim jest zamontowany taki z du¿ym oznaczeniem 002.
W ofertach z drugiej rêki zdarzaj± siê te¿ oznaczone 001 - czy s± one zamienne?
Gdzie¶ czyta³em, ¿e sterowniki Bosch'a montowane w pierwszych seriach C+ mia³y jaki¶ b³±d w oprogramowaniu, który zosta³ pó¼niej
naprawiony.
  
 
Sterownik - nie odczuwam ¿adnej ró¿nicy miêdzy jedn± a drug± wersj± (ten co by³ uszkodzony mia³ chyba oznaczenie 001), pomijaj±c ró¿nicê w spalaniu miejskim i w nieco lepszej elastyczno¶ci silnika. Z tego co s³ysza³em faktycznie by³ jaki¶ b³±d, jednak podobno bardziej dotyczy³ spalania stukowego w tym modelu. Moje do¶wiadczenia ze spalaniem stukowym jednak tego nie potwierdzaj±. Na sterowniku z roku 2001 (czyli ju¿ rzekomo lepszym) jeden z moich Polonezów bardzo dzwoni³ (silnik przed remontem, komory spalania ca³e w sadzy). Zamontowanie innego silnika (z roku 2001) do sterownika z roku 1997 da³o w efekcie usuniêcie dzwonienia. Z kolei w drugim samochodzie na starym, czê¶ciowo uszkodzonym sterowniku, spalania stukowego nie by³o wcale, a zamontowanie sterownika z roku 2001 spowodowa³o poprawê pracy silnika, spadek spalania ale te¿ pojawienie siê od czasu do czasu objawów spalania stukowego. Zatem wg mnie nie by³o modyfikacji oprogramowania pod wzglêdem spalania stukowego. Czyste komory spalania praktycznie gwarantuj± brak dzwonienia (przy pozosta³ych uk³adach sprawnych).
  
 
Ja do plusa GLI bym zapakowa³ rozdzielaczowy uk³ad zap³onowy. I dzwonienie z bañki! Abimex tak je¼dzi³

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiód³, nie zdradzi³ ani raz.
To wspania³a jest maszyna, choæ ma ju¿ ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."