Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-01-09 18:19:25 Musiało się zapiec. Trzeba przekręcić pod kątem mniej więcej prostym i wyciągnąć. Tam widać takie "plastikowe wystające kawałki w wycięciach" - idea mocowania jest jak żarówki w oprawce. A jak już plastik wyjdzie to trzeba mocniej pociągnąć żeby tę śrubę co idzie od odbłysnika odczepić. |
Mgacek Miłośnik FSO Polonez Caro+ GSI Częstochowa | 2006-08-06 14:23:18 Udało mi się skompletować prawie wszystko do elektrycznej regulacji świateł. Ale jak zwykle boję się, że coś spier****. W związku z tym mam pytanie. Czy ten siłownik od lanosa trzeba skrócić w tym miejscu
Na mój humanistyczny umysł z opisu Jojo w Warto Wiedzieć tak wynika, ale wolę się zapytać. [ wiadomość edytowana przez: Mgacek dnia 2006-08-06 14:26:19 ] |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2006-08-06 14:32:12 tak w tym miejscy trzeba skrócic aby metalowa śrubkę głębiej wkręcić |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-08-06 14:34:22
Może to też być zwyczajny potencjometr taki od radia na przykład. Jojo - czy mógłbyś w chwili wolnego czasu zmierzyć jaką ma oporność fabryczny? |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-08-06 18:04:06 Ale oryginalny regulator to powinien być właśnie potencjometr w obudowie. Wiem co jest w środku w tym siłowniku bo zaglądałem. Całkiem chytra konstrukcja. Więc jesli masz omomierz, to bądź tak miły i pomierz regulator.
[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2006-08-06 18:04:53 ] |
WFO Miłośnik FSO Caro1,6GLE i Caro+GSI Zielonka | 2006-08-06 19:27:44 Oryginalny to jest faktycznie potencjometr i jakiś rezystorek w obudowie i żaróweczka podświetlająca.
Zakładałem sobie regulację świateł ok.2mies. temu, w garażu mam gdzieś notatki, bo rozebrałem sterowniczek i narysowałem schemat. Jutro po południu poinformuję co i jak. |
mateoos Miłośnik FSO czarnuch Szczecin | 2006-08-06 20:02:46 A u mnie regulacja działa Dowiedziałem się o tym kilka dni temu i prawie codziennie sprawdzam, czy nadal jest ok |
Mgacek Miłośnik FSO Polonez Caro+ GSI Częstochowa | 2006-08-07 13:13:39 Wieeelkie dzięki za info Na pewno w tym tygodniu wszystko złożę do kupy. A regulator kupiłem od tico, taki jak ten. Taka mała propozycja. Może da się wrzucić zdjęcie tego siłownika do artykułu Jojo w Watro Wiedzieć |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2006-08-07 16:09:29 mam taki sam regulator |
Vper PN Caro 1.6 GSI Sokoły | 2006-08-07 16:21:24 Koledzy,
Pomierzcie proszę omomierzem ten potencjometr w regulatorze. Znając jego wartość zrobienie takiego regulatora to banalna sprawa. Pozdrawiam vper |
WFO Miłośnik FSO Caro1,6GLE i Caro+GSI Zielonka | 2006-08-07 19:53:08 A oto i schemat elektryczny sterownika (regulatora) świateł - tego co jest w kabinie.
|
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-08-08 10:37:40 Dzieki. No to fajnie - ja testowałem to na potencjomerze 220k i też bardzo ładnie chodziło, więc przypuszczam, że scalak steruje się po prostu napięciem na jednym z jego wejść.
Tak dodam ekstra info - np. w Fordzie (jakby kogoś tak jak mnie podkusiło kupic ładny regulatorek) ma on zupełnie inną konstrukcję i zasadę działania - tam jest cewka o ruchomym rdzeniu połączona równolegle z kondensatorem. |
Vper PN Caro 1.6 GSI Sokoły | 2006-08-08 10:49:44 Witaj Koot,
Ja też testowałem wczoraj na potencjometrze 47 kohm. Trzeba będzie tylko zakupić potencjometr o ch-ce liniowej oznaczony literą "A". Wtedy wychylenie silniczka w funkcji kąta obrotu potencjometru bedzie jednakowe. A może jakiś suwaczek oprawić w wolnych zaślepkach wyłączników klawiszowych... Pozdrawiam vper |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-08-08 11:04:16 Mój był 220k "A" - tylko ja bym dodał jednak opornik między końcem potencjometru, a masą - może temu scalakowi szkodzi zwieranie wejścia do masy. |
WFO Miłośnik FSO Caro1,6GLE i Caro+GSI Zielonka | 2006-08-08 12:12:26
Raczej może mu zaszkodzić 12V bezpośrednio podane przy skrajnym położeniu potencjometru, zresztą w schemacie który zamieściłem jest takowy rezystorek. Aha, byłbym zapomniał - rezystorki i potencjometr są małej mocy, a nawet bardzo małej, na wygląd 0,125W. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-08-08 14:00:03 Tzn jedno i drugie mu prawdopodobnie może zaszkodzić - stąd te dwa dodatkowe oporniki. Mozliwość samodzielnego zrobienia regulatora daje za to nieograniczone pole do stworzenia mu nietuzinkowego image'u. |
Cyneq Miłośnik FSO Wrocław | 2006-08-08 14:06:58 Oryginalny też taki drogi nie jest:
http://www.allegro.pl/item119696641_regulator_swiatel_polonez.html Tylko czy tam jest wszystko?? |
Vper PN Caro 1.6 GSI Sokoły | 2006-08-08 20:34:24 Witam szanownych Kolegów,
Rzeczywiście, oryginał z allegro nie jest drogi w porównaniu do ceny jaką zaśpiewali mi kiedyś w ASO (270 zł). W porównaniu z tym, nad czym pracujemy jest jednak drogi. No i satysfakcja nie ta. Słuchajcie Panowie, przyszła mi do głowy taka myśl: w starszych modelach Caro, dmuchawa miała bezstopniową regulację prędkości w postaci klawisza. Czy ten klawisz nie działa przypadkiem w oparciu o jakiś opornik ? Może akurat podejdzie do tego patentu, wtedy można by go ładnie wkomponować w istniejące zaślepki. Ma ktoś wiedzę na ten temat ? Pozdrawiam vper |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-08-09 06:12:08
Mam pytanie - jak długo podziałał twój? Oceniam że jego trwałość to rok. Miałem raz nówkę - włożoną po wypadku. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |