Zegary - zmiana podświetlenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Chce zmienic kolor podswietlenia zegarow w moim Poldku czy ktos moze mi poradzic jak to zrobic? (mam okragle zegary)

  
 
Najlepiej bylo by zmyc kolorek podswietlania czyli pomaranczowy ze wskaznikow tylko nie wiem czym to zrobic zeby nie zmyc tej czarnej farby. A jesli sie to uda to tylko kolorowe zarowki badz diody, choc one zabardzo skupiaja swiatlo przez co kiepsko oswietlaja zegary.
  
 
...a daloby sie tak przerobic podswietlenie zegarow w poldku zeby byly podswietlone dopiero wtedy jak sie swiatla wlaczy?
Juz kilka razy zdarzylo mi sie ze w miescie w nocy wystartowalem bez swiatel wlaczonych z uwagi na to ze zegary sa zawsze podswietlone. Jakby nie były podswietlone to zawsze czlowiek by pamietal o switlach w autku.
Pozdrawiam

unky
  
 
Ja troche tak BTW: ile jest w Polonezie ze starymi zegarami lampek podswietlajacych i czy trudno sie do nich dobrac?? Mam wrazenie, ze nie wszystkie swieca w moim Coupe

Pozdrowka
Adamus
  
 
Lampek jest kilkanaście jak nie więcej. Sa to małe żaróweczki. DOstać się do nich nie jest tak żle tylko trzeba romontować deskę i od tyłu są umieszczone.
Co do zaświecania się tylko jak się włączy światło to nie głupie, jednak może być z tym kupę roboty. Trzebaby się podłączyć pod włacznik świateł, ale nie wiem czy cała wiązka nie jest zespolona z kontrolkami typu STOP, olej, paliwo itp. Niech się wypowiedzą fachowcy elekrtycy
  
 
Zeby nie swiecilo - a no wydaje mi sie ze trzeba w kostce z tylu odpiac kabelek podswietlenia zegarow (dojsc mozna po sciezkach) i polączyć w to miejsce kabelek od kontrolki swiatel postojowych (oczywiscie do kontrolki tez kabelek musi isc). Tworzymy w ten sposób połączenie równoległe gdzie napięcie na każdej żarówce będzie takie samo !! Mysle że jest z tym mniej babrania sie niż z podłączaniem się do przełącznika a i kable mamy podprowadzone pod sam "nos" .

A co do zmiany podswietlenia to już opisuje :

Aby mieć dowolny kolor zegarów należy :

a. zaopatrzyć się w przezroczyste folie w wybranym kolorze
b. rozkręcić deskę rozdzielcza i zegary
c. wyjąc tarcze a następnie ( na co wpadła moja dziewczyna !!! ) zdrapać czerwona farbę z drugiej strony tarcz. Następnie zdrapane miejsca przemyć np. zmywaczem do paznokci.
d. wyciąć z kolorowej folii krztałty tarcz.
e. podłożyć folie pod tarcze i zkręcic wszystko do kupy.

UWAGA - należy bardzo delikatnie zdejmować wskazówki( ja popsułem obrotomierz i godzinę go później naprawiałem zresztą oprucz tego popsułem jeszcze wskaźnik temperatury ). Można nie zdejmować tarcz z szybkościomierza i obrotomierza a tylko odkręcić śrubki i odgiąć tarcze - wystarczy żeby zdrapać , a folie przeciąć na pól i wtedy podłożyć.
I jeszcze jedno - tarcza zegarka jest przyklejana - odrywać bez obawy - musi zejść po tym wystarczy lekko podkleić na dole. Mój polder świeci teraz na zajebisty zielono-niebieski kolorek )

PS należy uzbroić się w cierpliwość ja robiłem to wszystko ok. 5 godzin a drugie tyle naprawiałem to co uszkodziłem !!!

Koszt materiałów - 2 PLN

I jeszcze jedno w Polonezach PLUSACH tarcze sa przyklejane a nie przykręcane i nie wiem jak sie zdrapuje (ale myśle że tak samo) >> tu polecam zamiast folii silikonowe kolorowe nakładki na żarówki , do dostania w niektórych sklepach tuningowych)


-----

Jeżeli chcesz zobaczyć jak to u mnie wygląda zapraszam na moja strone http://utopia1.republika.pl lub w moim profilu.

Przy okazji >>> GDA >>> Jeżeli chcesz możesz to umieścić w Watro Wiedzieć , myśle że przyda się dla innych i można dożucić z profilu zdjecie moich zegarów !!!

  
 
No wiec ja sie wypowiem o zegarach w Plusie.
Tarcze sa przyklejone ale schodza bardzo latwo.
Na sam poczatek nalezy zdemontowac deske i wymontowac caly panel z zegarami. Nastepnie dobieramy sie do samych zegarow. Zeby je odkrecic potrzebne sa dwa rodzaje srubokretow (maly gwiazdkowy i maly zwykly). NAstepnie podwazamy tarcze (ktore sa zrobione z plastyku) i powolutku je odrywamy. I tu mila niespodzianka. Tarcze nie sa pomalowane od srodka tylko na miejscach oswietlonych tj. cyferkach i napisach sa w odpowiednich kolorach nalepione folie. I teraz powolutku je odrywamy i przyklejamy taka w jakim kolorze bysmy chcieli. Co do zdejmowania wskazowek to tu niestety musze poweidziec ze jest bardzo ale to bardzo trudne. Z predkosciomierza, wskaznika temp. i paliwa schodzi w miare latwo. Schody zaczynaja sie dopiero prze sciaganiu tej z obrotoierza. Jest to najmocniej przymocowana wskazoweczka jaka kiedykolwiek widzialem. Trzeba bardzo uwazac aby nie naruszyc sprezynki ktora powoduje powrot wskazoweczki. Ja niestety ja urwalem i obrotomierz kreci mi tylko do 3 tys obrotow i b ciezko wraca. co do lampek podswietlajacych zegary to w plusie jest ich bodajze 6. Ja mam zamontowane biale zegary i sa podswietlane na kolor zielony. Ogolnie wyglad super.
  
 
A tak BTW. jak zamontować białe tarcze zegarów(też okrągłe budziki) ???
Pozdrówka
  
 
Zastosuj sie do tego co mowil 3Lite i ja tylko ze musisz sciagnac stare zegary(tzn. same nakladki) i zalozyc nowe. Nie zapomnij tylko o prawidlowym wykalibrowaniu wskaznikow.
  
 
Zmieniłem całe podświetlenie konsoli (zegary i klawisze)
zeskanowałem oryginalne tarcze, zrobiłem wg skanu swoje cyferblaty, oddałem na ploter tnący, następnie wykleiłem czarny cyferblat na białym cienkim plastiku (ok 0.3-0.4mm), z drugiej strony poszła folia transparentna i gotowe Wskazówki skalibrowałem z kumplem na dwa samochody. Fakt, bawiłem się z tym od groma czasu ale efekt jest cool.
  
 
No dobra a gdzie kupic folie o ktorej pisal 3LIte
  
 
Wszystko zależy jeszcze od tego jaki chcesz uzyskać kolor podświetlenia.Jeśli np. czerwone takie jak mam ja to wystaczy zdjąć czarne nakładki i trysnąć je lekko lakierem wiśniowym L46.Ja tak zrobiłem i święcą się idealnie na czerwono.Co do folii to nie wiem gdzie ją dostać.
Pozdrawiam.
  
 
Chcialem zrobic kolor niebieski i czerwone wskazowki cos a la golf 4
  
 
No to jednak będziesz musiał robić drugie nakładki bo w tych fabrycznych nie da rady zmienić filtrów.Zaraz się dowiem gdzie zdobyć niebieskie filtry i dam ci znać.Wskazówki także pomalowałem na czerwono najzwyklejszym lakierem do paznokci.

[ wiadomość edytowana przez: dzierzan dnia 2002-09-10 11:30:52 ]
  
 
Dzieki czekam na info gdzie kupic te filtry czy folie
  
 
Ja u siebie zrobiłem niebieskie podświetlenie w inny sposób , ponieważ podkładanie niebieskiej folii nie zdało egzaminu.
Mianowicie , najpierw zmyłem czerwoną farbę zmywaczem do paznokci , potem białe miejsca i plastik przeźroczysty pomalowałem niebieskim markerem , kupiłem niebieskie żaróweczki i po sprawie.
W nocy świeci że aż w oczy "parzy".
  
 
No dobra a gdzie kupic takie male niebieskie zaroweczki do oswietlenia tej deski? I czy czerwona farba zejdzie pod zmywaczem do paznokci czy to jakis szczegolny zmywacz


P.S. Bardzo dziekuje wszystkim za tak duze zainteresowanie tym tematem i przedstawienie tylu potencjalnych rozwiazan. Jestem nowym czlonkiem klubu i nie spodziewalem sie tak fachowej opieki z waszej strony Wielkie Dzieki Wam Wszystkim. (i czekam na odp na powyzsze)
Pozdrawiam, Dominik
  
 
żarówki niebieskie są w sprzedaży w sklepach samochodowych po 4zł. za sztukę.Przynajmniej mi tyle krzyknęli w sklepie.W hurtowni podobno kosztują 3.70zł.Sprowadzają je na zamówienie.
  
 
Żaróweczek trzeba poszukać w sklepach z akcesoriami.W Białymstoku kosztują 2,50/szt. A farbę zmywałem zwykłym zmywaczem do paznokci /aceton/ przy pomocy tych takich wacików na patyczku. poszło ich od cholery ale przynajmniej można było dokładnie zmyć czerwoną farbę nie naruszając czarnej.
A swoją drogą myślałem , że przepłaciłem za te żaróweczki.
  
 
Popsulem obrotomierz... cisnienie mam na 8 atm.... temperatury 130 stopni.... pelny zbiornik paliwa choc swieci sie rezerwa....zegarek chodi dobrze... ale SA NIEBIESKIE i jest QL
(Oczywiscie wszystko wroci do normy)