Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-04-19 14:53:41 Witam.
Pewnie będę zmieniał szczęki na tyle. Ostatnio kupiłem MAFF i trochę się męczyłem bo po ich żeniu koła nie chciały się za ławo (to mało powiedziane) obracać. Pomęczyłem je trochę pilnikiem i jakoś było. ALE oglądałem w sklepi MAFF i Lucas - jedne były gdzieś o 3mm grubsze. I jakie wybierać ? Niby lepsze grubsze, ale ? Poza tym czy oprócz regulacji ręcznego na nakrętce radełkowanej na lince w podwoziu jest jeszcze coś? czy przy rączce ręcznego coś jest ? Pozdrówka |
SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2004-04-19 15:37:35 |
dido escort combi Bartoszyce | 2004-04-19 19:34:57 ja kupiłem Lokhida- to sie chyba inaczej pisze. 75pln. były niewiele grubsze od starych. przeciwbieżna i współbieżna maja inna grubość. samoregulatory na zero i popuszczenie linki pod spodem i jest oki. ale to Mk7 |
chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-04-20 08:16:59
No tak ... to MVVII Ale u mnie chyba jest podobnie co ? przynajmniej z rysunków na to wychodzi. |
Fazzi vectra, laguna Jastrzębie Zdr. | 2004-04-20 08:23:23 ja też mam mk7 i regulacja jest koło dżwigni ręcznego |
chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-04-20 08:29:24
yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy ? |
Paweł 125p. Lublin | 2004-04-20 10:45:36 Ręczny tylko na lince radełkowa nakrętka. Pozatym samoregulatory na zero i wsio |
rafal_lodz Ford RFN Escort Łódź | 2004-07-07 19:03:44 mam essiego z 91 roku i gdzie tam jest regulacja recznego? prawie w ogole nie trzyma, a przeglad skonczyl sie pare dni temu...
w ktorych miejscu (miejscach?) moge go regulowac? pozdrawiam |
niesztof Ford Escort Opole | 2004-07-07 19:34:20 regulacja jest na podwoziu, w srodkowej (powiedzmy) czesci podwozia. Naljepiej znalezc po lince. Regulacja polega na wyjeciu klia i regulacji nakretka |
rafal_lodz Ford RFN Escort Łódź | 2004-07-08 14:35:56 podregulowalem i reczny konczy mi sie na 3 zabku. Niestety jak nie hamowal, tak nie hamuje. Podnioslem do gory jedno kolo i bez zaciagnietego recznego kreci sie w miare lekko (tylko troszeczke trze w jednym miejscu), kiedy zaciagne reczny to ciezko je ruszyc. Podnioslem drugie kolo i bez recznego tylko troche trze w jednym miejscu, z recznym trze tak samo w ogole nie widac roznicy, czy jest zaciagniety, czy nie. O co tu chodzi? |
sandman Escort MKVII 1.3 Kraków | 2004-07-08 14:53:39
Miałem coś podobnego: linka do wymiany albo jest przeciągnięta w miejscu w którym się reguluje w podwoziu (trzeba poluzować na maksa i wsadzić na swoje miejsce). |
Shaq Sympatyk FEFK Escort (już nie ale ... Żory | 2004-07-08 14:56:20 Jeśli masz pewność że linka jest w porządku ( bo na każde koło idzie inna) to sprawdź jeszcze przy samym kole które nie hamuje czy w jakiś sposób linka nie wypięła ze szczęki hamulca. Ona jest tam podpięta pod szczękę. Musisz zdjąc bęben, wtedy też będziesz widział czy przy zaciąganiu ręcznego szczęki w ogóle się rozsuwają. [ wiadomość edytowana przez: Shaq27 dnia 2004-07-08 15:08:19 ] |
rafal_lodz Ford RFN Escort Łódź | 2004-07-08 23:45:08 mam maly problem.... Linka sie zapiekla w jednym kole i jak juz zlapapie, to puscic nie chce... trzbe wtedy poszarpac linka i znowu dobrze jest. Zeby to poprawic musze zdjac ten bemben (chyba). Jak to zrobic? Musze odkrecic ta nakretke co jest po srodku kola? taka duza?
pozdrawiam |
Shaq Sympatyk FEFK Escort (już nie ale ... Żory | 2004-07-08 23:48:34 Tak, musisz odkręcić tą nakrętkę i zdjąć bęben. Uważaj bo po odkręceniu nakrętki może Ci wyskoczyć łożysko. Czasami beben nie chce tak latwo zeskoczyć to możesz go ostukać wtedy powinien zejść. |
chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-07-09 08:29:34
A nie łatwiej odkręcić 4 nakreki 17tki mocujące cały bęben+piasta i łożysko do tarczy nośnej ? nie babrasz się z łożyskiem... Na forum było już wałkowane A reszta tutaj choć chyba nie do końca jestem za parapiractwem wydawniczym ... (książkę posiadam, kupiłem, 50zł ) Pozdrawiam |
rob_cox Ford Escort Mk7 Białystok | 2004-07-09 08:40:14 Tego lepiej nie ruszać, ja tak chciałem zrobić dziadostwo było tak zapieczone(te śruby), że jedną z nich urwałem i trza było rozwiercać, zrobił to dobry mechanior więc gwint w piaście ocalał. Naprawde mniej problemów jak się odkręci te nakrętkę koronową piasty.
PZDR |
chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-07-09 08:44:23
Powiem tak - jak śruby nie są przerdzewiałe (mój Essi ma 12 lat i nie były...) to chyba łatwiej właśńie je odkręcić. Nie chiało by mi się babraź z łożyskiem... A jeszcze dekielek trzeba dlikatnie zdjąć albo od razu kupić nowy |
Shaq Sympatyk FEFK Escort (już nie ale ... Żory | 2004-07-09 09:35:07
Hmm, ale czy po odkręceniu w ten sposób jest na tyle dobre dojście do mechanizmu zaciągania ręcznego żeby coś przy tym zrobić bez zdejmowania bębna?? Rafał pisał że mu się zapiekł. Nigdy tak nie ściągałem, myślę jednak że może być zbyt niewygodny dostęp do tego mechanizmu |
chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-07-09 10:04:29
W ten sposób (nie doczytałeś) zdejmujesz ! CAŁY bęben .... więc ? No dobra, znów zalinkuję ... To Ci się pojawi po odkręceniu 4ech 17tek: Powiedziałbym, że masz lepszy dostęp ! bo nie ma piasty ! Powodzenia |