Czuć paliwo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Od jakiegoś czasu w samochodzie unosi się zapach paliwa. Czasami jest dość intensywny(gdy samochód jest zimny i zapalam na ssaniu) z czasem gdy się bardziej nagrzeje zapach znika lub robi się mniej intensywny. Co może powodować taką sytuacje? Nie znam się za bardzo na samochodach, ale może to coś z wydechem? A bym zapomniał mój bolid to Hyundai Pony 1.3
I jak już zakładam temat to zadam jeszcze jedno pytanko odnośnie zapalania: zawsze gdy samochód jest zimny(po nocy) musze zapalać na ssaniu i zapala za pierwszym razem, bez ssania nie zapali, to normalne?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
  
 
Jezeli Twoj "bolid" kopci to problem bylby dosyc jasny, tak jak w moim przypadku. Kopci ze az wstyd, a co za tym idzie strasznie smierdzi, bo te opary chcac nie chcac dostaja sie do srodka. Sprawdz to. Jesli nie kopci, to calkiem mozliwa bylbaby nieszczelnosc ukl. wydechowego. Moze wartoby bylo sprawdzic kolektor (tylko gdybam bo sam tez sie nie znam za bardzo) czy tam gdzies spaliny nie uciekaja i nie przedostaja sie do srodka. Jezeli mieszanka bylaby za bogata to chyba by sie skraplala na wydechu i przez to tez mogloby smierdziec chyba. A z zapalaniem to z tego co sie orientuje jest to dosc typowe, wiem to tez z autopsji. U mnie w ostatnie upaly zapala za pierwszym razem nawet bez ssania, ale z oporami a normalnie bez ssania moge sobie tylko o tym marzyc. Czasami bywalo ze za drugim trzecim razem (temperatura powyzej 10 st.). Moze poszukaj na forum bo podobne tematy byly juz poruszane i napewno cos znajdziesz.
Pozdrawiam
  
 
Co do zapalania to mnie nie martwiło, bo tak jest od dawna i jest ok...dzisiaj znalazłem to forum więc spytałem z ciekawości, a skoro ty też tak masz to jestem spokojny....wyciągnięcie ssania to nie problem :]