Hamulce w 131 - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To znaczy jak obejść ten minus ?
  
 
jesli tarcza wchodzi "za gleboko" na piaste to znaczy ze ma za duza wysokosc w stos do seryjnej i nie wchodzi w "szczeline" w zacisku tak to nazwijmy mozna to obejsc robiac dystansik pomiedzy piaste a nowa tarcze o grubosci roznicy w wysokosci tarczy seryjnej i docelowej dystans "podniesie" tarcze ale tez oddali przylgnie felgi od piasty= moze potrzebne beda dluzsze sruby

jesli tarcza jest "za plytko" trzeba przesunac jarzmo zacisku lekko na zewnatrz albo przy pomocy podkladek i dluzszych srub pomiedzy jarzmo i zwrotnice albo stosownej flanszy o grubosci roznicy w wysokosci tarcz zaleznie od konstrukcji polaczenia jarzmo zwrotnica. taka operacja moze z kolei wymagac dystansow aby felga nie ocierala o bardziej niz seryjnie wystajacy zacisk..

to takie domowo warsztatowe sposoby aczkolwiek piszac "dystansik pomiedzy tarcze a piaste" albo "podkladki" mam na mysli wyrob tokarza anie wlasny "piwnicowy"




chyba wiadomo o co biega w tym cudnym schemacie?? zielona krecha to roznice w osadzeniu tarczy



[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2005-10-18 19:09:43 ]
  
 
a jeszcze podpowiedz co do tarcz 257mm w 131, jesli te z argenty nie pasuja to mozna pomyslec o tarczach z tipo tempry itp... tez maja 257mm i ta sama grubosc tyle ze wysokosc mniejsza bo 40.5mm w stosunku do 51.5mm z argenty , tarcza ze 131 ma niestety 46mm wysokosci ale majac te dwie tarcze 257mm mozna sobie cos dokombinowac z regoly i tak nie zaklada sie starych tarcz ktore z regoly sa oferowane razem z zaciskami od argenty tak ze kupic trzeba nowe a tu pojawia sie szersze pole manewru katalog w dlon i dobierac pany sztukowac:0 ja do dino tez tarcze mam zamiar dopasowac {prawdopodobnie przod subaru tyl golf 4 }a nie kupowac oryginalne po 799zeta za sztuke


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2005-10-18 19:30:22 ]
  
 
wszystko pieknie, tyle ze problem z tarczami argenty w 131 polega nie na odsadzeniu, ktore jest takie samo, lecz na odleglosci jarzma (i zacisku) od osi, a tego tak latwo dystansami sie nie skoryguje niestety. Samo jarzmo z zaciskiem pasuje do zwrotnicy idealnie, tylko tarcza od 131 jest za mala a od argenty za duza. Dlatego pytalem o tarcze z cienkiego....
  
 
no to ta odleglosc jarzma od osi tez mozesz odpowiednia flansza korygowac...

cinkuczento ma tarcze 240mm ale o wysokosci 40mm czyli nie tej samej co 131
  
 
A hamulce PoloTrucka ? Przecie one mają duże tarcze ...
Wybaczcie, że się tak dopytuję zamiast samemu sprawdzić, ale jesteście mądrzejsi ode mnie
  
 
Slyszalem kiedys, ze tarcze z argenty wraz z zaciskami da sie wstawic korzystajac z jarzm od regaty 1,6 dohc. Bylem na zlomie, patzre0- zespol napedowy z regaty- wiec wyciagnalem sobie jarzma wraz z prawie nowymi klockami (20zl) i faktycznie - 100% plug&play Tyle ze o felgach '13 mozna zapomniec, ale to akurat nie jest duza wada
  
 
To znaczy od regaty podpasowały ci zaciski również, czy tylko jarzma i klocki ?
  
 
zaciski tezby pasowaly i tarcze pewnie tez, ale tego nie kupowalem bo mialem od argenty wiec nie bylo potrzeby.
  
 
A jaka jest uczciwa cena za komplet jarzma+zaciski +klocki+tarcze 257 mm ?
  
 
trudne pytanie, zakladajac ze wszystko jest sprawne powiedzmy strzelam: nie mniej niz 100 i nie wiecej niz 200?? ale bym nie bral uzywanych tarcz i klockow chyba ze sa naprawde swieze.

nowe tarcze brembo do argenty{regaty} 257mm x 12mm kosztuja po upustach kolezenskich o ile pamietam kolo 140 zeta u piotrka {peyyoo} w sklepie , klocki od 40 do 90, nowy zacisk z regaty okolo 500 zeta sztuka zdarzaja sie na ebay-u jarzma to jakies grosze powinny kosztowac powiedzmy 20 zeta max?


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2005-11-09 11:23:22 ]
  
 
jazma trudno w sumie dostac- nei chca tego na szrotach spredawac osobno, tylko wraz z zaciskami, wiec te max 20 zl to w sumie okazja. Na allegro byly jakis czas temu hamulce od argenty za chyba 140zl (uzywane oczywiscie)
  
 
A czy większe ritmo nie miałe czasem też hamulców na 257 mm ? Jeżeli tak, to chyba powinny być te same co w regacie ... ?
  
 
Cytat:
2005-11-17 11:10:24, bolger pisze:
A czy większe ritmo nie miałe czasem też hamulców na 257 mm ? Jeżeli tak, to chyba powinny być te same co w regacie ... ?


A niekoniecznie ! Mój co prawda ma 257 mm i bodaj takie same ma Ritmo S 100 , natomiast Abarth-y miały tarcze mniejsze , tylko podwójne i wentylowane !
  
 
ritmo abarth 125 i 130 mial tarcze 243mm x 20mm zupelnie nietypowe... tak samo zacisk i rozstaw srub jarzma... poprostu byl inny wiekszy odlew wzmocnionej piasty i nic z abartha nie pasuje nigdzie.... no chyba ze cala piasta z hamplami do 128 a ritmo 105tc mial tarcze niewentylowane 251 x11mm srednica i grubosc wydaje sie znajoma{ fiat 132 2000 i wczesne argenty} ale nie wiem jaka tam byla wysokosc tarczy...
  
 
no i mam problem.

po dokladnym odpowietrzeniu okazalo sie ze:

- przod hamuje slabo - hamuje ale to nie to co byc powinnop. Pedal do polowy wchodzi dosc miekko, pozniej jest bardziej twardo ale tez za miekko,. po dwukrotnym nacisnieciu pedalu (POMPOWANIU) blokuja tylne kola. Przod tez hamuje, ale wyraznie slabiej.

Podejrzewam, ze pompa z poloneza ma za maly wydatek plynu dla zaciskow z argenty. Podczas ruchu tloczka w pompie dociskane zostaja tloczki w przednich zaciskach, ale idzie na to na tyle duzo plynu ze cisnienie jest dosc niskie, dlatego kol nie mozna zablokowac przy hamowaniu (w koncu zmienilem przelozenie ukladu wstawiajac zaciski z wiekszymi tloczkami). Gdy tloczek pierwszej sekcji zetkie sie z drugim tloczkiem pcha go powodujac hamowanie kol tylnych, zas koniecznosc pompowania wynika z za duzego luzu miedzy bebnem a szczekami z tylu. Dobrze kombinuje?

Czy spotkal sie ktos z redukcjami na przewody hamulcowe, tak by redukcja miala wewnetrzny gwin zwykly o skoku 1) zas zewnetrzny 1,25(drobnozwojny, jak w ukladzie lucas? )
  
 
Ciekawe czy pompa od poloneza i orryginalna pompa od 131 to to samo...
  
 
Cytat:
2005-11-24 08:12:18, bolger pisze:
Ciekawe czy pompa od poloneza i orryginalna pompa od 131 to to samo...



od poldka i od starszej 131 to to samo, natomiast pompa od argenty od ktorej mam zaciski to zupelnie co innego
  
 
To jest o tyle dziwne wszystko, że regata na tych twoich zaciskach
i na zaciskach od dfa/uno miała tą samą pompę 19,05 mm...
  
 
kosa troche nie czaje o co chodzi.... pisales mi na gg kiedys tam ze masz pompe z argenty a poskladales auto na zaciskach 54mm i pompie poloneza?? to po co ci ta pompa z argenty?? wez zamontuj pompen z argi i po sprawie, a co do tego co bolger napisal to wydaje mi sie ze regaty do modelu chyba 85 mialy zaciski z tloczkiem o srednicy 48mm i pompe 19.05 a mocniejsze niz 85 zaciski 54mm i pompe 20.5 albo 22.3mm nawet jak ritmo abarth argenta nuova{ arga mk1 miala 20.5} czy uno turbo. gdyby strona euromotofana dzialala mozna by szybko sprawdzic


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2005-11-24 09:34:04 ]