Pierścienie tłoków

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Od jakiegos czasu zastanawiam sie nad generalka silnika i nie wiem jednej rzeczy,
otoz chodzi o pierscienie tlokowe. W sklepie proponuja mi trzy rodzaje, wymiar nominalny, szlif 1 oraz szlif 2. Nie wiem ktore wybrac i zalozyc. Jak to sie dopiera i oco w tym chodzi?

Silnik fiaciorowski, rocznik 83, przejechane 106 tys.

Dzieki.

SPAjK
Zespół mały ale zgrany, trąbka, pompka i organy
125p i jego Cylindry...
  
 
Zależy od tego czy silnik był już robiony, jeśli tak to na jakim szlifie.
Jeśli nic jeszcze nie było robione to przy szlifie cylindrów dowiesz się jakie pierścionki i tłoki kupić.
Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi
  
 
Nie byl wogole tykany przez mechanika, oprocz pompy w '99

Ale ja nie chce dawac go do mechanika, chce sam zmienic te piescienie...
  
 
Sama wymiana pierścieni nic Ci przy tym przebiegu nie pomoże dlatego że będą progi na cylindrach i może to pochodzić tydzień albo rok to już jest loteria przy takiej robocie.
Ale jeśli się upierasz to możesz poznać który to szlif po oznaczeniach na denku tłoka:
77,0 - nominał
77,2 - I szlif
77,4 - II szlif
77,6 - III szlif
Ale jeśli robić to zrób to porządnie daj blok do szlifierza niech zrobi cylindry, zrób szlif wału i wsadź nowe tłoki i wtedy to pochodzi.
  
 
Oki Gucio, chyba mnie przekonałeś. Ile taka robota kosztuje?

Może ktoś inny miał podobny problem?
  
 
Progi to nie wszystko, dochodzi jeszcze owalizacja cylindra w dolnej części. MOże nie być progów a silnik będzie do szlifu. Najlepiej wszystko pomierzyć i będzie wiadomo.
  
 
Witka!Robiłem remont po 150kkm.Silnik również fiatowski.Okazało się,że trzeba robić 3 szlif(77.6mm) a wcześniej silniczek nie był tykany od nowości.Zatem zrobiłem szlif(60zet)włożyłem nowe tłoki i sworznie(200zet)wymieniłem wałek rozrządu(u Świątka regenerowany-80zet)tuleje wałka rozrządu,tuleje korbowodów,szlif wału korbowego(60zet),nowe panewki(tym razem 1 szlif ),nowe pierścienie oporowe wału korbowego,planowanie głowicy,lekkie korekty kanałow dolotowych,polerka komór spalania,zaworów,docieranie zaworów,uszczelki,simmeringi i inne pierdoły.Wszystko robiłem sam,oczywiście oprócz szlifów itp.Koszt razem z częściami(ponad rok temu)zamknął sie w 1000zł.Ale wiem,że mam porządnie zrobiony silnik Można oczywiście wymieniać tylko część elementów,ale jak chcemy jeszcze troszkę bolidem pośmigać warto zrobić wszystko.Pozdro!
  
 
dokladnie , jaki bedziesz robil szlif to juz Ci powie gosc u ktorego to bedziesz robil , a w jakim stanie masz panewki?? wal glowny fiata lub poldka jest tylko na trzech podporach, i lubia tam sie sypac panewki jest to na pewno wydatek , ale jak bedziesz mial zrobione porzadnie to jeszcze smialo polatasz na takim silniczku pare latek.

Ma ktos namiary do pana Światka do bydgoszczy??? albo moze jakis namair na strone internetowa??? szukam wlasnie walka rozrzadu do siebie i jest wielki problem, uzywane sa zajechane, ratuje mnie tylko nowy
  
 
www.swiatek.com.pl

bardzo proszę.
  
 
A w stolicy, gdzie z tym problemem? Do kogo? Może znacie jakiś zakładzik?
  
 
Spajk
Zrób remont sam (jeżeli masz warunki), oczywiście to co do szlifu to daj do szlifierza, resztę można zrobić samemu, może troszkę tobie pomoże opis w Warto Wiedzieć (samemu wyjdzie o wiele taniej i jaka frajda jak sam zrobisz). Ale to jest tylko moje zdanie.
  
 
Mam dość niezły Zakład Obróbki Silników Spalinowych na ulicy Parowcowej 6d, Warszawa Włochy.
Koleś za szlif cylindrów, wymianę panewek wałka rozrządu razem z ich wytoczeniem, szlif wału (razem z rozbrokowaniem, myiem kanałów i zabrokowaniem) chciał w lato 600 zł.
Wyszło mu nawet,nawet.


  
 
A właśnie jezeli jesteśmy przy temacie pierścieni tłokowych, książka podaje 4 rodzaje tłoków, wtym 2 rodzaje do silnika 1500.
jak dobrać poprawnie pierścienie do numerów wybitych(czy wogóle takoweż się zastanie)?, czy konieczna jest uprzednia rozbiórka silnika?.

"Nie żal krowy, nie żal świni, które poszły na ten cel. Za to teraz pięknym autem mknę!"
  
 
Te 2 rodzaje to chyba chdzi o tłoki płaskie i wypukłe. Chodzi o inny stopień sprężania, albo odprężania, co ma na celu bardziej ekonomiczną jazdę, za cenę dynamiki
  
 
Mam książkę o kancie z...69 roku i tam to dopiero jest tłoków.Trzy rodzaje z wypukłymi denkami...
Silniki fiatowskie z tłokami wypukłymi(75KM,stopień sprężania:9)mają numer silnika zaczynający się od 115C.076/52,natomiast z tłokami płaskimi(70KM,stopień sprężania:7,2)115C.076/53.Dotyczy to oczywiście silników 1.5.Oprócz tego są 3 tzw.grupy selekcyjne:
średnica tłoka:
A)76,950-76,960
B)76,960-76,970
C)76,970-76,980
Na denku tłoka powinny być wybite:
1.data produkcji(?!)
2.wymiar nominalny cylindra
3.grupa selekcyjna tłoka
4.grupa selekcyjna otworu sworznia
Pierścienie dobieramy tylko na podstawie średnicy tloka,bez wzgledu na grupę selekcyjną.Ważne jest jedynie który nadwymiar(1,2 lub 3).
UFFFF!!!!Ale mądrości (dane z książki NAPRAWA SAMOCHODÓW FSO125p E.Kaima z roku1990)
  
 
Wyciagnelem silnik wczorej [1,6 gaznikowiec, 56 kkm,], duzo osob mi mowi zeby wsadzic nowe pierscienie skoro silnik jest rozlozony [rozbieram z powodu, simeringu dolnego, kontroli pompy olejowej, naprawa pompy wodnej, uszczelki pod glowica, wymiana przekladni kierowniczej, sprzegla, wstawienie hydraulicznego sterowania, wymiany wienca i rozrusznika, wsadzania skrzyni V, wymiany walu i mostu ehh sie nazbieralo ].

KIedyś był to silnik 1,5 przejechal 50 tys i poszedl do remontu bo jezdzil nim pewien dziadek, przy szlifie przeszlifowali na 1,6 nominal.

Po rozebraniu 4 cylinder jest czarny w mazi [od oleju pewno] lacznie z komora w glowicy, mialem tez uwalony gaznik u puche powietrza, reszta denek tlokow taka pokryta cieniutka kruchliwa jasno brazowa warstwa [jezdze na lpg], na zaworach to samo. Na gladziach cylidrow nie ma skoku [garba, punktu gdzie dochodzi max pierscien], tłoki mozna dosc wyraznie [okolo 0,5 mm] poruszac w cylindrze.

Nie wiem czy wymieniac zawory bo mowia ze jak wymienie to potem bede mial to zglowy i dluzej pojezdzi. Tylko nie wiem na jakie pierscienie wtedy wymieniac?

Jak mam juz rozebrany silnik co polecacie zrobic zeby go poprawic [tjunink].

Musze zrobic maszyne zeby moc w koncu na zlocisze jezdzic, bo to tej pory to strach bylo wyjechac dalej niz 30km .

Prosze o pomoc, dzieki.
  
 
ja powiem tak :
wymienialem pierscienie kiedys u siebie sam- okazalo sie ze musialem wymienic walek rozrządu rowniez - jezeli mialbym sie tego podejmowac jeszcze raz to tylko i wylącznie szlif bym robił
jedyne co napawalo mnie optymizmem to byly panewki i wał
luzy ksiązkowe wręcz a paneweczki jak nówki
ale :
jezeli juz to macie wszystko rozbabrane to nie lakomcie sie na oszczednosci 200-300 zeta bo Wam to bokiem wyjdzie
Moj na razie jezdzi - nie mam problemow z odpalaniem (chodzi nierowno/głośno ale to kwestia głowicy )
spalanie przy jezdzie do pracy ( 4km ) oraz 2 razy w miesiacu trasa 60 km miesci sie ponizej 13 (LPG) w lecie ale jezeli ktos sie szykuje na same pierscienie to powiem - nie popełniajcie moich błędów - bedzicie to sobie wypominac przy kazdym wyprzedzaniu
  
 
Cytat:
2003-02-06 22:48:57, SPAjK pisze:
Witam Od jakiegos czasu zastanawiam sie nad generalka silnika i nie wiem jednej rzeczy, otoz chodzi o pierscienie tlokowe. W sklepie proponuja mi trzy rodzaje, wymiar nominalny, szlif 1 oraz szlif 2. Nie wiem ktore wybrac i zalozyc. Jak to sie dopiera i oco w tym chodzi? Silnik fiaciorowski, rocznik 83, przejechane 106 tys. Dzieki. SPAjK Zespół mały ale zgrany, trąbka, pompka i organy 125p i jego Cylindry...


jeśli już robisz szlif to chyba lepiej go zrobić ne tłokach z poldka bo przynajmniej we wrocławiu pierścienie do df są praktycznie na wyczerpaniu bo już ich ponoć nie robią a do poldka są bez problemu
  
 
Panowie czy można założyć pierscienie, panewki kpl. do poloneza 1.6 z innego auta które są lepszej jakości i nie zetrą mi sie po 60tyś km. Jeżeli ktoś robił takie modernizacje niech da znać pozdr.
  
 
Na to jest rada.
Obchodzić sie odpowiednio z samochodem.
Wymieniać olej (dobry olej, nie Selektol) w terminie, nie "butować zimnego silnika, nie jeździć poniżej 2000 obr. na danym biegu, po jeździe nie gasić odrazu.
Gwarantuję Ci, że na polskich panewkach i pierścieniach pojeździsz więcej niż 60k Km.