PROBLEM Z HAMULCEM W RAV 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio w mojej ravce zauważyłem niepokojący objaw, mianowicie kiedy wciskam pedał hamulca ma on duży luz i w połowie zaczyna dopiero działać i mało do tego pedał jest bardzo miękki i jak docisnę go to systematycznie wchodzi w podłogę ??
Jak naciskam pedał hamulca słyszę dziwny świst w kabinie jak bym pompował pompką koło przy rowerze .
Sprawdzałem czy są jakieś widoczne wycieki i ubytek płynu ale nic wszystko w porządku ,sprawdzałem klocki i tarcze też wszystko jest ok. a co najdziwniejsze to jest to ze hamulec działa jak by nic mu nie dolegało ????????????
Teraz zaczyna mi brakować pomysłów może ktoś z was miał podobny problem
ps toyota rav 4 2005 r 2.0 vvti 106 tys km
  
 
Sprawdź serwo, i spróbuj odpowietrzyć układ.

pzdr
  
 
Krotko mowiac tak to dziala ,sprawdz tylko profilaktycznie sile hamowania na rolkach.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Ten typ chyba już tak ma . U mnie jest podobnie , siła hamowania sprawdzona na rolkach , wszystko o.k , a pedał hamulca lata jak "szmata" . Mnie to też kiedyś zaskoczyło , ale to chyba przez to że jeżdżę różnymi autami i po przesiadce byłem trochę zdziwiony .
Martwić może tylko ten świst , u mnie nic takiego nie słyszę .

Wiecie może jak wyregulować ręczny żeby prawe koło mocniej trzymał ? Na rolkach wyszła duża różnica , coś około 40 % .
  
 
Nie zaobserwowałem nic takiego w Ravce 2005, którą dość często użytkuję, celem sprawdzenia, czy Rodzicielka nie popsuła czegoś.

Pedał "bierze" od razu, nie mięknie, nie zapada się, hamulce są wyraziste.

Przecież nie uwierzę, że dlatego, że to diesel, chyba, że Toyota wyszła z założenia, że skoro nie przyspiesza, to niech chociaż hamuje

bobo82 : wybierz się na rolki, to pierwsze. Drugie : sprawdź tylne zaciski : w Ravkach po 2001 nagminnie się zapiekają, i ja czyszczę i smaruję co 20kkm, bo inaczej od razu widać po tarczach, że zacisk zapieczony. Sprawdź zaworek podciśnieniowy przed serwem - czasem lubi się zaciąć w pozycji otwartej, i wtedy jest podobny objaw, do opisywanego przez Ciebie.

BlackC : przez otwór serwisowy w tarczy, podkręcasz szczęki. Może masz linkę zapieczoną, jak u mnie, właśnie 50% pokazuje z tyłu, a nie mam czasu się za to wziąć...

pzdr