2 gazniki w 125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ma ktos kontakt z klubowiczem od tego fiata ?
2 gaźniki
z gory bardzo dziekuje za wszelkie informacje





[ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2004-09-23 20:26:01 ]
  
 
Ja tez tak chce
Gdzie to pisza jak to robic ?
Tzn jaki kolektor ???
Jakie gazniki ? standard ?
  
 
z tego co z właścicielem rozmawiałem to gazniki standart, kolektor od poldka (szeroki), a mocowanie gaznika wspawane poprostu.
  
 
Też to dokładnie oglądałem. Gaźniki są normalne. Jeden ma obciętą połowę (tę z komorą pływakową), bo są w ogóle nieużywane - włąsciciel jeździ wyłącznie na gazie. Z tego co wiem nawet dysze mają powyjmowane i od biedy działa tylko ssanie i tylko w jednym. Jak się wypowiedział właściciel: to na dojechanie do stacji jak gazu zabraknie.
  
 
Cytat:
2003-04-22 23:59:01, Grzech pisze:
Jak się wypowiedział właściciel: to na dojechanie do stacji jak gazu zabraknie.



w takim razie po co ta cała przeróbka?
  
 
Cytat:
2003-04-23 01:07:18, Lechu pisze:
Cytat:
2003-04-22 23:59:01, Grzech pisze:
Jak się wypowiedział właściciel: to na dojechanie do stacji jak gazu zabraknie.



w takim razie po co ta cała przeróbka?



Lechu to jest dopiero Tuning przez wielkie T
  
 
a znacie tego klubowicza ?
macie GG lub majla zeby sie z nim skontaktowac
fajnie jakby opisal przerobke i co mu tka naprawde ona dala
  
 
Cytat:
2003-04-23 01:15:43, SXC pisze:
Cytat:
2003-04-23 01:07:18, Lechu pisze:
Cytat:
2003-04-22 23:59:01, Grzech pisze:
Jak się wypowiedział właściciel: to na dojechanie do stacji jak gazu zabraknie.



w takim razie po co ta cała przeróbka?



Lechu to jest dopiero Tuning przez wielkie T


może i tuning,ale z tego co pisze Grzech, to właściciel tego auta, wcale z tego nie korzysta, więc czy nie szkoda zachodu
  
 
Witam
tak sie sklada ze jechalem tym autem.Brak porownania z seryjnym.Na trzecim biegu auto szybko i bezproblemowo wkrecalo sie na ponad 7000 obr/min
  
 
i co z nim rozmawialiśmy w tym roku to silnk w tym fiacirze wytrzymał 6kkm, obecny borewicz też źle mu nie chodzi
  
 
on faktycznie przejechal 6 kkm ale on krecil na 7000 prawie bez przerwy kazde skrzyzowanie.Przed zlotem pozyczylem od niego ten kolektor z gaznikami zamontowalem do poldka chwila regulacji i jazda. Jak w fiacie poldka szlo krecic do ponad 7000 obrna jakbym mial inny silnik.im wyzsze mial obroty tym lepiej sie krecil bez problemu wszedl by na 8000 na trzecim biegu ale szkoda mi silnika wiec do 7000.gdyby nie brak wolnych obrotow to mial bym to w Sulejowie a tak to widzieliscie jak mi poszlona 400 tym wlasnie akwariowym borewiczem.
  
 
budzac się pewnego ranka ujrzałem w mojej wyobraźni zmodyfikowany układ dolotowy umożliwiający zastosowanie dwóch zwykłych polonezowskich gaźników(zapominając o puszce na filtr bo za duża)-nie żebym sie czuł protoplastą tego pomysłu ala "desperacja w stodole" ale poruszam taki temat gdyż chciałby sie dowiedzieć czy:1 jest to fizycznie możliwe 2 czy da się na tyle zmniejszyć mieszanke aby sie silnik nie zalewał 3 ile zdrowia człowiek straci aby doprowadzic do pełnej synchronizacji gaźników względem siebie i jednej linki gazu-tak sie składa że mam w komórce jeszcze 2 gaźniki i nie chce ich oddawać na złom za grosze-jeśli ktokolwiek słyszał o podobnym eksperymencie nie da znać
  
 
według mnie pomysł do bani.
należało by sobie zadać pytanie co chcemy osiągnąć przez zastosowanie dwóch gaźników, bo jeżeli zwiększenie mocy, tuning czy coś podobnego to wystarczy dłubnąć jeden badziewiasty seryjny gaźniczek, wymienić dysze paliwa, itp. i efekt będzie taki sam a może nawet lepszy.
no ale jeśli chcemy mieć optic wypas i tjuning to jak najbardziej polecam
  
 
Andrzej Jaroszewicz miał kiedyś takiego rajdowego fiata z dwoma gaźnikami (były mniejsze i zasilały po dwa cylindry), ale ten PF miał jedną zaletę - tankował za fabryczne pieniądze. Do normalnej jazdy się to nie nadawało i zakończyło się chyba na jednej sztuce. Po co Ci taki bajer skoro to bardzo podnosi koszty eksploatacji.
  
 
A najlepsze jest to, że łatwo taką parkę wyregulować tak by miały identyczne parametry...
  
 
tak jak napisał JerryP jeśli jeden gaźnik miałby zasilać dwa cylindry to miało by to jakiś sens a tak dwa gaźniki na jednym kolektorze..... kaszana
  
 
Cytat:
2004-09-19 11:21:03, Analyzer pisze:
tak jak napisał JerryP jeśli jeden gaźnik miałby zasilać dwa cylindry to miało by to jakiś sens a tak dwa gaźniki na jednym kolektorze..... kaszana



i tu sie mylicie koledzu jak cholera

bo przecież najleprze parametyry ma silnik wyposarzony w podwójne gaźniki czyli jeden gaźnik na cylider czyli pomysł kolego jest dobry

a dlaczego bo przez 4 gardzieke o średnicy 34 mm można wtłoczyć wiecej powietrza niz przez 2 takie gardziele a co zatym idzie mozna podnieść moc

a na kwestie paliwozerności to napewno znacie moje zdanie czyli musicie wybrać albo sie toczycie zmusająć silbik do pracy na ubogiej mieszance co zaowocóje spalaniem 10 l LPG w miescie i wymiana tłoków co 100 000 i z siknika AB uzyskacie 60 KM albo dacie mu żryć instalując pożadny gaźnik albo jak proponuje kolega dwa i uzyskacie ponad 100 KM a spalnie i tak nie przekroczy 15L w mieście ale tym razem bezyny

jako przykład podam wam ze w przypadku mojego silnika wydajność mojego gażnika jest za mała i zeby jako tako sie toczył musiałm mu założyć otwarty filtr powietrza bo przez fabryczny był za mało wydajny

co do twoich pytań

jest to wykonalne jak było widać bo czesto w stanach zakłada sie 2 holey-e co do zmniejszenia miesznki to mysle ze bedzie to treba zrobic na macajewa
i najgoresze sychronizacja czyli taki mechanizm króry bedzie otwierał przepustnice sychronicznie oraz wyregulowanie składu mieszanki na obydwu gaźnika ale sa i ta to metody i jak byś chciał kontynuować pomysł służe pomocą bo sam zastanawiałem sie nad tym problemem
  
 
Cytat:
można wtłoczyć wiecej powietrza



jak wtłoczyć?? przeciez to nie jest silnik doładowany i tam nie da rady nic wtłoczyć, silnik w suwach ssania sam sobie zasysa powietrze i w tej kwesti nie da rady nic zrobić ponieważ ograniczają nas wzniosy zaworów ssących.

Cytat:
podwójne gaźniki czyli jeden gaźnik na cylider



przy założeniu że mamy tylko dwa cylindry

Cytat:
wydajność mojego gażnika jest za mała i zeby jako tako sie toczył musiałm mu założyć otwarty filtr powietrza bo przez fabryczny był za mało wydajny



to nie mała wydajność gaźnika lecz opory przepływu przewodu ssącego a to różnica

Cytat:
z siknika AB uzyskacie 60 KM albo dacie mu żryć instalując pożadny gaźnik albo jak proponuje kolega dwa i uzyskacie ponad 100 KM



i po co znowu dwa gaźniki?? wystarczy wzbogacić mieszankę jaką daje jeden gaźnik np. wymieniając dyszę głównego układu paliwowego II przelotu na większą

pamiętajcie są to silniki wolnossące i nie da rady poprawić współczynnika napełniania cylindrów przez wsadzenie nawet 4 gaźników.
do tego należało by zwiększyć wznios zaworów poprzez wymianę wałka rozrządu na taki o większym wzniosie krzywek, minimalizacja oporów przepływu w przewodzie ssącym poprzez obróbkę kanałów dolotowych i kolektora czy też doładowanie dynamiczne
  
 
Cytat:
2004-09-19 17:14:12, Analyzer pisze:
Cytat:
można wtłoczyć wiecej powietrza



jak wtłoczyć?? przeciez to nie jest silnik doładowany i tam nie da rady nic wtłoczyć, silnik w suwach ssania sam sobie zasysa powietrze i w tej kwesti nie da rady nic zrobić ponieważ ograniczają nas wzniosy zaworów ssących.



zle sie wyraziłem zassać i naprawde można

Cytat:
2004-09-19 17:14:12, Analyzer pisze:
Cytat:
podwójne gaźniki czyli jeden gaźnik na cylider



przy założeniu że mamy tylko dwa cylindry



pisze podwójne gaźniki a nie podwójny gaźnik a to znaczy ze nie jedną sztuke

Cytat:
2004-09-19 17:14:12, Analyzer pisze:
!-- BBCode Quote Start -->
Cytat:
wydajność mojego gażnika jest za mała i zeby jako tako sie toczył musiałm mu założyć otwarty filtr powietrza bo przez fabryczny był za mało wydajny



to nie mała wydajność gaźnika lecz opory przepływu przewodu ssącego a to różnica




wydajnosć gaźnika czyli jego przepustowośc włąsnie dlatego ze powietrze jest zassysane przez 2 gardziele o srednicy 34 mm a resszty a opory rosną wraz ze wzrostem predkości

a załazenie otwartego fiytra powietrza miała za zadanie zmniejszenie poporów ale to niezmieniło faktu ze gaźnik niewyrabia

Cytat:
2004-09-19 17:14:12, Analyzer pisze:
Cytat:
z siknika AB uzyskacie 60 KM albo dacie mu żryć instalując pożadny gaźnik albo jak proponuje kolega dwa i uzyskacie ponad 100 KM



i po co znowu dwa gaźniki?? wystarczy wzbogacić mieszankę jaką daje jeden gaźnik np. wymieniając dyszę głównego układu paliwowego II przelotu na większą

pamiętajcie są to silniki wolnossące i nie da rady poprawić współczynnika napełniania cylindrów przez wsadzenie nawet 4 gaźników.
do tego należało by zwiększyć wznios zaworów poprzez wymianę wałka rozrządu na taki o większym wzniosie krzywek, minimalizacja oporów przepływu w przewodzie ssącym poprzez obróbkę kanałów dolotowych i kolektora czy też doładowanie dynamiczne



czytaj powyżej

proponije ci mały test pobiegaj sibie w masce pgaz z zewnetrzym absorberem zwaną popularnie słonikiem to zrozumesz dlaczego 2 gaźniki polonezowskie beda leprze od pojedyczego bo beda mniejsze opory ssania a co zatym udzie poporawi sie napełnianie cylidrów zwaszcza przy wysokich obrotach
co do wzbogacenia mieszanki da to troszke mniej niz zwiekrzenie srednic gardzieli bo niezmienia sie opory ssania czyli przy wysokich silnik nie bedzie w stanie zassac odpowiedniej ilosci mieszanki aby odpowiednio pracowac

  
 
Cytat:
pisze podwójne gaźniki a nie podwójny gaźnik a to znaczy ze nie jedną sztuke




chyba chodzi konkretnie o jeden gaźnik dwuprzelotowy
dwa gaźniki dwuprzelotowe to razem cztery przeloty czyli jeden przelot na jeden cylinder a co za tym idzie jeden gaźnik na dwa cylindry.
to tylko tak dla sprostowania