Pierwszy test Yarisa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Własnie Yaris przeszedł pierwszy test.Podróż z Poznania na Mazury-dokładnie do Giżycka.Cztery dorosłe osoby na pokładzie i naprawde skromny bagaż,reszta jechała innym samochodem.Pierwsza rzecz która mnie troszke zirytowała to przyspieszenie,jakis taki mułowaty wydawał mi sie ten samochód( no ale to w koncu 1.0).Nie czułem sie zbyt pewny w wyprzedzaniu,makabryczne były podjazdy pod górki.Drugie auto to był vw caddy 1.9 sdi i miaiałem spore problemy żeby dotrzymac mu kroku.Teraz czas na plusy.Wygoda podróży w czwórke,dobre trzymanie nawierzchni(takie miałem przynajmniej odczucie).No i spalanie 5l na 100km tak mi sredni wyszło z obliczen,nie wiem czy można ufac komputerowi rózne były wskazania sredniego zużycia paliwa.Starałem sie nie przekraczac 120 ale były moment że było troszke ponad 130.Tak więc podsumowując przdał by sie silnik 1.3 z takim spalaniem jakie miałem na trasie,chociaż pewnie trudno by to pogodzic Pozdrawiam
Pit
  
 
Cytat:
2004-08-03 00:23:50, Pit-Yaris pisze:
Nie czułem sie zbyt pewny w wyprzedzaniu,makabryczne były podjazdy pod górki.

a możesz napisać w jakis sposób wyprzedzałeś? jaki bieg, przy jakiej prędkości?
  
 
Cytat:
2004-08-03 11:43:38, Bigman pisze:
Cytat:
2004-08-03 00:23:50, Pit-Yaris pisze:
Nie czułem sie zbyt pewny w wyprzedzaniu,makabryczne były podjazdy pod górki.

a możesz napisać w jakis sposób wyprzedzałeś? jaki bieg, przy jakiej prędkości?


Około 100 redukcja na 4 i rura,pózniej znowu 5.Czytałem gdzies na forum o tym że ma dobrą dynamike w przy wyzszych obrotach,ale jak dla mnie to co robiłem przy wyprzedzaniu to było katowanie silnika
  
 
Zamiast 1.3 proponuję 1.4 D-4D 75 KM (diesel), taki jaki BMW kupuje w Toyocie i montuje w ... Mini.

Ten sam silnik, nieco zmodernizowany daje w nowej Corolli po liftingu 90 KM.
  
 
Cytat:
2004-08-03 12:19:42, Pit-Yaris pisze:
Około 100 redukcja na 4 i rura,pózniej znowu 5.Czytałem gdzies na forum o tym że ma dobrą dynamike w przy wyzszych obrotach,ale jak dla mnie to co robiłem przy wyprzedzaniu to było katowanie silnika

silnik yarisa się kręci do 6100 rpm, czyli jeżeli zależało Ci na dynamicznym wyprzedzaniu to przy 100 redukujesz na III i spokojnie możesz dociągnać na tym biegu do 125km/h i dopiero potem IV do 150km/h - zwłaszcza przy tak obciążonym samochodzie

ja na IV wyprzedzam przy predkosciach > 120km/h a na V > 145km/h

to jest silnik wysokoobrotowy więc trzeba go kręcić wysoko i nie ma co się obawiać, że wtedy pracuje głośno - pojeździsz trochę i się nauczysz

wyprzedzanie na IV przy tej prędkości (100) to jest może i dobre ale dla niskoobrotowego vw albo diesla - czyli faktycznie katowałeś silnik tyle, że w przeciwnym kierunku ZA NISKO
  
 
Cytat:
2004-08-03 12:21:29, Jackal pisze:
Zamiast 1.3 proponuję 1.4 D-4D 75 KM (diesel), taki jaki BMW kupuje w Toyocie i montuje w ... Mini.

Ten sam silnik, nieco zmodernizowany daje w nowej Corolli po liftingu 90 KM.


Pewnie masz racje,ale i tak mnie niestac niestety
Ale mam Yarisa to ważne
  
 
Cytat:
2004-08-03 12:31:14, Bigman pisze:
Cytat:

silnik yarisa się kręci do 6100 rpm, czyli jeżeli zależało Ci na dynamicznym wyprzedzaniu to przy 100 redukujesz na III i spokojnie możesz dociągnać na tym biegu do 125km/h i dopiero potem IV do 150km/h - zwłaszcza przy tak obciążonym samochodzie

ja na IV wyprzedzam przy predkosciach > 120km/h a na V > 145km/h

to jest silnik wysokoobrotowy więc trzeba go kręcić wysoko i nie ma co się obawiać, że wtedy pracuje głośno - pojeździsz trochę i się nauczysz

wyprzedzanie na IV przy tej prędkości (100) to jest może i dobre ale dla niskoobrotowego vw albo diesla - czyli faktycznie katowałeś silnik tyle, że w przeciwnym kierunku ZA NISKO


Jasny gwint,strach mi chyba nie pozwoli na takie rzeczy,dla mnie już dzwięk silnika przy tym co robiłem był makabryczny.
No ale zobacze jak to działa faktycznie!
Apropos szukam jakiego taniego miejsca gdzie dostane tylną osłone wycieraczki do Yarka,chodzi mi o ten cały plastki ponieważ mam wyłamane zaczepy.Będe wdzieczny za wszystkie info
  
 
Cytat:
2004-08-03 12:36:54, Pit-Yaris pisze:
Jasny gwint,strach mi chyba nie pozwoli na takie rzeczy,dla mnie już dzwięk silnika przy tym co robiłem był makabryczny.
No ale zobacze jak to działa faktycznie!


po prostu za krotko masz yarisa - ma glosny silnik ale lubi obroty - wiec Ty tez polub i wtedy dopiero przekonasz sie o mozliwosciach tej wiertarki

jak zostosujesz sie do moich rad to zobaczysz, ze to dziala rewelacyjne

Cytat:
Apropos szukam jakiego taniego miejsca gdzie dostane tylną osłone wycieraczki do Yarka,chodzi mi o ten cały plastki ponieważ mam wyłamane zaczepy.Będe wdzieczny za wszystkie info


niestety trzeba chyba tylko szukac rozbitka na szrocie
  
 
Cytat:
Apropos szukam jakiego taniego miejsca gdzie dostane tylną osłone wycieraczki do Yarka,chodzi mi o ten cały plastki ponieważ mam wyłamane zaczepy.Będe wdzieczny za wszystkie info


Możesz podzwonić po szrotach z japońcami:
-Używane części do sam. japońskich
Przeźmierowo, ul.Składowa 38A tel.kom.0607-55-69-36, 652-39-98
-Auto Części
Qi Sawiński s.c.
Wiesław Sawiński
62-081 Przeźmierowo
Rynkowa 113
(061) 816 12 30
-"Japan Moto" Komorniki, Poznańska 42, jadąc w stronę Wrocławia po lewej.

Pzdr
  
 
Pit Yaris w yarku 1,0 jest nawet roznica czy jedziesz sam czy z pasazerem a nie mowie juz o komplecie w samochodzie (takie przynajmniej ja odnosze wrazenie w swoim bolidzie). najlepiej mi smigl jak byl vanem (czyli 2-osobowy bez kanapy i reszty z tylu) a teraz mam osobowke. kanapa wazy tak ok 35-40 kg
  
 
Cytat:
2004-08-03 23:30:35, ko-hoshi pisze:
Cytat:
Apropos szukam jakiego taniego miejsca gdzie dostane tylną osłone wycieraczki do Yarka,chodzi mi o ten cały plastki ponieważ mam wyłamane zaczepy.Będe wdzieczny za wszystkie info


Możesz podzwonić po szrotach z japońcami:
-Używane części do sam. japońskich
Przeźmierowo, ul.Składowa 38A tel.kom.0607-55-69-36, 652-39-98
-Auto Części
Qi Sawiński s.c.
Wiesław Sawiński
62-081 Przeźmierowo
Rynkowa 113
(061) 816 12 30
-"Japan Moto" Komorniki, Poznańska 42, jadąc w stronę Wrocławia po lewej.

Pzdr


ok dzieki napewno podzwonie
  
 
z biegami to sugeruje
2- 85
3- 129 nawet odcniał przy 131

co do hałasu to ten typ tak ma
  
 
Od tego co pisze Yaryś odejmi 20 km/h dla 2-ki i 30 km/h dla 3-ki i też już będziesz miał lepsze osiągi i nawet radia da się słuchać
  
 
Cytat:
2004-08-04 16:47:18, Jackal pisze:
Od tego co pisze Yaryś odejmi 20 km/h dla 2-ki i 30 km/h dla 3-ki i też już będziesz miał lepsze osiągi i nawet radia da się słuchać

i wtedy wrócimy do punktu wyjścia ... yaris ma inaczej zestopniowaną skrzynię niż corolla
  
 
Yaryś i Bigman według mnie trochę przesadzają... nie trzeba na każdym biegu odcinać zapłonu żeby była dobra dynamika. Ja już kilka razy jechałem w trasie z 4 osobami na pokładzie i bagażem i było OK.
Wiadomo że tak obciążonym samochodem nie będziesz wszystkich wyprzedać ale ja byłem zadowolony.
Ostatnio jak tak sobie jechałem 90 na dwupasmówce na prawym pasie i na lewym zaczęło mnie doganiaś Sejczento sporting to nawet nie redukowałem tylko gaz w podłogę... przy 110 dogonił mnie i jechaliśmy równo... potem odszedł na długość samochodu, i przy 130 zacząłem go wyprzedać a przy 150 wymiękł gostek.
Wyprzedzaliśmy się tak kilka razy, ale jak już mu pokazałem co potrafi Yaris to odpuściłem bo mi było szkoda paliwa...
tak więc nie ma co narzekać
  
 
jak brakuje czasem mocy przy wyprzedzaniu jezdze na pograniczu odcinki...tak+1000obr.
  
 
Pit , pozostaje Ci chyba tylko sprzedać yarka i kupić carinke 2.0 , 133 koników i problem zniknie
  
 
ja przeważnie jeżdze w dwie osoby ale ostatnio miąłem okazje sprawdzić jak yarek pomyka z pełnym składzie
fakt czułem na początku że jest słabszya le do czasu jak zacząłem go kręcić wyżej na poszczególnych biegach to i jazda była fajna
normalnie zmieniam iegi przy max 3000 obrotów a tak kręciłem do 4500- 5000
  
 
krasnoludku nie zmieniaj tak nisko biegów dodaj co najmniej 500
zobacz jaki masz moment obrotowy..to nie punto
  
 
Ja właśnie wróciłem z dłuższej trasy (4,5 tys km) czyli do Chorwacji i z powrotem. W tym jazda po Chorwackich górach. Średnie spalanie wg kompa z całej trasy 5,6 l//100 w tym na autostradach 130 - 160 km/h 3 godzinny korek na autostradzie w austrii i wyprzedzania pod górkę w chorwacji nachylenia do 12% oraz jazda drogą nr 1 z gdyni do cieszyny i oczywiście do domku.

Wniosek: na autostradę yaris jest trochę za głośny. Silnik się tak rozkręcił że teraz sam wchodzi na obroty w takim tempie że chwilami muszę gazu odejmować. Tchu brakowało na dużych górkach (nachylenie > 8%, szczególnie na "patelniach" czyli nawrotkach pod górę gdzie trzeba zwolnić często do 30 km/h (2 osoby + pokaźny bagaż) wtedy przdałaby się redukcja do 1 ale tego nie mam w zwyczaju) Zdenerwowałem się jak mnie z luzem pod górkę myknął MB Sprinter ale potem zobaczyłem że to CDI.

Generalnie jedyne czego brakowało to klima.

Poza tym Yaris spisał się rewelacyjnie (w korku na autostradzie przy 38 st w cieniu odpadło masę niezłych aut z powodu przegrzania a na Yarisku nie zrobiło to wrażenia).