Opel astra I - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-09-25 12:51:18, DeeJay pisze:
I tutaj się Pycelku mylisz..... To będzie KLUB AUTORYZOWANEGO ZBOKA.....



YEAAAAAAAAAAHHHHHH
  
 
W Omedze tył napęd?
Ja pierdole?
Kiedy to wprowadzili?
Wszystkie Omegi miały tył napęd?
I te stare i te nowsze i te najnowsze?
To dla mnie wielki szok, a zarazem bardzo dobra i miła wiadomość bo o Omedze marzę już od dawna... a tu się jeszce okazało że mają na tył napęd! ŻYĆ NIE UMIERAĆ!

A powracając do Astry I....
Głównym czynnikiem który coraz bardziej zbliża mnie do sprzedaży espero jest ciągła kurewska rdza która coraz bardziej zjada ten samochód bez względu na zabezpieczenia i ciągłe lakierowanie... dlatego zmieniając na Astrę (do czego powoli się przymierzam, choć sam do końca jeszcze nie wiem czy warto) nie chciał bym się znowu wpiepszyć w kolejne rdzewienie... a słyszałem od Tomka Mydłowskiego że to podobno tak samo rdzewieje jak Daewoo...
Poniżej przykład:

  
 
Omega ma tył napęd i miała go zawsze

Taka krowa i przód ?


Co do Astry... To już bym wolał Nubirę kupić... Nie dość, że 3 razy lepsze auto, to nie rdzewieje.

Chyba, że interesują Cię starsze wersje Astry (cena). Ale one rdzewieją TAK SAMO jak Espero


Te nowsze jeszcze można przemyśleć... Ale roczniki 92-96-7 to dno...
  
 
No więc tak:
Omegi od ZAWSZE miały napęd na tył.
Dlatego twierdzenie, że Leganza pochodzi w prostej linii od Omegii mija się z prawdą, gdyż w/w DU jest przednio napędowe.

Co do Omegi, to jest to samochód do którego zawsze miałem słabość.
Niestety jego niezawodność jest na poziomie Espero

Astra w tej materii wypada dużo lepiej, niestety złe opinie na temat blachy nie mijaja sie z prawdą.
Co do Astry, to ta mi się podoba :
http://www.gratka.pl/moto/tresc.phtml?id_rubryka=1&marka=Opel&model=Astra&id_region=0&z_dnia=-1&rok_produkcji_od=2000&cena_od=0&cena_do=-1&inte=on&gaze=on&biur=on&id_podrubryka=1&nr=3



[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2004-09-25 13:36:49 ]
  
 
Jak patrzę na te przednie słupki wyglądające jak kawałek wygiętego bambusu, to mi się odechciewa...

Projektant musiał coś brać


Dla mnie samochód jest paskudny... Wnętrze lepsze... Ale reszta zbliżona.
  
 
Cytat:
2004-09-25 13:23:18, ŁUKASZ_GAJER pisze:
... a słyszałem od Tomka Mydłowskiego że to podobno tak samo rdzewieje jak Daewoo...



Mogę potwierdzić to stwirdzenie.
Brat mial Astrę I kombi (miesiąc temu pod Jankami skasowal ją TIR), Hadra rdzewiala podobnie jak moje Espero. Tylko, że Espero mi rdzewieje koło szybek, a Astra na błotnikach.
Teraz dostał w firmie nowiutką Astrę II. Ciekawe czy coś się zmieni odnośnie rudej.

A i dodam, że moim skromnym zdaniem to:
zawieszenie w Astrze I na "+" , Fotele i silnik na "-"

Ale Astra II jest fajna bo nowa.
  
 
Astra II nie rdzewieje
  
 
Astra zamiast Espero? Eeee, ja bym się nie wygłupiał chyba, że faktycznie jakaś mega promołszyn cena
Bo wg mnie to coś w stylu: "zamienił stryjek siekierkę na kijek..." Będzie rdzewiała jak Espero, awaryjność też na takim samym poziomie (zresztą jak każe autko ), cześci taki sam koszt (choć świece NGK do Espero kosztują 36 komplet, a do Astry 78 zł, a więc może się okazać że wszytko 2 razy droższe będzie )
Też chciałem kupić Astre, tylko sedan, ale kupiłem Espero i jestem do przodu parę tysięcy, a mam większy bagażnik i więcej bajerów niż bym wtedy miał
Astra I hatchback Nie podoba mi się jak nie wiem, sorry Łukasz
  
 
Wyposażenie podstawowe (wspomaganie, 2 x poduszka, centralny, relingi i radio).
Co do urody - mi się w miarę podoba. Jak pisałem - w moim przypadku wygląd nie ma dużego znaczenia.
A do nubiry też się przymierzałem - ale parę tysięcy droższa w tym roczniku. Ale ma lepsze wyposażenie.
Ceny (kupna i ew. sprzedaży espero) podam po fakcie.

Cytat:
2004-09-25 11:29:58, kisztan pisze:
I ten argument mnie przekonuje. Ja też o nic teścia nie mam zamiaru prosić.



Ja nie do końca - lubuię teścia, ale On ma bardzo staroświeckie podejście do życia (i samochodów też).
Na śpiących policjantach każe wysiadać, bo alfa niska.... To chyba wystarczający argument...?
  
 
W morde kopana jego mać...
Czyli... reasumując... jeśli po sprzedaży Espero NIC nie dołożę do kupna nowego, to nie kupię nic lepszego! Najwyżej coś gorszego!
Czyli jedynym wyjściem jest tylko kupno droższego samochodu, więc chyba będę skazany na to Espero jeszcze przez dłuuuższy czas....
  
 
Chyba niestety tak....
Espero stanowi naprawdę dobry kompromis między ceną a jakością.
Ale na szczęście trafiają się okazje...
Pozdr. P.
  
 
haha lukasz zabiles mnie swoim zdziwieniem naprawde myslales ze wszyscy jezdza esperakami bo darza je wielka miloscia? (no pewnie sa i tacy) ale generalnie powodem jest to ze za ta sama kase nic lepszego nie kupisz wiec jesli ludziles sie ze za swojego wezmiesz powiedzmy 12tys (optymistycznie) i za to kupisz cos lepszego to..hmm gratuluje optymizmu to sie ponoc w zyciu przydaje..choc jesli chodzi o zakup samochodu kierowalym sie raczej rozsadkiem powiem wiecej sprzedajac swoje espero i nic nie dokladajac nie masz nawet szans kupic czegos rownorzednego bo wtedy musialbys kupic samochdo powiedzmy za 9tys a reszte zarezerwowac jak w kazdym uzywanym samochodzie na zrobienie wszystkich niezbednych napraw (typu paski klocki plyny ) i ubezpieczenie
  
 
Dużo Asterek I ma w dodatku mankament wpadania w rezonans przy ok. 100km/h, co jest fabryczna specyifką wydechu (coś z rocznikow ok. 2000) i potrafi nieźle obrzydzić jazdę.

W Twoim przypadku jedna zaleta to to, że jest to kombi bo poza tym to Espero na Astre I bym nie zamieniał...

  
 
Astra I to technicznie takie espero, tylko... mniejsze, brzydsze, gorzej wyposażone, mniej komfortowe...
Przecież zawieszenie, większość silników, skrzynia biegów są praktycznie identyczne w espero i astrze!

Więc zamiana espero na astrę I nie ma większego sensu! No chyba ze bardzo komus zalezy na piątych drzwiach...
  
 
Cytat:
2004-09-26 15:27:51, Robert_S pisze:
Astra I to technicznie takie espero


i właśnie o to chodzi!!!
Cytat:

tylko... mniejsze, brzydsze, gorzej wyposażone, mniej komfortowe... Przecież zawieszenie, większość silników, skrzynia biegów są praktycznie identyczne w espero i astrze!


Szerokość mniejsza o 18 mm, wysokość większa o 22 mm, rozstaw osi 100 mm mniejszy - chyba to nie są wartości o które warto kruszyć kopie...? Poza tym, astra mi się podoba
A jeżeli mechanika taka sama, to i komfort porównywalny. Gorsze tylko wyposażenie - chociaż bez elektrycznych szyb i lusterek można się obejść, a planowana astra ma dwie poduchy - moje espero nie ma ani jednej. Poza tym - wyposażenie podobne.


Cytat:
Więc zamiana espero na astrę I nie ma większego sensu! No chyba ze bardzo komus zalezy na piątych drzwiach...


Zależy, zależy... I na piątych drzwiach, i na składanych siedzeniach tylnych, i na aucie trzy lata młodszym od mojego espero.
  
 
pyrek, być może w tych wymiarach, które podajesz nie widać żeby było o co kruszyć kopie, ale jeżdżę w robocie Astrą 1 i wewnątrz po moim esperau czuję się trochę jak w konserwie. Przyznaj, że przestronność wnętrza u nas jest jednak znacznie większa. A poza tym dal mnie to taczka - chociaż może dlatego, że to wersja 100 konna, ze zmienioną zawiechą, spojlerami, prawie kubełkowymi fotelami itd. Ale ten akurat silniczek jest bardzo miły "w dotyku"
  
 
ja osobiscie jezdziłem asta I 1.6 kombi i to w długie trasy za granice i powiem duzolepiej i ciszej jest w tym aucie niz moim byłym espero 2.0 i fotele są wygodniejsze .
  
 
Większość z Was porównuje astrę do espero - a ja chciałbym przeczytać Waszą opinię o astrze - jeżeli ktoś miał z nią kontakt. Na przykład awaryjność, podatność na korozję, ceny części, etc.
Znając rodowód espero i polskiej astry podejrzewam, że technologicznie to podobne auta.
Ja do czasu kupienia espero jeździłem najpierw nissanem micrą, a potem mini cooperem, więc astra chyba nie będzie dla mnie "za mała".
A zawsze samochód trochę młodszy, no i kombi...
P.
  
 
To serio ma 60 koni ?


Pyrek... Odpuść póki nie jest za późno... Samochód do d... Taki silniki do tej masy to max przegięcie...

Będzie palić jak smok w stosunku do mocy...

Chyba, że uprawiasz emeryckie odpychanie na 2 baty
  
 
Przy moich obecnych 20 sek. do setki w zagazowanym espero, to 16,5 sek. astry jest dobrym wynikiem....
P.