[OGÓLNE] Dlaczego silnik bez przerwy się gotuje, przegrzewa?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie moze ktos sie bedzie orientowal co moglo pojsc. Od pewnego czasu silnik mi sie gotuje. Tzn woda sie gotuje a temp prawie na maksa. Najpierw pomyslalem ze to czujnik wentylatora, to zrobilem wentylator na krotko. tzn ze chodzil caly czas. Mimo wlaczonego wentylatora dalej sie gotowal. Pomyslalem wiec ze to termostat. Wyjalem go wiec dzisiaj calkowicie. Nie pomoglo. Silnik dalej sie grzeje, mimo iz wentylator normalnie zalacza sie choc nie wiem czy nie za pozno troszke ale sie wlacza. No ale temperatura nie spada, a po pewnym czasie woda zaczyna sie gotowac. Jaka moze byc tego przyczyna?


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-12-14 00:12:27 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
Proponuje zaczac od spuszczenia wody(plynu) i nalania jeszcze raz byc moze uklad jest zapowietrzony (t.z.poduszka powietrzna) jak bedziesz nalewac to sprawdz ile weszlo
  
 
hmm... moze wariowac czujnik temp. wody a jesli woda fizycznie sie gotuje, to mozesz miec przedmuchy na kanaly wodne pod glowica... sprawdz czy nie masz spalin w zbiorniczku wyrownawczym. moze sie jeszcze zdazyc ze masz za malo wody i przytkane kanaly wodne... wtedy wyjecie termostatu nic nie da... ogolnie woda do wlaczenia sie wentylatora powinna sie podniesc na wskazniku max do polowy...
  
 
Sprawdz chlodnice, czy nie masz zamuloenj. ostatnio czytalem o takim przypadku w Passacie TDI, gdzie temp ciagle byla na max. Okazalo sie, ze chlodnica byla cala w mule, porzadne przeczyszczenie od razu dalo rezultat.
  
 
to tez mialem miedzy innymi na mysli mowiac o kanalach wodnych ogolnie na poczatek przeczysc poprostu uklad chlodzenia... a tak wogole ta woda gotuje sie naprawde czy tylko ci sie tak wydaje bo wskaznik tak pokazuje?
  
 
a czy to czasami nie pompa wodna?
  
 
A uszczelka pod głowicą?
  
 
Woda napewno sie gotuje, bo slysze bulgotanie a po chwili pod autem jest kaluza wody i musze dolewac ok 1 litra do zbiornika wyrownawczego. Spalin w zbiorniku nie ma. A chlodnice w jaki sposob przeczyscic? Pomozcie za 3 dni wybieram sie nim na mazury.
  
 
a sprawdz jeszcze czy chlodnica ma przeloty jak na nia popatrzysz... moze nie ma przeswitu (muchy, brud i inne robale )i co za tym idzie nie ma chlodzenia nawet jak wentylator chodzi... i sprawdz jeszcze czy wentylator dmucha w strone silnika czy w strone chlodnicy... moze poprostu on odwrotnie dziala. co do czyszczenia sa rozne preparaty. ale ja uwazam ze dobrze jest chlodnice wyjac i w jeden otwor pod duzym cisnieniem lac wode... zobaczysz jaki syf wyleci... to samo mozesz zrobic z silnikiem. ale duze prawdopodobienstwo jest takie ze to wlasnie przedmuchy pod glowica(wydmuchana uszczelka pod glowica)
  
 
A w ktora strone powinien dmuchac wentylator? No bo bardzo dmucha w strone silnika. A moze mi sie wydaje?
  
 
jak dmucha w strone silnika to dobrze... no to jeszcze zostaje przeczyszczenie ukladu... jak to nie pomoze to byc moze juz uszczelka pod glowica...
  
 
A w jaki sposob to zrobic? Jak przeczyscic uklad, spuscic wode itp?
  
 
tak jak pisalem... albo kupic preparat wlac pojezdzic i zlac wode, albo mechanicznie ja tak zrobilem odlaczylem jeden waz gumowy, wsadzilem szlauch, odkecilem wode i poszlo
na poczatku robilem tak ze zlewalem, zalewalem nowa woda, znowy zlewalem, znowu zalewalem.. i tak wkolko... i za kazdym razem lecial syf... ale wez wyjmij chlodnice i do jednego odworu wlej wode pod cisnieniem np z prysznica.... to juz powinno wystarczyc zeby chlodnice przetkac jesli jest zatkana brudem.
  
 
OK No to ide przeczyscic ta chlodnice. Tylko nie wiem za bardzo jak spuscic wode, na pewno znajde . Dziekuje za informacje napisze czy pomoglo.
  
 
Wlasnie przeczyscilem chlodnice i caly uklad. Nic nie pomoglo. Woda znowu sie zagotowala i to tak strasznie ze az mi korek od zbiorniczka wyrownawczego wydmuchalo w powietrze . Aha i zauwazylem jeszcze dwie rzeczy. Jedna to ze woda sie gotuje jak wskaznik jest troche za polowa, ale wskaznik moze nie dzialac dobrze bo mam zegary z MK4 z benzyny, a druga najwazniejsza rzecza jest to, ze woda sie gotuje, wentylator chodzi a jak dotkne chlodnicy to ona jest lodowata! Wszystkie weze gumowe idace do chlodnicy i od silnika sa gorace, a chlodnica lodowata. Tak powinno byc? No i ostatnie pytanie. Mam w garazu chlodnice zapasowa od silnika 1.3 benzyna. Wyglada identycznie i ma takie same rozmiary. Moze by dac ta chlodnice, moze to pomoze? Co Wy o tym wszyskim myslicie?
  
 
zdecydowanie nie powinno tak byc... chlodnica powinna byc goroca.. w takim ukladzie masz ja zapchana... czy chlodnice sa taki same tego nie wiem... ale jak juz sciagnales to zaloz i sie przekonaj... nie zaszkodzi.
  
 
Możę masz za mało płynu. Może cos z chłodnicą , może układ mało wydajny. I jeszcze jedna myśl, a czy w płynie hłodniczym nie ma oleju? Podobne objawy są jak pójdzie uszczelka pod głowicą.
  
 
Chłodnica powinna być gorąca tak że nie można się do niej dotknąć. Może masz zapchaną chłonice i nie chłodzi płynu wystarczająco
  
 
Przecztyscilem caly uklad lalem wode ze szlaufa do momentu az leciala czysta woda, to sama z chlodnica. No ale nie pomoglo. Ide zmieniac ta chlodnice, odezwe sie jeszcze dzieki za pomoc. Napisze czy pomoglo
  
 
daz... niekoniecznie musi miec olej... wystarczy ze przepuszcza na uklad chlodzenia spaliny z cylindra...