Rozmiar felg Samara - ET - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A ja mam ptanie - czy będą w samarce dobrze pasowały ET 38, 6 cali szerokie Czy trzeba będzie coś robić, jak poszerzenie nadkoli Bo z tego co pisze Konriii może jednak coś być nietak A że się nie znam, więc pytam
  
 
Mam letnie opony założone na felgi z ET 39 szer 5,5 cala
Przy maksymalnym skręcie opony ocierały o nadkola
Przy szerokości 6 cali konieczny będzie pewnie dystans ok. 15 mm na strone z przodu
Ja mam dystanse 5 mm i jest dobrze
Gdybym nie miał plastikowych nadkoli moze dystanse nie były by konieczne ?
Nie wiem nie sprawdzałem



pzdr
CHIO
  
 
No ladnie to spore te dystanse i oczywiście długie śrubki
A jak z wyborem opon? Jakieś inne już wchodzą w rachubę? Mówie o kołach 14 cali
  
 
Jesli ktos wie - bardzo prosze niech tu napsize:

1)Jakie jest ET felgi stalowej oryginalnej -LADA klasyczna(niech poda ktora lada)

2)Jakie jest ET felgi stalowej oryginalnej - LADA SAMARA(niech poda ktora samara)

Nie interesuja mnie odpowiedzi - wydaje mi sie.., prawdopodobnie ma..., pewnie ma tyle co polonez a on ma...

Dzieki
  
 
Info zaczerpnięte ze strony baloon.pl.
2105/7 ET29 przy szerokości 5 cali
2108 ET40 przy szerokości 4,5 cala
  
 
Polonez/FSO 1500 - ET 36,8 przy szerokości 4,5 cla
Tipo - ET 43 przy szerokości 5,5 cala
  
 
Coś mi w morde skręcają koła - mam nowe felgi i dystans założony i muszę trzymać kierownicę lekko w bok żeby jechać prosto hehe - dzwina sprawa - na polonezowskich było ok
Co może być źle? Bo chyba nie wyważenie?
  
 
najlepsze są alu-ruski et-29
  
 
mam pytanko :
jak zachowują się 15-calowe koła w samaże ??
opona mniej-więcej 185-195 / 55 ???
pozdrawiam .
  
 
Witam
Cytat:
2005-12-26 19:52:31, jar128 pisze:
mam pytanko : jak zachowują się 15-calowe koła w samaże ?? opona mniej-więcej 185-195 / 55 ??? pozdrawiam .


podejrzewam że jak w każdym aucie, zyskasz na stabilności, szczególnie w zakrętach, auto może być twardsze, 15 w klasykach przynajmniej sprawdziły się u klubowiczów startującyhc a rajdach, ja jestem zachwycony zachowaniem auta po założeniu już 14 tek,
  
 
15-ka dla niekturych autek jest wręcz extremalnym rozmiarem , a dla innych kółkiem do założenia zimówki .
14-ki od delty (et ok40 -za duże jak dla łady) testowałem przez lato z oponą 175/65 i 185/60 zgadza się było twardziej i stabilniej jednak kółka te powendrowały do fiata ..
dlatego zastanawiam się nad 15-ką ,a to już inny numer buta , na takim kółku wymagana opona to 175-195 / 50-55 żeby zbytnio nie zgubić obwodu koła , a co za tym idzie przełozenia i charakterystyki silnika .
wysokie zawieszenie w porównaniu do dużej felgi i niskiej opony będzie wyglądać - nieproporcjonalnie (śmiesznie) ????
, a więc niżej o kilkanaście mmetrów . ????????
i taki plan może być zgubny do jazdy na codzień .

a więć 14 z mniejszym et 15-25 ???????
czy niskoprofilówka 15-stka ??? w samaże .
dzięki .
  
 
Witam
w klasyku uzywam 14tek od poldka trucka, ET 29 więc pasują od strzału, w Samarze, zyskasz jeszce dodatkowo szerszy rozstaw kól, albo szukaj od starszych BMW 3 te mają ET 14-18
Oczywiście niski profil opon rzedu 185/60, 185/55, czy 165/65, 175/60
  
 
Ja tez mam teraz stalowki od trucka i zimowki 175/65/14 i po pojezdzeniu na nich przez jakis czas musze powiedziec ze na zime nie jest to zbyt dobre. Nie jest zle ale na 13 i oponkach 165/70 bylo lepiej. Ale w swieta byl 1 dzien ze bylo sucho na drogach i wtedy rewelacja. Fajnie sie prowadzi
  
 
gdyby felgi od traka były aluminiowe .............
i przy 14-stu trzeba będzie się zatrzykać .
profil opon rzedu 185/60, 185/55, czy 165/65, 175/60- przy 15-kach wybór ograniczył by sie do 175,185 /50-55 .
-prawdopodobnie max jak na nasze dziurawe drogi .
dodatkową zaletą 14-tek dla mnie była by zamienność z moim fiatem .

ktoś wie czy łada 110 ma na wyposażeniu aluminiowe 14-ki ,
jakie jest ich et ???
i czy są przynajmniej w połowie tak dobre jak 13-calowa ruski .
(felgi te są z domieszką magnezu więc odznaczają się dużą wytrzymałością - po udeżeniu czymś stalowym we wnętrze felgi ze zdjętą oponą jest efekt "dzwonu" bez większego śladu wgniecenia co jest niemożliwe dla zwykłej aluminiówki )
czy stare bmw ma 4 x 100 ?
pierścień centrujący piasty felg bmw jest zbliżony do
audi ,vw 57,1mm ?
czy bliżej 58mm fiat , łada ??
dzięki za pomoc
  
 
Image Hosted by ImageShack.us">
mam nadzieje że nie męcze pytaniami .
przedstawione kółko pochodzi z samary i chciałem się dowiedzieć
czy będzie pasować do lady 110 ???
w razie potrzeby wstawie foto jej freza .
  
 
Image Hosted by ImageShack.us

moje aut .

tu zawsze jest taki zastój ???

mam jeszcze kilka pytań odnośnie Lady .
POZDRO

[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2006-01-09 22:14:02 ]
[ powód edycji: korekta szerokosci foty ]
  
 
Jar - pytaj w odpowiednich wątkach.
  
 
Jar felgi masz fajne! To chyba są ruskie?
Maska w Twojej Samarze to wielka porażka!
  
 
ok kolejne pytania postaram siędopasować do odpowiednich wontków.

felgi -zgadza się ruski .
przednia maska - kwestia gustu .

jednak zapytam się jeszcze raz odnośnie kierownicy :
czy kierownica od samary będzie pasować do 110 (na zdjęciu) ?
lub czy naba do sportowej kierownicy jest zamienna między nimi ??




  
 
Jak to wygląda w 2107 dokładnie? Chciałbym w przyszłości zarzucić do mojej siódemki aluski 14" i tu zaczyna się problem! Wszystkie znośne (czyli te które mi się podobają ) o rozstawie śrób 4x98 mają rozbieżne ET, które nijak nie pasuje. Jak to dobrać żeby było jak najmniej roboty??? Znalazłem fajne aluski bodajże od lancii, ale tam ET jest chba 39. Jak dopasować felgi żeby wszystko grało jeżeli ET jest za duże, a co trzeba zrobić jeżeli jest za małe? Kiedy trzeba wrzucać dystanse? Myśle nad oponkami 185/55/R14 dodam że mam seryjny silnik i nie chce wstawiać szerszych opon z wiadomych względów