Problem chyba z krokowcem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wcześniej miałem takiego krokowca że nawet nie trzymał obrotów na biegu jałowym. Musiałem podciągnąć linkę. Kupiłem na allegro noname i dziś go dostałem i zmieniłem. Teraz obroty po jakim kolwiek dodaniu gazu utrzymują się (2tys obr.) z 3-4 sekundy, wtedy opadają do 1tys, przy rozgrzanym falują troche potem sie podnoszą i potem maleją. Nawet tyci tyci dodam gazu to z 1 tys idzie na 2 tys obrotów! Kurcze nie wiem co robić bo wydałem 200zł i prawie nic się nie zmieniło. Co robić bo jestem w kropce?
Może to wina mazi w kolektorze? A propo tego kolektora. dziś wsadzałem tam szmatkę aby wybrać tą czarną maź. Nic z tego. Chcem wszystko to odkręcić, tylko się boję że coś schrzanie bo tam są wtryski paliwa. Mogę coś popsuć, czy tam raczej nie ma co psuć?
Może wystarczy popsikać naoliwaczem w spreyu tego krokowca? Tylko boje się że się pogorszy. Słyszałem że koleś miał nieszczelny przewód od odpowietrzania skrzyni korbowej. I temu falowały mu obroty.
Aha robiłem reset ECU.
  
 
sorki pomyliłem się. Temat ma być w pytania i odpowiedzi.
  
 
witam nialek kiedys kupic escorta ale zepsuty byl wlasnie ten sinkczek od niskich obrotow zanjomy mechanik powiedzial mi ze take cos kosztuje 400-500 zl wiec to co kupiles na allegro moze byc nic nie warte
  
 
Cytat:
2006-07-17 23:44:37, sawmaster pisze:
Wcześniej miałem takiego krokowca że nawet nie trzymał obrotów na biegu jałowym. ..


A jesteś pewien, że to była wina krokowca?
Za wolne obroty odpowiada jeszcze potencjometr przepustnicy+przepustnica, sonda lambda, czujnik temp powietrza (wpływ mają: MAP sensor, wtryskiwacze, regulator ciśnienia paliwa+pompka), odpowietrzenia+lewe powietrze w dolocie+filtry, piszę na przykłądzie MK5 1,6EFi.
  
 
sonda lambda nie odpowiada za obroty po właczeniu samochodu dopiero po jakimś czasie
  
 
jaki motor ?
1,6 / 1,8 ? ( zetec) ?