[OGÓLNE] Czym różni się EFI od Zeteca?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Próbowałem się doszukać w poprzednich postach jakiś konkretów w temacie jak wyżej,ale nie za bardzo mi sie to udało.Jeżeli ktoś ma cos do powiedzenia na ten temat ,to" słucham" z uwagą.W którymś z postów ktoś napisał,że zeteki to wszystkie szesnastozaworówki od 1991 roku,gdy tymczasem dowiedziałem się ,że zeteki były wprowadzone dopiero w MKVII,A WIĘC OD 1995 bo wtedy weszła do produkcji ostatnia wersja essich.,ale powróćmy do tematu postu.

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-01-06 21:39:36 ]
[ powód edycji: dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
Zetec był wprowadzony trochę wczesniej niż w mkVII
a EFI to poprostu wlektroniczny wtrysk paliwa
  
 
pierwsze wersje 16v nosily nazwy o ile sie nie myle zeta i kazdy z nich zasilany jest poprzez uklad elektronicznego wtrysku EFI pozniej nazwa zmienila sie na zetec ale zasilanie zostalo to same
  
 
zgadza się, dotego silniki ZETA zostały opracowane przez firmę Cosworth - 92' i w górę
  
 
EFI byly produkowane od chyba 1990 roku i mialy 8 zaworow z rozrzadem CVH (105 PS ). Od 1992 ( koncowki) byly ZETA z 16 wentylami i rozrzadem DOHC (90 PS )i takze z wtryskiem EFI a chyba w 1995 byly juz ZETEC 16V DOHC EFI (90 PS)
  
 
a pozatym zeteki mialy chyba inne swiece, paski rozrzadu itp... niech mnie ktos poprawi jesli sie myle
  
 
Tak od laika :

ZETEC to to samo co ZETA czyli EFI z tym że EFI miał aluminiowy kolektor dolotowy a ZETEC ma plastikowy.
  
 
Powoli...

ZETEC to też EFIi Rozgraniczmy typ silnika od rodzaju jego zasilania

ZETEC, dawniej ZETA to 16to zaworowy silnik z głowica zaprojektowaną przez Coswortha. W produkcji do dziś jako ZETEC-E od 1995 roku to "E" - zobaczcie silniki Focusów Każdy ZETEC jest wyposażony w wielopunktowy wtrysk sterowany elektronicznie, rzeczone EFI (Electronically Fuel Injection), stosowane również w poprzednio montowanych w Essich silnikach CVH (lata 1989-1992, a 1,4 do 1999 roku). Wtrysk taki sam, tylko silnikm CVH to 8 wentyli. Jeszcze dochodzi kwestia sterowania - inny komputer, do 94 roku EECIV a potem EECV, zwany czasem PCM - Powertrain Control Module.
  
 
no czyli tak jak mowilem
  
 
Alez Puniu, nikt a tym bardziej ja, nie kwestionuje Twojej wiedzy. Pozwoliłem sobie jedynie skonsolidować wypowiedzi.
  
 
he he raz mi sie udalo
  
 
No, jak widać mnie również.
  
 
heheto ciekaw jestem czy ja mam zeta czy zetec? bo wydaje mi sie ze zetec
  
 
Cytat:
2004-10-31 20:26:16, WilK pisze:
No, jak widać mnie również.


tia
  
 
Borys, to kwestia nazewnictwa. W Stanach dalej wołają ZETA
  
 
czyli zeta i zetec niczym sie nie roznia?
  
 
po prostu najpierw nazwali go zeta a pozniej siem odwidzialo i zmienili nazwe na zetec
to tak w kwestii zagwozdki z 1.6 16v