Polonez - inne wersje, krótkie serie, prototypy, przeróbki - Strona 82

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-11-27 01:09:36, Koot pisze:
Mam pytanie. Otóż klamki metalowe są w dwóch rodzajach. Jedne mają ten pionowy kawałek (ten w którym jest miejsce na kluczyk w klamkach od drzwi przednich) matowy, a drugie błyszczący. Kiedy które były produkowane?



Moj 1978 (nr 00000385) mial takie blyszczacy klamki, ale nie wiem czy 1978 w MIMie (Biala Dama, nr 00002232?) ma czy nie. Na pewno bardzo wczesny w produkcji juz zostalo zmian na matowe klamki.
  
 
Napisalem sobie ten tekst z nudów jakiś czas temu. Ameryki nie odkrylem ale wyszła z tego pewna synteza i podsumowanie rynku PNa z rocznikoów 77-83 Moda na PNa nie mija wiec moze byc to wskazowka dla zainteresowanych kupnem.

PN niczym NOL krąży u bram uznania za zabytek; Ze względu na ciekawy rodowod i burzliwą syt. społeczno-polityczną konca lat 70tych w których auto powstało ,warte jest uwagi. Entuzjastom polskiej motoryzacji z niezbyt duza kasą do wydania na samochod spokojnie doradzam PNa . Ludzie którzy posiadaja jeszcze te auta od nowości sa już staruszkami i dawno nimi nie jezdza Błyszczący lakier , wygodny estetyczny srodek komplet dokumentów w schowku i program1 z Safarki to wszystko można mieć jeszcze za 1.5tys zl

Efekt obserwacji kosmicznej w 5 stopniowej skali NOL


77r- od 5-6tys bez względu na stan
78r - A 8-7tys ---B 4tys --- C 1.5tys
79r - A 5-4.5 --- B 3 --- C 1 tys
80r - A 4.5-3 --- B 2 --- C pon 1tys
81r - A 3-2 --- B 1.5 --- C 300zl


A-stan idealny w pełni sprawny, „99%” oryginalny , nie dotykany przez blacharza drobne zaprawki do zrobienia ewent. wymiana el. gumowych, przebieg do 60tys km, zimy w garazu, konserwowany, komplet papierów
B-stan bardzo dobry, 80% oryginału, sprawny, nie bity a takie sprawy jak pas czy błotniki mogą być do niewielkiej roboty, srodek zadbany, garażowany ,dokumenty
C-samochod do remontu licząc późniejsze ok. 5tys wydatku opłacają się roczniki 77, 78 oraz coupe i 3dr *


*zarówno 1rok produkcji PNa oraz wersje 3dr/coupe sa już autami kolekcjonerskimi i cena za takie auto jest (niestety?) kwestią widzimisie sprzedającego Jeżeli sa to auta po remoncie to dla kolekcjonera jest to minus chyba ze zostal profesjonalnie odbudowany i ma to elegancko udokumentowane (to się jeszcze rzadko zdarza w tym kraju)
*ceny mogą być oczywiście wyższe w zal od wyposażenia i koloru auta np. srebrny metalik bursztyn czy karmazyn mogą być sporo droższe od zieleni stepowej w podobnym stanie ;PN 2000 albo wersje na export tak samo;
*auto na gazie warte jest duzo mniej a nie wiecej! i przy zakupie dobrze tak zbijac cene

Pozdrowienia z obserwatorium kosmicznego NOL



[ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2006-12-01 02:38:55 ]
  
 
Filip, witamy ponownie na forum, jednak wrociles

generalnie sie z Toba zgadzam, co do cennika, ale pare uwag -> stan A jest praktycznie ciezki do uzyskania (6 tysiecy km przebiegu) i cenny sa absolutnie negocjowalne zaleznie od stanu

cennik jest oparty na osobach ktore (pol)zawodowo handluja samochodami -> przy czym sa to ceny sprzedazy jakie chca uzyskac,
  
 
No cóż.Dalej nie moge przeboleć tego borka, z którego wyrwałem brazowe szyby.BYł naprawde ładny.Ale dostał strzał z boku i nie opłaca się go remontować.Zreszta juz go dwa tygodnie nie ma.
  
 



(Wkleiłem to tu bo wątku o prototypach i makietach nie mamy, a "Fotki..." jest zbyt ogólny).
  
 
Cytat:
2006-12-01 07:48:01, Koot pisze:
(Wkleiłem to tu bo wątku o prototypach i makietach nie mamy, a "Fotki..." jest zbyt ogólny).


Swietne foty - skad masz?

Pozdrawiam
Adamus
  
 
czy to nie taka fajna stronka o tworzywach sztucznych i projektowaniu laminatowych badziewui różnych? gdzieś mi sie z ulubionych ulotniła

-----------------
SOVA - Synthetic Online Violence Android
  
 
Cytat:
2006-12-01 07:48:01, Koot pisze:
[a "Fotki..." jest zbyt ogólny).



Szkoda, że do produkcji nie wszedł jednak model bardziej zblizony do prototypu z pionowym słupkiem C i pionowymi drzwiami. A teraz to wiemy jak wygląda Kombi - trochę lepiej niż Cargo, ale widac, że tył jest "doczepiony".
  
 
Cytat:
2006-12-01 07:48:01, Koot pisze:



Zauważcie że on jest wersją angielską
Mój wykładowca od nadwozi samochodowych brał udział w tworzeniu PN kombi. testy były robione na jakimś torze w anglii.
Na targach poznańskich były wystawione oba prototypy. Oceny wypadły podobnie i niestey wersja finalna wygrała - tańsza w produkcji.


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-12-01 12:28:15, OLO pisze:
Zauważcie że on jest wersją angielską Mój wykładowca od nadwozi samochodowych brał udział w tworzeniu PN kombi. testy były robione na jakimś torze w anglii. Na targach poznańskich były wystawione oba prototypy. Oceny wypadły podobnie i niestey wersja finalna wygrała - tańsza w produkcji.


beuehehehe , angielska wersja ?? to ciekawe czemu numery rejestracyjne są w lustrzanym odbiciu
  
 
OLO - chyba Andrzejki były wczoraj suto zakrapiane

Szkoda że ten model nie wszedł do produkcji tylko plusowe kombi - ten jest przepiekny
  
 
Cytat:
2006-12-01 12:40:20, tom_stm pisze:
beuehehehe , angielska wersja ?? to ciekawe czemu numery rejestracyjne są w lustrzanym odbiciu



Taa.. i wydechy po lewej stronie
  
 
Cytat:
2006-12-01 12:46:21, GDA pisze:
OLO - chyba Andrzejki były wczoraj suto zakrapiane


ep... khem... No fakt.
Cofam to lustrzane odbicie.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Mimo wszystko można by to zrobić ładniej... Zachować opadającą linię dachu jak w Alfie Romeo SportWagon

Alfa też chyba tylnych drzwi nie zmieniała...


  
 
witam mam pytanie do znawców polonezów.

przechadzająć sie dziś po Lublinie trafilem na ładnego poloneza ale mnie torche zdziwił ma przód z noskiem ale tył stary jak w borewiczu ale klapa już z przetłoczeniem dołaczam foto zrobione na szybko bo cieć z KUL'u mnie gonił

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
  
 
Ot ostatnia seria Borków. Kilka stron wczesniej jest napisane coś o tym chyba.
  
 
Ale pięęęękny Maj drim! Takiego chcę mieć!



[ wiadomość edytowana przez: Janisz1990 dnia 2006-12-01 21:38:49 ]
  
 
taaaa to ja go kupie trafie własciciela dzięki za info chłopaki jak kupie macie umnie krate mocnej perełki
  
 
To kupuj! Cudo Tj. poldek w takiej konfiguracji, cudo. O stanie przecież nic nie wiem...
  
 
Cytat:
2006-12-01 10:39:24, Stivek pisze:
Szkoda, że do produkcji nie wszedł jednak model bardziej zblizony do prototypu z pionowym słupkiem C i pionowymi drzwiami. A teraz to wiemy jak wygląda Kombi - trochę lepiej niż Cargo, ale widac, że tył jest "doczepiony".


Trzeba było być na Targach Poznańskich w 1994 lub 1995 (ja byłem) i zagłosować na tą werrsje nadwozia!!