Polonez - inne wersje, krótkie serie, prototypy, przeróbki - Strona 83

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-12-01 21:13:56, JOZEF_STALIN pisze:
witam mam pytanie do znawców polonezów. przechadzająć sie dziś po Lublinie trafilem na ładnego poloneza ale mnie torche zdziwił ma przód z noskiem ale tył stary jak w borewiczu ale klapa już z przetłoczeniem dołaczam foto zrobione na szybko bo cieć z KUL'u mnie gonił Free Image Hosting at www.ImageShack.us



To jest MR86 , testowany w motorze. Zobacz MR86 Były to pierwsze Polonezy z przetłoczonym metalowym spoilerem na tynlej klapie i oznaczeniem modelu na folii samoprzylepnej na klapie. Rzadko już mozna spotkac taki wóz z taką naklejką (najwiecej było 1.5LE, ale też 1.5L, pozostałe wersje to chyba tylko teoria). Równolegle do modeli z nową klapa wychodziły identyczne z ze starą klapą i gumowym spoilerem (tez najczęściej 1.5LE) oraz noskiem z coupe.
co ciekawe, pierwsze akwaria nie miały nowej klapy z przetłoczeniem, ale starą i znaczek 1.6LE.

Oprócz takiej konfiguracji w 1986 wychodził
  
 
Wczoraj czytałem bardzo ciekawą notatkę prasową z 1978r. Otóz stoi w niej, że pierwszy zmontowany Polonez został we wrześniu 1978 i był koloru koralowego. Ale ciekawostka, bo wozem z numerem nadwozia nr 1 został inny - ezgemplarz zaprezentowany oficjelom partyjnym (w którym zaciął się zamek tlnych drzwi tuż przed prezentacją ). Pierwsze te egzemplarze zostały zmontowane z nadwozi dostarczonych z Włoch.
  
 
Pierwsze 100 szt zmontowano jeszcze w 1977 r.
W 1978 była oficjalna prezentacja - 1 maja w Teatrze Wielkim w Warszawie.
Skąd pochodzi ta notatka?
  
 
Cytat:
2006-12-04 11:31:26, Rekus pisze:
Pierwsze 100 szt zmontowano jeszcze w 1977 r. W 1978 była oficjalna prezentacja - 1 maja w Teatrze Wielkim w Warszawie. Skąd pochodzi ta notatka?



Takie są bardzo ogólne i oficjalne informacje. Dostałem własnie teczkę z wyciętymi artykułami z lat 1977-80 na temat Poleneza. Ze wzgędu na to, ze sa to wycięte artykuły, nie jestem na 100% ustalic skąd pochodzi ta najciekawsza, opisująca bardzo szczegółowo wdrożenie produkcji Poloneza. Moim zdaniem pochodzi ona z jakiego biuletynu FSO, o czym świadczyć może treść, wielosć podawanych nazwisk, awers artykułu również o jakieś wydarzeniach kulturalnych w FSO.

W artykule tym jest informacja, że we Włoszech zostało zespawanych 50 nadwozi do Poloneza, a we wrześniu 1977 do Polski dotarło 7 (brak informacji co się stało z pozostałymi nadwoziami) i we wrześniu 1977 zmontowano 7 Polonezów 125PN (Polski Nowy), każdy w innym kolorze. Była to manufaktura, ręczne składanie samochodów w baraku FSO dla Krótkich Serii. Dopiero w listopadzie 1977 produkcja została przeniesiona do głównej hali i do końca kwietnia 1978 wyprodukowano nieco ponad 300 ezgemplarzy (znów nie wiadomo ile w 1977 a ile w 197.
Z kontekstu wynika jednak, że w 1977 zrobiono więcej niż 7 egzemplarzy (bo te były już gotowe we wrześniu), a od stycznia do kwietnia średnia dzienna produkcja wynosiła kilka do maksymalnie 14 sztuk.
Inny artykuł mówi o 100sztukach z serii informacyjnej którą "badano" i po badaniach dokonano kilku dorbnych zmian (m.in korekty kształtu foteli przednich).
  
 
A teraz kolega Stivek szybciutko biegnie do najbliższego skanera i dzieli się informacjami z forumowiczami, ok?
  
 
Cytat:
2006-12-04 19:34:11, Domel pisze:
A teraz kolega Stivek szybciutko biegnie do najbliższego skanera i dzieli się informacjami z forumowiczami, ok?



W przyszłym tygodniu! Skaner padł na razie... Ale dodam oczywiście skan artkykułu.

W innym artykule z tego samego źródła wyczytałem, że przy projekcie nadwozia PN brał udział, oprócz co wiadomo Wattsona, nijaki.... Walter de Silva!
Sprawdziłem, jest rodotwitym Włochem, urodzonym w 1971, więc w okolicach 1976r. miał 25lat i był początkujacym projektantem, nieznamym jeszcze prawie nikomu (jeżeli nie jest to zbiezność nazwisk). Ciekawe, może to on jest autorem futurystycznej deski rozdzielczej PN-a?
  
 
Cytat:
2006-12-06 12:07:17, Stivek pisze:
W przyszłym tygodniu! Skaner padł na razie... Ale dodam oczywiście skan artkykułu. W innym artykule z tego samego źródła wyczytałem, że przy projekcie nadwozia PN brał udział, oprócz co wiadomo Wattsona, nijaki.... Walter de Silva! Sprawdziłem, jest rodotwitym Włochem, urodzonym w 1971, więc w okolicach 1976r. miał 25lat i był początkujacym projektantem, nieznamym jeszcze prawie nikomu (jeżeli nie jest to zbiezność nazwisk). Ciekawe, może to on jest autorem futurystycznej deski rozdzielczej PN-a?


Chyba 5 lat a nie 25 lat....
  
 
Cytat:
2006-12-06 21:47:47, 4971 pisze:
Chyba 5 lat a nie 25 lat....




Miało być 1951 a nie 1971. Przepraszam za pomyłkę.
  
 
jak ktos ma gazete Newsweek to w numerze tym co opisuja wspomnienia z czasu wojennego i PPL jest fotka borka 2000
  
 
Cytat:
2006-11-17 07:16:40, MacioBA pisze:
Drodzy koledzy...niebawem, wydaje mi się, że po raz pierwszy w kraju jeden z Polonezów zostanie oficjalnie pojazdem zabytkowym. Parę dni temu, przy okazji opiniowania Fiata dowiedziałem sie od rzeczoznawcy techniki samochodowej, że prowadzi on sprawę Poloneza z !!! 1977r. !!! Samochód jest w posiadaniu pierwszego właściciela i jest z terenu Śląska. Przy odbiorze mojej opinii postaram się wydobyc kilka informacji na temat tego pojazdu. Właściciel - osiemdziesięcio letni pan, założył sobie iż jego Polonez, po wielu latach służby musi uzyskać status pojazdu zabytkowego i cierpliwie dąży do celu [ wiadomość edytowana przez: MacioBA dnia 2006-11-17 07:18:30 ]



Chyba nawet wiem gdzie stoi to cudo ...
  
 
Cytat:
2004-11-01 19:59:01, 4971 pisze:
Teraz pytanie : - zna ktos to auto, bo Caro to nie jest...



Wie ktoś może od czego to światła?
  
 
peżo 205
  
 
Skan pochodzi z rozkładówki "Motoru" albo "AMS" z 89' lub 90.Przedstawia prototyp Caro z lampami wg plotek od jakiegoś Peugota. Wiem,że byłem rozczarowany widząc serię produkcyjną a rozkładówkę do niedawna miałem bo mi się laska podobała.
  
 
Mi tam się nie podoba, widać że światła na siłę zostały tam wpakowane, nie pasują do migaczy. Pewnie fabryka nie opracowała, czy też nie dostała nowych lamp na czas.
Pamiętam, jak pierwszy raz zobaczyłem w 91 roku Caro, już z normalnym przodem w Wiadomościach. Pomyślałem: czemu gadają o FSO, a pokazują przód jakiegoś "japońca"
  
 
Cytat:
2007-03-16 16:25:00, danielewicz pisze:
peżo 205


Raczej 405
  
 
z ciekawostek to były na pewno dwa polonezy caro z silnikiem peugota 1.6 na monowtrysku.
  
 
Cytat:
2007-03-16 17:41:24, jacekes pisze:
Raczej 405



całkiem możliwe

tom wiesz coś więcej na temat tych silników?
  
 
Jeszcze jedna fotka - nieco inne ujęcie. Przydałby się większy format.
  
 
Ale te wycieraczki beznadziejnie wygladaja
  
 
Cytat:
2007-03-16 18:41:25, tom_stm pisze:
z ciekawostek to były na pewno dwa polonezy caro z silnikiem peugota 1.6 na monowtrysku.



Ja widzialem przejsciowke '91 z silnikiem 1,9l benzin