Polonez - inne wersje, krótkie serie, prototypy, przeróbki - Strona 34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-10-12 00:12:28, hetman pisze:
Czy ktos zauwazyl ze w zdjeciu coupe ma spojler, a 3D NIE ma spojlera??? Czekawa bo obecnie 3D ma spojler. Jescze chcialbym wiedziec jakie mial 3D felgi wtedy, czy mial tez Cromodory?


Zauwazyl, zauwazyl
3d i 5d przyjechaly z Wloch na felach stalowych - 3d ma je do dzisiaj.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2005-10-12 00:33:15, goldrs pisze:
Przed coupem stoi najpewniej 5D. Na wszystkich dostenych zdjęciach 3D zawsze go posiadały.

Mnie z kolei intryguje inna sprawa - tylne lampy. Coupe ze zdjęcia ma dokładnie takie jak 3-d z Norblina ale to 3-d ma zderzak z wbudowanymi lampami cofania - taki jak we włoskim 5-d ale włoskie 5-d nie miało świateł cofania w lampach zespolonych tylko był tam jeden szeroki (albo dwa wąskie) klosz migacza. Stąd cała ta moja intryga bo to trochę bez sensu, żeby auto miało 4 lampy wsteczne. O co zatem chodziło? W norblinowskim 3-d nieoryginalne są lampy czy zderzak
  
 
wszystko jest oryginalne w norblinowym polonezie. ale po co 4 swiatla cofania, tego chyba nikt nie wie.
  
 
Cytat:
2005-10-12 11:57:12, PAGAN pisze:
wszystko jest oryginalne w norblinowym polonezie. ale po co 4 swiatla cofania, tego chyba nikt nie wie.


Bo te światła w oryginale w 3D były żółto - czerwone - bez elementów białych. Trzeba by zamówić gdzieś takie żółte elementy jak były żeby je przywrócić do oryginalnego wyglądu.
Te na fotce pochodzą od coupe z dużym zderzakiem który nie miał świateł cofania w zderzaku. Tył 3D powinien wyglądać mniej więcej tak:




[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-02 23:48:55 ]
  
 
Obawiam sie ze w Norblinowym 3d jest wszystko oryginalne Mam gdzies oryginalny rysunek techniczny wersji 3d i rzeczywiscie ma on tam 4 sw. cofania

Pozdrawiam
Adamus
  
 
moze 4 światła cofania by by;u skuteczniejsze, bo te w n caro są takie sobie...
  
 
Cytat:
2005-10-12 15:54:30, adamus pisze:
Obawiam sie ze w Norblinowym 3d jest wszystko oryginalne Mam gdzies oryginalny rysunek techniczny wersji 3d i rzeczywiscie ma on tam 4 sw. cofania Pozdrawiam Adamus


Rysunek techniczny to jest chyba czarnobiały - skąd wiesz, że u góry były jakieś białe elementy? Czy światła w 3D nie wyglądały oryginalnie tak jak te?:
  
 
Cytat:
2005-10-13 17:21:13, Grzech pisze:
Rysunek techniczny to jest chyba czarnobiały - skąd wiesz, że u góry były jakieś białe elementy?



A kreskowanie w zależności od koloru? Tego Grzesiu nie przewidziałeś

  
 
Przewidziałem, przewidziałem, - Dlatego umieściłem tam słowo "chyba" i znak zapytania.
  
 
Cytat:
2005-10-13 17:21:13, Grzech pisze:
Rysunek techniczny to jest chyba czarnobiały - skąd wiesz, że u góry były jakieś białe elementy? Czy światła w 3D nie wyglądały oryginalnie tak jak te?:


Nie.
Zgadza sie, ze rysunek jest czarno-bialy, ale roznica koloru jest ewidentna.
Na Twoim zdjeciu swiatla wygladaja zupelnie inaczej - poniewaz przedstawiaja podwojne pomaranczowe kierunkowskazy - nie ma w lampach glownych sw. cofania.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Nie chcę się kłócić. Swoje wątpliwości opieram na przekonaniu, że w działaniu włoskich konstruktorów powinna być jakaś logika. Skoro umieścili światła cofania w zderzaku, to logicznie rzecz biorąc lampy główne ich już mieć nie powinny. A, a propos fotek: - te lampy nie różnią się jakoś strasznie między sobą prawda?
  
 
Cytat:
2005-10-13 22:06:13, Grzech pisze:
Nie chcę się kłócić. Swoje wątpliwości opieram na przekonaniu, że w działaniu włoskich konstruktorów powinna być jakaś logika. Skoro umieścili światła cofania w zderzaku, to logicznie rzecz biorąc lampy główne ich już mieć nie powinny. A, a propos fotek: - te lampy nie różnią się jakoś strasznie między sobą prawda?...


No też kurna właśnie do tego zmierzałem w moim pytaniu o te lampy. Fakty są następujące: 5-d miał duuuży migacz i światła cofania w zderzaku, Coupe miało układ migacza/cofania jak w polskim Borku (inny był układ na elemencie czerwonym ale o nim tu nie rozprawiamy) i wreszcie 3-d, które notabene stoi w Norblinie. Wygląda na to, że jest ono wypadkową dwóch wcześniej wymienionych i albo Włosi zrobili trzy komplety tylnych lamp do prototypów i np. 3-d miało mieć już taki układ jak w Coupe ale nie było odpowiedniego zderzaka (płytkiego ale bez lamp cofania) lub tył miał być jak w 5-d (poza spojlerem) ale nie zrobili lampy z dużym migaczem albo (no właśnie!) może w norblinowym 3-d są lampy z tego Coupe, co to zaginęło
  
 
Wg mnie lampy w norblinowym 3d sa takie jakie zaprojektowali w Italii (zgodnie z dokumentacja), a ze sa dyskusyjne, coz na szczescie Wlosi potrafia zadziwiac swiat swoimi pomyslami

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Mam lepsze zdanie o Włochach jako konstruktorach niż Ty chyba. A jeśli chodzi o Norblinowe 3D to myślę, że po prostu złożyli ten prototyp nieco byle jak i dali mu światła nie będące kompletem ze zderzakiem. - Tak przy okazji co się stało z tym prototypem 5D z czarnobiałej fotki?
  
 
Cytat:
2005-10-13 17:21:13, Grzech pisze:
Rysunek techniczny to jest chyba czarnobiały - skąd wiesz, że u góry były jakieś białe elementy? Czy światła w 3D nie wyglądały oryginalnie tak jak te?:


Podzielam zdanie, że kolor wstecznych był pomarańczowy, przecież widać że biały to nie jest. Jakis cel umieszczenia dodatkowych swiateł musiał w koncu byc. Njpewniej poprostu w projekcie był wielki kierunkowskaz.
  
 
Cytat:
2005-10-13 23:46:23, goldrs pisze:
Podzielam zdanie, że kolor wstecznych był pomarańczowy, przecież widać że biały to nie jest...

Że biały to nie jest (tylko pomarańczowy) to najlepiej widać na kolorowych zdjęciach choćby z "Motor-u", w którymś numerze z 1977 czy 1978 roku były kolorowe fotki właśnie tego 5-d, które z resztą (tyle, że chyba tylko z przodu) pojawiało się w materiałach reklamowych FSO - nawet ktoś to wkleił w wątku o prospektach.
  
 
Przepraszam, że jako osoba troszkę nie w temacie wykorzystam wątek. Mam kilka pytań do osób wtajemniczonych

Czy jednym z 4 Polonezów które przyjechały z Włoch był ten:
Czy był to tylko prototyp - makieta?

Tutaj też widać, że światła cofania w lampie zespolonej nie ma, natomiast są ewidentnie w zderzaku.

Z gory dziękuję za odpowiedź
  
 
nigdy sie nad tym nie zastanawialem, ale

zdjecie ponizej ma wloskie felgi od mirafiorki - tak jak wiekszosc piewszych polonezow,

sugeruje to ze samochod powstal na poczatki ery poloneza co potwierdza ze moze to byc "wloski" polonez.


  
 
To zdjęcie:

to fotomontaż. Oryginalne auto wyglądało tak:
  
 
po czym poznałeś że to fotomontarz