Polonez - inne wersje, krótkie serie, prototypy, przeróbki - Strona 35

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-10-14 11:42:33, Jojo pisze:
po czym poznałeś że to fotomontarz


Po braku jakichkolwiek blików na klapie bagażnika, po dziwnej szerokości tylnego-lewego słupka, bo zbyt odcinającej się tonacji krzaków za klapą bagażnika itp. Poza tym jest to chyba dokładnie tak samo ustawiony samochód, jak na jednym ze zdjęć 5-d, nie chce mi się teraz tego zdjęcia szukać. Poza tym czarna tylna szyba coś znaczy - mogłaby to być wprawdzie makieta ale ze względu na wcześniej wymienione elementy wydaje mi się to być fotomontarzem.
  
 
Cytat:
2005-10-14 11:52:36, Mikry pisze:
Po braku jakichkolwiek blików na klapie bagażnika, po dziwnej szerokości tylnego-lewego słupka, bo zbyt odcinającej się tonacji krzaków za klapą bagażnika itp. Poza tym jest to chyba dokładnie tak samo ustawiony samochód, jak na jednym ze zdjęć 5-d, nie chce mi się teraz tego zdjęcia szukać. Poza tym czarna tylna szyba coś znaczy - mogłaby to być wprawdzie makieta ale ze względu na wcześniej wymienione elementy wydaje mi się to być fotomontarzem.


Miałem dokładnie to samo napisać. Dodam jeszcze że przy prawej krawędzi okna widać coś jak szczelinę od klapy, za to nie widać lewej szczeliny klapy bagażnika z tyłu. Ta fotka pochodzi z lat gdy w Polsce nie było Photoshopa. Tylko jako takie "zamaskowane" niewyraźne zdjęcie jak wyżej mogła poudawać oryginał.
  
 
Czy nie są podobne:




[ wiadomość edytowana przez: borygo dnia 2005-10-14 13:39:05 ]
  
 
Troche wysiłku ktoś włożył a efekt jest porażający. Ciekawe ilu ludzi dało sie nabrać?
  
 
Istnieje jeszcze jedno takie zdjecie protoypu 5d z zamknieta klapa i to ono wlasnie posluzylo do fotomontazu - bardzo starego fotomontazu

Pozdrawiam
Adamus
  
 
ja sie dałem nabrac, bo 1 raz widze fotki tego 5d dobra robota jk na tamte lata, ciekawe kto i co mial na celu ?
  
 
Na poczatku lat 80-tych FSO zrobila chalupnicza metoda podobny samochod - byc moze zanim to zrobila zrobili prymitywna symulacje, albo ktos inny kto tylko o tym uslyszal.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2005-10-14 19:13:41, adamus pisze:
Na poczatku lat 80-tych FSO zrobila chalupnicza metoda podobny samochod - byc moze zanim to zrobila zrobili prymitywna symulacje, albo ktos inny kto tylko o tym uslyszal. Pozdrawiam Adamus


Chodzi o ten: ?
  
 
Dokladnie ten.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
To on w końcu w FSO powstał? Nie ulepił go jakiś samowolny "rzeźbiarz" przy użyciu tylnej szyby od Dacii?
  
 
Cytat:
2005-10-15 00:00:01, sem pisze:
To on w końcu w FSO powstał? Nie ulepił go jakiś samowolny "rzeźbiarz" przy użyciu tylnej szyby od Dacii?


Ten egzemplarz nie jest samoróbą. Ale był polonez sedan zrobiony z borka, tylną szybę mial chyba ze skody i silnik diesla z MB, był też drugi, ktory miał tylny pas od starego audi 80 i szybę przednią w miejscu tylnej .

[ wiadomość edytowana przez: jacek_s dnia 2005-10-15 00:19:02 ]
  
 
Cytat:
2005-10-15 00:00:01, sem pisze:
To on w końcu w FSO powstał? Nie ulepił go jakiś samowolny "rzeźbiarz" przy użyciu tylnej szyby od Dacii?


Ten "ulepiony" wyglądał nieco inaczej:
  
 
Pierwsze kilka zdjęć z tej galerii prezentuje natomiast, jak skończył.
  
 
Dziękuję za rozwiązanie "zagadki" z tym niby-fabrycznym sedanem. W sumie sam mogłem się domyślić że to fotomontaż, jednak na VT to nie wyglądało i to mnie zmyliło. Przepraszam jeśli kogos wprowadziłem w błąd

Mam tylko jeszcze pytanie - jakie w takim razie Polonezy powstały we Włoszech i przyjechały do Warszawy? I czy ten który pojawił się kiedyś na forym ze znaczkiem "Licencja Fiat" to już wczesny wyrób FSO?
A w Norblinowym 3D proponowałbym sprawdzić instalację elektryczną - tzn. podłączenie których świateł cofania było przewidziane i czy połączenia elektryczne wyglądaja na fabrczne czy przerabiane. To powinno wyjaśnic wątpliwości co do zderzaka
  
 
Cytat:
2005-10-15 00:20:58, Balcerk pisze:
Dziękuję za rozwiązanie "zagadki" z tym niby-fabrycznym sedanem. W sumie sam mogłem się domyślić że to fotomontaż, jednak na VT to nie wyglądało i to mnie zmyliło. Przepraszam jeśli kogos wprowadziłem w błąd Mam tylko jeszcze pytanie - jakie w takim razie Polonezy powstały we Włoszech i przyjechały do Warszawy? I czy ten który pojawił się kiedyś na forym ze znaczkiem "Licencja Fiat" to już wczesny wyrób FSO? A w Norblinowym 3D proponowałbym sprawdzić instalację elektryczną - tzn. podłączenie których świateł cofania było przewidziane i czy połączenia elektryczne wyglądaja na fabrczne czy przerabiane. To powinno wyjaśnic wątpliwości co do zderzaka


Z Włoch przyechały: coupeta, 3dr, 5dr.
"Licencje" byly montowane w FSO na początku produkcji.
Co do świateł cofania w norblinowym 3dr, to zapewne Olo coś wie...
  
 
Cytat:
2005-10-15 00:24:12, jacek_s pisze:
Z Włoch przyechały: coupeta, 3dr, 5dr...


Czyli dokładnie te egzemplarze, które widać w książce "Polonez - budowa, eksploatacja, naprawa" na jednej z pierwszych stron
  
 
Ok, to rozwiało moje wątpliwości. Dzięki za wyrozumiałość
  
 
I w ten sposób ostatecznie zabiliśmy mit o "nowej polskiej konstrukcji".
  
 
Cytat:
2005-10-15 00:33:27, Mikry pisze:
Czyli dokładnie te egzemplarze, które widać w książce "Polonez - budowa, eksploatacja, naprawa" na jednej z pierwszych stron


O, te trzy:
  
 
Trzeba przyznać, że auta nie są FIATopodobne. Stylistykę mają zupełnie odmienną, niż inne modele tej marki z tych samych lat.

Ostatnio zacząłem się zastanawiać czy Włosi uczesniczyli również w przygotowaniu modelu Caro, czy też przy jego tworzeniu FSO wykorzystało wcześniej nie stosowane podzespoły licencyjne?
Zdalna regulacja reflektorów jest w Uno identyczna, kierunkowskazy mają inny kształt, ale zaczepy na których się trzymają są identyczne, zegarek jest taki jak w Plusie. Zatrzask linki prędkościomierza w zegarach jest taki sam w Caro jak w Regacie, to samo dotyczy nowego typu wtyczek od zegarów.