Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2003-09-25 17:24:15
Mam to samo,nawet wczoraj na pasie zrobiłem prezentację magiczne trzy rozruchy i już chodzi Na gazowni normalnie,za każdym razem. |
Andys Opel Omega B Łódź | 2003-09-25 20:40:13
Przede wszystkim jedna kwestia, mówiąc o centralce miałem na myśli jednostkę sterującą od instalacji gazowej (nie element z przełącznikiem znajdujący się wewnątrz samochodu ) Jeśli chodzi o nią, to przynajmiej w przypadku mojej instalacji ona jak najbardziej się resetuje po odcięciu zasilania. Jeśli chodzi o jej programowanie, to: 1. silnik musi być nagrzany 2. komputer samochodu powinien być zaprogramowany 3. programowanie polega na kilkukrotnym utrzymaniu prędkości obrotowej na poziomie 2500-3000 obr/min 4. w mojej centralce jest wskaźnik diodowy, który pokazuje czy jest ona zaprogramowana czy nie |
profil-usunięty | 2003-09-26 08:54:04
Hmmm.... w moim przypadku to się mieści w jednym pudełeczku, ale żeby nie było, sprawdzałem - w środku jest procek i troszkę innych elementów elektronicznych, więc ma to szansę być w miarę inteligentnym sterownikiem silniczka krokowego
zazdroszczę Ci. JMW w Warszawie rozdawali za koszmarne pieniądze coś, co opisaną przez Ciebie procedurę przechodzi podczas czynności szumnie przez nich określaną mianem regulacji (szumu jest tym więcej, iż biorą 30pln za to ze postoją z zewnętrznym komputerkiem i powarczą silnikiem ) Bandyci. Wczoraj był krzyżak w moście i poprawka złożenia jednego z bębnów Lucasa. Dziś będzie nowy RN alternatora i może ta centralka. I tak przez całe życie. Już mnie moje ałtko zaczyna . Pozdro |
profil-usunięty | 2003-09-29 08:52:54
witam ponownie w jakże obumarłym wątku... to co można byłoby dopisać do wszelkich słów już tu napisanych to to, że sondę uspokaja praca silnika na podwyższonych obrotach (jak nie dodam gazu po uruchomieniu, będzie dawała taki głupi wynik i pięć minut...). Poza tym obecnie nie mogę poprawnie przeprowadzić programowania komputera ECM po odpięciu akumlatora (po ustalonym czasie CHECK ENGINE się zapala i komp. już nie wydaje się wykazywać chęci do nauki...). Nadal co prawda nie sprawdziłem działania bez komputerka, ale stwierdziłem, że przekażę nowe obserwacje... Poza tym, Bieszczady som pienkne a Straż Graniczna o 23:15 bardzo miła i kulturalna. Pozdro |
WhitePower warszawa | 2003-11-06 16:08:03 czesc jakbym mial ja rozwalona to jak mozna byloby zauwazyc, ze padla oprocz, ze wiecej pali?Czy jak reguluja LPG (mam z kompem) wyswietliloby sie im, ze jest cos nie tak? |
Qbk Miłośnik FSO - Warszawa | 2003-11-06 18:00:08 Nie wiem jakiej firmy masz instalkę, ale wiem, że w mojej (ELPIGAZ), po podpięciu do komputerka centralki gazowej, można zobaczyć jak pracuje lambda (u mnie praktycznie nie steruje mieszanką). Wyglądało to tak, że były 3 prostokąciki obok siebie, z czego jeden zaciemniony:
- lewy: zubażanie mieszanki - środkowy: tu nie jestem pewien, niech mnie spece poprawią ale była to jakby pozycja neutralna czy cuś takiego - prawy: wzbogacanie mieszanki |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2003-11-06 18:32:59 Chyba wiesz do czego sluzy lambda ??
Jezeli padnie to moga byc 3 objawy... W kazdym przypadku gdy padnie lambda samochod pali wiecej... 1 - samochod nie posiada wolnych obrotow... sonda sie rozwalila na dobre i do komputera nie dochodzi zadna informacja o ilosci tlenu w spalinach 2 - samochod ma podniesione obroty biegu jalowego ... sonda zawiesila sie w pewnym miejscu i podaje bledne wskazania ilosci tlenu 3 - samochod nie ma mocy ... sonda podaje rozne wartosci do komputera jednak nie nadaza nad zmianami polozenia pedalu gazu... Przy sprawdzaniu sondy lambda na jakimkolwiek urzadzeniu typu KTS nie sprawdzimy jej prawidlowo. Sonde nalezy podlaczyc do oscyloskopu i sprawdzic czas odpowiedzi na ruch pedalu gazu. |
polonezcaro . | 2003-11-06 18:50:13 Tak tak....... a jakoś przedmówca nie pomyślał do to zanczy przejście komputera z otwartą pętlą sprzężenia w trym zamknięty gdzie odbierany jest tylko sygnał z czujnika wału korbowego, i zasilanie silnika w tzw. trybie awaryjnym pali dużo, ale jedzie... i serwisu dojedzie....a mieszanka jest specjalnie wzbogacana aby obniżyć temp. w komorze spalania.....
a jak chcesz sparawdzić czy jest ok, to poszukaj w wyszukiewarce bo jest tu na forum opis jak zrobić wskażnik sondy lambda wraz z napięciami.... na niej, czyli tylko multimetr, i już wiesz co i jak..... |
Qbk Miłośnik FSO - Warszawa | 2003-11-06 18:57:49 No to w takim razie pie....łem głupotę, ale lojalnie uprzedzałem, żeby mnie ktoś poprawił.
Bazując na tym co powiedział KeyJey, moja sonda nie nadąża za ruchami pedału gazu. |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2003-11-06 18:58:32 Wszystko zalezy od zastosowanego rodzaju sondy lambda...
Sa 1 perzewodowe i 3 przewodowe... Co do trybu awaryjnego... zgoda... ale blad sondy lambda nie zawsze wlacza tryb awaryjny... wlaczy go tylko wtedy kiedy sonda zrobi zwarcie... |
profil-usunięty | 2003-11-06 20:08:59 KeyJey, co do twoich slow odnosnie testowania prędkości reakcji sondy lambda na polozenie przepustnicy, to czy masz jakies dane techniczne co do wielkości tych czasów dla poprawnie dzialajacej sondy? Wykorzystywanie oscyloskopu do tego celu wydaje się być mocno przesadzoną metodą diagnostyczną, a nie jest to tak szybko działający czujnik, by nie można było sobie poradzić z multimetrem cyfrowym, śledzącym wskazania sondy.
Nie wyczerpales wszystkich mozliwosci uszkodzenia sondy, a z mojego osobistego przypadku wynika ze w jednym sie walnales. Mialem uszkodzoną sondę, która dawała mniej więcej stałe napięcie 0,35-0,40V niezaleznie od położenia przepustnicy i to mechanik w serwisie LPG powiedzial mi ze mam walniętą sondę i miał rację. Doszedł do tego, po tym, jak wskazania sondy na sterowniku programującym komputer LPG stały w miejscu, gdy machał pedałem gazu. A jedynym objawem było zwiększone zużycie paliwa - wolne obroty stały na miejscu, a ECM nie zdawał sobie sprawy z jakiejkolwiek usterki. Poza tym komputer przejdzie do trybu otwartego nie tylko przy zwarciu - rozwarcie tez wywoła błąd i komp wejdzie w tryb otwarty. To chyba tyle... Chętnie posłuchałbym w tym temacie bardziej doświadczonego użytkownika, by czegoś jeszcze móc się dowiedzieć. |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2003-11-06 20:20:35 Predkosc dzialania sondy zalezy w zasadzie od jej typu...
Oscyloskop nie ma sluzyc do czasu reakcji sondy na machanie pedalem gazu... Multimetr do badania sondy ( sa takowe w sprzedazy) dziala na zasadzie wychwytywania zmian napiecia... cos na podobie logicznego zera i jedynki tyle ze o okreslonych poziomach napiecia... oscyloskop ma sluzyc do sprawdzenia charakterystyki napiecia w czasie... czyli katu nachylenia zbocza opadajacego badz narastajacego.... Multimetr wychwyci tylko zmiane... (zakladam) jezeli poziom "0" jest na mniej wiecej 0,1 V i zmieni sie poprzez dodanie gazu np na 0,4 V to multimetr wychwyci to jako zmiane na poziom "1" a to jest blad... Dlatego np KTS do Fiata nie sprawdzi sondy dobrze, gdyz sprawdza ja "cyfrowo" a wszystkie komputery do gazu dzialaja analogowo |
profil-usunięty | 2003-11-06 20:31:57 uwaga. dla mnie MULTIMETR - miernik wielkości elektronicznych (natężenie, napięcie, opór itp.). Multimetry cyfrowe (specjalizowane, samochodowe) mają pomiar badania sondy lambda, ale ja domyślnie przyjąłem wykorzystanie woltomierza o zakresie 0-2V z rozdzielczością 1-5mV do badania sondy, a nie jakiś gadżetów w stylu pozycja badania sygnału sondy lambda (co najwyżej multimetr mógłby przeliczać napięcie na końcówkach na wartość współczynnika Lambda, bo o ile dobrze rozumiem z do tej pory poznanych przykładów, sondy niezależnie od konstrukcji (z grzałką lub bez, z masą na przewodzie lub bez) napięcie dają zawsze takie samo.
A to o czym pisałeś, co pokazuje stany 0 lub 1 to z opisu zachowania najprawdopodobniej próbnik stanów logicznych TTL a nie tester działania sondy lambda. |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2003-11-06 20:35:33 Wiekszosc multimetrow do samochodow ma wbudowane dwie diody, ktore w pozycji O2 na multimetrze pokazuja zmiany napiecia. O taki multimetr mi chodzilo...
|
profil-usunięty | 2003-11-06 22:29:31 qmam... niestety nie dopadłem w swoje łapki tak wypasionego modelu i mam "zwykły" elektroniczny miliwoltomierz |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2003-12-10 23:50:12 jaki typ sondy lambda jest w polonezach? mam kolektor od GSi i na allegro znalazlem takie uzywane sondy po 30-35zł Sa to sondy BOSH o symbolach L18 i LSH24 .
Nie wiem jaka idzie do poloneza, nie wiem czy wystardczy tylko dobry rozmiar gwintu, czy moga sie roznic charakterystykami? Czy moze kupic nowke za 98zł? W sumie potrzebna mi jest ona jedzynie do zaslepienia otworu w kolektorze no i do ustalania skladu mieszanki, Czy warto kupic cos takiego na allegro? No nie wierze, nikt nie wie?? nikt nie ma ksiazki do nowego polda? [ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2003-12-11 11:27:11 ] |
lolex Polonez Caro Coesfeld | 2003-12-12 11:10:34 na sondach się za bardzo nie znam ale podam wam link gdzie jest opisane o co w tym wszystkim chodzi[URL= http://republika.pl/autoelektronika/cuda.htm |