PRĄD--PROBLEM !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam dzisiaj rano pojechalem na gielde po powrocie ok godz 11 postawilem auto pod blokiem !!
Godzina 18:50 wychodze z domu klikam pilota a tu ledwie co swiatelka mrygneli a centralny sie nie otworzyl !!!
Akumulator siadl !!!
Podjechal kumpel z linka i mnie ciagnie odpalil !!! mierze ladowanie jest 14,3V !!
Zdziwienie moje wielkie bo kontrolka ladowania musiala sie chyba przepalic podczas odpalania za pomoca linki bop rano sie jeszcze swiecila podczas odpalania!!

Pytanie moje co moglo spowodowac tak drastycznie szybkie rozladowanie aku i co z ta kontrolka !!!
  
 
Tak to czasem bywa jak sie oberwie cela w akumulatorze
  
 
Jak dla mnie to jakies zwarcie w obwodzie. Może w alternatorze, kiedyś się z takim czymś spotkałem, że dioda w alternatoże przebiła i prąd "uciekal" i to całkiem spory. Tak, że po naładowaniu aku, wieczorkiem , rano nie dało sie odpalić.
  
 
Żeby wykluczyć uszkodzenie akumulatora to radzę naładowac go i odpiąć na noc klemy, i rano podłączyć, jak będzie działał to raczej jest ok.
  
 
Podladowalem go 2 godzinki i zostawilem w garazu zobacze co bedzie rano

A przepalenie tej kontrolki moglo byc spowodowane odpalaniem na linke ???

  
 
Nie wiem czy się mogła przepalić (może mogła- nie mam pojęcia), ale mogła nie świecić dlatego że aku rozładowany całkiem, a jak odpaliłeś już na linkę to przecież na właczonym silniku się nie świeci tak kontrolka (tak jaoś mi się zdaje ,
  
 
Auto u elektryka !!!!
Rano otwieram garaz a tam alarm ledwo dyszy tak rozladowalo aku !!!
A kontrolka nie swieci sie nawet aj zgasze auto i zostawie kluczyk w pozycji w ktorej wszystkie inne swieca
miedzy 15 a 16 sie okaze bo elektryk ma dzwonic !!!
Ciekawe ile mnie ta impreza bedzie kosztowac ???
  
 
No mam nadzieję ze elektryk Ci pomoże. W tym aucie co wcześnie opisyawałem, to tą przebita diodę uciekało 4 A, więc jak akumulator 45 Ah, to w 10 H było po nim. A jak alternator był odpięty to wszystko było ok (z wyjątkiem ładowania, bo tego nie było). Ale to wcale nie musi być wina alternatora, to moze być cokolwiek innego.
POZDRAWIAM!!!
  
 
No juz wszystko ok okazalo sie ze to dioda !! Przewodzila w kierunku w ktorym nie mila przewodzic

Jak jeszcze wyeliminuje efekt dlawienia sie auta na wyzszych obrotach przy nagrzanym silniku to bedzie pelny sukces !!!

Dzieki i pozdrawiam !!!
  
 
Czyli jednak diodę przebiło , ciekawe czy dyżo zapłaciłeś za tą operację, bo to trzeba alternatory chyba cały wyjąć i rozebrać, a potem albo samą diodę wymienić, albo cały zestaw (6 diod), razem z ich mocowaniem.
  
 
no u mnie calosc wymieniali( cos w ksztalcie podkowy) ale cos facet gadal o 9 diodach (moze zle uslyszalem) zaplacilem 80 PLN

Jutro udezam do mechanika coby mi to dlawienie na wyzszych obrotach wyeliminowal !!! Tu to boje sie o cene Mam nadzieje ze ten mechanik nie nalezy to takich co proponuja wymiane polowy silnika

Pozdrawiam !