Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2004-10-26 15:28:42 Do moich tylnych drzwiczek dobiera się rdza (właściwie to już nawet zrobiło sobie dziurkę na wylot. Niestety jest to w takim miejscu że proawdopodobnie musiał bym całe drzwi rozegrać, żeby to zrobić, wyjąć szybę i uszczelki od szyby.
No i ptyanie czy mi się opłaca tyle roboty i czy mam możliwość zrobić to we własnym zakresie, albo chociaż częściowo, bo jeśli potrzebana będzie szpachla lub coś tędy to chyba sam nie dam rady, ale chociaż malowanie chciałem sam zrobić. No i tu drugie pytanie o lakier Byłem się pytac w sklepie z lakierami to powiedzieli żebym spisał numer lakieru i oni z katalogu dobiorą, al enie wiem czy nie lepiej było by dobrac komputerowo, bo w soumie po 12 latach to lakier mógł troszkę wypłowieć. tylko że nie wiem gdzi można w okolicach częstochowy znaleźć taki zakład w którym dobierają kolor. |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2004-10-26 15:53:15 naszczęście to chyba jedyne takie ognisko rdzy kture u siebi ew autko zauważyłem. no i dlatego chciałem to naprawić w mierę własnymi siłami.
I jeszcze jedno. Jak się maluje metalik, bo pani w sklepie mówiło coś jeszcze o bezbarwnym. |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2004-10-26 16:34:31 no to chyba faktycznie musze się z tym na początek do lakiernika udać. A jeśli chodzi o drzwi używane, to myślę że jak bym takie kupił to i tak bym je musiał dac do malowania bo raczej ciężko będzie trafić ten sam kolorek, więc pomysł chyba odpada. |
Henryk Kraków | 2004-10-26 16:46:52 Nie no mnie też sie wydaje ze z tak błachego powodu nie będziesz zmieniał drzwi.Rozważałem tylko różne możliwe warianty poprostu |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2004-10-26 16:49:42 spoko domyśliłem się, dzięki za odpowiedź |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2004-10-26 18:28:03 Z taka blachostka jedziesz najpierw do blacharza by to wyspawal,pozniej mozesz zrobic zaprawke na to miejsce i jezdzic dalej lub pomalowac drzwi np do listwy - kupowanie nowych nie ma sensu |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2004-10-26 20:47:49 no to jutro rano skocze do blacharza i się dowiem co i jak. w sumie daleko to nie mam (200m) |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2004-11-04 17:55:37 Ok, pora wrócić do tematu. U blacharza nie byłem bo mi sie nie chciało, no i dalej zastanawiam się na własnoręczną naprawą.
Rozebrałem drzwi, wyjołem szybę, wyczściłem blache z rdzy, zamalowałem podkładem BRUNOX. no i tak to teraz wygląda: No i jak myślicie dam radę sam coś z tym zrobi?? Co by było najlepiej jakaś szpachla (jaka??), czy przeba coś spawać. Czekam na propozycje Aha lakier już mam zamówiony i bezbarwny też bo to metalik. |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2004-11-04 20:56:11 no to może chociaz powiecie w jakim rodzaju sklepu można dostać szpachle, bo ja mnie mam pojęcia gdzie iść. A Essi stoi biedny bez szyby, uziemiony . |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2004-11-04 22:15:06 No nareszcze jakiś konkret. Wielkie dzięki Sirtom. W takim razie jutro na zakupy. Pewnie przyda się też kupić jakiś papier wodny do obróbki. Do białej blachy faktycznie nie dojechałem, bo urzywałem tylko ręcznej szczoteczki, ale skoro mówisz że tak będzie lepiej to jutro idzi w ruch szlifierka , Dziura była na wylot więc od spodu też oczyściłem i zamalowałem BRUNOX - em, zrobiłem tak kierując się wytycznymi tego środka. Pisałe tam że wystarczy z gróbsza oczyścić i pomalować tym, a to się werzre w rdze i się z nią zwiąże w jakiś tam związek organiczny, i że można na to spokojnie malować. |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2004-11-04 22:39:26 No ciąć blachy nie bardzo chce, bo nie jestem w tym wprawiony, więc mósiałbym do blacharza zawieść, a znając życie po takiej wizycie to całe drzwi były by do malowania. A ja chciałem się ograniczyć z malowaniem tylko do zgięcia blachy. |
sirtom Essie '94 1.6 EFI Kraków | 2004-11-05 19:13:20 Według mnie nie ma sensu za bardzo robić ogromnego "przedsięwzięcia" z tego problemu.Wystarczy naprawdę na parę ładnych lat taki zakres wykonania prac o jakim pisałem we wczorajszym poście w tej sprawie.Nie ma co sobie szukac wydatków. Za blacharza i lakiernika pewnie trzeba by było wybulić ze dwie trzy stówki.;abo to, były jeszcze inne miejsca pordzewiiałe ,trudny dostęp.Tak by sie tłumaczył blacharz uzasadniając kasiorę jaką by zainkasował,a nie jest powiedziane ,że robota byłaby dobrze wykonana.RZĄDASZ JAKOŚCI TO ZRÓB TO SAM.Tak brzmi mądre powiedzenie. |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2004-11-06 00:20:20 No i zrobię...
...jak tylko znajdę czas, bo jak dzisiaj rano do pracy poszedłem, to dopiero teraz wróciłem. 13h jak ten świstak z reklamy robiłem w kółko to samo, można kręćka dostać, ale zawsze to lepsze niż budowa. Nawet nie miałem kiedy szpachli kupić, a mój biedny Essi stoi sibie bez szyby i czeka na mnie |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2004-11-07 00:07:27 No to pora zabrać się do roboty. Byłem dziś na zakupach, więc może wreszcie od poniedziałku zacznę coś działać (mam nadzieję). Prosze więc was o pomoc i współpracę, bo bez waszego doradztwa, raczej nie dam sobie rady.
Tak jak radził sirtom nabyłem szpachle, a nawet dwie, no i teraz zastanawiam się której użyć, kupiłem tez łopatki plastykowe do nakładania szpachli, no i papier 600-tke, nie wiem czy dobry, może do polerowania trzeba jeszcze drobniejszy, bo grubszy to mam na w domu. Mam tez taśme malarską do oklejenia miejsca pracy A oto fotki: a) szpachle, jedna z jakąś siateczką z włuknami, a druba bez. Która lepsza??, a moze obydwie są potrzebne?? b)łopatki do nakładania + papier 600 c) Taśma klejąca malarska d) Lakier matalik +bezbarwny. e) do tego mam jeszcze Brunox (odrdzewiacz i podkład w jednym. No to pora na pytania: 1. Która szpachlę wybrać?? 2. Pod szpachlę chce dac podkład czy to dobry pomysł?? 3. Czym najlepiej odtłuścić miejsce pracy, czy można zwykłym rozpuszczalnikiem?? 4. Jakim papierem szlifować szpachlę (ziarnistość)?? 5. Na szpachle znowu podkład, czy od razu lakier??? 6. Na lakierze że, lakier metaliczny należy po 30 min koniecznie pokryć lakierem bezbarwnym. Pytanie czy lepiej wcześniej czy później, czy dokładnie po 30 min 7. po jakim czasie mozna wypolerować pomalowane miejsce, i czym?? No narazie tyle, więcej pytań pawnie wyjdzie w trakcie pracy. Jeśli znacie odpowiedz chociaż na jedno pytanie to walcie śmiało, każda pomoc się przyda POZDRAWIAM!!! |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2004-11-07 15:00:58 Pod szpachle nie daje sie podkladu - czysta blacha.
Na szpachel musisz dac podklad i wtedy malowac. Jakim papierem szlifoowac jest narysowane pewnie na puszcze szpachli ale wstepnie pewnie 120 ,a pozniej max 180 wtedy podklad i nastepnie szlifowanie ,zeby bylo juz gladziutkie i lakier. |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2004-11-07 15:09:03
No na tym moim Brunox-ie pisze że można go dawac pod szpachle, że nie wchodzi w reakcje z powłokami lakierniczymi i szpachlami podkładowymi, ale tak tylko się upewnieam. A co to papieru to faktycznie masz rację ze pisze, nie zauważyłem wcześniej. Pisze cos takiego P180-P240 a pod spodem P240-P320 |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2004-11-07 15:22:24 Ale szpachla podkladowa to jest cos innego - jak gdyby podklad ktory sie maluje pistoletem w celu zalania rys itp.
To jak tak pisze to do pierwszego szlifowana stosujesz 180-240 i do juz dokladniejszego ( jak juz uzyskasz prawe odpowiedni ksztalt wtedy tym drobnym wykanczasz) 240-320. |