Jakie jest znaczenie kodów błędów w "ALDL Monitor"? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Alf3 - widze na zdjęciach w twoim profilu że masz dziwną konsolę z regulatorami nawiewu... Taką jak mają koreańczycy na swojej stronie. Masz chyba najstarsze espero w Polsce!
Mógłbyś zrobić wyraźniejsze zdjęcie? i opisać jak to działa? Chodzi mi głównie o środkowe pokrętło - co oznaczają poszczególne ustawienia.


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2004-11-21 15:55:23 ]
  
 
alf3 czymam rozumieć, że jeśli samochód nie zapali "od razu" to generuje się błąd 53 Immobilizer'a?
  
 
Mam takie pytanie troche z innej beczki czy uzywacie kabli kupowanych czy moze robinych wlasnorecznie ja mam LPT-COM wykonany przeze mnie i czsammi mam problemy w planuje wykonac nowy(starannie)
  
 
A co to za kabel LPT-COM????

Do ALDLa używa się porty COM i interfejsu ze zwartym TX z RX (dokładnie to samo co sławny kabel MBUS do Nokii 5110)
  
 
Tak mam inna konsole przełanczania nawiwów,obiecuje ze zrobie wieksze foto i wyjasnie jak działa.Samochód chyba jest najstarszy ( tej marki) w Polsce jest sprowadzony z Niemiec.Niewiem czy zauwazyłes ale ma też tylny zderzak inny i dlatego jest tam kwadratowa tablica rejestracyjna.
Jeżeli samochód nie zapali odrazu jest możliwość generowania kodu błedu immobilizera 53 ale to nie jest reguła,ale czesto w samochodach daewoo wystepuje (w matizie obowiązkowo)
Co do kabli LPT-COM to niewiem nic na ten temat.Mam dojscie do skanera11-daewoo i jego uzywam do diagnostyki ewentualnie sprawdzam błędy za pomocą zwykłego spinacza odczytując kody tzw. kodem błyskowym.
Pozdrawiam
  
 
JA sie wpinam jak serwis przez to zloncze pod przwa noga pasazera tam pasuje port drukarki lpt tlko wejscie od strony drukarki tylko tak jak mowie nie zawsze hula jak to jest z tym zlonczem od tej noki gdzie wy sie wpinacie???
  
 
LUK18 coś nie tak. tzw. LPT to port równoległu a tzw. COM to port szeregowy. Nie da się jednego zastąpić drugim. Pewnie masz COM'a na 25 pinowej wtyczce?
  
 
do tego portu pod nogami po prawej pasuje wtyczka z drugiego konca kabla drukarki tam gdzie sie drukarke podpina to chyba lpt
  
 
A tak poza tym to jak wyglada ta wtyczka od tej noki to mi nie daje spokoju
  
 
No ręce opadają. Fantazji trochę. Chodzi o interface do nokii MBUS a nie o insterface z wtyczką. Kurna wszystko trzeba narysować. Wtyczka w nokii dla niewiedzących jest inna niż w Espero

[ wiadomość edytowana przez: pawol dnia 2004-11-23 12:49:22 ]
  
 
Zlie cie zrozumialem ok moja wina ale lpt to port jednokierunkowy a com to tam i spowrotem da to sie zlutowac gdy potrzebuje tylko odczytu nic za pomoca aldla zmienic sie nie da wiec wystarczy.
  
 
Zarówno LPT jak i COM to porty dwukierunkowe, przy czym pierwszy to transmija równolega a drugi szeregowa.
Z komputerem w samochodzie można się połaczyć tylko łączem szeregowym PC-ta, czyli COM (RS232).
LPT w PC-cie ma złacze 25 pinowe - żeńskie
COM (RS232) w PC-cie ma złącze 9 i/lub 25 pinowe - męskie
  
 
Tak masz racje lpt to tez dwukierunkowy port
to co ja wpinam do esperaka to sie nazywa cenronix a z drugiej ma coma to sie da zlutowac tyko tzeba wiedziec ktory pin do kturego w komie ja ma shemat z pcworda i znetu
Pozdrawiam
  
 
centronix to innymi słowy port LPT.
To co piszesz jest dla mnie niejasne. Nie wiem jak Ci pomóc. Nie znam sposobu zastąpienia jednego portu drugim
  
 
Zmontowałem interfejs, podłączyłem do laptopa (dzięki Andi_K) i wszystko działa ok.

Jednak okazało się, że komputer silnika nie wykrywa pełnego otwarcia przepustnicy - wciskam gaz do oporu, a komputer widzi, że gaz jest otwarty w 85%.

Jest to dość istotne, bo gdy komp wykryje pełne otwarcie przepustnicy (WOT - Wide Open Throttle) to zmienia nieco parametry wtrysku - ignoruje lambdę i wzbogaca znacznie mieszankę oraz wyłącza sprężarkę klimy, by zapewnić możliwie duże przyspieszenie.
Skoro u mnie silnik nie widzi WOT - to opisane zjawiska nie występują, więc moje auto nie uzyskuje maksymalnej mocy...

Auto jeździ poza tym bardzo dobrze, ale chciałbym się dowiedzieć jak wygląda ta sprawa u innych.
  
 
Witam
Niestety nie dziala już FTP klubowy,więc na własną rękę szukałem programów do diagnostyki espero. Jutro będę lutował kabel i podłączał. Na forum lanosa znalazłem program "myALDL" - wygląda jak Tyranus. Czy da się nim zczytać błędy ABSu? czy Espero ma wogóle taką możliwośc? wymieniłem czujniki przy kołach, a ABS ciągle nie działa, chciałbym chociaż wiedzieć w którym kole tkwi problem.

Pozdr.
  
 
Najprościej i najszybciej to podłączyć Scanner 11. Ale również można próbować zdiagnozować ABS za pomocą zwykłego multimetru. Najczęściej problem tkwi w przewodach czujników kół przednich. Najlepiej wymienić na zwykłe przewody dwużyłowe i połączyć z instalacją ABS w okolicach zbiornika płynu układu chodzenia to z lewej strony, a z prawej w okolicach silnika wentylatora dmuchawy. Zastosować wtyczki uniwersalne. Pomiar oporności oraz napięcia przy obrocie kołem (to od strony koła), natomiast od strony sterownika ABS wykonać pomiar napięcia po włączeniu zapłonu. Było o tym na forum, poszukaj tematów a ABS-em.
  
 
Cytat:
2012-08-20 19:32:34, certiif pisze:
Najprościej i najszybciej to podłączyć Scanner 11. Ale również można próbować zdiagnozować ABS za pomocą zwykłego multimetru. Najczęściej problem tkwi w przewodach czujników kół przednich. Najlepiej wymienić na zwykłe przewody dwużyłowe i połączyć z instalacją ABS w okolicach zbiornika płynu układu chodzenia to z lewej strony, a z prawej w okolicach silnika wentylatora dmuchawy.



Ok. będę szukał, ale powiedz mi jeszcze na szybko czy wymieniać kable od czujnika do punktów które opisałeś, czy od komputera do tych punktów? gdzie te kable się uszkadzają? podejrzewam, że przy kołach, ale wolę zapytać

Pozdr.
  
 
Od czujników kół. (najczęściej uszkodzona izolacja, skorodowane, popękane przewody a w efekcie brak przejścia lub zwarcie)