Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-11-21 15:53:33 Alf3 - widze na zdjęciach w twoim profilu że masz dziwną konsolę z regulatorami nawiewu... Taką jak mają koreańczycy na swojej stronie. Masz chyba najstarsze espero w Polsce!
Mógłbyś zrobić wyraźniejsze zdjęcie? i opisać jak to działa? Chodzi mi głównie o środkowe pokrętło - co oznaczają poszczególne ustawienia. [ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2004-11-21 15:55:23 ] |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-11-21 22:47:21 alf3 czymam rozumieć, że jeśli samochód nie zapali "od razu" to generuje się błąd 53 Immobilizer'a? |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2004-11-22 08:17:54 A co to za kabel LPT-COM????
Do ALDLa używa się porty COM i interfejsu ze zwartym TX z RX (dokładnie to samo co sławny kabel MBUS do Nokii 5110) |
alf3 Daewoo Leganza Opole/Odrowąż | 2004-11-22 20:17:41 Tak mam inna konsole przełanczania nawiwów,obiecuje ze zrobie wieksze foto i wyjasnie jak działa.Samochód chyba jest najstarszy ( tej marki) w Polsce jest sprowadzony z Niemiec.Niewiem czy zauwazyłes ale ma też tylny zderzak inny i dlatego jest tam kwadratowa tablica rejestracyjna.
Jeżeli samochód nie zapali odrazu jest możliwość generowania kodu błedu immobilizera 53 ale to nie jest reguła,ale czesto w samochodach daewoo wystepuje (w matizie obowiązkowo) Co do kabli LPT-COM to niewiem nic na ten temat.Mam dojscie do skanera11-daewoo i jego uzywam do diagnostyki ewentualnie sprawdzam błędy za pomocą zwykłego spinacza odczytując kody tzw. kodem błyskowym. Pozdrawiam |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-11-22 22:57:03 LUK18 coś nie tak. tzw. LPT to port równoległu a tzw. COM to port szeregowy. Nie da się jednego zastąpić drugim. Pewnie masz COM'a na 25 pinowej wtyczce? |
LUK18 ESPERO 8.1 V8 Rzeszów | 2004-11-22 23:32:54 do tego portu pod nogami po prawej pasuje wtyczka z drugiego konca kabla drukarki tam gdzie sie drukarke podpina to chyba lpt |
LUK18 ESPERO 8.1 V8 Rzeszów | 2004-11-22 23:35:50 A tak poza tym to jak wyglada ta wtyczka od tej noki to mi nie daje spokoju |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-11-24 22:11:57 Zarówno LPT jak i COM to porty dwukierunkowe, przy czym pierwszy to transmija równolega a drugi szeregowa.
Z komputerem w samochodzie można się połaczyć tylko łączem szeregowym PC-ta, czyli COM (RS232). LPT w PC-cie ma złacze 25 pinowe - żeńskie COM (RS232) w PC-cie ma złącze 9 i/lub 25 pinowe - męskie |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-11-25 22:31:11 centronix to innymi słowy port LPT.
To co piszesz jest dla mnie niejasne. Nie wiem jak Ci pomóc. Nie znam sposobu zastąpienia jednego portu drugim |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-05-15 14:35:57 Zmontowałem interfejs, podłączyłem do laptopa (dzięki Andi_K) i wszystko działa ok.
Jednak okazało się, że komputer silnika nie wykrywa pełnego otwarcia przepustnicy - wciskam gaz do oporu, a komputer widzi, że gaz jest otwarty w 85%. Jest to dość istotne, bo gdy komp wykryje pełne otwarcie przepustnicy (WOT - Wide Open Throttle) to zmienia nieco parametry wtrysku - ignoruje lambdę i wzbogaca znacznie mieszankę oraz wyłącza sprężarkę klimy, by zapewnić możliwie duże przyspieszenie. Skoro u mnie silnik nie widzi WOT - to opisane zjawiska nie występują, więc moje auto nie uzyskuje maksymalnej mocy... Auto jeździ poza tym bardzo dobrze, ale chciałbym się dowiedzieć jak wygląda ta sprawa u innych. |
robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2012-08-19 23:27:50 Witam
Niestety nie dziala już FTP klubowy,więc na własną rękę szukałem programów do diagnostyki espero. Jutro będę lutował kabel i podłączał. Na forum lanosa znalazłem program "myALDL" - wygląda jak Tyranus. Czy da się nim zczytać błędy ABSu? czy Espero ma wogóle taką możliwośc? wymieniłem czujniki przy kołach, a ABS ciągle nie działa, chciałbym chociaż wiedzieć w którym kole tkwi problem. Pozdr. |
certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2012-08-20 19:32:34 Najprościej i najszybciej to podłączyć Scanner 11. Ale również można próbować zdiagnozować ABS za pomocą zwykłego multimetru. Najczęściej problem tkwi w przewodach czujników kół przednich. Najlepiej wymienić na zwykłe przewody dwużyłowe i połączyć z instalacją ABS w okolicach zbiornika płynu układu chodzenia to z lewej strony, a z prawej w okolicach silnika wentylatora dmuchawy. Zastosować wtyczki uniwersalne. Pomiar oporności oraz napięcia przy obrocie kołem (to od strony koła), natomiast od strony sterownika ABS wykonać pomiar napięcia po włączeniu zapłonu. Było o tym na forum, poszukaj tematów a ABS-em. |
robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2012-08-23 13:08:27
Ok. będę szukał, ale powiedz mi jeszcze na szybko czy wymieniać kable od czujnika do punktów które opisałeś, czy od komputera do tych punktów? gdzie te kable się uszkadzają? podejrzewam, że przy kołach, ale wolę zapytać Pozdr. |
certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2012-08-23 16:08:58 Od czujników kół. (najczęściej uszkodzona izolacja, skorodowane, popękane przewody a w efekcie brak przejścia lub zwarcie) |