Gubi sie iskra - 1.6EFi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, caly czas mam ten sam problem. Samochod ostygnie - odpala, popracuje chwile, gasnie, gubi sie iskra i koniec. O co moze chodzic? Sprawa mnie zaczyna draznic, bo juz 2 tyg. nie mam auta, stoi u rodzinki, pseudo-mechanicy tam dostepni grzebia i nic nie potrafia stwierdzic. Czyzby to cewka, a jesli tak, to jak mozna to sprawdzic?

Ps. Samochod ma LPG II gen, ale to chyba nie powinno miec znaczenia, gdyz odpalanie tylko na paliwie
  
 
Najlepiej byłoby przełożyć cewkę z jakiegoś Essiego i sprawdzić. BTW rezystancje cewek zapłonowych podawałem w poście dla RSiaków, poszukaj na forum.

Ogólnie przy takich objawach droga sprawdzania wygląda tak:

Czujnik położenia wału korbowego CPS,
Moduł zapłonu EDIS,
Cewki zapłonowe.
  
 
Tez tak mowilem, niestety tam gdzie samochod stoi nie ma specjalnej mozliwosci przekladek, ale zobaczymy. Modul ok, zostaje czujnik i cewka..
  
 
Parametry czujnika i modułu też sa opisane we wspomnianym moim poście.
  
 
Wilku, a jakie napiecie powinno byc na cewce? Ja mam u siebie 8V. Mechanik mowi, ze tak ma byc, Ty pisales o 12V.
  
 
Przy samym włączonym zapłonie powinno być circa to, co na akumulatorze.

A linka do czujnika, EDISa i cewek masz TU Różnica taka, że w RSie są dwie podwójne cewki a w EFi jedna poczwórna. Parametry takie same.