Toyota news !!! - Strona 71

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2010-03-03 09:09:12, Talus pisze:
Hybrydowa Toyota Auris Chociaż największym rynkiem sprzedaży pojazdów hybrydowych są obecnie Stany Zjednoczone, właściciele priusów nie mają tam ostatnio łatwego życia. Nie dość, że media straszą ich rzekomo zagrażającymi życiu usterkami, to jeszcze znaczna część Amerykanów odkryła niedawno istnienie nowoczesnych silników diesla i ogłosiła hybrydy "największą motoryzacyjną ściemą ostatnich lat". W USA powstał nawet swoisty obywatelski ruch walki z priusem - wiele "ekologicznych" samochodów padło ofiarą wandali. czytaj dalej Dla tych, którzy wciąż wierzą w przyjazną środowisku naturę samochodów hybrydowych, ale nie chcą ryzykować spotkania z podchmielonymi miłośnikami amerykańskich V8, Toyota przygotowała właśnie coś specjalnego. Na salonie w Genewie zadebiutował produkcyjny auris z napędem hybrydowym. Z zewnątrz, na tle zwykłego aurisa samochód wyróżnia się jedynie niewielkim znaczkiem z napisem "hybrid synergy drive". Po dokładnym przyjrzeniu auto dostrzeżemy jednak drobne modyfikacje (np. obniżone o 20 mm zawieszenie), które mają na celu obniżenie oporu powietrza. Głównym źródłem napędu jest 99-konny benzynowy silnik VVTi o pojemności 1,8 l, rozwijający 142 Nm momentu obrotowego. Wspomagający motor elektryczny ma moc maksymalną 82 KM i dysponuje 207 Nm momentu. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje nowemu autu mniej niż 10 sekund, a średnia emisja dwutlenku węgla wynosi 89 gramów na kilometr.


I po co komu taki silnik,niema czym jechac,a spali 10 po miescie jak bomba.
Prius na razie jest najlepszy,moze gdyby mu zalozyc diesla zamiast benzyny byloby lepiej.
A debile z USA to naprawde debile i nieuki,to ciemnogrod jak w sredniowieczu ,gdzie obiegowe opinnie sa niepodwazalne i nawet nikt ich nie probuje weryfikowac.
Po obejrzeniu filmu jak to pewien burak niemogl okielznac Priusa ktory rozpedzal sie do 160 przez to ze gaz zostal w podlodze,wsiadlem do naszego rospedzilem go do 100 na godzine gaz do dechy,lewa noga lekko na hamulec, I od tej pory mam odbity na czole znaczek Toyoty z kierownicy.Tyle z testow

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Toyota, Nissan i Mitsubishi zwierają szyki

Chcą walczyć razem. O co?

Przedstawiciele Toyoty, Mitsubishi i Nissana ogłosili dziś, że zakładają grupę, której celem ma być promowanie samochodów elektrycznych, standaryzacja urządzeń do ich ładowania oraz reklama nowej technologii zagranicą.

W skład grupy wejdzie też przedsiębiorstwo energetyczne z Tokio oraz ok. 150 innych podmiotów, w tym organizacji rządowych.

Przedstawiciele japońskich producentów aut przekonywali, że w dobie rosnącej troski o emisję szkodliwych substancji oraz uzależnienia od ropy naftowej nadszedł już czas, by upowszechnić samochody elektryczne.
Jedynym problemem jest obecnie niewystarczająca technologia, ale Japończycy zapowiadają, że wspólnymi siłami będą walczyć o „wygodę klienta”.
  
 
Cytat:
2010-03-13 11:08:01, Bigelektron pisze:
I po co komu taki silnik,niema czym jechac,a spali 10 po miescie jak bomba. (...)


Mnie jest potrzebny, gdybym miał kasę (ok. 120 tyś) na samochód, bez wahania kupiłbym nowego priusa. Też miałem okazje się przejechać. Spalanie wypadało na poziomie 3-5 litrów/100km.
Ale poczekałbym na wersję z możliwością ładowania z gniazdka.
Prius jak na razie zbiera same laury. W Japonii czeka się na niego pół roku.
  
 
Gdybym miał 120 tys. na samochód kupił bym coś fajnego za jakieś 70-80 tys. co normalnie jeździ i spala 6-8 l/100.... a resztę przeznaczył na benzynę
Nie rozumiem sensu obecnych hybryd. Pseudoekologiczne dupowozy do spokojnej jazdy.
Lotus wpadł na chyba fajniejszy pomysł wykorzystywania elektryczno-spalinowych silników
  
 
Toyota Land Cruiser V8 potwierdza wysoką jakość

Model Toyota Land Cruiser V8 osiągnął najlepszy jak do tej pory wynik w historii testów długodystansowych, jakie przeprowadził ceniony magazyn specjalistyczny Auto Bild Allrad. Pojazd przejechał ponad 80 000 km, również w trudnym terenie.


Model Toyota Land Cruiser V8, wyposażony w silnik Diesla D-4D o mocy 286 KM, osiągnął najlepszy jak do tej pory wynik w historii testów długodystansowych, jakie przeprowadził niemiecki magazyn specjalistyczny Auto Bild Allrad.

Niezależni specjaliści podkreślają łatwość, z jaką auto przeszło tą trudną próbę. Toyota przejechała ponad 80 000 km, w tym również w trudnym terenie oraz jako pojazd do ciągnięcia przyczepy.

Test magazynu Auto Bild Allrad dowiódł wysokiej jakości, niezawodności oraz solidności, z jakiej słynie Land Cruiser, który już prawie 60 lat stanowi jakże ważny element oferty handlowej marki Toyota w segmencie 4x4.


Źródła

• Toyota

ze strony: www.samar.pl
  
 
Toyota FT-86 w 2013 r.
Premiera nowej Toyoty została przesunięta.



Premiera nowego coupe Toyoty, którego zapowiedzią jest prototyp FT-86, została przesunięta o 2 lata. Według początkowych zapewnień auto miało być gotowe w 2011 r.; w tym samym czasie
miało też trafić do sprzedaży. Jednak zagraniczne serwisy informują, że japońskie coupe zobaczymy nie wcześniej niż w 2013 r., czego oficjalnym powodem jest słaba kondycja ekonomiczna Japonii. Nieoficjalnie mówi się, że Toyota chce zobaczyć, czy sukces odniesie hybrydowa Honda CR-Z, i jeśli tak się stanie, to sama również przygotuje wersję z takim napędem
.
  
 
Toyota inwestuje w producenta elektrycznych aut z Doliny Krzemowej

Japoński gigant zainwestuje w Teslę - raczkującego producenta elektrycznych aut z USA. W zamian Tesla uwolni Toyotę od problemów z zamkniętą fabryką w Kalifornii.



Spece z branży samochodowej przecierali oczy ze zdumienia. Japońska Toyota, największy koncern samochodowy świata, ogłosiła wczoraj o sojuszu strategicznym z Tesla Motors - maleńką firmą z Doliny Krzemowej, która chce produkować w USA na wielką skalę elektryczne samochody. Toyota zainwestuje 50 mln dol. w akcje Tesli po ofercie publicznej tej spółki, a wcześniej pomoże Tesli w konstruowaniu nowych aut i w ich produkcji.

W niecodziennym geście wsparcia tego sojuszu do Kalifornii przyleciał osobiście szef japońskiego koncernu Akio Toyoda, aby ogłosić umowę z Teslą. - Współpraca z młodą firmą, jaką jest Tesla, będzie dla Toyoty okazją, aby przypomnieć sobie ducha nowych wyzwań, podejmowania szybkich decyzji i elastyczności, które charakteryzują firmę Tesla - chwalił Toyoda nowego partnera.

Zadowolenia nie krył Elon Musk, szef i założyciel amerykańskiej spółki. - Decyzja Toyoty o podjęciu współpracy i zainwestowaniu w firmę Tesla to dla nas prawdziwy zaszczyt i potwierdzenie zalet naszej technologii - powiedział Musk.

Na razie Tesla Motors produkuje dwumiejscowe sportowe auto o napędzie elektrycznym, na które mogą sobie pozwolić tylko bogacze, bo kosztuje 109 tys. dol. Firma zapowiada jednak, że za trzy lata chce wprowadzić na rynek popularniejszy model auta elektrycznego, które będzie kosztować w USA 49 tys. dol.

Do tej pory Tesla nie miała jednak fabryki, aby produkować ten nowy samochód. Związek z Toyotą rozwiązuje problemy amerykańskiej firmy, bo Tesla kupi od Toyoty fabrykę aut NUMMI w Kalifornii, którą Japończycy dopiero niedawno zamknęli. Przez ćwierć wieku Toyota produkowała tam auta wraz z General Motors. Jednak w zeszłym roku GM postanowił wycofać się ze spółki z Japończykami. Kilka miesięcy później Toyota ogłosiła, że zamknie fabrykę, bo jest nierentowna po zakończeniu związków z GM. Być może o tej decyzji przesądziło to, że była to jedna fabryka Toyoty w USA, w której działały związki zawodowe. Związkowe wiano do NUMMI wniósł GM.

Władze Kalifornii protestowały przeciw zamknięciu fabryki przez Toyotę i zmusiły japoński koncern do przekazania ponad 200 mln dol. na zagospodarowanie terenów po fabryce i dla zwalnianych pracowników. Związkiem z Tesla Motors japoński koncern wykręcił jednak władzom Kalifornii numer. Bo za kilka dni władze Kalifornii zamierzały podpisać z Teslą umowę o wynajmie hal po fabryce Toyoty za 6,9 mln dol. rocznie. - Dopiero co wraz z Muskiem i jego menedżerami kończyliśmy wertować umowę - irytował się Mario Guerra z władz samorządowych regionu, w którym leży NUMMI. Teraz w Kalifornii muszą się pogodzić z tym, że w produkcji aut w tej fabryce nadal będzie brać udział Toyota.

Tesla ma szczęście do związków z tuzami motoryzacji. Przed rokiem prawie 10 proc. akcji amerykańskiej firmy kupił niemiecki Daimler. Potem cześć z nich producent mercedesów odstąpił funduszowi Aabar Investment z Abu Zabi, który jest też udziałowcem Daimlera.

http://wyborcza.biz
  
 
Polska: Rewelacyjnie niskie zużycie paliwa w Toyocie Prius III

Najnowszy Prius uzyskał w rajdach ekonomicznych wyniki zużycia 3,21 l/100 km oraz 2,95 l/100 km, poprawiając poprzednie rezultaty Priusa II (3,86 w 2008 roku) oraz udowadniając, że rodzinne i komfortowe auto może być bardzo oszczędne.
Kliknij, aby powiększyć Wyniki uzyskane w eko-rajdach potwierdziły, iż tak duży samochód jak Prius (wymiary auta segmentu C/D) potrafi spalić mniej paliwa niż znacznie mniejsi i lżejsi konkurenci (Skoda Fabia, Fiat Panda, VW Polo, Honda Insight). Dotyczy to zarówno warunków jazdy miejskiej, jak i szosowej (poprzedni Prius II wyraźnie tracił walory ekonomiczne podczas jazdy autostradowej z wyższymi niż 90 km/h prędkościami). To zasługa najnowszej generacji napędu hybrydowego (ale również wysokich umiejętności jazdy w stylu eko Maćka Kaczmarka – instruktora eko-drivingu, który od 3 lat specjalizuje się w wygrywaniu tego typu rajdów za kierownicami hybrydowych Toyot).

Najnowsza generacja napędu hybrydowego mocno różni się względem poprzedników: powiększono pojemność i moc silnika benzynowego (z 1,5 do 1,8 litra) oraz zwiększono moc motoru elektrycznego, zastosowano nowe oprogramowanie sterujące oraz poprawiono wydajność systemu baterii. To efekt nieustannych prac rozwojowych, które rozpoczęto już w latach 60-tych. I kontynuowano po premierze pierwszej generacji tego modelu w 1997 roku.

Najnowszy Prius debiutował na polskim rynku w kwietniu tego roku, a już w czerwcu i lipcu musiał stanąć do rywalizacji w organizowanych w Sosnowcu i Warszawie eko-rajdach. „Na treningi nie mieliśmy zbyt wiele czasu - przyznaje Maciej Karczmarek. „A były one konieczne, gdyż nowy system sterowania w układzie hybrydowym wymagał od kierowcy poznania sposobu ‘myślenia’ auta”.

W zorganizowanym w Sosnowcu Eco-rajdzie, dowodzony przez Maćka Prius III zużył na dystansie ponad 226 km średnio zaledwie 2,95 l/100 km. Lepszy wynik był w stanie osiągnąć jedynie Fiat 500 z silnikiem Diesla, który jest jednak samochodem o dwie klasy mniejszym i zdecydowanie lżejszym. Za Priusem znalazły się m.in. Skody Fabie, Volvo, Fiat Panda CNG, hybrydowa Honda CR-Z.

Trasa w 70% składała się z odcinków miejskich i dróg krajowych pozamiejskich. 30% stanowiła autostrada.

W Super teście Ekonomii 2010, zorganizowanym przez Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich, Prius pokazał drugi raz przewagę technologiczną. Tym razem odcinek autostradowy stanowił prawie 50% całej trasy zmuszając uczestników (20 aut) do wyższych prędkości średnich rajdu. W tych warunkach Prius III uzyskał wynik 3,21 l/100 km; to najmniejsze zużycie ze wszystkich samochodów hybrydowych, benzynowych i wysokoprężnych startujących w tych zawodach. W pobitym polu pozostawił m.in. Hondę Insight (4,28 l/100 km), Hondę CR-Z (4,55), Skodę Fabię 1.6 TDi (3,69), VW Polo Blue Motion (3,45), Fiata 500 JTD (3,64).

Trzecim sprawdzianem możliwości Priusa III była trzecia już edycja Eco-Challenge. W tym cyklicznie organizowanym eko-rajdzie przedstawiciele mediów walczą o koronę najbardziej ekonomicznego kierowcy, rywalizując za kierownicą Priusów. Tegoroczne wyniki były zaskakujące nawet dla organizatorów: najbardziej oszczędna załoga (red. Robert Bielecki i red. Wojciech Drzewiecki) spaliła 3,3 litra benzyny na odcinku ponad 400 km. Najsłabszy wynik z tej grupy to zaledwie 3,9 litra (zgodny z danymi producenta dotyczącymi średniego spalania w cyklu mieszanym).

Jak widać uzyskanie Priusem III wartości deklarowanych w fabrycznych folderach nie jest wielkim problemem. W czasie Eko-Challenge przeprowadzono także eksperyment: redaktorska załoga Wojciech Majewski/Marcin Stanisławski pokonała pierwsze 200 km rajdu z prędkością do 75 km/h, uzyskując średnie spalanie 3,7 litra. Drugą część (kolejne ponad 200 km) przejechała zwiększając maksymalną prędkość do 95 km/h. Uzyskany wynik był nadal taki sam: 3,7 l/100 km. To pokazuje potencjał nowej generacji napędu hybrydowego: tam gdzie Prius II notował już wyraźny wzrost zużycia paliwa, najnowszy Prius nadal oszczędza.

Nic dziwnego, że najnowszy napęd hybrydowy znowu uzyskał najwyższe oceny międzynarodowego jury konkursu Engine of The Year, wygrywając kategorię Green Engine of The Year.

Źródła

• Toyota Motor Poland
ze strony www.samar.pl
  
 
Jeśli to prawda....


Kierowcy toyot mylili pedały gazu i hamulca

Usterki nie są winą samochodów
– takie są ustalenia Amerykanów.

To może być przełom w sprawie usterek w autach Toyoty. Amerykański Departament Transportu
po przeanalizowaniu dziesiątek wypadków z udziałem toyot doszedł do wniosku, że winę w większości przypadków ponoszą kierowcy, a nie wadliwe pojazdy – podaje "Wall Street
Journal".

Wstępne wnioski z dochodzenia National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) za wypadki toyot i lexusów obarczają winą kierowców. Próbując zatrzymać pojazd mieli naciskać pedał gazu zamiast hamulca, czym doprowadzili do wypadku. "WSJ" podkreśla jednak, że Toyota ciągle ponosi odpowiedzialność za dwa wypadki, w których pedał gazu został zablokowany przez matę podłogową.

Toyota od kilku miesięcy oskarżana jest o usterki zagrażające życiu kierowców, w autach koncernu miało dochodzić m.in. do blokowania pedału gazu i niekontrolowanego przyspieszania. Informacje były dramatyczne. NHTSA otrzymała ponad 3 tysiące zgłoszeń o przyspieszających pojazdach, miało dojść do 75 tragicznych wypadków, w których zginęły 93 osoby.
  
 
Kolejna wpadka Toyoty. Problemy z Priusem

Wykryto awarię w pompie płynu chłodzącego.

Toyota znów słono zapłaci za awarię w swoich autach. Tym razem wzywa do serwisu 650 tys. właścicieli Priusów na całym świecie. W ich autach wadliwie działa pompa płynu chłodzącego- informuje yahoo.com.

Wadliwa pompa montowana była w autach wyprodukowanych pomiędzy 2004 a 2007 rokiem. 378 tys. z nich trafiło na rynek amerykański.

W tym modelu pompy - obecnie montowany jest inny - istnieje możliwość dostania się pęcherzyków powietrza do płynu chłodzącego. To spowalnia obieg płynu i może doprowadzić do jego przegrzania się i zmniejszenia mocy silnika.

To już kolejna wada wykryta w autach koncernu. Od listopada ubiegłego roku firma wezwała do serwisów właścicieli 14 mln różnych modeli samochodów Toyota.
  
 
Hyundai lepszy od Toyoty


Toyota w 2009 roku dumnie objęła pierwsze miejsce na podium jako największy producent samochodów na świecie, detronizując popadający w kłopoty koncern GM. Teraz japońska firma nie ma powodów do radości. W Europie wyprzedzili ją bowiem Koreańczycy.
Toyota powoli staje się cieniem samej siebie. Po zamieszaniu z potężnymi akcjami przywoławczymi i przez ogólny spadek sprzedaży Japończycy tracą właśnie pozycję największego azjatyckiego producenta samochodów w Europie. I to na rzecz niedocenianych do niedawna producentów z Korei - koncernu Hyundai-KIA.

Obie koreańskie marki sprzedały w pierwszych 10 miesiącach tego roku w sumie 521 369 samochodów. To o 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Bardzo dobry wynik sprawił, że Koreańczycy mają teraz 4,5 proc. udziału w europejskim rynku. Jednocześnie koncern Toyota, wliczając w to Lexusa, odnotował spadek sprzedaży o 17 proc. do 511 754 sztuk, co stanowi 4,4 proc. europejskiego rynku.

O sukcesie koreańskich marek stanowi na pewno korzystna cena i stale poprawiająca się jakość, a przede wszystkim duża różnorodność oferowanych modeli - od najmniejszych miejskich aut po duże SUV-y. Tymczasem Toyota wciąż boryka się z echem niedawnych akcji przywoławczych, które objęły kilka milionów samochodów.

Jeśli zaś chodzi o panowanie na świecie, Toyota wciąż zajmuje pierwsze miejsce. To się może jednak szybko zmienić, ponieważ od dłuższego czasu na pozycję światowego lidera zęby ostrzy sobie inny potężny koncern - Volkswagen, który dokłada wszelkich starań, by ten zaszczytny tytuł zdobyć.
  
 
Ceny ubezpieczeń poszybują w górę
Zapłacimy jeszcze więcej.

Firmy ubezpieczeniowe nie mają zamiaru ponosić żadnych dodatkowych kosztów i wszelkie zmiany w prawie natychmiast odbijają sobie na klientach.

Tak samo jest i tym razem. Jednym z pretekstów do podniesienia może być zaplanowana podwyżka składki na Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, który wypłaca odszkodowania za wypadki spowodowane przez kierowców bez obowiązkowego OC - czytamy na strefabiznesu.nowiny24.pl.

Co to oznacza w praktyce? Droższe AC i OC. Specjaliści z branży alarmują, że za zmiany zapłacą wszyscy - zarówno ci, którzy mają na koncie stłuczki czy wypadki, jak również kierowcy z czystym kontem.

Jakby tego było mało, do podwyżek przyczyni się także wyższy VAT. Podniesienie podatku podbije ceny napraw samochodów w warsztatach, a w perspektywie także stawki ubezpieczeń.



DROGI: Rząd wyciągnie miliony z kieszeni kierowców


Zapowiadany przez gabinet Donalda Tuska program budowy
autostradowych obwodnic miast może okazać się jedną wielką porażką.

Dlaczego? Kierowcy będą je omijali szerokim łukiem, bo za każdy kilometr trzeba będzie słono płacić.

W rezultacie ulice dużych miast zostaną rozjechane przez tysiące aut, a wydane przez samorządy na ich remont pieniądze pójdą w błoto.

Zdaniem urzędników, na fragmentach obwodnic miast liczących ponad 600 tysięcy ludzi zwolnione z opłat powinny być tylko samochody osobowe ich mieszkańców.

Auta osób dojeżdżających do pracy spod metropolii, za przejazd taką obwodnicą będą musiały zapłacić - czytamy na tvn24.pl.

Co ciekawe, w mniejszych miastach o zwolnieniu z opłat kogokolwiek nie ma nawet mowy.

Nie znam takiego kraju, w którym stosowane byłyby takie zasady, że właśnie obwodnice mają być płatne. To są złe rozwiązania, to jest szukanie pieniędzy - mówi TVN CNBC prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa Wojciech Malusi.

Minister infrastruktury co prawda potwierdza, że kilka miesięcy temu obietnice dotyczące darmowych obwodnic były, ale dziś sytuacja budżetu się zmieniła. Cezary Grabarczyk tłumaczy, że teraz nie można pozbawić Krajowego Funduszu Drogowego dodatkowych wpływów.
  
 
TUV, Dekra, GTU, ADAC – niemieckie instytuty potwierdzają jakość Toyoty

· W najnowszych raportach czterech niezależnych instytutów badania bezawaryjności pojazdów na czołowych miejscach znalazły się modele Toyoty.
· Toyota jest jedyną marką, która od lat zajmuje wysokie pozycje we wszystkich badaniach, bez względu na rodzaj stosowanej metodologii.
· Na czołowych miejscach raportów znajdują się wszystkie najbardziej popularne modele Toyoty – od Yarisa po RAV4.
· Wyniki niemieckich raportów bezawaryjności potwierdzają pozycję Toyoty jako lidera jakości i niezawodności w motoryzacji.
W ostatnim czasie opublikowane zostały raporty usterkowości TUV 2011, Dekra 2011, GTU 2011, oraz nagrody ADAC 2011. Niezależnie od przyjętej metodologii badań, na czołowych miejscach wszystkich czterech zestawień znajdują się modele Toyoty.
I. TUV 2011
Niemiecki Urząd Dozoru Technicznego (TUV) przebadał w ubiegłym roku ponad 7 milionów samochodów. Oceny stanu technicznego samochodu dokonywano podczas przeglądów rejestracyjnych, kontrolując ponad 100 podzespołów pojazdu. Raport TUV udostępnia wyniki w podziale na grupy wiekowe pojazdów.
W raporcie 2011 w pierwszych dziesiątkach najbardziej niezawodnych modeli w swoich grupach wiekowych Toyota znalazła się aż 17 razy. Wynik ten dał Toyocie pozycję najbardziej niezawodnej marki i zdystansował konkurentów. Dla porównania dwie kolejne marki znalazły się w pierwszych dziesiątkach odpowiednio tylko 8 i 10 razy:

Źródło: Raport TUV 2011
  
 
Wyniki Toyoty w Rajdzie Dakar 2011 – dominacja w klasie T2

Tegoroczna edycja Rajdu Dakar (zakończona 17 stycznia) należała w klasie T2 niemal wyłącznie do Toyoty. Dodatkowo, zwycięzcy tej klasy (Mitsuhashi / Guehennec), jadący Toyotą Land Cruiser V8, zajęli w generalnej klasyfikacji rajdu doskonałe 12. miejsce, co jest najlepszym wynikiem uzyskanym kiedykolwiek przez załogi grupy T2.
Samochody startujące w Rajdzie Dakar podzielone są na dwie klasy:
T1 – klasa konstruktorów. Samochody konstruowane od podstaw specjalnie na potrzeby rajdu. W efekcie mają niewiele wspólnego z seryjnie produkowanymi odpowiednikami.
T2 – samochody bazujące na seryjnych modelach. Zakres modyfikacji możliwych do przeprowadzenia jest ściśle określony regulaminem. O sukcesie lub porażce decydują przede wszystkim (poza umiejętnościami kierowcy) fabryczna technologia i niezawodność seryjnej konstrukcji.
W tegorocznej edycji Rajdu Dakar, załogi jadące Toyotami w tej klasie, dysponowały zmodyfikowanymi Land Cruiserami V8 oraz Land Cruiserami 120. Aż osiem załóg – z dziewięciu, które dojechały do mety rajdu – to zespoły jadące Toyotami:




Klasyfikacja grupy T2 pokazuje jak niezawodnymi i dopracowanymi konstrukcjami są fabryczne wersje Land Cruiserów, które stanowiły bazę dla powyższych wersji.
  
 
Toyota wymieni elementy układu paliwowego w niektórych egzemplarzach modelu Avensis

Jak poinformowała Toyota Motor Corporation z siedzibą w Tokio, niektóre samochody Toyota Avensis poprzednich generacji będą poddane akcji prewencyjnej związanej z układem paliwowym. Akcja dotyczy:
· wyłącznie samochodów z bezpośrednim wtryskiem paliwa w silnikach benzynowych o pojemności 2.0 i 2.4l,
· wyprodukowanych w latach 2000-2008.
Przyczyną ogłoszenia akcji prewencyjnej jest prawdopodobieństwo przedwczesnego zużycia przewodu paliwowego lub zaworu regulacyjnego pompy paliwowej, w wyniku którego może incydentalnie wystąpić nieszczelność układu. Zjawisko to dotyczy wyłącznie samochodów kilkuletnich. Problem zdiagnozowano w kilkudziesięciu autach na terenie Japonii podczas rutynowych inspekcji technicznych. Na terenie Europy nie odnotowano żadnego zgłoszenia związanego z tym tematem. Nie zaobserwowano także żadnych przypadków wymagających nagłej interwencji.

Tylko na podstawie wyżej wymienionych, odosobnionych przypadków wykrytych na terenie Japonii, Toyota zdecydowała się prosić użytkowników również z Europy o wizytę w serwisie i nieodpłatną wymianę części. Według pierwszych szacunków Toyota Motor Poland będzie zapraszała ok. 6 600 właścicieli Avensisów I i II do odwiedzenia swojego lokalnego dilera i dokonania darmowej wymiany części.
W Avensisach znajdujących się obecnie w sprzedaży nie występują żadne problemy układu paliwowego. Toyota Avensis jest najbardziej niezawodnym na rynku modelem segmentu D we wszystkich klasach wiekowych według niemieckiego raportu TUV 2011 (samochody 2-3 letnie, 4-5 letnie, 6-7 letnie, 8-9 letnie, 10-11 letnie).
Podejście Toyoty jest konsekwencją przywiązania szczególnej wagi do jakości i niezawodności samochodów. W wyniku wykrycia odosobnionych przypadków na terenie Japonii koncern zdecydował się na bezkompromisową akcję również w innych krajach, gdzie nie raportowano żadnych problemów. Akcja ma charakter wyłącznie prewencyjny dla zapewnienia najwyższego bezpieczeństwa użytkownikom.
To wyjątkowe na rynku motoryzacyjnym podejście Toyoty skutkuje najwyższymi lokatami osiąganymi w niemieckich rankingach bezawaryjności 2011. Niezależnie od przyjętej metodologii badania, modele Toyoty zyskują czołowe lokaty we wszystkich kategoriach wieku, przebiegu, czy segmentu samochodów (szczegóły w załączonym zestawieniu bezawaryjności według niemieckich instytutów badawczych).

żródło: Toyota Motor Poland
  
 
Amerykanie uwalniają Toyotę od zarzutów – nie było usterek

· Niezależne amerykańskie ośrodki badawcze po 10 miesiącach prac opublikowały raport badań nad elektronicznym mechanizmem przyspieszenia w modelach Toyoty i Lexusa;
· Raport uwalnia samochody Toyoty i Lexusa od zarzutu samoczynnego przyspieszania spowodowanego elektrycznym systemem sterowania pedału gazu;
10 miesięcy temu Departament Transportu USA zlecił dwóm niezależnym instytucjom badanie elektronicznego mechanizmu przyspieszenia w samochodach Toyoty:
NHTSA – Narodowa Agencja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
NASA – Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej
NHTSA i NASA badały elektroniczne systemy sterowania przepustnicą w samochodach Toyota po medialnych doniesieniach o rzekomym samoczynnym przyspieszaniu pojazdów.
8 lutego 2011 roku opublikowany został obszerny raport z badań, w którym obie instytucje stwierdziły, że systemy elektryczne stosowane w Toyotach i Lexusach nie powodowały samoczynnego przyspieszenia pojazdu. Ray LaHood, sekretarz transportu USA potwierdził wyniki naukowców: „Nie istnieją przypadki niezamierzonego przyspieszania samochodów Toyota związane z elektroniką”.
Toyota, która w swych pojazdach stosuje elektroniczne sterowanie przepustnicą od 2002 roku, stwierdziła, że przeprowadzone przez nią wcześniejsze testy wykluczyły możliwość występowania zakłóceń elektronicznych, powodujących samoczynne przyspieszanie pojazdów.
Po ogłoszeniu przez NHTSA, NASA i Departamentu Transportu USA raportu uwalniającego Toyotę od zarzutów o samoczynne przyspieszanie samochodów, Steve St. Angelo – Dyrektor Toyoty ds. jakości na Amerykę Północną powiedział:
Toyota z zadowoleniem przyjmuje stwierdzenia NASA i NHTSA dotyczące naszego inteligentnego systemu sterowania przepustnicą ETCS-i (Electronic Throttle Control System with intelligence). Jesteśmy pełni uznania dla dogłębności raportu. Wierzymy, że tak rygorystyczna naukowa analiza, wykonana przez najwybitniejszych amerykańskich specjalistów wzmocni zaufanie dla bezpieczeństwa samochodów Toyota i Lexus. Mamy nadzieję, że ten ważny raport zakończy nieuzasadnione spekulacje na temat opracowanego przez Toyotę systemu ETCS-i, który został starannie zaprojektowany i przetestowany w sposób wykluczający możliwość wystąpienia w warunkach rzeczywistych przypadków samorzutnego przyspieszania pojazdu. Będziemy wciąż rozwijać i instalować w samochodach Toyota i Lexus wiodące w branży rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo, w tym przełomowe, wyrafinowane systemy elektroniczne. Będziemy również kontynuować ścisłą współpracę z NHTSA i uznanymi ekspertami zewnętrznymi – zobowiązuje nas do tego najwyższe zaufanie, jakie klienci pokładają w bezpieczeństwie i niezawodności naszych pojazdów. Wszyscy pracownicy Toyoty – liczący 30 tysięcy zespół w Stanach Zjednoczonych i wiele tysięcy Amerykanów pracujących w dealerów i dostawców w całym kraju – koncentruje się na opiniach klientów i nieustannym usprawnianiu naszych produktów i zapewnianiu najwyższej jakości obsługi
źródło: Toyota.
  
 
Genewskie nowości



Uploaded with ImageShack.us

















  
 
Pełna wydajność europejskich fabryk Toyoty już w czerwcu br.

· Fabryki Toyoty w Europie (w tym Polska) już po miesiącu pracy na zwolnionych obrotach wracają do pełnej wydajności;
· Obniżenie tempa produkcji było spowodowane konsekwencjami marcowego trzęsienia ziemi w Japonii;
· Szybciej niż zakładano unormowana zostanie także produkcja w japońskich fabrykach Toyoty.
Toyota Motor Europe ogłosiła dzisiaj, że produkcja w europejskich fabrykach koncernu powróci do stanu sprzed trzęsienia ziemi w Japonii już w czerwcu br. Szybsze niż zakładano unormowanie europejskiej produkcji jest możliwe dzięki poprawie sytuacji dostawców, wytwarzających swoje produkty w Japonii.
„To znakomita wiadomość dla naszych Klientów i zespołu Toyoty” – powiedział Didier Leroy, Prezydent Toyota Motor Europe. „Pragnę podziękować naszym kooperantom za ogromny wysiłek, który podjęli aby ustabilizować sytuację po trzęsieniu ziemi w Japonii. Dziękuję także naszym Klientom za cierpliwość i zrozumienie” – dodał Leroy.
Również w fabrykach Toyota Motor Corporation zlokalizowanych w Japonii sytuacja wraca do stanu sprzed trzęsienia ziemi szybciej niż zakładano. Klienci zamawiający samochody wyprodukowane w Japonii już wkrótce mogą spodziewać się normalnego czasu dostawy.
Fabryki, które w czerwcu wracają do pracy z pełną wydajnością w Europie to: Toyota Motor Manufacturing UK (produkcja Avensisa, Aurisa, Aurisa HSD w Burnaston i Derbyshire, oraz silników w Deeside, Flintshire), Toyota Motor Manufacturing Turkey (produkcja Aurisa i Verso), oraz Toyota Motor Industries Poland (produkcja silników). Fabryka Toyota Motor Manufacturing France (produkcja Yarisa) wznowiła pracę z pełną wydajnością już 16 maja.
Toyota Motor Europe sprzedała w 2010 roku 808 311 samochodów. W 2011 roku koncern zakłada dalsze zwiększenie sprzedaży samochodów w Europie. W pierwszym kwartale 2011 roku wzrost sprzedaży Toyoty w Europie wyniósł 13% w stosunku do wyniku z 2010 r.
źródło: Toyota Motor Poland
  
 
Najbardziej niezawodne modele SUV

Oto ciekawy ranking najbardziej niezawodnych modeli SUV i 4x4, przygotowany przez brytyjski magazyn konsumencki "Which?" na podstawie informacji zebranych od prawie 67 000 użytkowników motoryzacji. Według autorów opracowania jest to największe tego typu badanie na Wyspach.
Badanie przeprowadzono w ubiegłym roku z udziałem dokładnie 66 669 użytkowników motoryzacji. Modele zostały pogrupowane w dwóch kategoriach wiekowych: do trzech lat oraz od czterech do ośmiu lat.

W ankiecie pytano brytyjskich kierowców o awarie, usterki i inne problemy, które w okresie eksploatacji spowodowały m.in. całkowite unieruchomienie pojazdu lub wymagały odwiedzenia stacji serwisowej.


Najbardziej niezawodne modele w wieku do trzech lat według Which? to:
- Toyota RAV4 (rok modelowy od 2006)
ocena za niezawodność: 89%
- Nissan X-Trail (rok modelowy od 2007)
ocena za niezawodność: 89%
- Kia Sportage (rok modelowy 2005-2010 )
ocena za niezawodność: 88%
- Ford Kuga (rok modelowy od 2008 )
ocena za niezawodność: 88%
- Mitsubishi Outlander (rok modelowy od 2007)
ocena za niezawodność: 87%

Najbardziej niezawodne modele w wieku do ośmiu lat według Which? to:
- BMW X3 (rok modelowy 2004-2010)
ocena za niezawodność: 82%
- Toyota RAV4 (rok modelowy od 2004)
ocena za niezawodność: 82%
- Honda CR-V (rok modelowy 2001-2007)
ocena za niezawodność: 82%
- Lexus RX (rok modelowy 2003-2009)
ocena za niezawodność: 80%
- Subaru Forester (rok modelowy 2002-2008 )
ocena za niezawodność: 79%

Wśród zwycięzców brytyjskiego rankingu znajdziemy model Toyota RAV4, który docenili również niemieccy specjaliści w raporcie niezawodności TUV 2011. W kategorii wiekowej aut 8-9-letnich RAV4 zajął trzecie miejsce (nota za niezawodność 10,2; średni wynik to 21,4), natomiast wśród samochodów 10-11-letnich uplasował się na pozycji drugiej (nota za niezawodność 10,5; średni wynik to 26).
źródło: Toyota
  
 
Odważna deklaracja Toyoty

W dniu 7 marca 2012 Toyota ogłosiła swoje wielkie plany co do produkcji samochodów napędzanych ogniwami wodorowymi. Są to niezwykle odważne deklaracje, gdyż obecna technologia w tym zakresie jest bardzo kosztowna i z komercyjnego punktu widzenia nieopłacalna. Kolejnym problemem jest brak infrastruktury pozwalającej na tankowanie wodoru.

Zapowiedzi Toyoty komentuje Kaushik Madhavan z Global Program Manager - Dzisiejsza informacja Toyoty dotycząca planów produkcji „dziesiątków tysięcy” samochodów napędzanych wodorem w najbliższych latach z pewnością dała innym producentom do myślenia. Programy związane z zastosowaniem ogniw paliwowych są prowadzone od jakiegoś czasu przez takie firmy jak Daimler czy Honda, ale różnica polega na wielkości produkcji zapowiedzianej dzisiaj przez Toyotę. Toyota zawsze realizuje swoje zapowiedzi, czego przykładem był model Prius, zatem nie ma powodu, aby wątpić w zaangażowanie koncernu w produkcję pierwszego pojazdu wykorzystującego ogniwa paliwowe w roku 2015, jak zaplanowano.

- Jednak prawdziwym wyzwaniem będzie powstanie infrastruktury pozwalającej na komercyjne napełnianie pojazdów wodorem. Europa i Ameryka Północna będą głównymi rynkami zbytu dla modeli Toyoty wykorzystujących ogniwa paliwowe. Rozbudowa infrastruktury jest tutaj tym ważniejsza, że w poprzednich latach inni producenci (BMW) musieli odłożyć swoje wielkie plany właśnie z powodu braku odpowiedniej bazy.

Czy Toyota przezwycięży wszelkie przeciwności, które obecnie stoją jej na drodze do wprowadzenia tego rewolucyjnego projektu? Na pewno nie będzie to łatwe, jednak jeśli koncern wykaże się podobną determinacją jak podczas wprowadzania na rynek modelu Prius i pozyska odpowiednich kooperantów ta idea ma szanse zostać zrealizowana.
źródło:wp.pl