Toyota news !!! - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Toyota i NBA

Toyota podpisała umowę na zmianę nazwy areny w której gra drużyna NBA Houston Rockets. Od jesieni hala będzie nosić nazwę Toyota Center.

A wszystko po to, by transmisje z gier Rockets w Toyota Center docierały do ... Chin. Gwiazdą drużyny z Houston jest chiński olbrzym Yao Ming, bardzo popularny w swojej ojczyźnie, a Toyota planuje w ten sposób mocniej zaznaczyć swoją pozycję na rynku chińskim.

Marketing pokrętnymi podąża ścieżkami
  
 
Pierwszy statek przewożący Toyoty Avensis, wyprodukowane w brytyjskiej
fabryce w Burnaston wypłynął z portu Southampton do Japonii. W pierwszym
transporcie do "kraju kwitnącej wiśni" dotrze 350 pojazdów, które spodziewane
są w porcie Tahara pod koniec sierpnia.

Jest to pierwszy przypadek w historii Toyoty, żeby auta wyprodukowane w
Europie były kierowane na rynek japoński. Avensis, która w europejskiej sieci
sprzedaży znajduje się od marca tego roku, do azjatyckich salonów trafi tej
jesieni.

- To jest dowód na to, że europejskie wyroby Toyoty darzymy bardzo dużym
zaufaniem. Japoński rynek jest bardzo wymagający i nastawiony na najwyższą
jakość. Jesteśmy przekonani, że wyprodukowana w Wielkiej Brytanii Avensis
spełni oczekiwania naszych rodaków - powiedział prezes Toyota Motor Europe,
Shuhei Toyoda.

Zakłady Toyoty w Burnaston i Deeside działają już 11 rok. W dziesiątą
rocznicę ich uruchomienia, w grudniu 2002 roku, świętowano tam ponad 1,3
miliona wyprodukowanych pojazdów i 1,1 miliona silników. W styczniu 2003 roku
fabryka w Burnaston rozpoczęła produkcję nowej wersji Avensis.

Zrodlo: motoryzacja.interia.pl/news?inf=411306
  
 
ale ryzykanci
  
 
Bez przesady panowie
  
 
Spoko, Toyota już pewnie dawno wysłała Japońców do Anglii i oni te 350 Avensisów sprawdzili dokładnie

Stay tuned for more news to come soon ...
  
 
Jackal skąd masz te wszystkie info?? Chyba nie masz nic ciekawego do roboty w pracy
  
 
Owszem mam, ale jakoś tak nie mogę przejść obok komputera podłączonego do sieci, żeby czegoś nie wyszperać z własnej ciekawości, potem to zamieszczam. A jak wracam do domu, to już nawet nie chce mi się do kompa siadać, więc czytam co wręce wpadnie, przeważnie prasę komputerową i motoryzacyjną

Niestety Toyota i Lexus nie zamieszczają zbyt wielu informacji o swojej działalności, bo kto by liczył te nędzne pojedyncze informacje zamieszczane np. w Reuter'sie.
  
 
Ja tam mam dość kompa po całym roku nauki a jeszcze czeka mnie robota bo inż trzeba obronić czyli program cały
  
 
Yamaha

Yamaha to też Toyota, tylko że Yamaha*

Drugi na świecie producent jednośladów, Yamaha, zapowiedział zastosowanie ogniwa paliwowego w motocyklach o małej pojemności silnika. Dyrektor Kunihiko Nakajima oświadczył na konferencji w Tokio, że prowadzone są analizy testów motocykla napędzanego takim ogniwem. Wynalazcą ogniwa jest Brytyjczyk William Grove, który w 1839 r. wyprodukował prąd, doprowadzając do syntezy cząstek wodoru z tlenem (produktem ubocznym była para wodna).


*) przypominam, że 5% Yamahy należy do Toyoty
  
 
Ciekawe i motorek będzie który 0-100 w 5 sekund zamknie i na ogniwach będzie śmigać
  
 
Daihatsu

Daihatsu Motor Co. ogłosił, że wezwie do serwisów 24,459 właścicieli modelu Mira, wyprodukowanych pomiędzy grudniem 2002 a marcem 2003.

Naprawa dotyczy źle dokręconych śrub wbudowanego komputera, mogących w najgorszym razie prowadzić do uszkodzenia silnika.

Dotychczas zanotowano 2 przypadki odkręcenia się źle dokręconych śrub mocujących, co spowodowało zwarcia.
  
 
Auuuuuuuu to się komuś dostało
  
 
Toyota wybuduje nową fabrykę ...

Toyota Motor Corporation planuje zbudować pilotażową fabrykę
do produkcji kwasu polimlekowego (polylactic acid), będącego bioplastikiem wytwarzanym z surowców odnawialnych, takich jak trzcina cukrowa.

Fabryka powstanie w obecnych zakładach firmy w Japonii. Planuje się, że będzie w stanie produkować 1000 ton bioplastiku rocznie.



[ wiadomość edytowana przez: jackal dnia 2003-07-29 12:52:56 ]
  
 
Ile defektów w komponentach do aut?

Tamio Shizonaki dyrektor z tajlandzkiego Działu Globalnych Zakupów Toyoty ogłosił, że w tym kraju wytwarza się najlepsze i najgorsze komponenty do samochodów tej marki.

Najlepszy dostawca osiągnął defect-ratio 46, a najgorszy 46.274. Tą najgorszą firmą jest Indus Motor Company.

W Ameryce Północnej średnia ilość defektów części do Toyot wynosi 671, w Europie 397.
  
 
Fajnie fajnie pożyjemy zobaczymy może moja nie ma defektów tak jak wasze
  
 
Chiny - trudny rynek

Chiny mają ponad miliard obywateli i pozornie nie ma nic łatwiejszego jak sprzedawać tam miliony aut. Okazuje się, że nie jest tak łatwo.

Najważniejsza jest lokalizacja, lokalizacja i jeszcze raz lokalizacja.
Lokalny protekcjonizm oraz słaba sieć dystrybucji uniemozliwiają producentom produkcję jednego modelu w jednej fabryce i sprzedaż aut na większym obszarze.

Wielkie koncerny, między innymi Toyota, muszą wybrać miasto i budować samochody tylko na lokalny rynek. Kto zdoła ulokować produkcję w najbogatszych miastach wygrywa stawkę.

A my narzekamy, że u nas jest dziwnie
  
 
U nas nie ma takich problemów. pozatym tam samochód musi być jak paczka zapałek żeby się zmieścili na drogach jak wszyscy wyjadą
  
 
Cytat:
2003-07-29 13:22:52, janooop pisze:
(...) tam samochód musi być jak paczka zapałek żeby się zmieścili na drogach jak wszyscy wyjadą



Na szczęście nie mają tyle kasy, żeby mić dużo samochodów, ale rok temu chyba z 5 milionów nowych kupili. Jak się wzbogacą, to qrde nikt o naszym malutkim ryneczku nie zechce pamiętać. Unia Europejska se swoją nędzną sprzedażą kilkunastu milionów rocznie, będzie tylko biednym kuzynem, podobnie jak USA.
Jeśli chodzi o elektronikę, to już mało co nie jest produkowane (jeszcze) w Chinach.
  
 
Spadek zysku w Toyocie

Jak podała gazeta Nihon Keizai, zysk operacyny Toyoty może spaść o 11% w pierwszym kwartale roku księgowego. Przyczyną spadku jest rosnący kurs jena.

Jednocześnie Toyota w dalszym ciągu notuje wzrost sprzedaży na wszystkich swoich rynkach - wzrost w Polsce znów jest rekordowy!
  
 
Nowa hybryda Toyoty


Toyota Motor Corp ogłosiła, że wypuszcza na rynek hybrydową benzynowo-elektryczną wersję minivana Alphard (zdjęcia modelu Alphard), który pojawił sie w sprzedaży w maju 2002. Model Aphard Hybrid napędzany jest silnikiem o pojemności 2.4 litra.