Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
BUGZ VW Golf Variant GT S ... Leszno | 2004-11-15 08:31:04 heh
masz racje ja po wymianie termostatu rowniez zauwazylem spora roznice. ale... wlozylem przed chlodnice karton i musze go wyciagnac bo... wczoraj bylem w Poznaniu i zauwazylem ze sie przegrzewa (choc kontrolka pokazuje ze temperatura jest OK bo gdy dochodzi do O (NORMAL) zaczyna zalaczac sie wentylator pomimo temperatury na zewnatrz bliskiej 0st C. na trasie OK ale po zaliczeniu kilku czerwonych swiatel na krzyzowkach wentylator niemalze za kazdym razem sie zalaczal... tak wiec jednak kartonik przy dobrym termostacie niewskazany no chyba ze to termostat jest w druga strone strzelony pozdrawiam |
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2004-11-15 12:01:51 mam pytanie Bo mi tez essi sie długo nagrzewa i chciałem wymienieć termostat. Kupiłem nowy i chce go sprawdzić czy poprostu działa.
Teraz mam pytania którą strone włazyć do goracej wody góra czy dół??? (sugerować sie zdjeciem ) czy moze całego go zanurzyć ??? co sie w nim ma sie zrobić (wsunąć przesunąć )po osiagnieciu odpowiedniej temperatury i jak długo ten proces trwa ??? Jaka powinna to być mniewiecej temperatura ??? Musze go sprawdzić zanim założe bo szkoda robocizny jesli jest zły Czekam niecierliwie na jakieś info bo dziś chciałbym go jeszcze zmienić Oto fotka podzrawiam |
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2004-11-15 12:48:06 Ok
przy 91 stopniach zaczoł sie otwierać, pełne otwacie miał prawie przy wrzeniu ok 99-100 stopni czyli to zimowy bo letni ma zakres od 85 -95 stopni zanurzyłem go całego bo zauwarzyłem że nie ma szczelności miedzy górą a dołem. Pytanie czy musze spuszczać płyn z układu chłodzenia czy po demontarzu termostatu tylko troszke mi sie wyleje cieczy ??? |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2004-11-15 13:50:41 Ja tam Panowie nigdy o takim wynalazu jak termostaty zimowe i letnie nie słyszałem i jest to dla mnie bzdura jakich mało. Termostat nie otwiera się głównie pod wpływem ciśnienia tylko temperatury - powinien sam się otworzyć przy odpowiedniej temperaturze. W samochodach dla danych układów chłodniczych jest podany konkretny zakres temperatur w jakich termostat powinien pracować i tyle, a nie letnie, zmowe, jessienne, na deszcz albo do wyjazdu nad słone morza...
Termostat jest jeden, a jak wam ktoś mówi, że to zimowy to chce was nabić w butelkę i sprzedać jakiś badziew, któego się nie może pozbyć. Sprawdzanie czy termostat jest dobry też nie ma dużego sensu, bo nie wiesz w jakij temperaturze jak się powinien otworzyć. Co najwyżej możesz sprawdzić go binarnir: działa - nie działa... |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2004-11-15 15:07:20 Kolego Dahoo. Jestem Kielek (Kiełek) a nie kielek, jestem inżynierem, który może wiedzieć co nieco o rozszeżalności cieplnej, jeżdżę Escortem a nie eskortem, termostaty nie są elementami napędu tylko układu chłodniczego napędu (to też nie do końca) i nie psują się często (patrz inż.). To że się otwierają przy określonych temperaturach i z określoną dynamiką to jest wynikiem zastosowania odpowiedniej mieszanki metali o różnej rozszerzalności cieplnej do sprężyny i określa to je charakterystyka. Takie uproszczenie jak podajesz odnośnie porównania temperatury owierania prowadzi do wniosku, że do samochodów A należy stosować termostaty zimowe (bo mają niższą temp otwarcia) niezależnie od pory roku, a do samochodów B termostaty letnie nawet w zimie.
Termostaty dzieli się względem ich charaktrystyk, a nie pór roku. A i nie znoszę jak mnie ktoś atakuje dlatego że wypowiadam swoje zdanie. I jak widac drażni mnie to... Pozdrówka, heja! |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2004-11-15 15:20:57 uniosłem się... teraz trzeba cos razem łykąć |
Dahoo GOLF 3 TDI Zielona Góra | 2004-11-15 15:22:02 Jak tylko będę w W-awie to dam znać |
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2004-11-16 00:34:12 Ojoj ale mała wymiana zdań była
Co do termostatu to z reguły wystepuje w nim element z bimetal lub lub termopara a ten co jest w essim to wg. ksiązki nazywa sie termostat woskowy. Fakt faktem ta spręzynka w termostacie nnie mieknie bo to wystepują tam za małe temperatury tylko ten cylinderek pracuje i pokonuje on siłe sprezyny i wysuwa sie ale robi to dzieki teperaturze a nie cisnieniu wody. Co do stwierdzenia zimowy czy letni to jest to kwestia umowna bo rzeczywiście normalnie nie ma takiego podziału ale w instrukcji do forda podano że poczatkowe uchylenie termostatu powinno sie zaczać 85-89 stopni to wiadomo ze ten ktory otwiera sie pozniej bedzie lepszy na zime a ten co wcześniej bedzie lepszy na lato wiec stąd takie określenia. Co do sprawdzania termostatu w wodzie to jest to uzasadnione poniewaz jestem w stanie sprawdzić przy jakiej temperaturze zacznie sie uchylac termostat wystarczy ze ma sie multimetr wyposazony w sonde do pomiaru temperatur i z dokładnościa do 1 stopnia moge powiedzieć ze moj zaczyna sie uchylać przy 90 stopniach a przy 100 stopniach mam pełne wychylenie. No to tyle a teraz do rzeczy termostat zmieniełem zajeło mi to 1 godzine na polu bo nie miałem dzis dostepu do garażu i musiałem tez wynmienić płyn chłodniczy bo ten co spuściłem to kolorem wygladał jak zuzyty olej samochodowy wiec nalałem nowy. Teraz autko nagrzewa sie momentalnie i w srodku mam wrezszcie ukochane ciepełko Także naprawa powiedła sie w 100 % dzieki również radom danym mi na forum za co dziekuje A oto kilka fotek moze komus sie przydadzą na tej fotce widac miejsce gdzie znajduje sie termostat (oczywiście tu juz jest wymontowany ) Druga fotka to termostat i jego obudowa i zrobna spinka blokujaca termostat w środku obudowy tutaj to samo tylko z innej strony widac wnekę w ktrorej ma być osadzony termostat na gumowej uszczelce i zatrzasniety zapinką Aby wymontowac termostat musialem sciagnac obudowe filtra powietrza z gumową rurą doprowadzajacą powietrze do kolektora. Nastepnie opróznić układ chołodniczyz płynów. Potem trzy rurki gumowe z obudowy termostatu nastepnie złacze czujnika ( w ksiązce tez podają aby zdjac kleme z akumumulatora wiec i to zrobiłem ale nie wiem po co). potem odkrecamy trzy sruby obudowy termostatu (klucz 10) widac te otwory na obudowie i wyciagamy obudowe potem odkleszczamy zapinke i wyciagamy stary termostat ze starą uszczelką czyslimy gniazdo i zakładamy nowy z nową uszczelką i jeszcze nowa uszczelka pomiedzy obudowe a korpus silnika i skrecamy wszystko z powrotem do kupy. A potem masz zaoszczedzone troche grosza na piwo . [ wiadomość edytowana przez: rick_3 dnia 2004-11-16 00:35:26 ] |
CyRaN Ford Escort Torun | 2004-11-16 02:22:12 tak jak patrzylem do "ksiazek serwisowych"(sam naprawiam czy cos w tym stylu) to zawsze jest napisane zeby odlaczyc kleme od akumulatora oni w nas nie wierza |
jaremo ESCORT Kwidzyn | 2004-11-16 20:12:38 Piekny temat, piekne wypowiedzi, az sie milo czyta taki instruktaz.
Rowniez natchniony, jutro podejmuje czynnosci majace na celu sprawdzenie poprawnosci dzialania mojego termostatu. Ja tez chce miec od razu ciplutko... A jak ! |
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2004-11-16 20:33:07 Panowie
Jeszcze jedna dobra wiadomość wiecie co sie stało po wymianie termostatu Spalanie mi spadło o ok 0.7l /100km teraz mi spala 10-10.5 l/100 km po miescie Pewnie dlatego ze ssanie sie szybciej wyłacza a to na krótkich trasach daje duze oszczedności na paliwie lub gazie Cos mi sie zdaje że duzo essich ma własnie uszkodzone termostaty i przez to one pala troszke za duzo. Co wy na to ??? w koncu mało kogo obchodzi zle działajacy termostat w lecie dopiero na zime przychodzi ciekawość. Pozdrawiam Co do fotek to były by lepsze i było by ich wiecej ale miałem tak brudne rece ze szkoda mi sie robiło mojego canona A80 Jak ktoś chce niech to przerobi to i da w porady na pewno ktoś z MKV ztego skorzysta Przekazuje wszystkie prawa autorskie w wasze rece Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: Rick_3 dnia 2004-11-16 20:34:28 ] |
SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2004-11-16 21:54:09 ... he ..... ja chyba też zajże w najbliższym czasie do Essiego pod maske i sprawdze termostat ..... |