Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2004-11-16 23:26:31
Przy temp 0 stopni na polu po ok 3 km spokojnej jazdy czyli ok 3-4 minut wskazówka opuszcza białe pole, po kolejnych 2 minutach jest juz blisko środka skali i tam sie zatrzymuje czyli po ok 5-6km. Podczas jazdy w trasie silnik mi sie nie wychładza i utrzymuje sie w polu normal. Przy staniu na swiatłach dochodzi do końca literki O po czym za chwile włacza sie wentylator na chlodnicy i robi swoje. Przed zmiana termostatu jadąc z pracy do domu ok 7 km wzkazówka dochodziła mi tylko do granicy białego pola z polem normal czasem jak mocno deptałem to je lekko przekraczała ale nie dochodziła nawet do literki M . Silnik mi sie tylko wtedy rozgrzewał w mieście jak stawałem duzo na swiatłach. Zdarzało mi sie tez tak że wyjeżdzajać z miasta z rozgrzanym silnikiem do połowy skali i po kilku km w trasie (czyli stała predkość) tak sie wychładzał ze wskazówka wracała do granicy białego pola a przy 90 km/h i 5 biegu nawet opadała jeszcze niżej. Także wymiana termostatu (płyn w chłodnicy też zmieniełem) dała mi nie tylko szybsze ciepełko ale i oszczeność paliwa. Także taka drobna wymiana a ile potrafi radości sprawić no i korzyści. |
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2004-11-17 22:59:37
Dahoo podaj czasu rozgrzewaia u ciebie ??? Skolmi szkoda że ci te rurki przeszkadzają ale z drugiej strony masz klime a ja nie wiec myśle żę jestes w lepszej sytuacji niż ja. Bo w lecie masz cool |
zero Sympatyk FEFK Zafira OPC V6 Swarzędz koło Poznania :D | 2004-11-18 09:31:25 @Dahoo
czy kupowałeś oryginalny termostat czy produkt innej firmy ?? pozdro |
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2004-11-18 09:39:18
Jaki post reklamowy ??? Poprostu chciałem mieć ciepełko na zime w moim Essim no i sie udało. A że troszke mi na tym spalanie zmalało to nic tylko sie cieszyć. Co do spalania to bedzie ono mniejsze ale w warunkach miejskich czyli krotkie trasy bo w trasie raczej tego sie nie odczuje. Ale kto wie na razie w trasie go nie sprawdzałem. Chyba zaczne produkcje termostatów a zarobioną kaske na modernizacje Essiego przeznacze Ja dałem za termostat 29 zł nie oryglinalny mozna było sie tego spodziewac że jak sie usłyszy o zmniejszeniu spalania to bedzie takie poruszenie [ wiadomość edytowana przez: rick_3 dnia 2004-11-18 09:44:13 ] |
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2004-11-18 10:02:10 na pewno uciekinie ci to co masz z zbiorniczku wyrownawczym no i to co masz powyzej wysokości termostatu moliwe ze łacznie ci ucieknie tego 2-3 litrów.
Ale sprawdz sobie jaki masz płyn chłodzący czy nie jest juz zuzyty bo moj był czarny jak go spuszczałem a w zbiorniczku był niebieski takze nie sugeruj sie kolorem płynu w zbiorniczku trzeba patrzec na to co sie spuszcza. zaleca sie wymiany płynu co 2 sezony a fordowski mozna trzymac do 4 zesonów |
jac25 Corolla E11 Świebodzin | 2004-11-18 10:16:09 u mnie siedzi borygo do aluminiowych (zielone)
ale autko kupione w tym roku to moze jednak zmienie i zrobie to sam bo ostatnio z braku czasu zmienialem olej u mechnaika i przelal chyba az o litr - kretyn jeden i teraz musze sobie spuscic nadmiar przez tego patalacha. |
Dahoo GOLF 3 TDI Zielona Góra | 2004-11-18 10:31:23
Kupiłem nieoryginalny. Jakiejś francuskiej firmy, nie pamiętam jakiej (wywaliłem pudełko). dałem za niego 21 złociszy. Jak kupowałem to pytałem sprzedawcy ( inzynier mechniki) o termostaty motorkrafta i odradził mi, bo mówi że te motorkrafta sprzedawane na były blok socjalistyczny są robione w jakości "turecko irackiej" (cokolwiek to znaczy) i szkoda za nie przepłacać. pozdro |
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2004-11-18 10:32:59
spoczko sprawdziłem na swoim mam podane 3 sezony daja na niego gwarancje do -37. Teraz dane z ksiązki silniki 1,6 i 1,6 8v EFI płyn Ford ESD-M97B-49A zabezpiecznie do -35 stopni Czestotliwosć obsługi: wymiana cieczy nie rzadziej niż co 4 lata silniki 1,6 i 1,8 16v ZETEC Antigel Motorcraft Super Plus 4 (ESD-M97B-49A) Czestotliwosć obsługi: wymiana cieczy i płukanie układu nie rzadziej niż co 4 lata Ok próba ci wyszła dobra tylko powiedz skad ci pobierali probke płynu do badania z samej chłodnicy czy ze zbiornika wyrównawczego ??? |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2004-11-18 13:00:36
Sam sobie pobierałem (bo mam terster) ze zbiorniczka. Pewnie źle? |
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2004-11-18 13:17:25
no raczej zle bo w zbiorniczku masz ładny kolorek a w samej chłodnicy bedziesz miał czarny żur od osadów mozliwe ze juz o konsystencji rzadkiego kiślu od tego sie zapychaja kanaliki. Radze ci zmienić płyn jesli sie myle to poprostu go wlejesz spowrotem jesli mam racje to uchroni cie to przed płukaniem układu [ wiadomość edytowana przez: rick_3 dnia 2004-11-18 13:24:58 ] |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2004-11-18 13:40:04 Jutro wymieniam termostat. Fachowcy oglądną i zdecydują zdecydują.
PS. Faktycznie, jak dobrze pódzie, to płyn ze zbiorniczka może nigdy nie "zobaczyć" reszty układu |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2004-11-19 11:53:14 Płyn po spuszczeniu wyglądał jak olej (okropnie) i miał krzepliwość -18 st. C.
|
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2004-11-19 23:50:53
Wiedziałem ze bedzie wygladał jak przepracowany olej. Pytanie mam ile ci tego litrów zeszło tz. czy wszystko z duzego obiegu?? no i czy termostacik miałeś dobry czy do wymiany ??? |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2004-11-20 09:06:29 Zeszło 7,2l. Weszło 7l (czyli przepisowe). Termostacik też był robiony i teraz to... zupełnie inny samochód.
Ile radości mogą dać małe naprawy |