Termostat wymieniony - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-11-16 21:43:41, lukas101 pisze:
jak juz jesteście po wymianie tego cuda techniki to napiszcie po ilu km(a może metrach!!!???) wam sie razgrzewa (powiedzmy wskazówka opuszcz białe pole).



Przy temp 0 stopni na polu po ok 3 km spokojnej jazdy czyli ok 3-4 minut wskazówka opuszcza białe pole, po kolejnych 2 minutach jest juz blisko środka skali i tam sie zatrzymuje czyli po ok 5-6km.
Podczas jazdy w trasie silnik mi sie nie wychładza i utrzymuje sie w polu normal.
Przy staniu na swiatłach dochodzi do końca literki O po czym za chwile włacza sie wentylator na chlodnicy i robi swoje.



Przed zmiana termostatu jadąc z pracy do domu ok 7 km wzkazówka dochodziła mi tylko do granicy białego pola z polem normal czasem jak mocno deptałem to je lekko przekraczała ale nie dochodziła nawet do literki M .
Silnik mi sie tylko wtedy rozgrzewał w mieście jak stawałem duzo na swiatłach. Zdarzało mi sie tez tak że wyjeżdzajać z miasta z rozgrzanym silnikiem do połowy skali i po kilku km w trasie (czyli stała predkość) tak sie wychładzał ze wskazówka wracała do granicy białego pola a przy 90 km/h i 5 biegu nawet opadała jeszcze niżej.

Także wymiana termostatu (płyn w chłodnicy też zmieniełem) dała mi nie tylko szybsze ciepełko ale i oszczeność paliwa.
Także taka drobna wymiana a ile potrafi radości sprawić no i korzyści.

  
 
Potwierdzam to co napisał Rick_3. Tylko, że u mnie auto rozgrzewa się jeszcze szybciej . Co do spalania gazu to nie wiem dokładnie ile tego wychodzi, bo jeszcze nie sprawdzałem, ale będę wiedział w piątek, wtedy wyjeżdżę całą butlę z gaiem i z pewnością o tym napiszę.
  
 
A mi jakieś cholerne rurki od klimy ida nad samym termostatem i ni cholery nie ma jak się do niego dobrać, więc muszę się zdać na ABSCar.


:wiście do wymiany skłonił mnie ten wątek
  
 
Cytat:
2004-11-17 07:39:31, Dahoo pisze:
Potwierdzam to co napisał Rick_3. Tylko, że u mnie auto rozgrzewa się jeszcze szybciej . Co do spalania gazu to nie wiem dokładnie ile tego wychodzi, bo jeszcze nie sprawdzałem, ale będę wiedział w piątek, wtedy wyjeżdżę całą butlę z gaiem i z pewnością o tym napiszę.



Dahoo podaj czasu rozgrzewaia u ciebie ???

Skolmi szkoda że ci te rurki przeszkadzają ale z drugiej strony masz klime a ja nie wiec myśle żę jestes w lepszej sytuacji niż ja.
Bo w lecie masz cool
  
 
Wystarczy jakieś 300 m żeby poczuć ciepełko z wylotów powiertza, a wskazówka jest na normal już po ok 1,5 km. Ja mam dość duże dziury w grilu i może dlatego tak sie to odbywa (powoli? ). Jutro jadę w trasę to będę wiedzieć ile spalił po tej wymianie więc dopiszę.

Pozdro
  
 
i wyszło na to że był to post reklamowy....
chyba 50% forum własnie wymieniło termostat albo sie za to zabierze wkrótce.
zreszta ja też zaraz bede dzwonił do forda czy maja na składzie a jak nie to na jutro na pewno bedzie
  
 
@Dahoo

czy kupowałeś oryginalny termostat czy produkt innej firmy ??

pozdro
  
 
Cytat:
2004-11-18 09:24:17, jac25 pisze:
i wyszło na to że był to post reklamowy.... chyba 50% forum własnie wymieniło termostat albo sie za to zabierze wkrótce. zreszta ja też zaraz bede dzwonił do forda czy maja na składzie a jak nie to na jutro na pewno bedzie



Jaki post reklamowy ???
Poprostu chciałem mieć ciepełko na zime w moim Essim no i sie udało.
A że troszke mi na tym spalanie zmalało to nic tylko sie cieszyć.
Co do spalania to bedzie ono mniejsze ale w warunkach miejskich czyli krotkie trasy bo w trasie raczej tego sie nie odczuje. Ale kto wie na razie w trasie go nie sprawdzałem.

Chyba zaczne produkcje termostatów a zarobioną kaske na modernizacje Essiego przeznacze

Ja dałem za termostat 29 zł nie oryglinalny

mozna było sie tego spodziewac że jak sie usłyszy o zmniejszeniu spalania to bedzie takie poruszenie

[ wiadomość edytowana przez: rick_3 dnia 2004-11-18 09:44:13 ]
  
 
właśnie - cały czas mowa byla o termostatach i cenach w granicach 20-30zł a ja głupi myslalem ze to za oryginaly.
ale pan e euro-car'u mnie oswiecil - termostat do 1,4i '89 kosztuje ok. 80zl.
czyli kupie niemotorcrafta
a jeszcze mam pytanie czy musze spuscic plyn czy moze nieduzo mi ucieknie jak nie bede spuszczal tylko wykrece termostat?
  
 
na pewno uciekinie ci to co masz z zbiorniczku wyrownawczym no i to co masz powyzej wysokości termostatu moliwe ze łacznie ci ucieknie tego 2-3 litrów.

Ale sprawdz sobie jaki masz płyn chłodzący czy nie jest juz zuzyty bo moj był czarny jak go spuszczałem a w zbiorniczku był niebieski takze nie sugeruj sie kolorem płynu w zbiorniczku trzeba patrzec na to co sie spuszcza.
zaleca sie wymiany płynu co 2 sezony a fordowski mozna trzymac do 4 zesonów
  
 
Cytat:
2004-11-18 10:02:10, Rick_3 pisze:
zaleca sie wymiany płynu co 2 sezony a fordowski mozna trzymac do 4 zesonów



Tu bym polemizował. Ja mam np. pomarańczowego super plusa i na karcie przeglądu jest zalecana wymiana co 10 lat. Mój ma latek prawie 8 i tydzień temu wykazał wytrzymałość -37 st. C.

Niebieskozielony co 6 lat, a co 4 lata .....................korek w zbiorniczku wyrównawczym
  
 
u mnie siedzi borygo do aluminiowych (zielone)
ale autko kupione w tym roku to moze jednak zmienie i zrobie to sam bo ostatnio z braku czasu zmienialem olej u mechnaika i przelal chyba az o litr - kretyn jeden i teraz musze sobie spuscic nadmiar przez tego patalacha.
  
 
Cytat:
2004-11-18 09:31:25, zero pisze:
@Dahoo czy kupowałeś oryginalny termostat czy produkt innej firmy ?? pozdro



Kupiłem nieoryginalny. Jakiejś francuskiej firmy, nie pamiętam jakiej (wywaliłem pudełko). dałem za niego 21 złociszy.
Jak kupowałem to pytałem sprzedawcy ( inzynier mechniki) o termostaty motorkrafta i odradził mi, bo mówi że te motorkrafta sprzedawane na były blok socjalistyczny są robione w jakości "turecko irackiej" (cokolwiek to znaczy) i szkoda za nie przepłacać.

pozdro
  
 
Cytat:
2004-11-18 10:13:25, Skolmi pisze:
Tu bym polemizował. Ja mam np. pomarańczowego super plusa i na karcie przeglądu jest zalecana wymiana co 10 lat. Mój ma latek prawie 8 i tydzień temu wykazał wytrzymałość -37 st. C. Niebieskozielony co 6 lat, a co 4 lata .....................korek w zbiorniczku wyrównawczym


spoczko sprawdziłem na swoim mam podane 3 sezony daja na niego gwarancje do -37.

Teraz dane z ksiązki

silniki 1,6 i 1,6 8v EFI
płyn Ford ESD-M97B-49A zabezpiecznie do -35 stopni
Czestotliwosć obsługi: wymiana cieczy nie rzadziej niż co 4 lata

silniki 1,6 i 1,8 16v ZETEC
Antigel Motorcraft Super Plus 4 (ESD-M97B-49A)
Czestotliwosć obsługi: wymiana cieczy i płukanie układu nie rzadziej niż co 4 lata

Ok próba ci wyszła dobra tylko powiedz skad ci pobierali probke płynu do badania z samej chłodnicy czy ze zbiornika wyrównawczego ???
  
 
Cytat:
2004-11-18 10:32:59, Rick_3 pisze:
Ok próba ci wyszła dobra tylko powiedz skad ci pobierali probke płynu do badania z samej chłodnicy czy ze zbiornika wyrównawczego ???



Sam sobie pobierałem (bo mam terster) ze zbiorniczka. Pewnie źle?
  
 
Cytat:
2004-11-18 13:00:36, Skolmi pisze:
Sam sobie pobierałem (bo mam terster) ze zbiorniczka. Pewnie źle?


no raczej zle bo w zbiorniczku masz ładny kolorek a w samej chłodnicy bedziesz miał czarny żur od osadów mozliwe ze juz o konsystencji rzadkiego kiślu od tego sie zapychaja kanaliki.

Radze ci zmienić płyn jesli sie myle to poprostu go wlejesz spowrotem jesli mam racje to uchroni cie to przed płukaniem układu

[ wiadomość edytowana przez: rick_3 dnia 2004-11-18 13:24:58 ]
  
 
Jutro wymieniam termostat. Fachowcy oglądną i zdecydują zdecydują.

PS. Faktycznie, jak dobrze pódzie, to płyn ze zbiorniczka może nigdy nie "zobaczyć" reszty układu
  
 
Płyn po spuszczeniu wyglądał jak olej (okropnie) i miał krzepliwość -18 st. C.
  
 
Cytat:
2004-11-19 11:53:14, Skolmi pisze:
Płyn po spuszczeniu wyglądał jak olej (okropnie) i miał krzepliwość -18 st. C.


Wiedziałem ze bedzie wygladał jak przepracowany olej.
Pytanie mam ile ci tego litrów zeszło tz. czy wszystko z duzego obiegu??

no i czy termostacik miałeś dobry czy do wymiany ???
  
 
Zeszło 7,2l. Weszło 7l (czyli przepisowe). Termostacik też był robiony i teraz to... zupełnie inny samochód.

Ile radości mogą dać małe naprawy