Termostat wymieniony - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No i sprawdziłem:
spalanie przed wymianą termostatu: 11.5l PLG
spalanie po wymianie: 9,5l LPG

Pomiar wykonany po jeździe po mieście i trasie (80% / 20%).

  
 
Hehe no mi tez czasem zejdzie ponizej 10 litrów gazu na 100 km po miescie tylko musze nie przekraczać 3500 obr/min

A i jeszcze jedno jak taknkuje ostatnio na shell-u power-gaz to coraz czesciej schodzi mi ponizej 10 l /100km.
  
 
A gdzie w MK5 znajduje sie czujnki temperatury silnika ?
I drugie pytanie : Jak samemu wyplukac uklad chlodzenia ?

Z gory dzieki za odpowiedz.
  
 
a ja wymienilem termo, odpowietrzylem, wyplukalem i nadal mi sie ochladza Czemu??? Plizz pomozcie bo musze z kartonem smigac
  
 
Cytat:
2004-11-27 14:31:50, jaremo pisze:
A gdzie w MK5 znajduje sie czujnki temperatury silnika ? I drugie pytanie : Jak samemu wyplukac uklad chlodzenia ? Z gory dzieki za odpowiedz.



Odpowiedzcie prosze szybko na to pytanie bo chcialem sie dzis za to zabrac jak jeszcze widno bedzie.
Z gory dzieki za odpowiedz...
  
 
czujnik temperatury znajduje się zaraz koło obudowy termostatu, z przodu bloku silnikowego(po prawej stronie kolektora wydechowego - jeśli stoisz przodem do silnika) jest na niego nasunięta taka wtyczka zabezpieczona gumową obudową, z niej wychodzi pojedyńczy kabelek. Po sciągnięcui wtyczki i wdoczna jest nagwintowana końcówka czujnika.
  
 
Cytat:
2004-11-27 18:18:15, rex pisze:
a ja wymienilem termo, odpowietrzylem, wyplukalem i nadal mi sie ochladza Czemu??? Plizz pomozcie bo musze z kartonem smigac


A sprawdziłes przed zalozeniem czy termostat działa prawidlowo ???
mozna to sprawdziść na chlodnicy otórz zapal auto i lekko go nagrzej ale tak do polowy białego pola przed normal i sprawdz reką czy chłodnica jest zimna czy ciepła. powinna byc zimna jesli jest ciepła to znaczy ze termostat jest juz otwarty. czyli albo cos go zablokowało albo ma niska temp otwercia prawidłowa to 85-90 stopni.

Albo zle załozyłeś spinke i moze sie ona obsuneła i przyblokowała termostat w pozycji otwarcia ??? Ktos tu na forum pisał ze mu sie tak stało.
  
 
Cytat:
2004-11-29 12:16:02, Rick_3 pisze:
... Albo zle załozyłeś spinke i moze sie ona obsuneła i przyblokowała termostat w pozycji otwarcia ??? ...



..albo moze nie dales tej gumowej uszczelki pod termostat i plyn przelewa sie w miejscu gdzie termostat przylega do obudowy...
  
 
Naprawiałem ostatnio ogrzewanie u kumpla termostat nowy nagrzewnice wypłukalismy a tu dalej leci letnie powietrze no i okazało się że w przewód dolotu wody do nagrzewnicy gazownicy wpieli rozgałęznik i woda w większości szła na reduktor a nie na nagrzewnice . Wywaliłełem rozgałeznik i ogrzewanie reduktora pociągłem od kolektor ssącego i w autku grzeje bdb.Jak masz gaz sprawdz to
  
 
co do ogrzewania to jak wymienialem nagrzewnice to mi sie linka od temperatury siakos przestawila i nie domukalo doplywu z zewnatrz. Warto to sprawdzic.
  
 
Witam.
Z gory przepraszam ze wyciagam stare watki ale mam jedno pytanie. Po wymianie termostatu i plynu slychac w samochodzie jak sie chyba ten plyn przelewa.Slychac tak jakby gdzies w srodku leciala woda ciurkiem. Czy to moze byc przyczyna tego ze uklad jest zapowietrzony czy cos takiego? A jesli jest zapowietrzony to jak go odpowietrzyc? Dodam jeszcze ze samochod szybko sie nagrzewa i dmucha bardzo goracym powietrzem.

Z gory dzieki za odpowiedz.

A tak przy okazji jak ktos chce to po wymianie zostaly mi dwie uszczelki ( miedzy termostatem i blokiem silnika) i chyba 3 uszczelki gumowe.Jak ktos chce to moge wyslac za free. Wszystkie uszczelki sa nowe i nie uzywane. Byly razem z termostatem i sa chyba do innych typow silnikow.
  
 
Aby odpowietrzyć układ otwierasz zbiorniczek i "katujesz" autko aż do włączenia dmuchawy. Tyle.


Pzdr.
  
 
Cytat:
2004-12-12 20:09:06, jaremo pisze:
Po wymianie termostatu i plynu slychac w samochodzie jak sie chyba ten plyn przelewa.Slychac tak jakby gdzies w srodku leciala woda ciurkiem. Czy to moze byc przyczyna tego ze uklad jest zapowietrzony czy cos takiego? A jesli jest zapowietrzony to jak go odpowietrzyc? Dodam jeszcze ze samochod szybko sie nagrzewa i dmucha bardzo goracym powietrzem. Z gory dzieki za odpowiedz. A tak przy okazji jak ktos chce to po wymianie zostaly mi dwie uszczelki ( miedzy termostatem i blokiem silnika) i chyba 3 uszczelki gumowe.Jak ktos chce to moge wyslac za free. Wszystkie uszczelki sa nowe i nie uzywane. Byly razem z termostatem i sa chyba do innych typow silnikow.



Może to faktycznie coś w układzie chłodzenia (chociaż ma się sam odpowietrzać), ale ja ostatnio się zastanawiałem co to i się okazało ... ale to już doczytaj tutaj

Co do uszczelek to ja bym potrzebował tą, którą się wkłada pomiędzy obudowę termostatu, a sam termostat... Taka została?

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-12-12 21:25:59, chasmo pisze:
Co do uszczelek to ja bym potrzebował tą, którą się wkłada pomiędzy obudowę termostatu, a sam termostat... Taka została? Pozdrawiam



Jutro sprawdze dokladnie i opisze co zostalo. Zdjec nie zrobie aparat pozyczylem
  
 
Trochę stary wątek - ale ostatnio mi się o tym przypomniało (muszę siędobrać do termostatu bo nie wiem czy mam w nim uszczelkę/o-ring) i przebrnąłem jeszcze raz przez czasem całkiem ciekawe i zaskakujące teorie (pomijam to, chodzi mi tylko o montaż samego termostatu "co by było jasne")

Dahoo - jeśli mówiąc, "4, ta krótsza część idzie w stronę silnika więc woda napiera na nią. " miałeś ma myśli tą część po drugiej stronie sprężyny - bo ona jest krótsza, to nie do końca masz rację....(chyba, że mi się coś po........?). Tutaj fotka z książki



Rick_3 - Ty wymieniałeś - jak termostat był włożony bo z fotek nie można dojść. Bo wiecie - można go włożyć na 2 sposoby

Pozdr
  
 
Masz racje chasmo mogło mi sie pomylic podczas szybkiego pisania. Termostat mam napewno prawidłowo założony, czyli tak jak był poprzednio i jak to jest pokazane na fotce. Najważniejsze że wymiana termostatu jest trywialna. Pozdro
  
 
Chasmo termostacik ma być własnie włozony tak jak masz na fotce.
widze że na fotce to gość ma tą obudowe chyba prosto z fabryki też bym tak chciał
  
 
Oki - nie chciałem wprowadzać zamętu itp. tylko doprecyzować, bo może ktoś by wymieniał u siebie i po przeczytanieu tego wątku mógłby włożyć .... na odwrót......

Pozdr
  
 
Cytat:
2004-11-18 07:48:21, Dahoo pisze:
Wystarczy jakieś 300 m żeby poczuć ciepełko z wylotów powiertza, a wskazówka jest na normal już po ok 1,5 km.



hmm u mnie czasami po 10km po miescie (przy otoczeniu 0/-5st.C)
wskazowka siega M rzadko wyzej. natomiast w korkach na jesieni czasami wskakiwala na czerwone pole... Zreszta nawet przy wskazowce w okolicach M>R wieje na tyle cieple powietrze ze w kurtce w aucie nie wysiedze nawet jak w podkoszulku jestem to musze nawiew po jakims czasie na srodek ustawiac.
Jak myslicie czy termostat jest ok?
Pytam bo mam spalanie na poziomie 12,5 - 13l benzyny w 1,6 EFI
i mnie to rujnowac zaczyna...
  
 
Jak pisałem, że auto rozgrzewa mi się po 300 metrach to była pogoda jesienna a temperatury w granicach 3 do 7 stopni. teraz jak jest ok -5 to rzeczywiście muszę przejechać nawet 8 do 10 kilometrów żeby wskazówka doszła do środka skali i tam już się "zawiesiła"do końca jazdy. z tego co napisałeś wynika, że twój termostat działa bardzo dobrze, tzn zachowuje sie tak jak mój, który jest wymieniony.
Jeśli chodzi o spalanie, to rzeczywiście masz coś nie tak. Mój teraz przy niskich temperaturach to tyle pali gazu. Radzę wizytę w jakiejś stacji diagnostycznej, która podłączy się do twojego kompa.
Wydaje mi się to konieczne, bo z tego co pisałeś w innym wątku to wynika że miłeś remont silnika.