Zmieniam zawieszenie na niższe i twardsze... Pomóżcie! - Strona 3

  szukane wyrażenia:   zawieszenie
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
I się zabić...
  
 
nie przesadzasz Zoltar ?
  
 
Poza tragicznym komfortem, jest to możliwe. Radzę nie próbować szybkiej jazdy na dziurawej krętej drodze, bo będzie bardzo prawdopodobna wycieczka do rowu, lub w stronę drzew.


Autem będzie rzucało, pomyśl czemu wszyscy wkładają twarde amorki do takich sprężyn.

A Ventury lubią pękać i siadać niestety.
  
 
ech to w kocu na co zbierac pieniazki co nie wypruje ze mnie flakow a zarazem nie bedzie badziewiem ? co polecasz Zoltar ?
  
 
Cytat:
2003-05-29 18:16:16, Lasombra pisze:
ech to w kocu na co zbierac pieniazki co nie wypruje ze mnie flakow a zarazem nie bedzie badziewiem ? co polecasz Zoltar ?





Nie pakuj się w żadne Delphi. I poczytaj na różnych stronkach o zawieszeniach. Zobacz jak ewoluowało zawieszenie MaćkaGT

Zadzwoń do "Kamy" link jest wcześniej, i zapytaj o twarde amorki. Z tańszych to właśnie Alko i KYB. Powiedz, że chcesz wersje sztywniejszą gazówek (Z tego co wiem, Alko ma 2 rodzaje gazówek) i sprawdź cenę

Załóż i ciesz się super zawieszeniem
  
 
ok po weekendzie działam
  
 
Witam.
Mam możliwość porównania dwoch zestawów:
Ventura + Sachs założone w Espero 1.5
oraz
Eibach + KYB założone w Leganzie
Drugi zestaw jest drozszy (nawet nie licząc ceny samochodu )ale daje nieporównywalnie lepszy komfort jazdy oraz lepsze trzymanie na nierównej nawierzchni.
Poza tym podobnie - obnizenie odpowiednio 40 i 30 mm, zniknięcie efektu nurkowania czy przechyłów na łukach.
Eibach daje 5 lat gwaracji bez limitu kilometrów - tak powiedział sprzedawca, jest to też napisane na opakowaniu. Jeśli życie zweryfikuje tą obietnicę to nie omieszkam napisać.
Niestety wygląda na to że niższa cena Ventur jest uzasadnina niższą trwałością, do tego muszę dodać że Espero zrobiło się jak dla mnie nieco zbyt twarde oraz zbyt niskie (trę podwoziem lub chlapaczami o krawężniki, w większych koleinach, na spowalniaczach) Dlatego proponuję rozważenie innych sprężyn - może jednak warto zapłacić trochę drożej na wejściu.
Pozdrawiam
  
 
Dzięki Despero

Myślimy tak samo. Eibach daje chyba gwarancje na 1 mln km
  
 
Bilstein B4
  
 
No to może i jak dorzucę swoje 5 groszy do wypowiedzi....

Jakiś 2 tygodnie temu szlak mi trafił tylne sprężyny myślałem że się jedna złamała ale nie obie były dobre tyle że zrobiły się miękkie jak sprężyny z motoroweru no ale co się dziwić po 150 tyś przebiegu to miały prawo i to jeszcze gaz w bagażniku. Fedry były jeszcze oryginalne całkiem nieźle wytrzymały no nie
Wpadłem na pomysł kupna Ventur, ale jak dowiedziałem się, cene to dałem se spokój 620zł ESCO Chorzów. wiec założyłem fedry z Vectry A dostałem od kumpla za free wiec nie było się co zastanawiać efekt.!

Tył jest taki niski jak po Venturach zyskał na twardości, ale bez przesady komfort został zachowany.!

Powiecie mi zaraz, że teraz to mam perszinga wysoki przód + niski tył no nie całkiem, ci, którzy pamiętają pierwszy zlot w Wawie to przypomną sobie że moje Espero z przodu było tak niskie jak Espero Lega na Venturach a dokładniej 1cm wyższe za to twardość była seryjna i nikt nie wiedział dlaczego tak jest.........

teraz już wiem policzyłem z kumplem ilość zwojów przednich sprężyn i co się okazuje mam 1 zwój mniej wnioski.
Poprzedni właściciel obcioł sprężyny o 1/2 albo cały zwój aby obniżyć autko i po 3 latach użytkowania musze przyznać że wyszło mu to idealnie...

Zaraz pewnie ktoś wyjedzie z tekstem, że hacze gdzie się da nic bardziej mylnego jeśli się niema spojlera od Jedrasika to niema się o co martwić wszystko jest ok zero problemów jeszcze mi się nie zdarzyło nigdzie przodem przyhaczyć tam gdzie by zwykłe Espero przejechało bezboleśnie a komfort jak fabryka.... teraz po przekładce sprężyn autko stoi poziomo patrząc na dach czyli nie opada ani do przodu ani do tyłu jest równiutki.

dochodzę do wniosku że obcięcie fabrycznych sprężynek to dobry pomysł dla mniej zamożnych lub tych którym nie za bardzo odpowiada resorowanie wozu drabiniastego

Dodam że do tego wszystkiego z przodu mam gazowe Sachsy a z tyłu olejowe jak dla mnie wszystko git a no może teraz by się przydały gazówki na tyl z racji tego że sprężyny są twardsze.
  
 
wracając do pytania o ceny to:
w AUTOPARTS ( czy cośtam) W okolicach (przy) Modlińska jagielońska (obok ZOCAR) KYB przód gazowy w tym tygodniu (cena zależy pewnie od EURO ) 164 zł tył gazowy 130.
Tydzień temu MICHALIN k. Otwocka ALKO przód gazpwy ok. 160 zł
tył ok 127 zł. poduszka górna 70 zł. Bardzo chętnie poznam adres sklepu z poduszką do opla kadeta za 45 zł (było na forum )

szcześcia życzę
  
 
Panowie mam juz pieniazki, to co?
Sachs Advantage i Ventury ?
czy lepiej Kayaby
  
 
witamy
spręzyny KILEN -40/40mm 770 zł/komplet

spręzyny WEITEC -40/40mm 600 zł/komplet
WEITEC -60/40mm 600 zł/komplet
WEITEC -60/60mm 650 zł/komplet

sprężyny SUPERSPORT -40/40mm 840 zł/komplet


amortyzatory
gaz Bilstein 150 zł/szt przód
160 zł/szt tył

Kayaba Ultra SR (sport) 370 zł/szt przód
350 zł/szt

przy zakupie kompletu rabat 10%
ponadto inne części eksploatacyjne - klocki, tarcze, łożyska, paski, świece, filtry, oleje, etc
pozdrawiamy
K-M



oto cennik jedenj z firm Kayaby sa drogie jak cholera !! a wy mowiliscie ze taka okazja i super cena.. ech sprezyny majua tanie ale amorki !! szczeka opada
  
 
czy bede mogl dla zmniejszenia kosztow zostawic seryjne amorki na tyle ?
a te
amortyzatory
gaz Bilstein 150 zł/szt przód
160 zł/szt tył

czy one maja charakter sportowy i czy beda wposlgrac ze sprezynami ?
  
 
Nie wiedziałem, że Kilen robi obniżające

KYB drogie, bo to wersja sport.

Wszyscy jak dotąd polecali Tobie zwykłe gazówki.

Bilstein

Weiteci sobie odpuść. Na twoim miejscu wybrałbym Eibachy.

Lub spróbował z tymi Kilenami. A amorki = Alko.

Opinia o Alko = Wectra B
  
 
cholera nie wiedzilame ze to taki trudny wybor.. a te bliestein sa dobre? to znaczy twarde?
bo na tej stronie nie wiem ktora cena sie sugerowac bo wszystkie sa dosc wysokie..
cholera moze zwykle Sachsy na proz i tyl i tylko sprezyny sportowe, mam juz po woli tego dosc ---> klamerki sobie kupie na allegro
  
 
Zwykły Sachs jest do dupy...

Widze, że nie Masz całkowicie koncepcji na to zawieszenie.

Lepiej Wstaw coś porządnego, niż byś miał żałować później...

Bilstein jest producentem najlepszych amorków sportowych.

Poczytaj trochę o zawieszeniach
  
 
Tak jak zostało napisane na forum Nexii żeby przerabiać zawieszenie najpierw trzeba się zastanowić co chce się uzyskać bo często bywa tak iż efekty niepokrywają sie z zamierzeniami i niezawsze poprawiają walory jezdne a jedynie powodują zrobienie z autka "klocka" w którym się czuje każdą falde drogi...

Zastanów się dobrze czy napewno chesz wstawić twarde zawieszenie.
  
 
ja chce bardzoej bezpieczne przede wszystkim, moje jst baaardzo miekkie i nie tryzma mi w zakrtach, nie chamuje mi odpowiednio bo amrotyzator nie trzyma drogi !! szczegolnie przednie !! to juz jest katastrofa, mozecie spytac Kayjay'a jak raz nacisnal moj smaohcodo jak spotkalismy sie w rembertowie i wprowadzil go w dosc dlugi taniec
  
 
el0!

Lasombra przy zawieszeniu musisz sie sam okreslic nikt w tym Ci
nie pomoze bo kazdy ma inne podejscie do tematu.
Pisza o twardosci o obnizeniu... a dla mnie najwazniejsze
bylo to czy sprezyny sa progresywne i ze gazowki lepiej wybieraja dziury.
Potem bylo wazne dobranie zakresu pracy amorkow do obnizonych
o 40mm sprezyn...
a na koncu dobranie wszystkiego za rozsadna cene...
i wyszlo mi Ventury + KYB i jestem zadowolony!
tylko galki, tuleje umieraja, plastyki sie rozklekotaly, a na nadkolach
widac jak bardzo pracuja kolumny McP...