Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
soop PT Cruiser 2.4L Limi ... Białystok | 2004-11-29 22:41:34 To niezle przycinaja na tym allegro... |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-11-29 22:42:29 No i zamontowałem!
Niestety jest tak jak się obawiałem - nieco ogranicza on przepływ powietrza, szczególnie jest to odczuwalne na najwyższym biegu dmuchawy. Do tego dmuchawa pracuje nieco głośniej. Na 1 - 2 biegu nie ma żadnej różnicy. Jak na razie jeszcze nie jeździłem, ale jutro mam trase 100 km to zbadam jak się toto sprawuje. Jeśli opory przepływu będą zbyt duże - zrobię inny, mniej restrykcyjny zestaw! |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-11-30 09:51:34 Konstrukcja jest na tyle sztywna że nie ma mowy o wkręceniu w wiatrak.
No i oczywiście nie byłbym sobą gdybym zablokował klapkę (której zresztą bardzo często używam). Najpierw w garażu dokonałem odpowiednich pomiarów. Wlot powieterza ma 27,5 x 7,7 cm i plastikową poprzeczkę 11 cm od jednej z krawędzi. W domu dopasowałem odpowiednio filtr. Ten biały zwinąłem w harmonijkę żeby zwiększyć efektywną powierzchnię filtrowania. Skleiłem wszystko pistoletem na gluty (na gorący plastik - kupiłem w castoramie za 10 zł + komplet 10 wkładów za 2 zł) Następnie przykleiłem do sklejonej harmonijki filtr węglowy (tego już nie "harmonijkowałem", bo ma niewielkie opory przepływu) Brzegi zalałem gorącym klejem: Z takim zestawem poszedłem do garażu. Najpierw zdemontowałem podszybie (dwie śrubki) i oczom ukazał się wlot powietrza do kabiny: Ułożyłem w nim sporządzony wcześniej filtr. Oblałem go dookoła glutami z pistoletu żeby zapewnić szczelność i sztywność: poskładałem wszystko i przystąpiłem do testów. I już wiem, że wprowadzę pewne poprawki, ale na razie będę jeździł z tym co mam. Klejowe gluty dość łatwo można oderwać i oczyścić klejone powierzchnie, więc z ewentualnym demontażem nie będzie problemu. Na koniec w ramach relaksu zrobiłem coś takiego: KONIEC |
Hornblower Ford Focus Krosno Odrzańskie | 2004-11-30 10:02:12 Witam,
to "na koniec w ramach relaksu" jest bardzo fajne. Nie wiem jak Wy, ale w kufrze ja mam gola blache. Czy tak powinno byc? |
tommi-j Renault małopolska | 2004-11-30 12:34:01 Bravo Robert .
Przeglądając fotki zauważyłem, że masz obudowę wentylatora oklejoną folią aluminiową. Czy daje to jakieś korzyści np. went. pracuje ciszej Ostatnia fotka też jest ciekawa. Szczególnie te plastiki osłaniające lampy w klapie. To było montowane seryjnie U mnie nie ma po tym nawet najmniejszego śladu. A gdzie i za ile można dostać taką wykładzinkę To jest typowy dywanik samochodowy, czy może zwykła wykładzina dywanowa Oj szykuje się troche przeróbaków na zimę . Dopiero co skończyłem podłokietnik i przeróbkę świateł, teraz "bawię" się w zmianę koloru budzików, a pozycji w kolejce przybywa |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-11-30 12:41:51 Plastiki na lampach są całkowicie seryjne. Lubią one jednak odpadać, więc niektóre espera z drugiej ręki są ich pozbawione.
Natomiast wykładzinka to moje rękodzieło - kupiłem w castoramie za 8 zł/m2 i sobie przykleiłem. Ogólnie ciężka robota jeśli się to robi samemu, najtrudniej było dopasować odpowiedni kształt. A folia na kanale wentylacji miała za zadanie zmniejszyć nagrzewanie się tego kanału od silnika w lecie. Zamierzony efekt być może uzyskałem (ciężko to zmierzyć) ale na pewno uzyskałem cichszą pracę układu wentylacji i - co mnie zaskoczyło - nieco cichsze są odgłosy pracującego silnika. |
tommi-j Renault małopolska | 2004-11-30 13:00:52
Ale zwykła wykładzina ma skłonność do nasiąkania wilgocią, a akurat w tym miejscu w zimie praktycznie zawsze po nagrzaniu się auta z blachy kapie skroplona para wodna. Może uzasadnione by było wyłożyć przestrzeń pomiędzy blachą a wykładziną jakimś materiałem izolujacym np. wełną mineralną. |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2004-11-30 15:27:40
tommi - własnie co do tego podłokietnika to może byś się wreszcie nim pochwalił o skrobnął parę słów więcej z czego i jak go zrobiłeś ?? |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2004-11-30 19:11:19
Nie we wszystkich były seryjne. W moim rocznik 1996 od nowosci ich nie było. I to potwierdza teorię ze kazdy esperak jest inny, choćby był prosto z fabryki |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-11-30 19:42:57
Dyskusja na ten temat już była: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=30034&c=26&hq=maskownice+%B6wiate%B3+w+baga%BFniku&f=17 |
tommi-j Renault małopolska | 2004-12-01 10:45:01
No przecie TUTAJ wszystko opisałem. Za niedługo wrzucę jakieś fotki, bo udało mi się odpalić aparat. |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2004-12-01 13:07:21
Może to moje braki w inteligencji, ale nie mogę się doczytać z czego wykombinowałeś bazę tej nakładki ani jakim sposobem to to się jeszcze przesuwa, czy choćby wykombinować kształtu (np. czy odpowiada temu seryjnemu?) |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2004-12-01 17:20:14
Jaco, cos Ty taki nerwowy, ja tylko sprostowałem wypowiedź Roberta_S. Jak tak dalej pójdzie to za chwile w odpowiedzi na kazde pytanie ktoś rzuci tekstem ze dyskusja o tym juz była, i doda linka Albo co leniwsi każą skorzystać z wyszukiwarki Rozumiem jesli temat był wałkowany 15 razy i ktos znów o to samo pyta to mozna mu dać linka. Dobra bo juz zupełnie jestem poza tematem Pozdrawiam |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-12-01 19:44:44 Robert_S Mam parę pytanek do (nie bójmy się tego powiedzieć) Twojego patentu.
Czy ta czarna włóknina to właśnie filtr węglowy? Jeśli tak, to czy nie powinna ona znajdować się za "harmonijką"? Czy przypadkiem ta harmonijka nie powoduje paradoksalnie odwrotnej reakcji do zamierzonej (zamiast zwiększać przepływ powietrza - zmniejsza go)? Tak mi się wydaje, ponieważ jest ona zrobiona przez Ciebie na zakładkę (przynajmniej tak widać na zdjęciach). Gdyby harmonijka mogła swobodnie wisieć tworząc tzw. filtr workowy powierzchnia czynna zwiększyłaby się i efekt byłby osiągnięty. Zdaję sobie jednak sprawę, że klapka odcinająca wlot świeżego powietrza do kabiny uniemożliwia takie rozwiązanie. W takiej sytuacji najlepiej było by dać pojedynczą warstwę białego filtra na wierzch tak by filtr węglowy był pod spodem. Chyba, że czegoś niezrozumiałem. Tak czy inaczej. DOBRA ROBOTA |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-12-01 20:20:00 Wydaje mi się, że filtr węglowy powinien być pierwszym filtrem, jest on luźno utkany i bedzie zatrzymywał większe drobiny kurzu.
A co do harmonijki - jest tak jak mówisz, wprawdzie te zakładki są luźno sklejone, ale chyba można to zrobić lepiej. Dlatego napisałem, że poprawię to. W nowym filtrze też zrobię harmonijkę, tyle że bez zakładek, o tak: ^^^^^^^^ |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-12-01 22:07:29
Ja nerwowy, toć przecież jestem EASY ESPERO RIDER |
tommi-j Renault małopolska | 2004-12-02 10:39:22
Masz rację, z opisu niewiele wynika, ale bez fotek i tak nie zdołam dokładnie wytłumaczyć szczegółów konstrukcji. Wobec tego postaram się przygotować fotorelację ze szczegółowym opisem. Musi to poczekać do poniedziałku, bo jak wracam z roboty to jest już ciemno, i zdjęcia marnie by wyszły. A po krótce to baza zrobiona jest ze sklejki o gr. 6mm, a dno i jednocześnie prowadnice, z blachy nierdzewnej. Wbrew pozorom konstrukcja i wykonanie jest nieskomplikowane /trudniej było wykombinować jak to zrobić/. W razie gdyby ktoś chciał zrobić sobie podobny, to mogę udostępnić wszystkie rys. z wymiarami. |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2004-12-02 11:07:00 Prawdę mówiąc byłbym dźwięczny, bo akurat podwyższeniem tego schrzanionego przez koreańców podłokietnika jestem mocno zainteresowany. |