Skracanie drążka zmiany biegów - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
zeby zakonczyc watek

ktos kiedys powiedzial ze auto to przedluzenie meskosci faceta
a drazek - jaki ktos sie lubi bawic malym to ma maly




bez sensu jest konczyc wątek który nie wyczerpał a nawet nie zasugerował odpowiedzi....

Jak skrucić drazek w podnoszonym wstecznym?????????
  
 
mialem na mysli koniec dywagacji na temat czy krotszy jest lepszy czy nie
  
 
Budyn Musisz sciagnac mieszek i teraz juz nei pameitam jak to w fordzie;D w oplu skreacasz normalnie drazek skracasz ciegna i je przespawujesz ogolnie w ch... rzezby musial bym na zdjeiocu zobaczyc w mtx jak to wygkada
  
 
Też przez jakiś czas się zastanawiałem jak zrobić shortshifta do swojego mk5 1.6 cvh ale nic twórczego nie wyprodukowałem. Znam założenia ale realizacja wydaje mi się kłopotliwa. Może ktoś z was ma coś takiego? Dodam, że tam nie ma linek a wszystko jest na sztywnym drążku.
  
 
Cytat:
2004-12-09 21:34:35, Tsport pisze:
Też przez jakiś czas się zastanawiałem jak zrobić shortshifta do swojego mk5 1.6 cvh ale nic twórczego nie wyprodukowałem. Znam założenia ale realizacja wydaje mi się kłopotliwa. Może ktoś z was ma coś takiego? Dodam, że tam nie ma linek a wszystko jest na sztywnym drążku.


żaden problem......odkręcasz gałke, ucinasz drążek brzeszczotem i kupujesz w sklepie uniwersalną gałkę ze śruba z boku, zakładasz i jest git
  
 
Micab ... malo to professional

Skrocic i nagwintowac ... i nakrecic gałę porządną taką jak ta :







Gala made by Brat Mss'a ... mnie sie podoba Mss ... wielkie THX

  
 
Wow!! rzeczywiście na skróconym drążku od razu duużżżooo lepiej wygląda
  
 
Nosek....oczywiście, że można nagwintować, ale moim zdaniem w parze ze skróceniem drążka powinna iść zmiana gałki.....a jak wiadomo nie każdy ma gałke od mss.......i jak ktoś pójdzie do sklepu, to nie kupi gałki z gwintem do essiego tylko kupi właśnie uniwersalną....dlatego więc gwintowanie wydaje się zbędne......mi np. nie podoba się taka gałka lubie okrągłe jak piłka
  
 
Witam ! Jak skracacie drążek ? wyjmujecie go czy poprostu wew. auta wssytko robicie? ja bym wyjął drązek ale nie wiem jeszcze jak? Zdjalem galke, mieszek, ii chyba jeszcze trzeba ta blache odkrecic zeby go wyjac. ( escort z 93 roku) Mozecie mi poradzic ? Pozdrawiam !
  
 
oj niewydaje mi się żeby wyjęcie drążka było możliwe bez rozebrania pół skrzyni.....tzn ja niewiem jak to zrobić......u siebie skracałem w aucie...bez wyjmowania
  
 
W sumie micab ma rację. Ja też tak mam zamiar zrobić, skrócić, kupić uniwersalną gałkę (mam już upatrzoną ) i cieszyć się krótszym drążkiem. Tylko jednej rzeczy nie jestem pewien... o ile najlepiej skrócić ten drążek??
  
 
Cytat:
2005-01-29 23:19:19, Cioska pisze:
W sumie micab ma rację. Ja też tak mam zamiar zrobić, skrócić, kupić uniwersalną gałkę (mam już upatrzoną ) i cieszyć się krótszym drążkiem. Tylko jednej rzeczy nie jestem pewien... o ile najlepiej skrócić ten drążek??


ile.....to zależy od tego jak CI pasuje...ja najpierw skróciłem o 3cm....ale że było mi mało.....to skróciłem o kolejne 4cm i teraz mam tak około 7cm krótszy.....jak dla mnie jest super...i zmienia się fajnie
  
 
Micab ... ja kiedys gdzies slyszalem ze drazek to najlepiej skrocic o dlugosc czlonka

Wiec jezeli Tobie pasi 7 cm ... no to spoko, ja nie wnikam (tymbardziej nie bede nic mowil o poczatkowych 3 cm )
  
 
Cytat:
2005-01-30 02:35:29, NoSeK pisze:
Micab ... ja kiedys gdzies slyszalem ze drazek to najlepiej skrocic o dlugosc czlonka Wiec jezeli Tobie pasi 7 cm ... no to spoko, ja nie wnikam (tymbardziej nie bede nic mowil o poczatkowych 3 cm )


powiem tylko tyle........głodnemu chleb na myśli
  
 
A ja uważam że to zawracanie głowy, oczywiście według teorii powinno się szybciej zmieniać biegi, ale jak ktoś nie umie szyboko tego robić, prawie na pół sprzęgle, to żadne skracanie gałki mu nie pomoże, będzie ładniej wyglądało i tyle. Ja swoim RSem łoiłem wszytskich i to na zwykłym drążku ,a że gałke miałem połamaną (bo ktoś kiedyś próbował ją usilnie odkręcić) to jak zapinałem 2 to mi w ręku zostawała, a mimo to jakoś nie było mocnego na moją eskorcice, mimo że konkureci mieli mocne fury.
Tak więc ja bym nie liczył na to że jak się skróci drążek o 10cm to zaptem samochód do steki będzie szedło o 3 sekundy lepiej. Ja bym zaczą od podstaw, czyli nauki szybkiej i "sportowej" zmiany biegów.
  
 
daz.....a czy ktoś napisał, że liczy na jakieś poprawy przyspieszeń ?? chociażby dla samego wyglądu warto to zrobić....a krótszym drążkiem i tak się szybciej macha....i nie ma tu znaczenia, że jest to bardzo mała różnica bo tak jak mówie 99,9% ludzi robi to dla wyglądu.....
moim zdaniem Twój argument, żeby nie skracać drążka bo Ty na połamanej gałce byłeś i tak szybki jest niepoważny mówisz, że byś zaczął od podstaw czyli nauki jazdy....a ja bym zaczął od kupienia sobie gałki która nie będzie zostawała w rękach....
ja tam jestem za skracaniem drążka....tyle....
  
 
zgadzam sie z micabem - drazek skraca sie w 95% dla wygladu a w 5% dla szybszej zmiany biegow i jak by ci daz gala w rekach nie zostawala to po skroceniu na pewno odczul bys te "5%" wiecej w szybkosci zamiany biegow - ja swoja skrocilem o kolo 5-6 cm i jestem wiecej niz zadowolony - jest bardziej rasowa czyli sportowa no i fakt szybciej mozna zmienic biegi (chociaz powtarzam jest to min roznica) a i ja swoja skracalem w ciagu 5 min, zalozylem koc na wszystko co sie dalo w srodku tak ze wystawal tylko drazek, ucialem kątówką i zalozylem uniwersala, zdjecia w profilu... teraz nie wyobrazam sobie jazdy na zwyklej zreszta wogole jest ciulnia jak sie przesiadam do innego autka (mam na mysli seryjniaka) - srednica seryjnej kierownicy wysysa ze mnie całą moc...
  
 
To powiedzci w prost że to nie ma nic wspólnego z szybkością, bo sami piszecie o jakiś 5% (to jest nie odczuwalne) tylko że chodzi o wygląd, bo z tym się zgodze, ładniej wygląda krótszy lewarek.
Micam, a skoro nie chodzi o przyspieszenie to niby o co??? O to żeby tylko szybciej wachlować lewarkiem dla samej zabawy??!! No chyba po to chce się szybciej zmieniać biegi żeby szybciej wrzucić bieg, a co za tym idzie szybciej rozpędzić auto - czyli przyspieszenie!!!! A to co powiedziałem o tej gałce co mi zostawała w ręku, to był a propo tego że z gówna bata nie ukręcisz i że w silniku 1.6 czy 1.8 żadne skracanie gałek nie pomoże, bo fabryczny RS nawet z wydłużonym lewarkiem objedzie taki samochód bez problemu.
Więc jak ktoś chce szybciej zmieniać biegi i dynamiczniej jeździć przez to, to niech zacznie ćwiczyć lub zabierze się za przeróbki skrzyni i silnika, a jeśli komuś zależy tylko na wyglądzie i chce się samemu okłamywać że dzięki temu szybciej zmienia biegi to niech kupi szlifierkę i do roboty.
  
 
no jestem bardzo ciekawy czy ktośkolwiek sądził, że objedzie RS-a po skróceniu drążka normlanie człowieku rozśmieszyłeś mnie tą wypowiedzią.....
bieg zmienia się szybciej.....i w tym momencie nieważne o ile szybciej......nieważne, że tego nie odczujesz....ważne, że taka zmiana nic nie pogorszy a zyska na wyglądzie.....
RS RS RS ble ble ble.... no i co z tego, że objedzie 1.6 i 1.8.....chyba takie jest jego zadanie nieprawdaż..... więc takie gderanie jest bez sensu....

owszem chodzi głównie o wygląd.....ale zmiana też jest szybsza.....nie odczujesz tego ok....ale fakt jest faktem......wniosek taki, że same plusy żadnych minusów......
  
 
ja wiem swoje, ty wiesz swoje, a reszta niech robi jak chce.