Skracanie drążka zmiany biegów - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Marcel miałem RS2000 i wiem co to auto potrafi, a pozatym moj był podkręcony do ponad 180KM i nie było bata na ten samochód, dlatego wiem że żadne 1,6 nie miało szans, bo mocniesze samochody nie dawały rady. A pozatym tak jak to też mówi VVV1, 1,6 T nie mogło by startować do fabrycznego RS, bo te model miały tak wszytsko ze sobą zestrojone że żaden inny ford (poza cossim) nie ma szans, nawet jak do 105KM, dołożysz turbo to i tak nic z tego nie będzie, RS i tak będzie lepszy. Mój się zbierał do setki poniżej 8 sekund (7,7s) a 1.6??? 13-15s a może jeszcze więcej?? To nawet dużo cięższym bmw bym łykną takiego escorta. A jak już jesteśmy przy temacie skrzyń i zmian biegów, ja RSem na 2 biegu mogłem dociągnąć do 103KM/H i dopierow wtedy zpinałem 3, każda zmiana biegu to w starcie równoległum strata przewagi o prawie pół długości samochodu (wiem z doświadczenia) tak więc jak ja bym zapinał 3 to ty być już chyba na 5 jechał (długiść samochodu w plecy na samej zmianie giegów, że o różnicy w mocy nie wspomne)
  
 
Marcel przeczytaj dokładnie jak tam pisze
  
 
... osiagi 1.6 RST:

0-100 km/h - 7,8s
0-160 km/h - 21,8s
1/4 mili - 16,0s
  
 
Shibby ale my nie mówiny o RST MK4 tylko od 1.6 MK5 z dołożoną turbiną, a to jest różnica, bo też uważam że twój RST spokojnie by łykną cieższe MK5 na skrzyni ze 105KM silnika 1.6 i z dołożoną turbiną
  
 
1.6 13-15s albo jeszcze więcej.....jasne 20s przy dobrym wietrze a 1.8 18s
to czemu odrazu nie wspomniałeś, że miałeś dłubanego RS-a ?? mówiłeś tak, że chyba każdy odczytał, że chodzi o serie

a dalej nie powiedziałeś mi jak obliczyłeś, że 1.6T musi mieć ponad 200km żeby RS-a objechać ??

pozatym to z tego co mi się wydaję to największy wpływ na przyspieszenie ma moment a nie moc

legendy kogo to nie objechałem jakim autem krążyły, krążą i będą krążyć.....ale uważam takie gadanie za bezsensowne....
  
 
Skoro fabryczny RS ma 8,7s ; 1.8 16V ma około 9,8 - 10,2 to ile może mieć 1.6??? nie powiesz mi że 10s. A dlatego musi mieć 200KM, bo wiem że 180 KM audi A3 z dużo nowszym silnikiem i wszytskim fabrycznie zestrojonym pod tą moc (a to ważne, bo nie tylko moc silnika się liczy) nie było w stanie dać rady. Oczywiście ty możesz wierzyć w co chcesz, nie będe cię na siłe przekonywał, ja wiem bo miałem okazje się przekonać. I powie ci to samo kazdy kto ma RS 2000.
i nie tylko moment ma wpływ na przsypieszenie ,bo nic ci po momencie jak nie będzie jak przełożyć tej mocy na koła, czyli będzie kiepska skrzynia, do dupy zawieszenie i do tego kierowca który nie ma pojęca o jeździe, wtedy to i 300 km nie pomoże.
  
 
nie czytalem o jakie 1.6 chodzilo wam a o mk5 1.6 z turbina sie nie wypowiadam bo to tylko takie teoretyczne gadanie i do niczego nie prowadzi, jak ktos z was zbuduje takie cos to wtedy mozna wracac do tematu............
  
 
bo te model miały tak wszytsko ze sobą zestrojone że żaden inny ford (poza cossim) nie ma szans,-> to mnie rozbawiło haha moge znaleść ci conieco fordów seryjnych europejskich i to starszych od rs2000 które by go zmiotły ale fakt autko wolne niejest
  
 
wlasnie daz nic nie wspomniales ze masz dlubanego rs-a, jak ty miales 180 to wszystko staje sie jasne, nie jestem osoba zeby sie klocic o dogmaty...
a 103 na 2 biegu to ja zapinam spokojnie - bez ciulania...
a dla formalnosci to mam 1,8 zetec i fabrycznie mam 105 koni dlatego dla mnie 115 to jest to cos czym moge sie pochwalic przy 12 letnim autku... (dodam tylko ze mojego essiego mial moj kumpel, ktory mila swoj warsztat i essi stal na podnosniku co tydzien czy tego chcial czy nie) a te rozwazania ile sekund do sety przy slabszych silnikach to przyznaje sam nie wiem wiec nie zabieram tematu... i jescze jedno mowisz ze twoj essi byl dobrze zestrojony - czyli 1,6T z 200 mial by z zalozenia nie byc?? a moze by byl?? i co wtedy...
  
 
daz.....tak się składa, że miałem RS-a i co ?? i nic......żadnych rewelacji...niczym się nie wyróżniał w towarzystwie np. golfa 3 gti 16v czy astry gsi 16v.....audi a3 1.8T 150KM ma 8,1s 0-100km/h......180KM ma 7,6s, więc seryjny RS nie ma tu żadnego podjazdu.....a to że Twoj był dłubany to już inna bajka

a co do czasów essiego:
1.6 16v 90KM - 12,2s
1.6 8v 105KM - 10,5s
1.8 16v 115KM - 9,9s

[ wiadomość edytowana przez: micab dnia 2005-01-30 23:13:47 ]
  
 
ale tamat poszedł o "skracaniu drążka' powiem wam ze terorie są ładne na papierku ile do 100 ile na 1/4 mili itd ale kazde auto jest inne nie mozna porównywac teoretycznych osiągniec najlepiej sie spotkac i rozwiacać empirycznie te waśnie hehehe przerciez to moze byc tylko jakis zwirek na starcie i juz jest inny pomiar czy naprzyklad gumy inne albo cos wiec te wyniki 7,8 8,6 to tylko roozwazania teoretyczne
  
 
Chciał bym zobaczyć 105 lub nawet 115Km escorta który na 2 idzie 103 km/h , bo moje bmw 1.8 16V (140KM) idzie 80km/h a mam też Audi A3 1.8 T Quattro (180KM) i nie pójdzie więcej niż 90km/h. Dłubany RS dochodził do 103 km/h i odcinało paliwo.
  
 
Czytajac niektóre wypowiedzi poczułem sie przez chwile jak by na mnie w garażu jakaś straszna rajdówka czekała....i poszedłem sprawdzic czy oby chłopaki legendy o rs'ach opowiadajacy mieli racje....wsiadłem wiec ,rozgrzałem silnik i jazda..........zapiołem jeden i do odciecia,potem dwa i opór,trzy-to samo.......i co???Jaki wniosek.?Wrazenie na mnie to zrobiło jak go kupiłem ale w tydzien sie przyzwyczaiłem i wydaje mi sie teraz ze sie wlecze jak cholera wiec czasem wsiadam w pracy w firmowego Lublina i jak pojeżdze tak z godzinke to gdy wsiadam do swojego rs'ka wydaje mi sie on znowu rakieta..........
  
 
dazie drogi moze mam skrzynie z GT 40 ale 103 na 2 spokojnie lykam moim essim ((i wcale to nie zalezy od mocy czy od innych gabarytow (oczywiscie w pewnym stopniu tak) od ktorych jest tu goraca rozmowa przez ciebie tez przytaczana)) - to po prostu mozliwosci skrzyni jak nie wierzysz zapraszam do mnie albo spotkamy sie na walnym to ci przedloze , chyba ze mam prototypowa skrzynie - chociaz przyznam ze tez mnie to zaskakuje - i nie mam odciecia paliwa i nie dochodze do 7 tys obrotow

PS: sorki za zlozonosc zlozonego zdania ale chyba sie domyslicie w koncu to klub essowych uzytkownikow
  
 
Daz ... moc silnika NIE MA NIC WSPOLNEGO z tym jaka predkosc osiaga sie na jakim biegu. Moj 1.6 16v tez idzie 100 km/h na 2 biegu (6500 obr/min). Nie swiadczy to o niczym .... poprostu skrzynia w ZETECU tak jest zbudowana i tyle. Mam kumpla z Civicem ktory za cholere nie osiagnie 100 km/h na 2 ale ma 7,1 do 100 km/h.

Bron boze nie uwazam zeby moj 1.6 mogl rownac sie z RSem 180 KM ... pomimo tego ze drugi bieg konczy sie na 100 km/h w jedyn i drugim. To poprostu nie ma ze soba ZADNEGO zwiazku
  
 
Ostatnio widziałem essiego w automacie o k..wa profanacja
  
 
ja moja fiesta jeszcze żyła to szła ponad 100 na 2 wieć to niejest problem wszyskto zależy od skrzyni znajomy pokazywał szedł 108 sierrą zwykłą 2.0 ohc
  
 
Cytat:
ja moja fiesta jeszcze żyła to szła ponad 100 na 2 wieć to niejest problem wszyskto zależy od skrzyni znajomy pokazywał szedł 108 sierrą zwykłą 2.0 ohc



nie sztuka jest jechac sto na dwójce ale sie do tych stu szybko rozpedzic....
jechałem autem na drugim biegu 120 .............ale miało cztery biegi
  
 
Cytat:
2005-01-30 22:32:35, daz pisze:
. A jak już jesteśmy przy temacie skrzyń i zmian biegów, ja RSem na 2 biegu mogłem dociągnąć do 103KM/H




1,6 dohc Zetec odcina na 2 przy 100 km /h - sam sprawdzałem
  
 
DAZ w sumie jak sie w.... to Ci udowodnie ze moj 1.6 RST tak robi kolo dupy twojej a3 razem z rs'em razem ze sobie nawet nie wyobrazasz i te 180 koni w rs mozesz w stajni schowac