Kupa Koni i co dalej - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2003-01-08 14:45:33, Ireq pisze:
..a ja w najbliższych dniach zabieram sie za oturbianie silnika 1.6 TC w w borewiczu kolegi..prawda ze rozsadnie i bez zbednego patosu?..



..tia... no tak... trywialnie – hehe... to się nazywa zdrowe podejście do tematu – ekonomicznie i z głową... nie zapomnij o odprężeniu (płaskie tłoczki 2.0 version były by cacy)...
  
 
Cytat:
Mrozek pisze:
Jak wiadomo, przełożenia 41:10 dla 1500 i 43:11 dla 1600 są trochę przydługawe, co wynikało z chęci obniżenia zużycia paliwa i zmniejszenia obciążeń jednostki napędowej, której stara konstrukcja, sprawiała, że silniki szybko trzeba było remontować.
Wydaje mi się, że kompromisem pomiędzy żywotnością jednostki napędowej a osiągami, stosowanie takich wariantów mogę jak najbardziej polecić:

1500 - 43:10
1600 - 41:10

dla fiatowskich silników DOHC
1600 - 41:10 lub 43:11 ze wskazaniem na 41:10 - silnik ten osiąga max moment obrotowy dopiero przy 4000 rpm
1800 - 43:11 lub 41:11 ze wskazaniem na 43:11 (no... chyba, że po tuningu )
2000 - 43:11 lub 41:11 ze wskazaniem na 41:11

dla silnika fordowskiego
2000 - 43:11 lub 41:11

Pozostałe silniki (1,4 i 1,9) mają dobrane przełożenia właściwie.


Prof. Mrozek
Wszystko ładnie pieknie , ale ja się w tych wszystkich danych pogubiłem (niemam zielonego pojęci, troszkę kumam), mam małą prośbę , UPRZEJMIĘ PROSZĘ O KRÓTKĄ I ZWIĘZŁOWATĄ ODPOWIEDZ ! Jaki tylny most będzie naj odpowiedniejszy do Poloneza z silnikiem Fiata 2.0 o mocy około 200KM.


SCHIL
_____________
Kochaj mnie kochaj
Bądź ze mną bądź
I nie opuszczaj
Mnie na krok
Kochaj mnie kochaj
I nigdy mniej
To wszystko, czego pragnę
  
 
Aby odpowiedziec na to pytanie potrzebne sa jeszcze przelozenia skrzyni biegow (chyba nie mowisz o seryjnej ) ) oraz przebieg momentu obrotowego w funkcji predkosci obrotowej silnika.

Pozdrowka
Adamus
  
 
Adamus nie załamuj mnie (jestem zielony w te klocki) mam skrzynie od 2.0 Fiata (możliwe iz będę miał abartha), na razie interesuje mnie tylny most (do normalnej skrzyni i abarthowskiej) i ponawiam pytanie :UPRZEJMIĘ PROSZĘ O KRÓTKĄ I ZWIĘZŁOWATĄ ODPOWIEDZ ! Jaki tylny most będzie naj odpowiedniejszy do Poloneza z silnikiem Fiata 2.0 o mocy około 200KM.



SCHIL
_____________
Kochaj mnie kochaj
Bądź ze mną bądź
I nie opuszczaj
Mnie na krok
Kochaj mnie kochaj
I nigdy mniej
To wszystko, czego pragnę
  
 
Cytat:
2003-01-22 14:03:09, SCHIL pisze:
Cytat:
2003-01-22 13:44:24, adamus pisze:
Aby odpowiedziec na to pytanie potrzebne sa jeszcze przelozenia skrzyni biegow (chyba nie mowisz o seryjnej :wink ) oraz przebieg momentu obrotowego w funkcji predkosci obrotowej silnika.

Pozdrowka
Adamus



Adamus nie załamuj mnie (jestem zielony w te klocki) mam skrzynie od 2.0 Fiata (możliwe iz będę miał abartha), na razie interesuje mnie tylny most (do normalnej skrzyni i abarthowskiej) i ponawiam pytanie :UPRZEJMIĘ PROSZĘ O KRÓTKĄ I ZWIĘZŁOWATĄ ODPOWIEDZ ! Jaki tylny most będzie naj odpowiedniejszy do Poloneza z silnikiem Fiata 2.0 o mocy około 200KM.





Panie i Panowie czekam na odpowiedz.
  
 
Hmmm - o ile wiem to silniki 2.0 dohc fiata mają od 112 do max 130 KM (na dwóch gaźnikach), naprawdę dobry tuning może dać 140-160 KM - ale nie wiem skąd wziąłeś te 200 KM??? Przy tak dużej mocy tym bardziej interesuje mnie osiągany przez ten silnik moment obrotowy, bo ma to dość duże znaczenie przy doborze tylnego mostu.

Jeśli miałbym Ci dzis odpowiedzieć to dane z cytatu który zacytowałeś będą nieodpowiednie. Przełożenia dobierałem do w miarę "normalnego" wysilenie tych silników. Na pewno musiałby to być most dłuższy - z dostępnych i możliwych do adapatacji to nadwałby się most od fiata 131 2.0 supermirafiori o przełożeniu 43:12 czyli 3,58. Oczywiście pisałem już o tym że konieczne jest przyspawanie mocowań resorów i drążków reakcyjnych to tego mostu, aby było możliwością zamontować go w PN.
  
 
..noo nie Kolego Mrożek za kogo mnie pan masz??a jak ja pisałem jakiś czas wcześniej?? właśnie tak-płaskie tłoki dają w 1.6 s.s.około 7.4 co powinno być idealne ..
a swoją drogą naprawdę rozp.. mnie texty gości którzy piszą że mają splanowana głowicę , tajemniczy"ostry walek" i już z daleka krzycza o 200 koniach.. gdyby znali sie choc troche to wiedzieli by że o koniki to naprawde trzeba sie postarac i podejść do sprawy kompleksowo z głowa i wyczuciem materii..
  
 
Cytat:
2003-01-22 22:35:29, Ireq pisze:
..noo nie Kolego Mrożek za kogo mnie pan masz??a jak ja pisałem jakiś czas wcześniej?? właśnie tak-płaskie tłoki dają w 1.6 s.s.około 7.4 co powinno być idealne ..



Roolez Ireq! Też pytanie
  
 
Heh. Dlatego ja chcę swoim po dotarciu pojechac na hamownie i zobaczyc ile to moje cudo ma KM i Nm i wtedy będzie można stwierdzic jaki wplyw maja zmainy, które mam zrobione w silniczku a jest ich sporo Poza tym 200KM z tego silnika to raczej tylko z turbo da się wycisnąć.
  
 
Po pierwsze to okolo 150KM to z 2.0 na dwoch gaznikach osiaga sie na seryjnych walkach po lekkim tuningu. tzn, kolo zamachowe, dobrze zrobiona glowica, inne tloki,odpowiednio dobrane dysze paliwa i powietrza. 200Km to faktycznie problem ale da sie nawet wiecej, fabryczne fiaty 131 abarth mialy w pozniejszych wersjach 236KM, to by silnik na wtrysku boscha kugelfischer i na glowicy 16v. Takze da sie ale koszta sa ogromne.tego typu silnik musi kosztowac okolo 20tys zl(minimum). Co do przelozen i mostow. dlaczego piszecie cos o spawaniu mocowan i inne takie bzdury. przeciez wystarczy przekladnie glowna z 132 lub 131 wsadzic do obudowy z poldka. i to bezpieczniejsze i latwiejsze do zrobienia. Dla ludzi pod warszawa to w piasecznie jest koles co robi mosty a w Katowicach tez znam jednego. Obaj maja do tego przyrzady. Jest to lepsze rozwiazanie poniewaz zostaja duzo lepsze tarczowe hamulce niz bebny.Przelozenie do takiego silnika powinno byc jak najkrotsze, maksimum to 4,3 ale 4,55 byloby lepsze. Chodzi o to ze po co wydawac tyle kasy na tuning jesli sie ten silnik zdusi dziadowskim mostem. I co z tego ze auto pojedzie 220kmh skoro sie predzej rozleci . Lepiej miec V max 180 ale za to w jakim tempie. Sam bym chetnie w lancii wymienil przelozenie na krotsze bo to auto jest zduszone przez dlugie przelozenie. Na dwojce mam setke przy 5500obr. toz to jest tragedia. i nie pomaga mi to ze auto pojedzie okolo 220-230kmh bo jest mi to zupelnie zbedne. Skrzynia biegow z 131 lub 132 ale ta "wielka" w zupelnosci wystarczy, ja juz od roku katuje taka w rajdach i nie mam z nia problemow. Most z poldka tez nie jest az taki slaby, ale trzeba sie liczyc z jego wymiana raz na rok. no ale to mozna wliczyc w koszta, bo co to jest okolo 700zl(za nowe przelozenie glowne z montazem) w porownaniu z kosztami osiagniecia 200KM.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
Heh. No właśnie Walezy W tym cały sekret. Ja mam przełożenie 4,30 i przy 3 tyś obrotów na 5 biegu mam 80 km/h ale od 0 do 100 bardzo szybko no i od 80 do 120 na piątce też piorunem Tyle, że się trzeba namachać lewarkiem ale po mieście wystarczy 1-3-5 A tak przy okazji-zapłon mam wyprzedzony o prawie 15 stopni-to dobrze czy źle bo dopiero przy takim ustawieniu samochód zaczyna normalnie jeździć.
  
 
taki zaplon to normalka, ja mialem 17 i tez jechalo swietnie. z tym trzeba samemu poprobowac bo kazdy silnik jest inny.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
Cytat:
2003-01-22 23:21:46, Walezy pisze:
Sam bym chetnie w lancii wymienil przelozenie na krotsze bo to auto jest zduszone przez dlugie przelozenie. Na dwojce mam setke przy 5500obr.



Hehehe to przy ilu km/h odcina ci zaplon na II ?
  
 
nie wiem przy ilu bo nie ma sensu dalsze krecenie tego silnika. wiekszy przypal ma przy 3500obr niz przy 5500. to jest silnik turbo wiec nie jakas szlifierka

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
Walezy - czy ewentualnie w chwili wolnego czasu mógłbyś stworzyć artykuł o swoim aucie i jego modyfikacjach?
  
 
Dla przypomnienia , fabryczne OBRSO Polonez 2000 turbo miało 190KM i jakiś potężny moment obrotowy . Nie wiem jakie było zasilanie ale chyba dwa gazniki ( nie jestem pewien ) co do reszty o nie mam jzadnych informacji , chodzi mi o most i skrzynie ( pochodzenie i przełożnie )
Dobrym ale niestety któtkotrwałyn rozwiązaniem jest 1,5 turbo . Fabrycznie cywilna i N grupowa wersja od 98-110 KM wersja A- grupowa 180KM ale nie stety 3 podpory na wale szybko gineły w tych obrotach .
  
 
Panie i Panowie nie chodziło mi o to aby wywołać kłótnię, tylko aby mi poradzić ? Co do tych 200KM ,to planuje to osiągnąć dzięki sprężarce. Rozumiem iż najodpowiedniejszym rozwiązaniem będzie przełożyć bebechy z mostu od Fiata 132, a nawiasem mówiąc to chodziło mi o krótką odpowiedz a nie o wykłady.
Ale dziekuję bardzo i przepraszam za zamieszanie.
  
 
Jako ze moj poldek zmienia sie non stop wiec napisze jak auto wyglada na dzien dzisiejszy.
1. Nadwozie jest cale wyspawane a na podluznicach przednich sa dospawane kawalki blachy 1mm. bylo to spowodowane tym ze poldek sie doslownie rozszedl po sezonie w KJS. tylne podluznice wogole nie trzymaly sie nadwocia itd. Zalozona jest klatka bezpieczenstwa zgodna z załącznikiem J. Naturalnie wszystkie wyglusenia zostaly wyrzucone, to samo sie tyczy tapicerki. Ze wzgledow regulaminowych musialem zostawic jakies obicie tapicerskie na przednich drzwiach (dalem tam plyte z carbonu(lzejsza i super wyglada ) Dwa fotele kubelkowe. jeden OMP a drugi Bimarco. Pasy Sabelt 3" Kierownica MJM(mocno odsadzona). Centralny wylacznik pradu(to nie to samo co wylacznik akumulatora) , palenie na guzik, zaplon na przelacznik.
2. Zawieszenie. Sprzezyny z drutu 15mm wysokosc 270mm. zmianiona geometria(negatyw max 3st). obspawana belka zawieszenia. Amory Bilstein ustawione na asfalt(w tym sezonie beda na unibolach). Tył: potrojne piora wyklepane. obciete mocowania resorow. amory bilstein(asfalt) Wspomaganie kierownicy.
3. przeniesienie napedu. Most szeroki przelozenie 4,55(truck) z mechanizmem roznicowym o zwiekszonym tarciu(szpera 60%) wal z 131 i z poldka(laczony z dwoch) krzyzaki made in ZSRR(oryginal lada),skrzynia fiat 131 abarth(wersja 2 drzwiowa)przelozenia 1. 3,612 2. 2,045 3. 1,357 4. 1,000 5. 0,870
sprzeglo sachs.
4. Hamulce. serwo od 132, klocki ferodo(racing lub zwykle), z tylu przednie zaciski hamulcowe, regulowany korektor sily hamowania(w kabinie), reczny hydrauliczny(pompa z lanosa). O dziwo calosc dziala bardzo dobrze i nie ma najmniejszych problemow z hamowaniem, wspornik usztywniajacy pompe hamulcowa.
5.silnik. 2.0 8v. fiat 132(chyba). Walki abarth(wznios 11mm), dwa gazniki weber 44idf(po tuningu u mistrza Mazika), przerabiana glowica(zawory, gniazda zaworowe, kanaly), inne tloki(wypukle okolo 3mm), odchudzane korbowody, odchodzone kolo zamachowe, regulowane kola rozrzadu, elektryczna pompa paliwa(do gaznika), chlodnica oleju(golf gti), podwyzszone cisnienie oleju(podkladki w pompie), chlodnica z poldka diesela z wentylatorami podwojnymi, termostat okolo 70st, oslona pod silnik stalowa. miska olejowa z kieszeniami, niski smok pompy oleju(wiekszy przeswit pod silnikiem).
Wiecej grzechow nie pamietam
A teraz plany na najblizsza przyszlosc(miesiac lub dwa):
Hamulce z B-grupowego poldka(zaciski ponoc z Porsche), zawieszenie przednie na unibolach(stalowo-stalowe lozyska) podwyzszenie zawieszenia o pare cm(ale dalej twarde), dwa piora w tylnich resorach(waga), drazek panharda, przeniesienie baku do wneki na kolo zapasowe. rurowy kolektor wydechowy,wlot na masce(koniecznosc-nie zmieszcza sie filtry na gaznikach)
Masa auta to 1070kg, przyspieszenie jeszcze nieznane bo silnik na razie skladam, ale kiedys mialem juz podobny silnik tylko na dwoch weberach idf36mm i palil gume na 4 biegu na asfalcie wiec chyba bedzie mocny)
To chyba na tyle.
P.S. mialem kiedys szyby z plexi ale koles na BK sie doczepil do nich i musialem zalozyc zwykle szyby a byl znacznie lzejszy(nawet 30kg).






Pozdrowienia
Walezy

Poldek to kupa złomu, ale ten złom daje wiecej zabawy niz niejedna zachodnia fura
  
 
Ehh az mi sie przypomina kawalek artykolu chyba z wrc

byly tam zdjecia twojego poldasa i RSa pablo omleta i
podpis ...tylnionapedowcy wprawiali kibicow w zachwyt ...

pozdr
  
 
hehe jask dla mnie to silnik Cosworth 2.0 dohc turbo-ok 2000zł(słownie dwa tysiaki) a silnik bodajże od Lancii 2.0 16 v-1000zł(słownie tysiąc)buhaha!jak ktos zna frajera co za cossiego da 10000, to moge się podzielic zyskiem!