szukane wyrażenia: popychacze | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Sztula BMW Friend BMW E36 Blonie | 2004-12-01 11:51:44 Czesc
Mam troche dziwne pytanie.... Jak uruchamiam swoje autko rano to przez pierwsze 2sekundy slychac jakby zawory klepały po czym wszystko ustaje i juz w ciagu dnia to sie nie powtarza...... Co to moze byc i czy to jest normalne???? To jest silnik 6R 24V |
hz10 BMW Member starachowice | 2004-12-01 14:14:52 klepią doputy dopuki ciśnienie oleju nie dojdzie do samoregulatorów w większości normalna rzecz nie brać do głowy |
Sztula BMW Friend BMW E36 Blonie | 2004-12-01 14:52:30 Ok spoko dzieki.....
Juz sie nie martwie..... |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2004-12-06 15:21:38 Nalezy pomyslec o wymianie hydraulicznych regulatorow luzu zaworow |
tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2004-12-06 18:29:45 mi sie to zdarzylo ze 2 razy i mechanik tez stwierdzil zeby sie nie przejmowac. |
Sztula BMW Friend BMW E36 Blonie | 2004-12-07 10:19:45 Tobie zdarzyło sie to dwa razy mi codziennie rano...
I już sam nie wiem czy mam się tym martwić czy tez nie…. Ile może kosztować wymiana hydraulicznych regulatorów luzu zaworów??? |
tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2004-12-07 11:06:58 wiem ze taki regulator kosztuje kolo 70-80 zl/sztuka ale ile robota to nie mam pojecia. |
Sztula BMW Friend BMW E36 Blonie | 2004-12-07 11:59:06 Spoko a ile tych regulatorow jest bo jesli jeden do jednego zaworu to chyba sie zalamie bo 80zł x 24= zalamanie nerwowe..... |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2004-12-07 21:38:27 hz10, nie wiem z czego sie tak cieszysz. Ani samochod ani pieniadze nie sa twoje, a decyzja o naprawie to sprawa wlasciciela. Poza tym jesli cos jest popsute, to nalezy to naprawic, a nie udawac ze jest "prawie sprawne". Wiekszosc BMW jezdzacych w Polsce jest "prawie sprawne" albo tylko "troche popsute". |
tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2004-12-07 23:35:24 wiadomo ze kasa twoja i czy wyrzucasz ja w bloto to tez twoja sprawa ale 1016 zl za wymiane to chyba jednak duzo za duzo?? |
tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2004-12-07 23:37:29 wiadomo ze kasa twoja i czy wyrzucasz ja w bloto to tez twoja sprawa ale 1016 zl za wymiane to chyba jednak duzo za duzo??
mial byc tylko 1 post ale cos sie zacielo i sa 2 ;] [ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2004-12-07 23:42:27 ] |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2004-12-08 09:23:19 Podane przeze mnie ceny sa cenami bez rabatu w serwisie BMW ASO w Warszawie. Nie oznacza to, ze kazdy tyle placi, stali klienci maja rabaty, nawet znaczne. Oczywiste jest chyba, ze jest wielu mechanikow, ktorzy potrafia wykonac taka usluge za duzo mniejsze pieniadze. Wybor warsztatu to sprawa indywidualna, w jednym warsztacie robia lepiej, w innym gorzej. W ASO zazwyczaj robia dobrze i robia wszystko. |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-12-08 09:35:22 no nie! tu strasznie kasowi ludzie są. jeden za wymianę tłoka i paru innych części zapłacił 3700 pln, teraz zyggy 3400. ludzie przecież za takie pieniądze mozna kupić uzywany silnik w wyśmienitym stanie. a na dodatek nasz zostanie nam na części w razie jakby co.
co do klepania popychaczy to, tak jak pisał hz, trzeba by się nimi zająć jak klepią ciągle. poranne klepanie bardzo często jest spowodowane nieodpowiednim olejem silnikowym. pozdrawiam |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2004-12-08 10:02:17 Zakladam, ze kazdy ma w swoim silniku odpowiedni olej. To przeciez podstawowa rzecz. Jesli zawor stuka, oznacza ze jest zuzyty w nadmiernym stopniu i nalezy go wymienic, albo pogodzic sie z tym ze stuka. Wcale nie twierdze, ze nalezy wymieniac wszystkie od razu. |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-12-08 10:52:43
widzisz to nie jest takie oczywiste. mam kolegę, który ma E-34 525i z 94 roku. kupił ja i było wszystko ok. po tygodniu wymienił olej na MOBIL 1 SL 0W/40. następnego dnia rano odalił silnik przy mnie i zaworki pięknie stukały. mówię mu ze popychacze do wymiany albo olej zły. on na to że olej nówka wlał i nie byle jaki. posłuchał mnie jednak i pojechał zlać MOBILA i wlał CASTROLA MAGNATECA. następnego dnia rano znów stuki. wk....wiony na mnie biegnie z pretensjami do mnie. ja mu na to: skoro przed wymianą oleju nie stukały a teraz stukają to wlej taki olej jaki był kiedy kupiłes furę. tak zrobił, dzwonił do klienta który mu sprzedał i wlał taki olej silnikowy jaki był do tej pory. ludzie! teraz silniczek pracuje cudnie a słuchać tylko delikatny pomruk silnika. po prostu cudo. spytam jeszcze jaki olej własnie teraz zalał. pozdrawiam |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2004-12-08 11:02:47 Jest to przypadek szczegolny. Zmiana typu oleju w czesciowo zuzytym silniku jest zawsze problematyczna. W sytuacji, kiedy
od lat leje do silnika taki sam typ oleju, i w pewnym momencie zawory zaczynaja stukac, najpierw krotko po odpaleniu, potem troche dluzej, az w koncu stukanie zaczyna przeszkadzac, jasne jest, ze regulatory sa juz do wymiany. Nie ma tu zadnej filozofii |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-12-08 11:36:04 po części masz rację.
wcale nie szczególny, czesto dosyc się tak dzieje przy okazji zmiany oleju. poprostu jedne oleje mimo swojej wysokiej jakosci nie potrafią wyciszyć popychaczy. a tu juz lepkość jest istotna. o olejach silnikowych moglibyśmy podyskutować, jednak mnie już palce bolą od pisania na tym forum o olejach właśnie. poza tym daleko od tematu głównego byśmy odeszli. nadal uważam że za naprawę taka jak u ciebie kwota 3400 to sporo. ja zdecydowanie wolałbym dołozyc troszkę i sprowadzić jakies autko z silniczkiem żyletką. ale kazdy postępuje wg swojego rozumu. pozdrawiam |
w0dzu BMW E36 320i Sulechów | 2004-12-08 12:50:04
Do auta z silnikiem zyletka to bys musial dolozyc torche wiecej niz troszke... |